Hei! Meillä on uusi omakotitalo maalaiseutumaisemissa, yksi rajanaapuri ja muilta osin pelkästään kunnan metsää (kaavoitettu puistoalueeksi). Olenko tehnyt kauheaa syntiä, kun olen kantanut risut yms puutarhajätteet metsään maatumaan? Kunta on joskus muutama vuosi sitten harventanut metsää ja sinne on jätetty kaadetut puut eli minun viemät risukasat eivät erotu sieltä millään tavalla, koska metsä on muutenkin aika ryteikköinen. Tarkoitus on kyllä hankkia kesällä sellainen puukehikkoinen komposti puutarhasta tuleville jätteile.
Ei kompostia..
Maija
2
601
Vastaukset
- pms68
jätteen kuljettaminen muualle kuin asianmukaisiin paikkoihin on ympäristörikos, mutta tuossa tapauksessa ilmeisen olematon..
Toisaalta jos käy kuten meillä kun ostimme tonttimme joka oli ilmeisesti ollut koko kylän yhteisenä puutarhajätteen keruupisteenä vuosikymmeniä niin alkaa risoa tuollainenkin touhu niitä risuja raivatessa..
Risujen paikka ei kompostissa olekkaan sillä eivät vuosiin sielläkään maadu, muu jäte kyllä. - kysymättäkin
tiedetään ettei näin voi toimia.omien rajojen sisällä tehdään mitä tehdään ja muiden maat jätettäkööt rauhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup634963Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1283718Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua483154Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652247Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4491932Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771598- 621347
- 631271
- 2611107
- 471062