UNILÄÄKETTÄKÖ?

TOTTA VAI EI?

Unilääkkeisiin tulee riippuvuus - ne saattavat vuosien käytön jälkeen aiheuttaa OIKEITA psyykkisiä oireita! Mutta onko kokemusta; määrääkö lääkärisi sinulle liian heppoisesti unilääkettä (nukahtamislääkettä)? Minulle on määrännyt 20 vuotta!! Pari kertaa on vaihdettu merkkiä - mutta koskaan hän ei ole kyseenalaistanut nukahtamislääkkeen käyttöä! Nyt on ONNEKSI oma järki alkanut toimia: monenlaisiin outoihin oireisiin saattaa olla syynä juuri jatkuva unilääkkeiden käyttö!!?? Jalat puutuu ja pistelee, "nytkähtelen" ja myös ylipainoa on. Lääkärini ei koskaan ole ehdottanut lääkkeistä luopumista! Aina korkeintaan määrännyt toista merkkiä, jos toinen ai auta! Tenoxia otan 2 tbl illalla, jos aion nukkua. Lisäksi Xanor ja Klortriptryl 1 tbl. Eli aikamoinen POMMI, vai? Onko samankaltaisia kokemuksia?

8

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anskuliini

Hävettää kertoa, mutta en ole koskaan ottanut nukahtamislääkettä.
      Nytkin on jo toinen silmä ummessa ja kun saan tämän kirjoitettua painun pehkuihin ja nukahdan ennenkuin windows on koneen sammuttanu.
      Hyvää yötä ja kauniita unia.

• Mie ..

..no en tietenkään kirjaimellisesti, mut eipä ole tuohon tarpeeseen lääkettä tullut, tosin ehkä ei ole tarvettakaan ollut, kun ei lääkärillä ole ollut tarvetta käydä kuin joskus 15 vuotta sitten flunssan takia. Ymmärrän silti myös sen että aina ei homma käy kuin elokuvissa, ja voi olla monenlaista ongelmaa, riippuvuudesta en silti osaa sanoa. Mä valvon ihan vapaaehtoisesti, simaa siemaillen.

• todella

aikamoinen satsi. Noihin nukahtamislääkkeisiin tottuu ja niiden teho vähenee ajan kanssa. Parempi kuitenkin ottaa niitä jos ei saa nukuttua. Kannattaa lääkärin kanssa jutella jos on omaa halua vähentää niitä. Ominpäin ei kannata alkaa annostella mitään lääkkeitä.

• nukahtamislääkkeitä voi vähentää omin luvin.
        Minulle ei Tenox sovi, tulen siitä hirveän hermostuneeksi. Käytän Imovanea 0,5 - 0,25 tablettia kerralla.
        Olen nukkunut yli 20 v nukahtamislääkkeillä, aluksi vuorotyön takia. Mieluummin lääke kuin niskakiikku...

• myöskin
        sitroen kirjoitti:

nukahtamislääkkeitä voi vähentää omin luvin.
        Minulle ei Tenox sovi, tulen siitä hirveän hermostuneeksi. Käytän Imovanea 0,5 - 0,25 tablettia kerralla.
        Olen nukkunut yli 20 v nukahtamislääkkeillä, aluksi vuorotyön takia. Mieluummin lääke kuin niskakiikku...

käytän zopinoxi nukahtamislääkettä,siunaten, ihanaa saada nukkua niin kaikessa rauhassa..

• Metusalem

semmosta roppia, että ei nukuttas niin paljon.
      Minä kun kyppiuutisilta köllähän sänkyyn niin uni tullee siinä siunaamassa ja aamu seittemään menee keposesti. Korkeintaan kylykee käännän välillä. Päivälläkin voin vetästä tunnin torkut tai jopa kahen.

• käytössä

jotain lieviä nukahtamislääkkeitä unettomuuteen, mutta otan vain silloin tällöin puoli tablettia. Aluksi otin viikon ajan joka ilta ja huomasin, että tunsin seuraavana aamuna ahdistusta, ilmeisesti lääkkeen sivuvaikutuksena. Minulla on nyt eri merkkisiä ja pyrin käyttämään niitä mahdollisimman harvoin ja noita oireita ei ole ollut.

• juntti

Kokeile seksiä, sillä hyvä seksi ennen nukahtamista
      rentouttaa ja rauhoittaa.Vieroitusoireet kyllä
      on pahat sillä tarve ja halu kasvaa tätä lääkettä
      nauttiessa.Vie loppuiän irtipääsy tästä huumeesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5313
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1371
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      752
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      747
    7. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      46
      744
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      736
    9. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      724
    Aihe