Viikon verran käyttelin langatonta hiirtä, nyt se tökkii julmetusti: liikkuu itsekseen, jumittaa, ei toimi välillä lainkaan.
Puhdistinkin sen, mutta sama meno jatkuu.
Nyt otin vanhan hiiren käyttöön ja hyvin toimii.
Onko langaton jotenkin yleensäkin tuollainen jumittaja? Meneekö se paljon nopeammin likaiseksi?
Hiiren toimivuus?
9
934
Vastaukset
- quu
1) tarkistitko patterit? Nykivyys on ensimmäinen merkki siitä, että patterit alkavat olla finito.
2) onko vastaanotin sopivassa paikassa, eihän sähkölaitteita (kuten näyttö) ole liian lähellä hiirtä/vastaanotinta? Entäpä, oletko kokeillut säätää hiiren ja vastaanottimen jollekin toiselle taajuudelle?
Itse asiassa minullakin on langaton pallohiiri, mutta Luoja-muistaa-miksi poistin sen lopulta käytöstä. Nykyisin omassa koneessani on langaton optinen hiiri (=ei palloa hiiren alla), eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Poislukien tietenkin ne iänikuiset paristojen vaihdot ja takkuilu juuri niiden alla.
Tietenkin hiiren merkkikin saattaa vaikuttaa. Molemmat omani ovat olleet Logitechin valmistamia. Itse en menisi ostamaan mitään "halpahiirtä", ne kun joskus ovat mitä ovat. - hännätönhiiri
Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa!
Vaihda uudet patterit ekaksi ja kokeile pelaako paremmin, jos ei? niin sitten on jossain muualla vikaa!, mikä on hiiren merkki? logitech? vastaanotin ei saa olla liian lähellä tietokonetta ym.. sähkölaitteita koska ne aiheuttavat häiröitä.
Itse olen kuullut että langattomat syö pattereita tosi paljon joten kehoitan varaamaan pattereita kasan viereen.- Neiti Kesäheinä
Patterit oli uudet, siis ne jotka viikko sitten tähän laitoin.
Merkki on Microsoft Cordless Wheelmouse.
Vastaanotin oli keskusyksikön päällä ja välillä tietokoneenkin vierellä.
Mikäs sille olisi paras paikka?
Kokeilin kummallakin taajuudella, tulos oli sama.
Kokeilen vielä patterin vaihtoa, kuinka usein teillä saa patterit vaihtaa? - hännätönhiiri
Neiti Kesäheinä kirjoitti:
Patterit oli uudet, siis ne jotka viikko sitten tähän laitoin.
Merkki on Microsoft Cordless Wheelmouse.
Vastaanotin oli keskusyksikön päällä ja välillä tietokoneenkin vierellä.
Mikäs sille olisi paras paikka?
Kokeilin kummallakin taajuudella, tulos oli sama.
Kokeilen vielä patterin vaihtoa, kuinka usein teillä saa patterit vaihtaa?Kyllä patterit sen 2kk pitäisi kestää kovassa käytössä joten siinä ei varmaan ole vikaa.
Ja vastaanotin riittävän kaukana tietokoneesta niin silloin taajuus on väärä jos et saa pelaamaan niin vie hiiri takaisin kauppaan ja pyydä kauppiasta testaamaan toimiiko hiiri vai ei?
Voithan vaihtaa merkkiä jos ei microsoft pelaa..
Toimimattomalla hiirellä mitään tee?
- pigs
mun omassa langattomassa hiiressä oli sama ongelma aluksi, meinasin suohon upottaa mutta sitte rupesin kokeilemaan tota hiiren pohjasta löytyvää connect channel -nappia useamman kerran niin loppui se kursorin tärinä ja itekseen ruudulla liikkuminen!! eli paina sitä nappia ja laske hiiri pöydälle ja tarkkaile jos ei lähde tärinä paina uudelleen nappia! ja uudelleen kunnes se loppuu!!!!!! :)
Se langaton hiiri ei likaannu sen nopeammin kuin tavan hiiri. mulla kestää kovassa käytössä paristot noin kaksi kuukautta. (Microsoft Wireless Desktop-kalusto)
jees.
MOI- Neiti Kesäheinä
Nyt se taasen pelittää, kokeilen sitä pohjan nappulan räpläilemistä jos alkaa uudestaan.
Missä pidät tuota toista vehjettä - hännätönhiiri
Nyt se taasen pelittää, kokeilen sitä pohjan nappulan räpläilemistä jos alkaa uudestaan.
Missä pidät tuota toista vehjettäPidä missä toimii moitteettomasti, paikalla ei ole mitään väliä jos hiiri pelaa niin sen voi ihan missä vaan, voi vaikka laittaa piiloon katseilta, kantomatka pitäisi olla 2m(ainakin logitecissä on).Pääasia on että hiiri pelaa!
Hyvä että pelaa nyt tiedät miten saat sen taas pelaamaan kun seuraavan kerran oikuttelee:) - pigs
Missä pidät tuota toista vehjettävähän missä millonkin. monitorin alla toi nyt on. :) pieni pöytä, välillä se on tuossa pöytä laatikossa. mutta sitten tuottaa hankaluuksia toi että ei tiedä onko caps lock päällä tai numlockit.
juuh. ei toi mulla ainakaan häiriö herkkä ole!
mutta jos virtajohdon ottaa pc:stä tai kääntää powerissa olevan napin nollalle (vastaanotin resetoi taajuuden) ja sitte joutuu taas säätämään noitten connect channel nappien kanssa.
olen kuullut että joillakin on ongelmia hiiren kanssa ollut ku poweri on lievästi vaurioitunut. silloinkin hiiri "tärisee" ja liikkuu "itekseen" ruudulla.
jos sulla on takuu siinä vehkeessä niin käyppä heivaamassa se rottelo kauppaan jos ei ala toimia. :) jjeees. tere hei taas
- varjo
mulla oli sama vika aina oli näppis tai hiiri jumissa mä vaihdoin vanhaan koneeseen ja nyt toimii unelmasti merkki oli logitech
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551206
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.911189Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171040- 17888
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112778Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64732- 12707
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72603