Haltia

Sellaisen tunteva

Siis en nyt puhu oikeasta pienestä vihreäpukuisesta haltiasta, vaan sellaisesta Tolkien tyylisestä haltiasta. Pitkästä ja kauniista.
Siis meidän koulussa on yks tyttö, pitkä ja vaaleahiuksinen. Ja kun mä näin sen kerran metsässä koiransa kanssa, niin se juoksi sillee ketterästi loikkien ja koira tuli sen perässä iloisena ja energisenä. Ja siitä näystä mä lumouduin. Se oli niin kaunista. Teidän pitäis oikeasti nähdä se.
Kun mietin sitä tässä yhtenä päivänä, niin tuli mieleeni, että tuollaisista kauniista ihmisistä on varmaan lähtenyt haltiataru. Tai miksi niitä nyt pitäis kutsua. Noista upeista pohjoisen neidoista.
Tai sitten, ehkä se tyttö on jotenkin erilainen. Se tulee kaikkien eläinten kanssa toimeen ja se hoitaa niitten pihaa joka on tosi kaunis. Ja se tietää kaikkea yrteistä. Oli aika hassua kun mä sain haavan käteeni koulussa se laitto siihen sillee rytätyn ratamonlehden. Verentulo loppu tosi nopeesti ja se haava parani hyvin.
En minä oikeesti usko että se on haltia, mutta se vaan on ihan ihmeellinen ihminen. Ja meidän koira joka pelkää ja vihaa ihmisiä tykkäs siitä heti. Tosin niillä on kyllä omiakin koiria niin se on vaan varmaan tottunu koiriin.

13

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wiccako?

Keroisitko enemmän tästä henkilöstä, minua kiinnostaa kamalasti onko sellaisia ihmisiä tässä maailmassa, jotka olisivat ns. "sukua" haltijattarille tms. Itse uskon luontoäitiin.

• minä

Niin siis se tyttö on todella pitkä ja vahva. Laiha se ei ole, eikä lhava, vaan tasapainoinen ihminen.
        Kaikki jotka ei sitä kunnolla tunne ajattelee, et se on vaan joku hiljanen hikke. Mutta jos joku sille uskaltaa jutella, se osaa kommentoida ja puhua ja jos siltä kysyy jotain, se osaa vastata tai ainakin auttaa vastauksen löytämisessä. Mä luulen, että sen vois kiikuttaa jonnekkin keskusteluohjelmaan keskelle 60 vuotiaita proffia ja niittenkin seurassa se keksis jotain fiksua sanottavaa.
        Välillä sen jutut menee kyllä totaalisesti yli ymmärryksen.
        Sen uskonnollisesta elämästä mä en tiedä mitään, mutta ihmisiin se suhtautuu ehkä aavistuksen verran arastellen kuitenkin. Se ei kerro paljoakaan itsestään. Toisaalta se on hirveän empaattinen ja ymmärtävä, mutta jos joku saa tosissaan sen vihat niskaan, se näkyy sen kasvoissa. Tosin mä en ole koskaan nähnyt sen oikeasti suuttuvan, se vaan tuijottaa murhaavasti, ei tee sen enempää, eikä tee suuttumuksestaan mitään showta.
        Uskonnon tuntien ja maantiedon tuntien perusteella vois luulla, että se ei usko jumalaan ja pitää ihmisiä syöpäläisinä jotka eivät mahdu ekologiseen lokeroonsa.
        Senkin vois vielä sanoa, että se tulee lähes poikkeuksetta toimeen eläinten kanssa. Ilmeisesti eläimet pitää sen kasvoista tai jostain, kun sen kasvot ja käytös on niin rauhallista. Ja se näyttäis käyttävän koirienkin kanssa singnaaleja, siis kääntää katsetta tai haukottelee tai jotain ja rauhottaa niitä. Niillä on koiria itselläkin ja muita lemmikkejä.
        Monet pitää sitä hitaana ja outona, eikä se välttämättä kuule kaikkea mitä sanotaan. Mutta hidas se ei ole niin henkisesti eikä fyysisestikään. Outo se kyllä on. Ja ainoa asia mitä se ei aina vissiinkään kuule, on puhe. Tai se kuulee muttei saa selvää välttämättä. Jotenkin musta vaan tuntuu, että se kyllä saa selvää, jos se kuuntelee, mutta kun sitä ei näytä kiinnostavan kavereiden kanssa juttelu. Sen sijaan oppitunneilla se kuulee opettajan puheen ja painaa sen kaaliinsa. Se kans viihtyy yksin. Ei se ihmisiä välttele, mutta koulun pihalla se yleensä istuu puun varjossa, vaikkei olis kuumakaan ja piirtää tai kirjottaa.
        Niin ja vielä sekin, että se ei koskaan pukeudu räikeisiin väreihin ja se ei muutenkaan näytä pitävän kirkkaista väreistä Sen vaatteet on sinisiä, vihreitä, luonnonvaaleita, ruskeita tai beigejä ja yleensä aina puuvillaa tai pellavaa.
        Ja eräs äärimmäisen hämmästyttävä juttu oli se, että se aikoo kuulemma hankkia metsästyskortin. Jotenkin se tuntuu musta oudolta ja ehkä se just tekee sen, että se ei ole niin haltiatarmainen kuin vois olla.

• Wiccako?
        minä kirjoitti:

Niin siis se tyttö on todella pitkä ja vahva. Laiha se ei ole, eikä lhava, vaan tasapainoinen ihminen.
        Kaikki jotka ei sitä kunnolla tunne ajattelee, et se on vaan joku hiljanen hikke. Mutta jos joku sille uskaltaa jutella, se osaa kommentoida ja puhua ja jos siltä kysyy jotain, se osaa vastata tai ainakin auttaa vastauksen löytämisessä. Mä luulen, että sen vois kiikuttaa jonnekkin keskusteluohjelmaan keskelle 60 vuotiaita proffia ja niittenkin seurassa se keksis jotain fiksua sanottavaa.
        Välillä sen jutut menee kyllä totaalisesti yli ymmärryksen.
        Sen uskonnollisesta elämästä mä en tiedä mitään, mutta ihmisiin se suhtautuu ehkä aavistuksen verran arastellen kuitenkin. Se ei kerro paljoakaan itsestään. Toisaalta se on hirveän empaattinen ja ymmärtävä, mutta jos joku saa tosissaan sen vihat niskaan, se näkyy sen kasvoissa. Tosin mä en ole koskaan nähnyt sen oikeasti suuttuvan, se vaan tuijottaa murhaavasti, ei tee sen enempää, eikä tee suuttumuksestaan mitään showta.
        Uskonnon tuntien ja maantiedon tuntien perusteella vois luulla, että se ei usko jumalaan ja pitää ihmisiä syöpäläisinä jotka eivät mahdu ekologiseen lokeroonsa.
        Senkin vois vielä sanoa, että se tulee lähes poikkeuksetta toimeen eläinten kanssa. Ilmeisesti eläimet pitää sen kasvoista tai jostain, kun sen kasvot ja käytös on niin rauhallista. Ja se näyttäis käyttävän koirienkin kanssa singnaaleja, siis kääntää katsetta tai haukottelee tai jotain ja rauhottaa niitä. Niillä on koiria itselläkin ja muita lemmikkejä.
        Monet pitää sitä hitaana ja outona, eikä se välttämättä kuule kaikkea mitä sanotaan. Mutta hidas se ei ole niin henkisesti eikä fyysisestikään. Outo se kyllä on. Ja ainoa asia mitä se ei aina vissiinkään kuule, on puhe. Tai se kuulee muttei saa selvää välttämättä. Jotenkin musta vaan tuntuu, että se kyllä saa selvää, jos se kuuntelee, mutta kun sitä ei näytä kiinnostavan kavereiden kanssa juttelu. Sen sijaan oppitunneilla se kuulee opettajan puheen ja painaa sen kaaliinsa. Se kans viihtyy yksin. Ei se ihmisiä välttele, mutta koulun pihalla se yleensä istuu puun varjossa, vaikkei olis kuumakaan ja piirtää tai kirjottaa.
        Niin ja vielä sekin, että se ei koskaan pukeudu räikeisiin väreihin ja se ei muutenkaan näytä pitävän kirkkaista väreistä Sen vaatteet on sinisiä, vihreitä, luonnonvaaleita, ruskeita tai beigejä ja yleensä aina puuvillaa tai pellavaa.
        Ja eräs äärimmäisen hämmästyttävä juttu oli se, että se aikoo kuulemma hankkia metsästyskortin. Jotenkin se tuntuu musta oudolta ja ehkä se just tekee sen, että se ei ole niin haltiatarmainen kuin vois olla.

Mulla on samanlainen juttu, että katsotaan oudoksi ja en välttämättä kuule kunnolla kun puhutaa, kuulen, mutta en saa selvää. Siitä on monesti sanottukin, mutta kuulen jos haluan kuulla...
        Itseäni onaina kiinnostanut sellaiset samanhenkiset ihmiset, juuri kuten tämä kuvailemasi ihminen. Monet ovat sanoneet oudoksi, mutta en välitä, otan se oikeastaan osaksi kohteliaisuutena, tai jonkinlaisena kehuna, en aina, mutta joskus...

• AROSUSI-09
        Wiccako? kirjoitti:

Mulla on samanlainen juttu, että katsotaan oudoksi ja en välttämättä kuule kunnolla kun puhutaa, kuulen, mutta en saa selvää. Siitä on monesti sanottukin, mutta kuulen jos haluan kuulla...
        Itseäni onaina kiinnostanut sellaiset samanhenkiset ihmiset, juuri kuten tämä kuvailemasi ihminen. Monet ovat sanoneet oudoksi, mutta en välitä, otan se oikeastaan osaksi kohteliaisuutena, tai jonkinlaisena kehuna, en aina, mutta joskus...

Teitä tarvitaan siellä.*Levottomana ja kiinnostuneena*

• Ihmettelijättäre
        AROSUSI-09 kirjoitti:

Teitä tarvitaan siellä.*Levottomana ja kiinnostuneena*

Kovasti täällä jostain hemmetin wiccapalstasta puhutaan, mutta minä en sellaista löydä...

• elisant

• kiitollinen

• AROSUSI-09

Sähän sitten oikean noidan tunnet.Be blessed:)

• jeppe

Haltioista,niin kyllä niitäkin voi olla ihan oikeastikin olemassa mutta luuletkos et joku tulee kertomaan et on nähny semmosen?enpä usko.Kaiken näköisiä eläviä olentoja on koko universumi täynä mutta meidän käsitys kykymme ei siihen riitä.esim.emme ole koskaan yksin vaan jopa koko kehomme on täynä erilaisia pieniä olentoja.Mitäpä sitten voimmekaan edes puhua maan alla elävistä asukeista joten ota ihan iisisti vaan Hari,Hari!

• Jummartamatonna

Minä ei jummartää! Mitä tarkoitat sanoillasi. Minä en kykene tulkaamaan viisaiden sanoja.

• hmm...

hmm...

• hmm...

Katsotaan yltääkö kahteenkymmeneen...

• heheh

Ehkä sinun kannattaisi jotenkin tutustua tähän kyseiseen tyttöön.Sitten voisit saada enemmän vastauksia ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      123
      3982
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      314
      2049
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1811
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1727
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1710
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      443
      1518
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1252
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      440
      1218
    Aihe