Onko kellään ongelmia 1.8L Avessa liittyen
öljynkulutukseen? Itselläni vm.1998, ajettu öljynvaihdon jälkeen 5000km. (oljynvaihto oli 165000km) ja öljyä oli ton ajon jälkeen alle kolmannes jäljellä mittatikussa. Nyt huollon suosituksesa vaihdettii Mobil1 0W40 öljyyn Mobil1 5W40, se vois kuulemma auttaa huollon mukaan.... jos ei auta, ni varmaan venttiilikumien varsien vaihto edessä. Kannattaako vaihtaa öljymerkkiä??? Esim. Castrol?
Öljynkulutus 1.8L Laihaseosmoottorilla...
5
2624
Vastaukset
öljynkulutus lasketaan normaaliksi, joten älä hötkyile!
- Juha
Siis, alle 1/3 osaa öljyä oli jäljellä, ja ajettu se 5000km
- SheikkiAlihassan2
On semmoinen litra, eli öljyn kokonaismäärään tuolla tikun näyttämällä ei ole suoranaista merkitystä. En tiedä tuon Aven tarkkaa öljyntilavuutta, mutta jos mittatikussa on öljyä 1/3, niin koneessa sitä on vielä 3-3,5l. Öljyä autosi on vieneyt semmoisen reilun 1dl/1000km, joten autossasi ei ole mitään vikaa.
- 2.4 STW
Minulla oli joskus tuollainen laihuli. Tosin vaihdoin sen 130tkm kohdalla. Huollon kaverit sanoi, että jos alkaa kuluttamaan öljyä, vaihda Mobilista johonkin muuhun merkkiin, vaikkapa Shelliin.
Ilmeisesti Mobilin lisäaineistus kuluu nopeammin tai sitten Mobil sisältää suhteessa enemmän lyhyemmiksi pilkottuja molekyyliketjuja jolloin se myös tulee helpommin läpi koneesta. ..hyvänsä, mutta tuo "maito" (0W-40) ei ole edes tarkoitettu Toyotan koneisiin. Rahan haaskausta.
Joku asiantuntija väittikin, että 0W-xxx on kehitetty saksalaisiin koneisiin, jotka ei toimi suomen talviolosuhteissa huonommilla öljyillä....tiedä häntä?
Itse vaihdoin heti omassa autossa öljyt 5W-50 Rally Formulaan, eikä ole tarvinnut katua.
TD:ssäni on kohta 340tkm ja kulutus on ollut koko 200tkm ajan tuollaiset reilu 1/2-välliin tikkua/10tkm eli alle desin/1000km
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904