Home ongelma

ongelmia..

Minulla on Biolanin pikakompostori joka talvella jäätyi mutta nyt sain sen sulatettua ja käymään taas. (n.40 astetta) Möyhensin, laitoin herätettä ja kompostikuiviketta. Mikä meni vikaan kun komposti on aivan homeessa vaikka kuiviketta laitoin paljon. Alaosa haisee ja on todella tiivistä, ei siis "möyheää" multaa.Mitä voin tehdä??

1

2133

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pms68

ensiavuksi avaa vaikka se alaluukku jotta pääsee kuivumaan. Jos on mahdollista niin tyhjennä alta osa vaikka päälle uudelleen ja lisää sitä haketta sinne sekaan. Ilmeisesti ollut liian tiivistä tai/ja märkää jolloin ei maadu kunnolla vaan alkaa käydä ja homehtua liiassa kuumassa ja kosteassa. Jos biolaaniin lisää tavaraa viikoittainkin niin se ei jäädy kyllä toimiessaan millään.. Niin ja jos pinnastakin homeessa niin avaa sieltäkin kansi. Lämmin kevätpäivä kuivattaa mukavasti ja homma alkaa toimia.

Miten lisäät kuivikkeen? laitatko sen sekaisin tuoreeseen jätteeseen vai kerroksena jätteen päälle? Jälkimmäistä tapaa käytän itse ja silloin kerrosket eivät pääse liian tiiviiksi vaan ilmarako jää aina väliin. Toki sitä sekoitellan aina ennen kuin uutta tavaraa laitetaan, mutta sitten uusi päälle.

Harvoin pikakompostorista saa todella kunnon multaa toisesta päästä, se on vähän väärä käsitys.. Vuoden vanha komposti pitää laitaa vielä jälkikompostoitumaan vuodeksi jotta siitä tulee multamaista masssaa. Asia riippuu vielä paljon siitä mitä tavaraa sinen on laitettu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1409
    2. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      911
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      841
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      67
      786
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      92
      765
    6. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      158
      715
    7. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      689
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51