Leikkasi kiinni, takuu?

partneri

Partner lehtipuhallin leikkasi kiinni, takuuhuollossa epäilivät öljyn erottuneen talven aikana bensakanikan pohjalle. Tutkin talven yli seisseen pänikän, enkä huomannut öljyn kerrostuneen pohjalle. Onko käytännön kokemusta erottuuko korkealuokkainen sahaöljy seosbensasta pitempään varastoitaessa(n.5kk)?

25

10273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puurastaja

Saattaahan se erottua. Yleensä bensa-astia on hyvä aina ravistaa ennen käyttöä. Onko mahdollista, ettei se ollutkaan sekoitebensiiniä?
      Itselleni kun on noita koneita kertynyt jokunen kappale (kaksi- ja nelitahtisia sekä diiseleitä, - uutta ja vanhaa kalustoa), niin joutuu sekoitusbensat(1-7%)tekemään kaikille erikseen. Kokemuksesta tiedän, että kannattaa lajitella sekoitukset eri astioihin ja merkata ne huolellisesti niin välttyy useimmilta ongelmilta.
      Onneksi 98 -bensiini käy peruspolttoaineeksi kaikkiin muihin paitsi diiselikoneeseen!

• puhallin

Ostitko puhaltimen valmiiksi kasattuna ja koekäytettynä? Näitä on nimittäin leikannut useampia koneita, kun tehtaan jäljiltä on ollut liian laihat seokset. Asiansa osaava pienkoneliike kasaa, koekäyttää ja säätä myymänsä tuotteet.

Luultavasti tämä puhallin on ostettu Keskolta joten sinne vaan pyytämään korjausta tai uutta tilalle.

• turhakkeet

joutais hajota vaikka kaikki!Ei montaa turhempaa vekotinta ja melusaastuttajaa äkkiä tule mieleen!

• partneri

Onko varmaa tietoa K-raudan paketissä myytävistä Partnerpuhaltimista, että käyneet liian laihalla ja leikanneet. Kuulisin mielelläni lisätietoja. Sekoitebensojen kanssa olen puuhannut aina, ja seos piti olla ehdottoman oikea, kotona ei olekaan kuin 2.5% 2T-bensaa(saha raivuri).

• puhallin
        partneri kirjoitti:

Onko varmaa tietoa K-raudan paketissä myytävistä Partnerpuhaltimista, että käyneet liian laihalla ja leikanneet. Kuulisin mielelläni lisätietoja. Sekoitebensojen kanssa olen puuhannut aina, ja seos piti olla ehdottoman oikea, kotona ei olekaan kuin 2.5% 2T-bensaa(saha raivuri).

Säädettiinkö puhallin liikkeessä oikealle kierrosluvulle? Olen useamman uuden koneen säätänyt ns. takuuseen kun myyjäliikkeessä ei ole tarvittavaa tietotaitoa. Suurin sallittu kierrosluku on koneelle vähän yli 8000 rpm ja nämä säätöön tulleet ovat kiertäneet yli 10000 rpm.

• partneri
        puhallin kirjoitti:

Säädettiinkö puhallin liikkeessä oikealle kierrosluvulle? Olen useamman uuden koneen säätänyt ns. takuuseen kun myyjäliikkeessä ei ole tarvittavaa tietotaitoa. Suurin sallittu kierrosluku on koneelle vähän yli 8000 rpm ja nämä säätöön tulleet ovat kiertäneet yli 10000 rpm.

Koneelle ei tehty myynnin yhteydessä mitään, oli iskemättömänä pahvilaatikossa.

• puhallin
        partneri kirjoitti:

Koneelle ei tehty myynnin yhteydessä mitään, oli iskemättömänä pahvilaatikossa.

Sitten selvä homma. Mene vaatimaan vain uutta osaa tai konetta takuuseen.

Tuollaiset myyjät pitäisi kieltää lailla, jotka eivät koekäytä ja säädä konetta kuntoon. No, sehän vain teettä hommia meikäläiselle...

• partneri
        puhallin kirjoitti:

Sitten selvä homma. Mene vaatimaan vain uutta osaa tai konetta takuuseen.

Tuollaiset myyjät pitäisi kieltää lailla, jotka eivät koekäytä ja säädä konetta kuntoon. No, sehän vain teettä hommia meikäläiselle...

Takuuhuolto on konetta avaamatta ja bensaa tutkimata sitä mieltä että leikannut kiinni ja väärä bensa. Sana sanaa vasten ilman kunnon todisteita, menen vaatimaan uutta takuuseen, saa nähdä kuinka käy.

• puhallin
        partneri kirjoitti:

Takuuhuolto on konetta avaamatta ja bensaa tutkimata sitä mieltä että leikannut kiinni ja väärä bensa. Sana sanaa vasten ilman kunnon todisteita, menen vaatimaan uutta takuuseen, saa nähdä kuinka käy.

Bensankin pystyy tutkimaan erittäin helposti kotikonstein. Kasta paperia bensaan ja kuivaa varovasti kuumailmapuhaltimella. Öljyisestä bensasta jää läiskä valkoiseen paperiin ja ilman öljyä oleva bensa haihtuu kokonaan pois eikä jälkeä jää.

• partneri
        puhallin kirjoitti:

Bensankin pystyy tutkimaan erittäin helposti kotikonstein. Kasta paperia bensaan ja kuivaa varovasti kuumailmapuhaltimella. Öljyisestä bensasta jää läiskä valkoiseen paperiin ja ilman öljyä oleva bensa haihtuu kokonaan pois eikä jälkeä jää.

Bensassa on öljyä, tästä kaikki ovat yhtä mieltä, väittivät vain että öljyä on liian vähän. Itse olen varma, että juuri 2.5% niinkuin pitääkin. Tein äsken 2.5% koesekoituksen ja täsmälleen samanväristä kuin kiinnileikanneessa koneessa. Asia siirtyi kauppiaan ja maahantuojan väliseksi, kohtuuton rumba pikkujutusta.

• puhallin
        partneri kirjoitti:

Bensassa on öljyä, tästä kaikki ovat yhtä mieltä, väittivät vain että öljyä on liian vähän. Itse olen varma, että juuri 2.5% niinkuin pitääkin. Tein äsken 2.5% koesekoituksen ja täsmälleen samanväristä kuin kiinnileikanneessa koneessa. Asia siirtyi kauppiaan ja maahantuojan väliseksi, kohtuuton rumba pikkujutusta.

Hyvä homma!

• Kaarjaa

EI LEIKKAA koskaan kiinni jos öljyn sekoitus-suhde ja öljylaatu sekä polttoaineen seos-suhde ovat oikeat. Jos kiinnileikkaaminen tapahtuu niin on syytä katsella peiliin niin näkee syyllisen.
      Laitteen mukana tuleva ohjekirja on muuten täystumpeloille koneenkäyttäjille hyödyllistä iltalukemista.

• Lehmää

tuollaisen tekijämiehenä itseään pitävän on lukea ohjekirja,eikä olla noin saatanan ylimielinen ja kaikki tietävä!

• Ruuvvari

on usein syynä käyntiongelmiin ja kiinnileikkaamiseenkin. Parin kuukauden varastointi heikentää jo bensan ominaisuuksia ja yli talven säilytettyä 2-tahtibensaa ei koskaan pitäisi käyttää. Myös ruohonleikkureissa suurin syy siihen että se ei keväällä lähde käyntiin on vanha bensa. Jos bensa vielä on koneen omassa säiliössä on ongelmien todennäköisyys suuri, koneen säiliöstä on yhteys ulkoilmaan ja se nopeuttaa bensiinin laadun heikkenemistä. Lisäksi seosöljyn voiteluominaisuudet heikkenevät kun seosbensaa säilytetään pitkään.
      Nämä ongelmat alkoivat pikku hiljaa kun lyijy jäi pois bensiinistä ja se korvattiin lisäaineilla, pääasiassa erilaisilla liuottimilla. Bensan koostumus on muuttunut aika paljon viime vuosina ja samalla säilyvyys on heikentynyt. Ongelmat tulevat esille juuri pienkoneissa, ei niinkään autoissa.

• partneri

Käytin Nesteen pienkonebensaa, jonka pitäisi kestää hyvin varastoimista. Mielestäni olen tehnyt kaiken oikein, kauppa vaan vänkää, että takuu ei korvaa.

• puurastaja

minun mielestäni ole sillä pensan iällä.(5kk)jos sen säilytysastian pitää sisätiloissa ja tiiviissä kannussa ja ravistaa ennen käyttöä. Todennäköisin syy seossäädöt eivät ole olleet kohdallaan ( laihalla josta ylikierroksilla ) käyvä kone.Tai polttoaineen ja öljyn suhde väärä tankissa.

• Koneet on koneita
        puurastaja kirjoitti:

minun mielestäni ole sillä pensan iällä.(5kk)jos sen säilytysastian pitää sisätiloissa ja tiiviissä kannussa ja ravistaa ennen käyttöä. Todennäköisin syy seossäädöt eivät ole olleet kohdallaan ( laihalla josta ylikierroksilla ) käyvä kone.Tai polttoaineen ja öljyn suhde väärä tankissa.

Melkoisia päiväunelmia pojjaat elättelee jos luulevat että kiinnileikanneita pienkoneita takuuseen maahantuojat korvaa. Kysyä voi että miksi pitäisi korvata. Varmistakaa omalla toiminnallanne että koneet pelittää!

• puhallin
        Koneet on koneita kirjoitti:

Melkoisia päiväunelmia pojjaat elättelee jos luulevat että kiinnileikanneita pienkoneita takuuseen maahantuojat korvaa. Kysyä voi että miksi pitäisi korvata. Varmistakaa omalla toiminnallanne että koneet pelittää!

Miksi ei maahantuojan tarvi korvata? Jos myyjäliike on töpänny ja jättänyt sahan säätämättä. Ja tästä syystä sitten leikannut.

Kyllä minä ainakin luottaisin että kone on käyttövalmis kun sen paketista ottaa. Kuinka "tavallinen" kuluttaja voi tietää että kone käy laihalla? Pitäisikö uuden koneen kanssa mennä heti pienkonehuoltoon säädättämään kone? Pitäisi, mutta se on myyjän tehtävä ei kuluttajan.

Tässä tapauksessa suosittelisin myyjän nielemään mokansa ja antamaan uuden puhaltimen.

Ai mistäkö latelen näitä? Olen säätänyt muutaman puhaltimen myyjän piikkiin ja purkanut pari konetta kun ne ovat leikannu kiinni. Molemmissa tapauksissa myyjä on antanut kuluttajalle uuden koneen mukisematta.

• partneri
        puhallin kirjoitti:

Miksi ei maahantuojan tarvi korvata? Jos myyjäliike on töpänny ja jättänyt sahan säätämättä. Ja tästä syystä sitten leikannut.

Kyllä minä ainakin luottaisin että kone on käyttövalmis kun sen paketista ottaa. Kuinka "tavallinen" kuluttaja voi tietää että kone käy laihalla? Pitäisikö uuden koneen kanssa mennä heti pienkonehuoltoon säädättämään kone? Pitäisi, mutta se on myyjän tehtävä ei kuluttajan.

Tässä tapauksessa suosittelisin myyjän nielemään mokansa ja antamaan uuden puhaltimen.

Ai mistäkö latelen näitä? Olen säätänyt muutaman puhaltimen myyjän piikkiin ja purkanut pari konetta kun ne ovat leikannu kiinni. Molemmissa tapauksissa myyjä on antanut kuluttajalle uuden koneen mukisematta.

Myyjä otti ns. takuuhuollon(katsottiin tulpanreiästä, että leikannut on) jälkeen vielä omaan huoltoonsa avattavaksi, männänrengas oli kuulemma jumittanut jo aikaisemmin ja loppuviimein leikannut kiinni. Saan takuuna uuden laitteen. Hyvä lopputulos, mutta vaati kohtalaisesti työtä/sitkeyttä.

• puurastaja
        partneri kirjoitti:

Myyjä otti ns. takuuhuollon(katsottiin tulpanreiästä, että leikannut on) jälkeen vielä omaan huoltoonsa avattavaksi, männänrengas oli kuulemma jumittanut jo aikaisemmin ja loppuviimein leikannut kiinni. Saan takuuna uuden laitteen. Hyvä lopputulos, mutta vaati kohtalaisesti työtä/sitkeyttä.

hyvä juttu joskus vaan teetättää ylimääräistä työtä.

• Siis bensaa
        partneri kirjoitti:

Käytin Nesteen pienkonebensaa, jonka pitäisi kestää hyvin varastoimista. Mielestäni olen tehnyt kaiken oikein, kauppa vaan vänkää, että takuu ei korvaa.

Mitähän sekin mahtaa olla kun noista mittareista ei oikeastaan saa kuin 95E/98E:tä. Jos olet tyhmä niin voit ostaa samaa litkua vielä kalliimmalla jostain
        pienkoneliikkeestä "pienkonebensana" jossa öljyt mukana. Ties minkälaisena sekoituksena ja kuinka vanhana. Sekoita hyvä ihminen 2-t bensa ITSE jos osaat prosenttilaskua!

• muistanut

Käyttää moottorin lämpimäksi ennen täyskaasulla käyttöä?

• 2-tahtinen

Mitä tarkoitat? Sahaöljy vai 2-tahtiöljy? Jotkut liikkeet/huoltikset myyvät sahaöljynä sahan teräketjuöljyä joka jämähtää koostumuksensa takia ja tukkii normaalit seoskanavat jolloin vain puhdas bensa kulkeutuu sylinteriin/mäntään/laakereille.
      Lukiko öljypurkissa jotain bioon viittaavaa. Jos näin niin kyllä se sahaöljy ei moottoria voitelekaan. Huoltoasemien pullakauppiaat eivät näitä asioita tiedä.

• hah hah

Mitenkäs se bensa sitten joutuu sinne sylinteriin/mäntään/laakereille, jos sahaöljy tukkii kaasarin kanavat? hoh hoh..

• Kokeile
        hah hah kirjoitti:

Mitenkäs se bensa sitten joutuu sinne sylinteriin/mäntään/laakereille, jos sahaöljy tukkii kaasarin kanavat? hoh hoh..

Eihän se varmaankaan täysin niitä tukkoon saa. Bensahan on siitä mukava neste että menee pienestäkin reiästä mutta ketjuöljyhän ei menekään varsinkaan jos on jämähtänyt ja eroittunut bensasta.
        Kokeile hah hah: 0,5 l bensaa ja siihen sekoitat 12-13 cl ketjuöljyä ja anna seistä astiassa pari viikkoa. On sen jälkeen öljyt pohjalla eikä enää sekoitu hyvin bensaan. Eikä voitelekaan moottoria.
        Sen parin viikon aikana voit joutessasi opiskella erilaisten öljyjen laatua ja käyttötarkoitusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      75
      842
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe