Abortin jälkeinen vuoto

Hei!

Minulle tehtiin kemiallinen keskeytys n. 3 kuukautta sitten. Syön nyt pillereitä. Viikko ennen kuukautisia minulla alkaa tiputella sellaista ruskeaa "mönjää". Onko se nomraalia että näin monen viikon jälkeen tavallaan kuukautiset alkavat viikkoa ennen oikeita kuukautisia? Viikon päästä vasta alkaa oikeat kuukautiset mutta nyt jo tiputtelee ja tätä samaa on ollut abortista lähtien... Onko kenelläkään kokemuksia? Kai se lääkäri sanoi asiasta jotain mutta en millään muista..
6661
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

eli ei niinkään abortista enää (kai). Pillerithän voi alussa aiheuttaa tiputteluvuotoa. Jos olet jo kolme kuukautta niitä syönyt ja tiputtelu vaan jatkuu, niin voivat olla liian matalahormonisia sinulle, mitä minä veikkaisin, koska limakalvo ei "pysy kasassa" vaan alkaa tihkua jo ennen varsinaista tyhjennysvuotoa. Ota yhteyttä lääkäriin ja pyydä jotain toista pillerimerkkiä. Samalla voi katsoa, että kaikki on ok, jos nyt sattuisi olemaan jotain muuta vialla.

Äänestä

Ei luulisi johtuvan keskeytyksestä, vaan pilleireistä. Kaikki raskausmateriaali on kohdustasi jo kaiken järjen mukaan poistunut. Kannattaa varmaan läkryltä kysäistä, sopisko muut pillerit paremmin. Ja vuoto voi kyllä jäädä poiskin.

Äänestä
  • Kiitos teille ja mukavaa kesän odotusta! :D

    Äänestä

Moi!
En valitettavasti osaa vastata sun kysymykseen, mut olisin kyselly sulta tosta kemiallisesta keskeytyksestä.. Eli kuin pian sait ne pillerit ja saako ne vaan terv.k.sta vai myös yksityiseltä?! Ja minkälaisia haittavaikutuksia niistä tuli? Sain tänään ite kuulla verikokeitten tulokset, jotka oli posit. Oon ilmeisesti vasta korkeintaan 4llä viikolla. Eikä oikeen sovi tähän elämän tilanteeseen..
Ootko katunu, että teit sen keskeytyksen?

Äänestä
  • tässä kokemukseni viime syksyltä.


    Itse tein keskeytyksen YTHSn kautta kunnallisella. Ilmeisesti on niin että yksityisesti keskeytyksiä ei tehdä vaan saat lähetteen kunnalliseen.

    Rakaustestin ja ultran jälkeen sain heti seuraavalle viikolle ajan naisetentautienpolille jossa sain ensimmäisen pillerin. Se keskeyttää sikiön kehityksen. Siitä 2 pv päästä kohdun suulle laitettiin tyhjennyslääke ja raskausmateriaali tuli muutaman tunnin päästä ulos.

    Jos nyt saisin valita niin menisin kaavintaan, koska minun lääkkeellinen keskeytys epäonnistui (paljastui vasta viikkojen päästä) ja jouduin sen jälkeen kaavintaan. Kaavinta harvemmin epäonnistuu ja se on nopeammin ohi pienemmillä kivuilla.

    Äänestä

  • mutta kirjoitti:

    tässä kokemukseni viime syksyltä.


    Itse tein keskeytyksen YTHSn kautta kunnallisella. Ilmeisesti on niin että yksityisesti keskeytyksiä ei tehdä vaan saat lähetteen kunnalliseen.

    Rakaustestin ja ultran jälkeen sain heti seuraavalle viikolle ajan naisetentautienpolille jossa sain ensimmäisen pillerin. Se keskeyttää sikiön kehityksen. Siitä 2 pv päästä kohdun suulle laitettiin tyhjennyslääke ja raskausmateriaali tuli muutaman tunnin päästä ulos.

    Jos nyt saisin valita niin menisin kaavintaan, koska minun lääkkeellinen keskeytys epäonnistui (paljastui vasta viikkojen päästä) ja jouduin sen jälkeen kaavintaan. Kaavinta harvemmin epäonnistuu ja se on nopeammin ohi pienemmillä kivuilla.

    En ole keskeytystäni katunut, eikä haittavaikutuksia tullut.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nappo kirjoitti:

Hei!

Minulle tehtiin kemiallinen keskeytys n. 3 kuukautta sitten. Syön nyt pillereitä. Viikko ennen kuukautisia minulla alkaa tiputella sellaista ruskeaa "mönjää". Onko se nomraalia että näin monen viikon jälkeen tavallaan kuukautiset alkavat viikkoa ennen oikeita kuukautisia? Viikon päästä vasta alkaa oikeat kuukautiset mutta nyt jo tiputtelee ja tätä samaa on ollut abortista lähtien... Onko kenelläkään kokemuksia? Kai se lääkäri sanoi asiasta jotain mutta en millään muista..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu