Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Fibromyalgia lähti !!!

Maitohappo

Fibromyalgialle tunnusomaiset kivut alkoivat minulla tunnistettavasti 80-luvun puolivälissä.

Kipupisteitä riitti minun kohdallani vaikka kolmeen diagnoosiin ja pahimpina aikoina aamuisin kului ½ tuntia pohkeiden ja jalkaterien suonenvetojen helpottamiseen itkua vääntäen ennenkuin pääsin ryömimään takaperin sängystä lattialle kontalleni ja siitä hitaasti pystyasentoon, useimmiten vaimon avustamana.

Vuonna 2000 päättelin lihaskipujen johtuvan liiallisesta maitohapon tuotannosta joka taas johtui mahdollisesti elimistössä asuvien virusten aktiviteetista. Lääketiede päätyi samaan selitysmalliin pari vuotta myöhemmin. http://www.finnmsm.fi/fibromyalgia2.htm

Tiesin kokemusperäisesti valkosipulin tehon viruksiin ja varmistuin asiasta lukemalla netistä satoja tutkimuksia aiheesta, näistä tärkein oli Weber et al, 1992. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=1470664&dopt=Abstract

Työryhmä totesi valkosipulista saatavan allisiinin erittäin tehokkaaksi virusmyrkyksi in vitro, eli koeputkessa.

Tiesin myös kokemuksesta valkosipulin sisältävän erittäin nopeasti kudokseen imeytyviä ainesosia ja tähän löytyi vahvistus Weizman Instituutin biokemian osaston tutkimuksesta saman vuoden tammikuulta. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=10631291&dopt=Abstract

Eli ... valkosipulia murskattaessa, syntyy hapettumistuotteena allisiinia, joka tappaa viruksia koeputkessa. Allisiini imeytyy erittäin nopeasti ihmisen soluihin ja mikä tärkeintä, se tapahtuu molekyylirakenteen muuttumatta. ELI allisiini tappaa myös ihmisen soluihin pesiytyneitä viruksia.

Toukokuussa 2000 olin kerännyt tietoa tarpeeksi ja ryhdyin suorittamaan koetta valkosipulilla. Murskasin n. 40 grammaa valkosipulia ja sekoitin sen 2 desiin vettä, hieroin sekoitusta ihooni 2 kertaa vuorokaudessa 5 päivän ajan jolloin suussani alkoi tuntua erittäin voimakas ja epämiellyttävä rikin maku.

Kaikki fibromyalgian oireet katosivat alle viikossa ja pysyivät poissa tuon kokeen jälkeen lähes 5 vuotta.

Olen antanut fibro-oireiden palata omaan tahtiinsa ja noin 2 viikkoa sitten ne olivat suunnilleen yhtä pahat kuin ennen tuota koettani, lisänä oli oikeassa jalassa voimakas päkiäkipu puutumisineen, pistelyineen ja herkkyyksineen kylmälle.

Tällä kertaa tutkin toimisiko valkosipuli suun kautta nautittuna ja söin yhden kiinalaisen pyöreän valkosipulin päivässä murskattuna voileivän päällä.

Kokeen aloittamisesta on nyt pian kaksi viikkoa ja kivut ovat taas kadonneet kokonaan, ainoastaan päkiään on jäänyt ajoittaisia oireita jotka esiintyvät lähinnä iltaisin ja kylmän yhteydessä.

Suun kautta nautittuna valkosipulion toimivuus ei ollut yhtä dramaattista kuin iholle siveltynä mutta vähentää aivan ilmeisesti elimistön viruskuormitusta siinä määrin että oireet helpottuvat, nähtäväksi jää miten pitkään vaikutus kestää.

22

4914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 38

      Mahtaisiko noista valkosipulipuristeista olla apua?

      Ku tarttis töissä käydä eikä voi haista 2 viikkoa valkosipulille enkä oikeen tiedä miten sitä söis?

      • Maitohappo

        Vaikka puristeet sisältävät allisiinin esiasteita, ei hapettumisreaktiota voi tapahtua vatsalaukun happamassa ympäristössä.

        Ikävä kyllä, vain raaka valkosipuli huolellisesti pureskeltuna toimii. Allisiini on vielä hyvin lyhytikäinen aines, se alkaa reagoida heti muiden valkosipulin ainesosien kanssa ja muuttuu muutamassa tunnissa useiksi rikkiyhdisteiksi.

        Iholle sively toimi kokemukseni mukaan paremmin ja se ei jätä edes hajua koska allisiinin nopean imeytymisen vuoksi aineen voi pestä pois muutaman minuutin hieroskelun jälkeen.


      • happoinen maito
        Maitohappo kirjoitti:

        Vaikka puristeet sisältävät allisiinin esiasteita, ei hapettumisreaktiota voi tapahtua vatsalaukun happamassa ympäristössä.

        Ikävä kyllä, vain raaka valkosipuli huolellisesti pureskeltuna toimii. Allisiini on vielä hyvin lyhytikäinen aines, se alkaa reagoida heti muiden valkosipulin ainesosien kanssa ja muuttuu muutamassa tunnissa useiksi rikkiyhdisteiksi.

        Iholle sively toimi kokemukseni mukaan paremmin ja se ei jätä edes hajua koska allisiinin nopean imeytymisen vuoksi aineen voi pestä pois muutaman minuutin hieroskelun jälkeen.

        En ole tutustunut tieteen saavutuksiin tälläkään saralla, mutta oman fibromyalgiani kohdalla olen jo kauan sitten päätynyt samaan oletukseen kuin viestiketjun aloittajakin. Olen huomannut usein kuvailevani läheisilleni tuntemuksiani tyyliin: olen taas ihan maitohapoilla... Kintut on taas ihan puhki, kuin maitohapoilla... jne.. jne...
        Portaita noustessa jalat menee heti ihan tukkoon. Aamulla sängystä nousut juuri tuollaisia kuin maitohappo kuvaili. Maalitelaa gheilutellessa kädet heti hapoilla. Tuttu tunne siis.

        Kaikkee tässä on jo kokeiltu, eli tänään alkaa siis kahden viikon valkosipulilla hieroskelu. On siinä taas siipalla kestämistä :)

        Kiitos vinkistä, mikäli homma toimii, saat nettinoobelin !


      • Maitohappo
        happoinen maito kirjoitti:

        En ole tutustunut tieteen saavutuksiin tälläkään saralla, mutta oman fibromyalgiani kohdalla olen jo kauan sitten päätynyt samaan oletukseen kuin viestiketjun aloittajakin. Olen huomannut usein kuvailevani läheisilleni tuntemuksiani tyyliin: olen taas ihan maitohapoilla... Kintut on taas ihan puhki, kuin maitohapoilla... jne.. jne...
        Portaita noustessa jalat menee heti ihan tukkoon. Aamulla sängystä nousut juuri tuollaisia kuin maitohappo kuvaili. Maalitelaa gheilutellessa kädet heti hapoilla. Tuttu tunne siis.

        Kaikkee tässä on jo kokeiltu, eli tänään alkaa siis kahden viikon valkosipulilla hieroskelu. On siinä taas siipalla kestämistä :)

        Kiitos vinkistä, mikäli homma toimii, saat nettinoobelin !

        että kaksi käsittelyä, kahden tai kolmen päivän ajan riittää, itse jatkoin 5 päivää ja se oli liikaa.

        Muista valmistaa aina uusi liemi ennen käsittelyä sillä allisiini todellakin vaihtaa olomuotoaan parissa tunnissa.

        Kiinalainen, pyöreä valkosipuli sisältää kuulemma 6-kertaisen määrän allisiinia noihin tavallisiin, kynnellisiin malleihin nähden, tiedä sitten heistä, itse käytin tavallista vuoden 2000 kokeilussani.

        Parin minuutin hieroskelu riittää vallan mainiosti ja tökötin voi pestä iholta hyvänhajuisella saippualla ettei mene avioliittokin maitohapoille.


      • Eve 38
        Maitohappo kirjoitti:

        Vaikka puristeet sisältävät allisiinin esiasteita, ei hapettumisreaktiota voi tapahtua vatsalaukun happamassa ympäristössä.

        Ikävä kyllä, vain raaka valkosipuli huolellisesti pureskeltuna toimii. Allisiini on vielä hyvin lyhytikäinen aines, se alkaa reagoida heti muiden valkosipulin ainesosien kanssa ja muuttuu muutamassa tunnissa useiksi rikkiyhdisteiksi.

        Iholle sively toimi kokemukseni mukaan paremmin ja se ei jätä edes hajua koska allisiinin nopean imeytymisen vuoksi aineen voi pestä pois muutaman minuutin hieroskelun jälkeen.

        Sivelläänkö valkosipulia koko vartalolle eli päästä varpaisiin?

        Vai riittääkö vähempi pinta-ala?


      • viitlöökki
        Eve 38 kirjoitti:

        Sivelläänkö valkosipulia koko vartalolle eli päästä varpaisiin?

        Vai riittääkö vähempi pinta-ala?

        Uskokaa tai älkää, mutta rikotulla valkosipulinkynnellä hieromalla lähti jopa ulkoinen peräpukama parantumaan, tai ainakin pieneni ja katosi suolen kätköihin .... Että ei ole huuhaata tuo allisiniili vai mikä se hieno nimi oli. Vähän kirpas, mutta kyllä läks!


      • uteliaisuudesta
        Maitohappo kirjoitti:

        että kaksi käsittelyä, kahden tai kolmen päivän ajan riittää, itse jatkoin 5 päivää ja se oli liikaa.

        Muista valmistaa aina uusi liemi ennen käsittelyä sillä allisiini todellakin vaihtaa olomuotoaan parissa tunnissa.

        Kiinalainen, pyöreä valkosipuli sisältää kuulemma 6-kertaisen määrän allisiinia noihin tavallisiin, kynnellisiin malleihin nähden, tiedä sitten heistä, itse käytin tavallista vuoden 2000 kokeilussani.

        Parin minuutin hieroskelu riittää vallan mainiosti ja tökötin voi pestä iholta hyvänhajuisella saippualla ettei mene avioliittokin maitohapoille.

        Hieroitko sä sitä joka puolelle vai joihinkin tiettyihin kohtiin vaan?


      • minulta
        happoinen maito kirjoitti:

        En ole tutustunut tieteen saavutuksiin tälläkään saralla, mutta oman fibromyalgiani kohdalla olen jo kauan sitten päätynyt samaan oletukseen kuin viestiketjun aloittajakin. Olen huomannut usein kuvailevani läheisilleni tuntemuksiani tyyliin: olen taas ihan maitohapoilla... Kintut on taas ihan puhki, kuin maitohapoilla... jne.. jne...
        Portaita noustessa jalat menee heti ihan tukkoon. Aamulla sängystä nousut juuri tuollaisia kuin maitohappo kuvaili. Maalitelaa gheilutellessa kädet heti hapoilla. Tuttu tunne siis.

        Kaikkee tässä on jo kokeiltu, eli tänään alkaa siis kahden viikon valkosipulilla hieroskelu. On siinä taas siipalla kestämistä :)

        Kiitos vinkistä, mikäli homma toimii, saat nettinoobelin !

        muista EHDOTTOMASTI kirjoittaa kokemuksiasi tänne. Ne eivät todellakaan ole turhia.


    • minä vaan

      kaikkea pitää tosiaan kokeilla ja jos tuo valkosipuli auttaa niin mikäs sen hienompaa. on suht edullinen hoito ja elämäkin paranis. hierotaanko sitä koko kroppa vai riittääkö jos laittaa pelkästään käsiin? entä jos syö leivän päällä sitä niin miten hajun saa pois henkityksestä ettei puolikuntaa mene pyörryksiin? ja vielä, pitääkö olla yksi iso valkosipuli vuorokaudessa leivän päälle murskattuna?

      • SiiliII

        Työkaverini kertoi, että hänen iäkäs äitinsä piti valkosipulia parhaana jalkojenhoitoaineena. Väitti, että se raakana pesuvatiin veden joukkoon murskattuna pehmentää kovettumat, hoitaa kynsiä ja estää tulehdusten ja sienten tarttumista sekä edistää niiden paranemista.

        Itse en ole konstia kokeillut, kun jostain syystä kaikki kehossani haisee pitkään sipulille, jos vaikkapa vain kuorin keltasipulia. Valkosipulista saan esimerkiksi kynsiini viikoksi rikin hajun.


    • Maitohappo

      on paras tehdä koko vartalolle kunhan varoo ettei mene silmiin. Eräs amerikkalainen nainen kehui että teki hyvää tukalle.

      • Nimetön

        Onko testattu?


      • entinen onneton
        Nimetön kirjoitti:

        Onko testattu?

        kokeilin tota 14.5. eka kerran ,enkä tehnyt edes täyttä viittä päivää, siis pesua .ja oon edelleen kunnossa,säryt hävis kokonaan,vaan väsymys kohtaukset ei ,mut sen voi tietysti hoitaa nukkumalla.kokeilkaa ihmeessä... joskus sitä on valmis vaikka syömään lehmän p....a jos se vaan auttais .ja tää tosiaan auttaa eikä oo mikään hokkus pokkus juttu.Sitä paitsi vielä kaiken kukkuraks halpaa.Elämä hymyilee jälleen isolla suulla.Jättiläis KIITOS tämän keksijälle.


      • mattimeikäläinenkin
        entinen onneton kirjoitti:

        kokeilin tota 14.5. eka kerran ,enkä tehnyt edes täyttä viittä päivää, siis pesua .ja oon edelleen kunnossa,säryt hävis kokonaan,vaan väsymys kohtaukset ei ,mut sen voi tietysti hoitaa nukkumalla.kokeilkaa ihmeessä... joskus sitä on valmis vaikka syömään lehmän p....a jos se vaan auttais .ja tää tosiaan auttaa eikä oo mikään hokkus pokkus juttu.Sitä paitsi vielä kaiken kukkuraks halpaa.Elämä hymyilee jälleen isolla suulla.Jättiläis KIITOS tämän keksijälle.

        Onkohan tää nyt ihan oikea juttu, vai pannaanko meitä halvalla??
        Kerroppa sinä kun levitit sitä ihollesi niin haisiko se valkosipuli vielä pesun jälkeenkin?

        Kaikki on jo kokeiltu ja tänään mennään ostoksille ja kokeillaan, mutta jos mahdollista, niin saisiko tuohon hajujuttuun nopeaa vastausta!


    • mirri

      jee tota on pakko kokeilla...kirjottakaa nyt hyvät ihmiset onnistuko.

      • Karitva

        HeiMirri ja mahdolliset toisetkin valkosipulin kanssa "kylpeneet"?
        Onko tuloksia ja minkälaisia?
        Otin tuossa minäkin itseäni niskasta kiinni ja hieroskelin 3 päivänä aamuin illoin kroppani valkosipulimuusilla. Onneksi nyt voi hyvin tuulettaa saunan kylpyhuoneen ulos asti koko päivän! Mökillä tämä onnistuu hyvin myös!
        Kolmen päivän kokeilun jälkeen olen syönyt valkosipulia runsaasti murskattuna.
        Kyllä se ainakin naisihmisellä nesteitä ja tukkeumia eli niitä maitohappokasaumia alkoi notkistaa.
        Fibrovaari on uskoakseni mieshenkilö-aina ei voi olla varma!-ja miehillähän nuo kaikenlaiset turvotukset jaloissa ja ylempänä kropassa ovat naisia vähäisempiä yleensäkin,joten vaikutus ei välttämättä ole samalla tavoin havaittavissa.
        Nukkunut olen paremmin ja tuskin kuvittelen, kun sanon nivelten kipuilun ja turvotuksen vähentyneen, kokonaan niveltulehdus ei ole poistunut. En yhtään ihmettelisi, jos sekin-flunssan jälkitautina tullut riesa- tällä aineenvaihduntakuurilla unohtaisi minut. Jos lie virus, joka pelästyy valkosipulia?
        Mielenkiintoista, mutta allisiinin lääkinnälliseen tehoon uskon, miksen sitten tähänkin reaktioon.
        Toivossa eletään ja kuulostellaan.


    • Tsekkaa
    • Fibrovaari

      Eilen aloitin valkosipulikokeilun ja kävin ostamassa sipulit jotka ei ainakaan maksaneet paljoa (1,5€)

      Illalla sitten kylppärissä teimme sen ensimmäisen sipulikylvyn, eli sivelin sitä sipulilientä koko kropalle. Haju oli mitä mahtavin, mutta ajattelin että ei hajulla väliä jos vaan auttaa.

      Halua en erityisemmin huomannut enää pesun jälkeen, paitsi tietenkin se haju mikä oli huoneistossa (voimakas). Voi olla että sen takia en sitä omaa hajuani huomannut.

      Yöllä sitten nukuinkin erittäin huonosti ja oli sellainen tönkkö olo, mikä on ennenkin vaivannut, mutta en ole päässyt selvyyteen, mikä sen aina aiheuttaa.
      Yöllä taas tunsin erittäin voimakasta valkosipulin hajua ja sen lähteenä oli kai kämmenet. Sieltä se haju ei lähtenyt millään vaikka monta kertaa pesin ne illalla saippualla.

      Sitten vaan tänään päätin hakea valkosipulipuristimen kun eilinen soseuttaminen oli niin likaisen tuntuista ja sottaista. Ostin samalla kertakäyttökäsineitä (kumi) jottei haju tartu enää niin voimakkaasti kämmeniin.
      Samalla ostin saippuaa jonka pitäisi neutraloivan hajua esim. valkosipulin ja pesin sillä sitten toisen voitelun jälkeen itseni.
      Tän päiväinen pesu olikin jo paljon helpompi ja miellyttävämpi kun oli hanskat käsissä ja paremmat pesuvälineet.

      Mitään ja missään ei vielä tunnu, mutta toivotaan, vaikken usko koko hommaan. Kohtalotoverit varmasti tietävät miksi epäilen, mutta koska kokeilu on halpa niin päätin kokeilla.
      Illalla vielä toinen voitelu ja jatkosta ilmoittelen teille.

      • Fibrovaari

        Tänään sitten tehty se aamukylpy ja kaikki muu menee, mutta haju on aika voimakas koko kämpässä.
        Mitään ei ole tapahtunut suuntaan tai toiseen ja usko alkaa hiipumaan, kun missään ei tunnu. No onhan tähän törmännyt jo monta monta kertaa, ettei auttanutkaa uusi kokeilu, mutta koitetaan nyt tämä loppuun asti.
        Vielä huominen ja sit saa riittää.

        Kyllä se valkosipuli näköjään iholtakin imeytyy, kun mamma tossa tokaisi, että aina kun huokaiset niin valkosipuli haisee.


      • Fibrovaari
        Fibrovaari kirjoitti:

        Tänään sitten tehty se aamukylpy ja kaikki muu menee, mutta haju on aika voimakas koko kämpässä.
        Mitään ei ole tapahtunut suuntaan tai toiseen ja usko alkaa hiipumaan, kun missään ei tunnu. No onhan tähän törmännyt jo monta monta kertaa, ettei auttanutkaa uusi kokeilu, mutta koitetaan nyt tämä loppuun asti.
        Vielä huominen ja sit saa riittää.

        Kyllä se valkosipuli näköjään iholtakin imeytyy, kun mamma tossa tokaisi, että aina kun huokaiset niin valkosipuli haisee.

        No nyt on sitten 4 ja puoli päivää sivelty valkosipulisekoitusta ja ei voi muuta kuin olla pettynyt tuloksiin.
        Missään ei tunnu ja vaivat ovat aivan samanlaiset kuin aloittaessa, että se siitä sitten.


    • kiputarja

      Nyt olen sitten minäkin kokeillut valkosipulia, siveltynä koko keholle. Viisi päivää sitä tein ja mitään apua en saanut ko. hoidosta. Asuntoni haisee kuin rankkitynnyri ja haju ulottuu rappukäytävään asti.
      Lueskelin sitten oikein ajan kanssa tämän aloittajan kirjoituksia ja mieleeni tuli, että tämähän on allisiinin MAINOS.
      Niin on näköjään jokapaikassa, että törmää näihin mainostajiin. Ovelasti on asia piiloitettu ketomuksiin, mutta koska olen törmännyt näihin mainostajiin joka foorumilla, niin nytkin sen erotti, vaikka aika vaikeaa oli.

      Allisiiniahan saa luontaistuotekaupoista ja nytkin kirjoituksista ilmeni monta kertaa sana allisiini. Olkaaha varovaisia KAIKISTA ihme paranemisista!!

    • Pasuio

      Itsellä auttoi nivelkipuun syötynä yksi kynsi päivässä leivän kanssa. Nyt polvi ei vaivaa ollenkaan. Halpa ja tehokas luonnon oma lääke, turha ostella mitään pillereitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe