harjalintu

voisko

Olla ? nokka yhtä pitkä kun töyhtö.Puku mustaraitanen kellanruskealla pohjalla

13

2175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavannut

      Harjalintuja kyllä näin keväisin muuttaa ja olen niihin törmännyt silloin tällöin.

      • juho1

        ihan silloin tällöin sentään yhden ihmisen kohdalle tule. Jokavuotinen se on toki Suomessa mutta harvinaisuus. Olen koko elämäni aikana nähnyt 3 kertaa, vaikka olen aktiiviornitologi.


      • Jänkäkoira
        juho1 kirjoitti:

        ihan silloin tällöin sentään yhden ihmisen kohdalle tule. Jokavuotinen se on toki Suomessa mutta harvinaisuus. Olen koko elämäni aikana nähnyt 3 kertaa, vaikka olen aktiiviornitologi.

        Minäkin olen jo puolen vuosisataa aika aktiivisesti seuraillut lintuja ja vain kerran olen onnistunut harjalinnun näkemään. Onhan se niin erikoinen ilmestys Suomessa, että eipä juuri voi erehtyä. Onnittelut hienosta havainnosta.


      • Näin minäkin kerran
        Jänkäkoira kirjoitti:

        Minäkin olen jo puolen vuosisataa aika aktiivisesti seuraillut lintuja ja vain kerran olen onnistunut harjalinnun näkemään. Onhan se niin erikoinen ilmestys Suomessa, että eipä juuri voi erehtyä. Onnittelut hienosta havainnosta.

        .sitten oli pihapiirissä lintujen ruokintapaikalla.
        Oli murskattua pähkinää jota pähkinähakkikin kävi ja käy edelleenkin (harvoin) syömässä. Samoin harmaapää tikka.


      • viihtynyt
        Näin minäkin kerran kirjoitti:

        .sitten oli pihapiirissä lintujen ruokintapaikalla.
        Oli murskattua pähkinää jota pähkinähakkikin kävi ja käy edelleenkin (harvoin) syömässä. Samoin harmaapää tikka.

        Jo neljä vuorokautta samalla kartanolla .Koiraa vähän väistelee mutta palaa takaisin kotvan päästä.Sitä on muutama "ponkari" on käyny ihailemassa.Eka kerta on ollu monelle .Asustaakohan meissä kaikissa pieni ponkari?


      • bonkari
        viihtynyt kirjoitti:

        Jo neljä vuorokautta samalla kartanolla .Koiraa vähän väistelee mutta palaa takaisin kotvan päästä.Sitä on muutama "ponkari" on käyny ihailemassa.Eka kerta on ollu monelle .Asustaakohan meissä kaikissa pieni ponkari?

        Ja missä kyseinen kartani sijaitsee, jos vaikka kävisin lintua etsimässä ?


    • daddd

      ajelin linnatuulen kohdalla tervakoskella. pellolla oudon näköinen lintu. voisko se olla harjalintu? onko havaintoja sieltäpäin muilla?

    • Ei ammattibongari

      Lintu nähty Viitasaaren Huopanankoskella aamulla 21.5.2007 noin klo 10,00.
      Kolmen ihmisen havainto tarkistettu. Kaksi ihmisistä metsästäjiä, joten tieto 99,9999% varma.

    • J.M.

      Meidän pihalla on nyt harjalintu, on varmaan yleistynyt muutamassa vuodessa?
      Googlella löysin tämän keskustelun....

      • servo47

        Tossa maassa se kuparin ruskea jolla mustaa ja valkoisia merkkejä .pitkänokkainen töyhtöpää maassa pomppi.ilmoitin asiasta seppo sällylälle


    • oliskos Virosta
    • K.S.

      Pihalla halkopinon vieressä nokki ruohikosta syötävää. 30.09.2012 klo 15:40 Mommilan Aseman lähistöllä Hausjärvellä. Muutaman kuvan ehdin ikkunasta ottaa N8:lla, lintu häipyi ennen kuin saatin oikea kamera käsille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe