Omenainen

arvoitus

Jyväjemmarilla oli puutarhassaan omenapuu. Puussa oli tietysti omenoita. Jyväjemmarimme keräsi pois illalla kaikki maassa olleet omenat. Maassa ei siis ollut ainuttakaan omenaa. Seuraavana yönä oli hirvittävä myrsky. Niin hirvittävä kuin Suomessa vain voi olla. Myrskyn jälkeisenä aamuna puussa ei enään ollut omenoita. Eikä maassakaan ollut omenoita. Mitä oikein oli tapahtunut?

Lisätietona kerrottakoon ettei omenapuun lähistöllä ollut vieraillut mikään elollinen olento tai mikään elotonkaan esine. Ei edes ufoa. Tulvaakaan ei ollut tullut sateesta. Omenoiden ja maan välillä oli pelkkää ilmaa, ei siis verkkoja tai muuta sellaista. Talokin oli sen verran kaukana ettei omenat voineet mitenkään lentää kuistille. Mitään lammikon tapaista ei ollut edes lähimaillakaan.

Mitä siis tapahtui?

3

1229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nKo

puussa oli ollut 2 omenaa. aamulla puussa oli 1 omena ja maassa 1. puussa ja maassa ei ollut siis OMENOITA vaan OMENA.

• arvoitus

oikea vastaus!

• Rontti

Entäpä, jos puuhun ei enää jäänytkään omenoita, kun isäntä illalla oli kerännyt maasta omenat. Puu oli siis jo silloin tyhjä omenista.
      Tarinan sanamuoto ei vahvista, että iltaisen keruun jälkeen puuhun olisi vielä jäänyt omenoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8408
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1113
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      746
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      59
      639
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa

No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte
      Maajussille morsian
      5
      579
    Aihe