Isi viettää vappua...

lastesi äiti

Rakas mieheni!

Tänään on vappuaatto ja siitä saat taas hyvän syyn juhlia ja juoda itsesi humalaan. Vaimo on vaan nipottava riesa, "Älä nyt vappuna viitti motkottaa, nythän kaikki juhlii", sanot minulle.

Et käyttäydy väkivaltaisesti humalassa, et nimittele tai ole sen ilkeämpi kuin tavallisestikaan. Harmitonhan minä olen, sanot itse.

Etkö silti tajua, millaista on katsella "juhlimistasi" = tissuttelua ja nukahtamistasi sohvalle. Itse en viinaksista välitä, ja vaikka välittäisinkin, en lasten takia voisikaan heittäytyä juhlatuulelle.

Yritän kaikin keinoin saada lastesi huomion muualle, yritän kaikin keinoin viihdyttää ja leikkiä ipanoiden kanssa jotta eivät huomaisi humalatilaasi.

Toivon että tämä olisi vihonviimeinen tällainen vappu kanssasi, toivon että minussa olisi rohkeutta tehdä asialle jotain muutakin kuin motkottaa...

10

2574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-vappuheila

      ...ehkä todellakin sinun olisi aika tehdä jotain, eikä vain toistaa samaa vanhaa kavaa. Miestäsi et voi muuttaa, mutta itse voit tehdä omalla kohdallasi muutoksen. Uhriasenteella junnaat vain paikoillasi ja koet elämäsi kurjaksi.

      • Nitta

        Vanhemmat ovat lapsistaan vastuussa, molemmat.
        Mutta jos toinen ei kykene olemaan vanhempi, toisen pitää olla.
        Eli miksi sinä annat lastesi katsella vuodesta toiseen isän kännistä häröilyä?
        Isä näköjään tarvitsee jonkin sortin apua/ tukea tuohon touhuun, mutta mieti ensin lasten asiat kuntoon, he seuraavat tilannetta ihan koko ajan, vaikka kuinka heitä leikittäisit.
        Eivät lapset tyhmiä ole.


    • Sara

      Oli kuin oma kuvaus perheeni vapusta. Vietetään me tahoillamme ihana vappu lasten kanssa ja yritetään olla kuin ei sitä miestä olisikaan.

      *halaus sinulle*

      • viestin kirjoittaja

        On lohdullista tietää että en ole yksin...
        Oikein leppoisaa ja lämmintä vappumieltä kaiken tämän huolenkin keskellä Sinulle ja lapsillesi!


    • vesiselvänä vapunkin...

      on tuo kännääminen surullista--- kuinkahan moni ÄITI ja isi vetää viinaa koko päivän ja lapset kattoo vierestä ????
      SURULLISTA
      Tämä isi viettää vapunpäivää tyttären kanssa työläispeliä.. Monopolia pelaillen ! Kohta kasvitieteelliseen kävelylle ja sitten laittamaan ihanaa vappuruokaa ( paistit on ostettu viina ja kalja rahoilla)

      t
      ISI joka viettää vapun ilman viinaa ja on mielummin perheen kanssa MUKANA !!!!

      Hauskaa vappua kaikille

      Aurinkoista mieltä ja jaksamista noiden alkkisten kanssa... älkää päätykö turvakotiin....
      Mutta liika hyssyttely vaan pahentaa tilannetta ! siin oon samaa mieltä

      • ex-vappuheila

        Hyvä, arvasin, että niitäkin isiä on, jotka osaavat viettää raitista vappua. Eikä se ole edes mitenkään epätavallista. Eikä sekään, että moni suomalainen todellakin viettää ihan raitista Vappua, kuten minä itsekin teen.


      • ei tarvii viinaa... ;)
        ex-vappuheila kirjoitti:

        Hyvä, arvasin, että niitäkin isiä on, jotka osaavat viettää raitista vappua. Eikä se ole edes mitenkään epätavallista. Eikä sekään, että moni suomalainen todellakin viettää ihan raitista Vappua, kuten minä itsekin teen.

        Mulla on tarpeeksi hauskaa ilman viinaakin ! aika kuluu rattoisasti ja voi elää AIKUISEN elämää lapsen kanssa ;)

        ja viinarahalla saa kyllä super hienon vapun kaikin mukavuuksin !!!!


    • *valpuri*

      Koko oman lapsuuteni katsoin vanhempieni juomista. Ei ollu väkivaltaa eikä mitään hätää, mutta...Se heijastuu mun elämään vieäkin...Pari suhdettani on kaatunut siihen kun en ole pystynyt elämään sen asian kanssa että poikaystäväni ottaa alkoholia viikottain...Joku raja pitää olla...Sun lapsia ajatellen, toivon että heille ei käy niinkuin minulle...Onneks heillä on äiti joka välittää ja on selvinpäin...Toisin kuin minulla! Sen olen päättänyt että jos joskus saan omia lapsia, niin heidän ei tarvitse katsoa ku vanhemmat juo...Ei koskaan!
      Voimia ja pidä lippu korkealla!!!

    • arjukka

      ...joskus olen ollut samassa tilanteessa, enkä kadehdi asemaasi yhtään.
      tänään minulla on hyvä mieli juhlia vappua, sillä mieheni on oppinut käyttämään juomia kohtuudella, jota en olisi kyllä ikinä uskonut..toivon, että jatkossa myös sinä saat viettää vappua kohtuudella käyttävän miehesi sekä muun perheen kanssa!!voimia ja iloista vappua!

    • Ehkäpä...

      ...kunhan ei aina tuollaista ole. Jos taas isukki juhlii joka toinen päivä, eiköhän ois aika antaa isukin juhlii yksikseen? Mä en ainakaan tuollaista kattele, vaikkei lapsia vielä olekaan. Menköön kavereittensa luo rellestään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2762
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      93
      2069
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe