Sao Paolo?

Marjo

Minut on kutsuttu sukulaiseni häihin
Sao Paoloon. Kuinka vaarallinen paikka se on
uskaltaako lähteä? Pelottaa pitä lentomatka Kaikenlisäksin osaa hyväksyä brasilialaista sulhasta.
Siellä ei mikään tapahdu puhtain paperein.
Olen siis ymmärtänyt kaikki rikollista toimintaa.
Miten suhtautua asiaan etten loukkaisi
sukulaistani

18

9399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruuta koko juttu

      Sao Paulo ei todellakaan ole kovin turvallinen paikka. Kuulostaa siltä, että on parempi, jos et lähde häihin. Häistä voi taatusti kieltäytyä kohteliaasti, kun ne nyt kuitenkin pidetään toisella puolella maapalloa. Järki käteen! Sao Paulo voi tietysti olla melkoinen kokemus, jos sattuu pitämään SUURkaupungeista.

      • manaus

        sanoitko tosissas,et Sao Paulo ei ole turvallinen yhtä hyvin siellä voi tulla ryöstetyksi missä vain suurkaupungissa,maaseudulla tietysti on rauhallisempaa pienemmissä paikoissa.Sao Paulossakin olen ollut kovin kaunis kaupunkihan se ei ole.salvador on ehkä kaikista Afrikkalaisin kaupunki missä oli vähän sellainen tunnelma et ryöstetyksi voisi tulla,lähteä kannattaa ilman muuta matkaan.


      • Hepsantuu
        manaus kirjoitti:

        sanoitko tosissas,et Sao Paulo ei ole turvallinen yhtä hyvin siellä voi tulla ryöstetyksi missä vain suurkaupungissa,maaseudulla tietysti on rauhallisempaa pienemmissä paikoissa.Sao Paulossakin olen ollut kovin kaunis kaupunkihan se ei ole.salvador on ehkä kaikista Afrikkalaisin kaupunki missä oli vähän sellainen tunnelma et ryöstetyksi voisi tulla,lähteä kannattaa ilman muuta matkaan.

        Sao Paulossa on omat turvallisuusriskinsä. Miksi muuten paikalliset asuisivat vartioiduissa taloissa? Toisaalta, Sao Paulossa selviää siinä missä muuallakin Etelä-Amerikassa. Pitää tietää, missä ei sovi liikkua, noudattaa yleistä varovaisuutta, olla valppaana.

        Itse selvisin ilman minkäänlaisia ongelmia kahden viikon reissusta, vaikka kerran mm. kävelin kolmen aikaan yöllä tunnin matkan hotellilleni.

        Jos kaupungissa on lisäksi sukulaisia, syytä turhaan hysteriaan ei ole. Eikö se sukulaistyttösikin ole vielä hengissä? Miten ajattelit, että sinut tapettaisiin, jos ei muita?

        Mutta... jos tuntuu kovin vaikealta mm. brasilialaisen sulhasen hyväksyminen, maasta on pelkkiä ikäviä ajatuksia, niin ehkä kannattaa jäädä kotiin. Toisaalta, siellä paikan päällä ne ennakkoluulot voisivat romuttuakin.


      • manaus
        Hepsantuu kirjoitti:

        Sao Paulossa on omat turvallisuusriskinsä. Miksi muuten paikalliset asuisivat vartioiduissa taloissa? Toisaalta, Sao Paulossa selviää siinä missä muuallakin Etelä-Amerikassa. Pitää tietää, missä ei sovi liikkua, noudattaa yleistä varovaisuutta, olla valppaana.

        Itse selvisin ilman minkäänlaisia ongelmia kahden viikon reissusta, vaikka kerran mm. kävelin kolmen aikaan yöllä tunnin matkan hotellilleni.

        Jos kaupungissa on lisäksi sukulaisia, syytä turhaan hysteriaan ei ole. Eikö se sukulaistyttösikin ole vielä hengissä? Miten ajattelit, että sinut tapettaisiin, jos ei muita?

        Mutta... jos tuntuu kovin vaikealta mm. brasilialaisen sulhasen hyväksyminen, maasta on pelkkiä ikäviä ajatuksia, niin ehkä kannattaa jäädä kotiin. Toisaalta, siellä paikan päällä ne ennakkoluulot voisivat romuttuakin.

        kyllä varakkaammat asuvat vartioidussa talossa lähes kaikkialla brasiliassa,sedälläni maaseudulla penedossa 5 koiraa aidatulla pihalla talonmies sitten hoiteli, järkkärin ym asioita.


    • MARJO

      Olen itse mennyt naimisiin Sao Paulossa ja siella ei tarvitse pelata juuri mitaan, varsinkaan jos on paikallisten seurassa. Kaupunkihan ei ole mikaan kaunokainen, mutta paikalliset ovat erittain lamminsydamisia ihmisia. Luvassa on erittain hieno kokemus, mikali vain annat itsesi rentoutua ja muistat, etta ihmiset elavat normaalia elamaa niin sao paulossa kuin helsingissa. Ei tama nyt sentaan mikaan Irak ole.

    • . . .

      Sao Paulo ei ole mikään relax paikka.
      Se on Brasilian suurin kaupunki, 10 miljoonaa asukasta ja meno sen mukaista.

      Brasilian suurimmat kaupungit oikeasti vaarallisia.
      Sao Paulossa ei kannata ulkoilla pimeällä.
      Jätä arvokkaat korut Suomeen.

      Tsekkaa ulkoministeriön matkustussuositus:
      http://formin.finland.fi/doc/fin/palvelut/matkustaminen/index.html

    • eroherh

      Olet aivan oikeassa, Brasiliassa kaikki ovat rikollisia, vähintään raiskareita tai murhaajia.
      Ei kannata mennä, sinut varmasti tapettaisiin.
      Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan 90% Sao Paoloon menneistä ovat palanneet kotimaahan arkussa.

      • baidi

        Sinä et tiedä yhtään mitään Sao Paulosta eikä Brasiliasta.


      • bliblob
        baidi kirjoitti:

        Sinä et tiedä yhtään mitään Sao Paulosta eikä Brasiliasta.

        sarkasmihälytys, haloo?


    • oikeesti

      Jos pelkäät Brasiliaa
      ja vihaat brasilialaisia
      niin eikö olis fiksumpaa jäädä kotiin kononaan?

      Vaikea se on täältä lintukodosta arvella millaista on elämä 18 miljoonan ihmisen metropolissa.

      Sao Paulo on Brasilian liike-elämän keskus, joten pilvenpiirtäjiä riittää.

      • Aina.

        Brasilian suurimmat kaupungit ovat turvallisia.
        Siellä ei ole huumekauppa eikä järjestäytynyttä rikollisuutta.
        Ketään ei tapeta ja kukaan ei kuole harhaluodeista.
        Poliisit on aina tilanteen herra, tapahtui mitä vaan.

        Ainakaan Sao Paulossa ei tapeta 30 ihmistä kerralla.
        Sinne vaan, siellä turvassa oot.


      • Reissumies3
        Aina. kirjoitti:

        Brasilian suurimmat kaupungit ovat turvallisia.
        Siellä ei ole huumekauppa eikä järjestäytynyttä rikollisuutta.
        Ketään ei tapeta ja kukaan ei kuole harhaluodeista.
        Poliisit on aina tilanteen herra, tapahtui mitä vaan.

        Ainakaan Sao Paulossa ei tapeta 30 ihmistä kerralla.
        Sinne vaan, siellä turvassa oot.

        Itse ainakin liikun maailman metropoleissa
        ilman suurempaa stressiä myös öisin.
        Jos vaikeuksia haluat etsiä - mene perjantai-iltana johonkin suomalaiseen pikkukylään tai kaupunkiin notkumaan. Vielä parempi jos puhut väärää murretta/kieltä tai olet erinäköinen kun se huonon itsetunnon omaava rupusakki joka ördää siellä.
        Ota pistooli mukaan että voit niitata kaikkein röyhkeimmät ahdistelijat ym skinit.


    • sambalambada

      Hyvä Marjo,

      itse asun São Paulossa ja joka päivä kaupungilla liikkuvana voin sanoa, että en koskaan ole tuntenut oloani uhatuksi. SP on valtava metropoli, jonne mahtuu ihmisiä laidasta laitaan, rikkaasta köyhään, tavallisesta tallaajasta rikolliseen. Kun käyttää omaa järkeään ja on valppaana (kuten missä tahansa suurkaupungissa) ei ongelmia pitäisi tulla. Suosittelen myös paikallisten kanssa liikkumista kun olet ensimmäistä kertaa kaupungissa, näin saat myös kaupungista enemmän irti!

      SP ei ole sen vaarallisempi paikka kuin mikään muukaan suurkaupunki, ihmisiä ikävä kyllä tapetaan, mutta suurinosa näistä rikoksista on eri huumejengien välienselvittelyjä faveloissa (slummeissa), jotka eivät taas "tavallisten" ihmisten elämää koske. Sama meininki myös jenkeissä.

      Brasilialaiset ovat lämminsydämisiä ja auttavaisia ja uskonkin että jos matkaan lähtisit ennakkoluuloistasi huolimatta, saattaisit hyvinkin palata lintukotoon avarakatseisempana ja mieli täynnä muistoja! Älä usko kaikkea mitä ihmiset puhuvat, me suomalaiset niin helposti takerrumme kaikkeen negatiiviseen. Jos matkaan lähdet, ota se uutena kokemuksena!

      Sanoit myös, että täällä ei mikään toimi puhtain paperein - ikävä yleistys joka ei pidä paikkaansa (poliitikot ovat asia erikseen ;) Missään ei minusta ole ikinä huolehdittu niin hyvin kuin täällä - ja vieläpä ihan vilpittömästi ja hyvää tarkoittaen, ilman vastapalveluksen "vaatimista".

      Toivon Sinulle hyvää matkaa ja toivottavasti ainakin osa ennakkoluuloistasi jää matkan varrelle ja saat tilalle iloisia muistoja! :) TERVETULOA!

      • @LA

        Moi.

        Voisitko lisätä mut meseen?
        Haluaisin kysyä SP:stä.
        Bisnes, asunnot ym.
        Vastaa niin annan mesen.

        Garoto


    • Loiro

      Vaarallinen??? Jos Suomen väkiluku suhteutetaan, noiden Brasiliassa olevien isojen kaupunkien kokoon, niin ei täälläkään väkivaltatilastot taida näyttää kovin hyvältä!! Jos sinulla on kerran mahdollisuus mennä sinne, niin mene ihmeessä! Älä usko ihan kaikkea mitä sinulle kerrotaan! Kaikki toiminta rikollista???? Joo siellä esim. lahjonta on hyvin yleistä, mutta ei se suinkaan ole edes pahimpia maita, missä itse olen käynyt! Ei kun soitellen sotaan ja hauskaa reissua! 3 vuotta Brasiliassa asuneena.....

      • uuteeeliaaaassssz

        Mikä on ollu pahin maa jossa olet asunu ?


      • takaisin Nataliin

        Seitsemän kertaa eripuolilla koilis Brasiliassa lomailleena voin sanoa että Brasilia on turvallinen jos ei vedä överiksi itse.Näistä oli isoja kaupunkeja Fortaleza ja Recife hyvin sielläkin sujui.


    • turvallinen paikka

      ite oon käyny brasiliassa sao paulossa noin 30 kertaa se on turvallinen paikka kahesti osotettu pislalla ja vaadittu auto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe