Haltia

Sellaisen tunteva

Siis en nyt puhu oikeasta pienestä vihreäpukuisesta haltiasta, vaan sellaisesta Tolkien tyylisestä haltiasta. Pitkästä ja kauniista.
Siis meidän koulussa on yks tyttö, pitkä ja vaaleahiuksinen. Ja kun mä näin sen kerran metsässä koiransa kanssa, niin se juoksi sillee ketterästi loikkien ja koira tuli sen perässä iloisena ja energisenä. Ja siitä näystä mä lumouduin. Se oli niin kaunista. Teidän pitäis oikeasti nähdä se.
Kun mietin sitä tässä yhtenä päivänä, niin tuli mieleeni, että tuollaisista kauniista ihmisistä on varmaan lähtenyt haltiataru. Tai miksi niitä nyt pitäis kutsua. Noista upeista pohjoisen neidoista.
Tai sitten, ehkä se tyttö on jotenkin erilainen. Se tulee kaikkien eläinten kanssa toimeen ja se hoitaa niitten pihaa joka on tosi kaunis. Ja se tietää kaikkea yrteistä. Oli aika hassua kun mä sain haavan käteeni koulussa se laitto siihen sillee rytätyn ratamonlehden. Verentulo loppu tosi nopeesti ja se haava parani hyvin.
En minä oikeesti usko että se on haltia, mutta se vaan on ihan ihmeellinen ihminen. Ja meidän koira joka pelkää ja vihaa ihmisiä tykkäs siitä heti. Tosin niillä on kyllä omiakin koiria niin se on vaan varmaan tottunu koiriin.

13

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wiccako?

      Keroisitko enemmän tästä henkilöstä, minua kiinnostaa kamalasti onko sellaisia ihmisiä tässä maailmassa, jotka olisivat ns. "sukua" haltijattarille tms. Itse uskon luontoäitiin.

      • minä

        Niin siis se tyttö on todella pitkä ja vahva. Laiha se ei ole, eikä lhava, vaan tasapainoinen ihminen.
        Kaikki jotka ei sitä kunnolla tunne ajattelee, et se on vaan joku hiljanen hikke. Mutta jos joku sille uskaltaa jutella, se osaa kommentoida ja puhua ja jos siltä kysyy jotain, se osaa vastata tai ainakin auttaa vastauksen löytämisessä. Mä luulen, että sen vois kiikuttaa jonnekkin keskusteluohjelmaan keskelle 60 vuotiaita proffia ja niittenkin seurassa se keksis jotain fiksua sanottavaa.
        Välillä sen jutut menee kyllä totaalisesti yli ymmärryksen.
        Sen uskonnollisesta elämästä mä en tiedä mitään, mutta ihmisiin se suhtautuu ehkä aavistuksen verran arastellen kuitenkin. Se ei kerro paljoakaan itsestään. Toisaalta se on hirveän empaattinen ja ymmärtävä, mutta jos joku saa tosissaan sen vihat niskaan, se näkyy sen kasvoissa. Tosin mä en ole koskaan nähnyt sen oikeasti suuttuvan, se vaan tuijottaa murhaavasti, ei tee sen enempää, eikä tee suuttumuksestaan mitään showta.
        Uskonnon tuntien ja maantiedon tuntien perusteella vois luulla, että se ei usko jumalaan ja pitää ihmisiä syöpäläisinä jotka eivät mahdu ekologiseen lokeroonsa.
        Senkin vois vielä sanoa, että se tulee lähes poikkeuksetta toimeen eläinten kanssa. Ilmeisesti eläimet pitää sen kasvoista tai jostain, kun sen kasvot ja käytös on niin rauhallista. Ja se näyttäis käyttävän koirienkin kanssa singnaaleja, siis kääntää katsetta tai haukottelee tai jotain ja rauhottaa niitä. Niillä on koiria itselläkin ja muita lemmikkejä.
        Monet pitää sitä hitaana ja outona, eikä se välttämättä kuule kaikkea mitä sanotaan. Mutta hidas se ei ole niin henkisesti eikä fyysisestikään. Outo se kyllä on. Ja ainoa asia mitä se ei aina vissiinkään kuule, on puhe. Tai se kuulee muttei saa selvää välttämättä. Jotenkin musta vaan tuntuu, että se kyllä saa selvää, jos se kuuntelee, mutta kun sitä ei näytä kiinnostavan kavereiden kanssa juttelu. Sen sijaan oppitunneilla se kuulee opettajan puheen ja painaa sen kaaliinsa. Se kans viihtyy yksin. Ei se ihmisiä välttele, mutta koulun pihalla se yleensä istuu puun varjossa, vaikkei olis kuumakaan ja piirtää tai kirjottaa.
        Niin ja vielä sekin, että se ei koskaan pukeudu räikeisiin väreihin ja se ei muutenkaan näytä pitävän kirkkaista väreistä Sen vaatteet on sinisiä, vihreitä, luonnonvaaleita, ruskeita tai beigejä ja yleensä aina puuvillaa tai pellavaa.
        Ja eräs äärimmäisen hämmästyttävä juttu oli se, että se aikoo kuulemma hankkia metsästyskortin. Jotenkin se tuntuu musta oudolta ja ehkä se just tekee sen, että se ei ole niin haltiatarmainen kuin vois olla.


      • Wiccako?
        minä kirjoitti:

        Niin siis se tyttö on todella pitkä ja vahva. Laiha se ei ole, eikä lhava, vaan tasapainoinen ihminen.
        Kaikki jotka ei sitä kunnolla tunne ajattelee, et se on vaan joku hiljanen hikke. Mutta jos joku sille uskaltaa jutella, se osaa kommentoida ja puhua ja jos siltä kysyy jotain, se osaa vastata tai ainakin auttaa vastauksen löytämisessä. Mä luulen, että sen vois kiikuttaa jonnekkin keskusteluohjelmaan keskelle 60 vuotiaita proffia ja niittenkin seurassa se keksis jotain fiksua sanottavaa.
        Välillä sen jutut menee kyllä totaalisesti yli ymmärryksen.
        Sen uskonnollisesta elämästä mä en tiedä mitään, mutta ihmisiin se suhtautuu ehkä aavistuksen verran arastellen kuitenkin. Se ei kerro paljoakaan itsestään. Toisaalta se on hirveän empaattinen ja ymmärtävä, mutta jos joku saa tosissaan sen vihat niskaan, se näkyy sen kasvoissa. Tosin mä en ole koskaan nähnyt sen oikeasti suuttuvan, se vaan tuijottaa murhaavasti, ei tee sen enempää, eikä tee suuttumuksestaan mitään showta.
        Uskonnon tuntien ja maantiedon tuntien perusteella vois luulla, että se ei usko jumalaan ja pitää ihmisiä syöpäläisinä jotka eivät mahdu ekologiseen lokeroonsa.
        Senkin vois vielä sanoa, että se tulee lähes poikkeuksetta toimeen eläinten kanssa. Ilmeisesti eläimet pitää sen kasvoista tai jostain, kun sen kasvot ja käytös on niin rauhallista. Ja se näyttäis käyttävän koirienkin kanssa singnaaleja, siis kääntää katsetta tai haukottelee tai jotain ja rauhottaa niitä. Niillä on koiria itselläkin ja muita lemmikkejä.
        Monet pitää sitä hitaana ja outona, eikä se välttämättä kuule kaikkea mitä sanotaan. Mutta hidas se ei ole niin henkisesti eikä fyysisestikään. Outo se kyllä on. Ja ainoa asia mitä se ei aina vissiinkään kuule, on puhe. Tai se kuulee muttei saa selvää välttämättä. Jotenkin musta vaan tuntuu, että se kyllä saa selvää, jos se kuuntelee, mutta kun sitä ei näytä kiinnostavan kavereiden kanssa juttelu. Sen sijaan oppitunneilla se kuulee opettajan puheen ja painaa sen kaaliinsa. Se kans viihtyy yksin. Ei se ihmisiä välttele, mutta koulun pihalla se yleensä istuu puun varjossa, vaikkei olis kuumakaan ja piirtää tai kirjottaa.
        Niin ja vielä sekin, että se ei koskaan pukeudu räikeisiin väreihin ja se ei muutenkaan näytä pitävän kirkkaista väreistä Sen vaatteet on sinisiä, vihreitä, luonnonvaaleita, ruskeita tai beigejä ja yleensä aina puuvillaa tai pellavaa.
        Ja eräs äärimmäisen hämmästyttävä juttu oli se, että se aikoo kuulemma hankkia metsästyskortin. Jotenkin se tuntuu musta oudolta ja ehkä se just tekee sen, että se ei ole niin haltiatarmainen kuin vois olla.

        Mulla on samanlainen juttu, että katsotaan oudoksi ja en välttämättä kuule kunnolla kun puhutaa, kuulen, mutta en saa selvää. Siitä on monesti sanottukin, mutta kuulen jos haluan kuulla...
        Itseäni onaina kiinnostanut sellaiset samanhenkiset ihmiset, juuri kuten tämä kuvailemasi ihminen. Monet ovat sanoneet oudoksi, mutta en välitä, otan se oikeastaan osaksi kohteliaisuutena, tai jonkinlaisena kehuna, en aina, mutta joskus...


      • AROSUSI-09
        Wiccako? kirjoitti:

        Mulla on samanlainen juttu, että katsotaan oudoksi ja en välttämättä kuule kunnolla kun puhutaa, kuulen, mutta en saa selvää. Siitä on monesti sanottukin, mutta kuulen jos haluan kuulla...
        Itseäni onaina kiinnostanut sellaiset samanhenkiset ihmiset, juuri kuten tämä kuvailemasi ihminen. Monet ovat sanoneet oudoksi, mutta en välitä, otan se oikeastaan osaksi kohteliaisuutena, tai jonkinlaisena kehuna, en aina, mutta joskus...

        Teitä tarvitaan siellä.*Levottomana ja kiinnostuneena*


      • Ihmettelijättäre
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Teitä tarvitaan siellä.*Levottomana ja kiinnostuneena*

        Kovasti täällä jostain hemmetin wiccapalstasta puhutaan, mutta minä en sellaista löydä...


      • elisant

      • kiitollinen

    • AROSUSI-09

      Sähän sitten oikean noidan tunnet.Be blessed:)

    • jeppe

      Haltioista,niin kyllä niitäkin voi olla ihan oikeastikin olemassa mutta luuletkos et joku tulee kertomaan et on nähny semmosen?enpä usko.Kaiken näköisiä eläviä olentoja on koko universumi täynä mutta meidän käsitys kykymme ei siihen riitä.esim.emme ole koskaan yksin vaan jopa koko kehomme on täynä erilaisia pieniä olentoja.Mitäpä sitten voimmekaan edes puhua maan alla elävistä asukeista joten ota ihan iisisti vaan Hari,Hari!

      • Jummartamatonna

        Minä ei jummartää! Mitä tarkoitat sanoillasi. Minä en kykene tulkaamaan viisaiden sanoja.


    • hmm...

      hmm...

      • hmm...

        Katsotaan yltääkö kahteenkymmeneen...


    • heheh

      Ehkä sinun kannattaisi jotenkin tutustua tähän kyseiseen tyttöön.Sitten voisit saada enemmän vastauksia ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe