Kulta

tipsu

Pihallamme kasvaa kultapiisku/sade ja haluaisin istuttaa sen juurelle jonkun monivuotisen köynnöskasvin mikä olisi sopiva tai voiko yleensä siihen laittaa mitään

8

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

Siis kumpaa tarkoitat,kultapiisku on perenna ja kultasade puu/pensas ?!Sinuna en laittaisi monivuotista köynnöstä ,jos se on kultasade.Ehkä jotain kesäköynnöstä.Kuinka iso kultasateesi on ?

• tipsu

En ole varma kumpi se on olen kuullut siitä molemmat nimet puu on noin 10m korkea ja siihen tulee kauniit keltaiset roikkuvat kukkatertut

• ellit

Kultasade,Laburnum alpinum,on se jossa on pitkät keltaiset tertut.
        Kultapiisku on perenna,joka leikataan poikki syksyllä tai keväällä.

• ilmeisensuot

uisa, koska laburnum viihtyy. melkein mikä vaan menee. mutta miksi ihmeessä tunkea juurelle jotain kun on näin näyttävä pääkasvi.

• tipsu

puu on kyllä näyttävä mutta kun ala-osa niin "kaljun" näköinen joten pitäisi keksiä jotain.

• terhi
        tipsu kirjoitti:

puu on kyllä näyttävä mutta kun ala-osa niin "kaljun" näköinen joten pitäisi keksiä jotain.

Ehkäpä puun rungon kuuluukin olla paljaan näköinen, oletkos ajatellut sitä? Älä ihmeellä pilaa hyvää puuta istuttamalla sen juurelle "loista". Tai oma puusihan se on, mutta minä en istuttaisi siihen mitään, joka ei luonnostaan siihen kuulu.

• tipsu
        terhi kirjoitti:

Ehkäpä puun rungon kuuluukin olla paljaan näköinen, oletkos ajatellut sitä? Älä ihmeellä pilaa hyvää puuta istuttamalla sen juurelle "loista". Tai oma puusihan se on, mutta minä en istuttaisi siihen mitään, joka ei luonnostaan siihen kuulu.

Kiitos hyvistä neuvoista en istuta mitään,

• keltapeippi?
        tipsu kirjoitti:

Kiitos hyvistä neuvoista en istuta mitään,

Mitenkäs olisi jokin maanpeitekasvi. Jokin sellainen joka matelisi pitkin maata ja peittäisi paljaan maanpinnan rungon ympäriltä? Maahumala, taponlehti yms. Tällä tavoin runko jäisi paljaaksi mutta paljas maanpinta rungon ympärillä saisi nätin "maton" päälleen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8346
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4738
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4391
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2595
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1478
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1246
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1152
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1090
    Aihe