harjalintu

voisko

Olla ? nokka yhtä pitkä kun töyhtö.Puku mustaraitanen kellanruskealla pohjalla

13

2232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavannut

Harjalintuja kyllä näin keväisin muuttaa ja olen niihin törmännyt silloin tällöin.

• juho1

ihan silloin tällöin sentään yhden ihmisen kohdalle tule. Jokavuotinen se on toki Suomessa mutta harvinaisuus. Olen koko elämäni aikana nähnyt 3 kertaa, vaikka olen aktiiviornitologi.

• Jänkäkoira
        juho1 kirjoitti:

ihan silloin tällöin sentään yhden ihmisen kohdalle tule. Jokavuotinen se on toki Suomessa mutta harvinaisuus. Olen koko elämäni aikana nähnyt 3 kertaa, vaikka olen aktiiviornitologi.

Minäkin olen jo puolen vuosisataa aika aktiivisesti seuraillut lintuja ja vain kerran olen onnistunut harjalinnun näkemään. Onhan se niin erikoinen ilmestys Suomessa, että eipä juuri voi erehtyä. Onnittelut hienosta havainnosta.

• Näin minäkin kerran
        Jänkäkoira kirjoitti:

Minäkin olen jo puolen vuosisataa aika aktiivisesti seuraillut lintuja ja vain kerran olen onnistunut harjalinnun näkemään. Onhan se niin erikoinen ilmestys Suomessa, että eipä juuri voi erehtyä. Onnittelut hienosta havainnosta.

.sitten oli pihapiirissä lintujen ruokintapaikalla.
        Oli murskattua pähkinää jota pähkinähakkikin kävi ja käy edelleenkin (harvoin) syömässä. Samoin harmaapää tikka.

• viihtynyt
        Näin minäkin kerran kirjoitti:

.sitten oli pihapiirissä lintujen ruokintapaikalla.
        Oli murskattua pähkinää jota pähkinähakkikin kävi ja käy edelleenkin (harvoin) syömässä. Samoin harmaapää tikka.

Jo neljä vuorokautta samalla kartanolla .Koiraa vähän väistelee mutta palaa takaisin kotvan päästä.Sitä on muutama "ponkari" on käyny ihailemassa.Eka kerta on ollu monelle .Asustaakohan meissä kaikissa pieni ponkari?

• bonkari
        viihtynyt kirjoitti:

Jo neljä vuorokautta samalla kartanolla .Koiraa vähän väistelee mutta palaa takaisin kotvan päästä.Sitä on muutama "ponkari" on käyny ihailemassa.Eka kerta on ollu monelle .Asustaakohan meissä kaikissa pieni ponkari?

Ja missä kyseinen kartani sijaitsee, jos vaikka kävisin lintua etsimässä ?

• daddd

ajelin linnatuulen kohdalla tervakoskella. pellolla oudon näköinen lintu. voisko se olla harjalintu? onko havaintoja sieltäpäin muilla?

• Ei ammattibongari

Lintu nähty Viitasaaren Huopanankoskella aamulla 21.5.2007 noin klo 10,00.
      Kolmen ihmisen havainto tarkistettu. Kaksi ihmisistä metsästäjiä, joten tieto 99,9999% varma.

• J.M.

Meidän pihalla on nyt harjalintu, on varmaan yleistynyt muutamassa vuodessa?
      Googlella löysin tämän keskustelun....

• servo47

Tossa maassa se kuparin ruskea jolla mustaa ja valkoisia merkkejä .pitkänokkainen töyhtöpää maassa pomppi.ilmoitin asiasta seppo sällylälle

• oliskos Virosta
    • K.S.

Pihalla halkopinon vieressä nokki ruohikosta syötävää. 30.09.2012 klo 15:40 Mommilan Aseman lähistöllä Hausjärvellä. Muutaman kuvan ehdin ikkunasta ottaa N8:lla, lintu häipyi ennen kuin saatin oikea kamera käsille.

• K.S.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe