POLON ÖLJY SIHTI JÄÄTYY?

POLONEN

MULLA ON VUODEN 2000 MALLIN POLO CLASSIC 1,4 JA SIINÄ JÄÄTYI ÖLJY SIHTI, LAITTOIVAT KORJAAMOLLA VASTUKSEN ETTEI JÄÄTYIS MUTTA JÄÄTYIPÄ KUMMINKI. JA KAIKEN LISÄKS SAMALLA MOOTTORI PYÖRI ILMAN ÖLJYÄ JA NYT SE NAKUTTAA KYLMÄNÄ. NO UUS MOOTTORI ON JO KORJAAMOLLA MUTTA OOTELLAAN SAKSASTA KORJAUS SARJAA HUOHOTTAJAAN.MUITA VIKOJA: TAKATURVAVYÖT VAIHDETTU, AIRBAGIN ANTURI VAIHDETTU,

21

4368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golf

      En tunne Poloa sen kummemmin mutta ihmetelin tuota sihtiä. Missä ihmeessä on öljysihti, huohotinputkessako ?

    • polonen

      niin ne sanoi korjaamolla että siinä jäätyi öljysihti. öljy sihti on moottorissa! ne sanoi merkkikorjaamolla että se jäätyi sen takia koska on niin lyhyt työmatka ettei moottori kuumene kunnolla vaan vähän hikoilee ja kosteus jää sihtiin ja jäätyy. no onneksi kaikki menee takuuseen. kysyin liikkeestä että onko polo kesä auto?? kyllähän se totta on että moottorille tekee hyvää jos autolla ajaa pidemmän matkan että kosteus haihtuu pois mutta minkäs teet jos työmatka on vain alle 3km. molemmilla kerroilla kun jäätyi niin pakkasta oli vain 7 astetta.

      • Golf

        Käytätkö muuten lohkolämmitintä. Ei silti, kyllä auton pitäisi toimia ilman sen apua, mutta olisi kiva tietää.

        Ilmeisesti olosuhteiden täytyy olla muutenkin tietynlaiset, kaiketi on ollut kovempiakin pakkasia, eikä sihti ole jäätynyt. Oliko huollolla tarkempaa selitystä millaisissa olosuhteissa jäätyminen tapahtuu,kuin pelkkä lyhyt ajomatka ja pakkanen ?


      • polonen
        Golf kirjoitti:

        Käytätkö muuten lohkolämmitintä. Ei silti, kyllä auton pitäisi toimia ilman sen apua, mutta olisi kiva tietää.

        Ilmeisesti olosuhteiden täytyy olla muutenkin tietynlaiset, kaiketi on ollut kovempiakin pakkasia, eikä sihti ole jäätynyt. Oliko huollolla tarkempaa selitystä millaisissa olosuhteissa jäätyminen tapahtuu,kuin pelkkä lyhyt ajomatka ja pakkanen ?

        ei ollut tarkempaa selitystä. nyt on uusi moottori
        alla mutta huohottimen korjaus sarja ei kerennyt
        saksasta koneen mukaan eli sitä nyt ootellaan.


      • "työmatka on vain alle 3km."
        -kannattaisi varmaan puolittaa öljynvaihtoväli tuossa vaiheessa. voi olla ettei öljyn vedensitomiskyky riitä, kun ei koskaan pääse lämpeämään.


      • vaihtoon

        Vaimolla -04 golfi fsi ja pakkaella ei öljyt kierrä kylmänä, on vaihdettu öljyt viimeisillä ajettu n. 2000 km
        ja aina kylmänä syttyy oljynpainenvalo auto seis ja kohta uudestaan käyntiin vaihtoon menee tämä rusina.


    • VW

      Alkaa rapistua ja nopeasti mielikuva Volkswagenin laadusta. Vaimon autosta (Golf IV 1.4) meni kone juuri samaisella tavalla. Rahalla ei siis enää saanut laatua, se laadukkuus ja siten jälleenmyyntiarvo olivat nimittäin ainoat syyt miksi suosittelin vaimolle Volkswagenia.

      Vastauksena aikaisempiin viestiketjuihin: öljyvalo ei ollut ehtinyt syttyä, vaimo oli sammuttanut auton välittömästi kun oli alkanut haista ja luullut että auto syttyi tuleen.

      Taitaa tuo 1.4-mylly olla täysi susi talvikäyttöä ajatellen ja Golf muutenkin. Työkaverin kaverilla (ei kuitenkaan kumminkaima) oli tullut samainen jäätymisongelma Golf 1.6:n kanssa. Hänkin on 'hieman' ongelmissa saman autoliikkeen kanssa. Kyseinen VW-liike ei näköjään voi sulattaa sitä että heidän myymässään autossaan on (tyyppi)vika!

      Takuuasianeuvottelut jatkuvat ensiviikolla mutta eri liikkeen (eri liikeketjua) kanssa. Jos siellä ei synny tulosta niin sitten suoraan maahantuojaan. Jos sekään ei toimi, asiaan puuttuu kuluttajaviranomaiset sekä Tekniikan Maailma ja Tuulilasi. Jos menee minulta rahat, menee Volkswageniltakin melkoinen osuus markkinaosuuksista (jos ei muualla niin suvussa ja työpaikalla...).

      Sen tästä kuitenkin opin, että VAG autonvalmistajana on yhtä kirosana kuin Lada.

      • Nimi

        Tuohon "vikaan" saa varautua kyllä merkissä kuin merkissä. Lähes kaikissa autoissa ilmenee tuota vaivaa. Noita ilmenee enemmän paljon lyhyitä ajoja ajettavissa pirsseissä. Öljyvalo kertoo vain öljynpaineen ei määrää!


      • Golf IV

        Kyllä nyt on pallo perusteellisesti hukassa jälleenmyyjäverkostolla jos eivät korjaa tuota vikaa takuuseen. Tuossa kyllä häviävät enemmän kuin voittavat jos joudut maksamaan itse korjauksen.

        Eipä löydy juuri tehokkaampaa tapaa vähentää VW:n myyntiä kuin tuollainen suhtautuminen takuukorjauksiin, no ehkä suora haistattelu voisi vaikuttaa samalla tavalla.

        Takuuhan oli mennyt sulla juuri nippa nappa umpeen. Tuotevastuulaki saattaisi olla apuna tässä tapauksessa, jos asiaa ei pysty muuten sopimaan.

        Maahantuojan olisi pitänyt varustaa autot sellaisina että ne toimivat myös näissä Suomen hankalissa oloissa. Vahinkoja voi tietysti sattua, mutta on eri asia miten ne korjataan.

        Kerroit muuten että tutulla oli ollut samainen ongelma 1.6:n kanssa. Minulle sanottiin huollosta että ongelma ei koske 1.6 koneita. Mistä mallista oli kyse: 8- vai 16 -venttiilinen ?


      • G o l f
        Nimi kirjoitti:

        Tuohon "vikaan" saa varautua kyllä merkissä kuin merkissä. Lähes kaikissa autoissa ilmenee tuota vaivaa. Noita ilmenee enemmän paljon lyhyitä ajoja ajettavissa pirsseissä. Öljyvalo kertoo vain öljynpaineen ei määrää!

        Se on kyllä totta että sama vaiva on huomattavan usealla automerkillä. Mutta se ei tarkoita sitä, että asia olisi vaan hyväksyttävä koska se on niin "tavallista", moottorivauriohan on aina kallis remontti.

        Ongelmaan löytyy aivan varmasti jokin tekninen ratkaisu mikä hoitaa ongelman pois päiväjärjestyksestä, jos se vain halutaan tehdä.

        VV-auto voisi näyttää komeasti mallia miten asia hoidetaan ja kääntää ikävä asia voitoksi, sen sijaan että annetaan asiakkaiden kärsiä.

        Ilmeisesti siellä ei olla vielä huomattu miten sana leviää nykyisin netin välityksellä, hyvässä ja pahassa.


      • Nössö
        Golf IV kirjoitti:

        Kyllä nyt on pallo perusteellisesti hukassa jälleenmyyjäverkostolla jos eivät korjaa tuota vikaa takuuseen. Tuossa kyllä häviävät enemmän kuin voittavat jos joudut maksamaan itse korjauksen.

        Eipä löydy juuri tehokkaampaa tapaa vähentää VW:n myyntiä kuin tuollainen suhtautuminen takuukorjauksiin, no ehkä suora haistattelu voisi vaikuttaa samalla tavalla.

        Takuuhan oli mennyt sulla juuri nippa nappa umpeen. Tuotevastuulaki saattaisi olla apuna tässä tapauksessa, jos asiaa ei pysty muuten sopimaan.

        Maahantuojan olisi pitänyt varustaa autot sellaisina että ne toimivat myös näissä Suomen hankalissa oloissa. Vahinkoja voi tietysti sattua, mutta on eri asia miten ne korjataan.

        Kerroit muuten että tutulla oli ollut samainen ongelma 1.6:n kanssa. Minulle sanottiin huollosta että ongelma ei koske 1.6 koneita. Mistä mallista oli kyse: 8- vai 16 -venttiilinen ?

        Vastuu säilyy vaikka takuu olisikin ummessa. Ja tuo on juuri sellainen "vika". Vaatikaa ihmiset!


      • Testaaja
        Nössö kirjoitti:

        Vastuu säilyy vaikka takuu olisikin ummessa. Ja tuo on juuri sellainen "vika". Vaatikaa ihmiset!

        Kylläpä jäätyy se uusikin 1.6 16v, autoilla joilla ajetaan lyhyttä ajoa huohotinputkeen kertyy sellaista mömmöä. Tuo mömmö ei kerkiä koneen lämmetessä sulamaan ja sitä tule lisää ja lisää... lopulta huohotin menee tukkoon ja öljyt tulevat ulos koneesta.


      • Golf Var 1.6/8v
        Golf IV kirjoitti:

        Kyllä nyt on pallo perusteellisesti hukassa jälleenmyyjäverkostolla jos eivät korjaa tuota vikaa takuuseen. Tuossa kyllä häviävät enemmän kuin voittavat jos joudut maksamaan itse korjauksen.

        Eipä löydy juuri tehokkaampaa tapaa vähentää VW:n myyntiä kuin tuollainen suhtautuminen takuukorjauksiin, no ehkä suora haistattelu voisi vaikuttaa samalla tavalla.

        Takuuhan oli mennyt sulla juuri nippa nappa umpeen. Tuotevastuulaki saattaisi olla apuna tässä tapauksessa, jos asiaa ei pysty muuten sopimaan.

        Maahantuojan olisi pitänyt varustaa autot sellaisina että ne toimivat myös näissä Suomen hankalissa oloissa. Vahinkoja voi tietysti sattua, mutta on eri asia miten ne korjataan.

        Kerroit muuten että tutulla oli ollut samainen ongelma 1.6:n kanssa. Minulle sanottiin huollosta että ongelma ei koske 1.6 koneita. Mistä mallista oli kyse: 8- vai 16 -venttiilinen ?

        Soitin muutamaan vw -huoltoliikkeeseen ympäri Suomea. Kommentit olivat täysin yhtäpitäviä. Ongelmaa on esiintynyt vain 1.4/16v koneella. Näin oli myös maahantuoja kommentoinut huoltoliikkeeseen päin.

        Ongelman syynä on se, että moottorissa oleva kosteus aiheuttaa vaahtoa putkeen, joka jäätyy ja tukkii huohotinputken. Normaalisti kun ajetaan pidempiä matkoja, kosteus poistuu koneesta täysin, eikä umpeenjäätymistä pääse tapahtumaan.

        Kysymyksiini vastattiin reilusti ja asiallisesti ilman sen kummempaa peittelyä josta täydet pisteet. No oli joukossa yksi musta lammaskin, joka ei halunnut sanoa millä moottorilla oli tätä vaivaa ollut kerrottuani omasta 1.6 -moottorista. Mikä lie ollut syynä, jäi sellainen vaikutelma että kaveri salaa jotakin muutakin, vaikka asia ei olisikaan niin.


      • 1.6
        Testaaja kirjoitti:

        Kylläpä jäätyy se uusikin 1.6 16v, autoilla joilla ajetaan lyhyttä ajoa huohotinputkeen kertyy sellaista mömmöä. Tuo mömmö ei kerkiä koneen lämmetessä sulamaan ja sitä tule lisää ja lisää... lopulta huohotin menee tukkoon ja öljyt tulevat ulos koneesta.

        Golfissani on 1.6/8v -kone. Haluaisin tarkastaa tuleeko sitä vaahtoa missä määrin tästä moottorista ( varmaankin tulee jotain, mutta haittaako ).
        Huollosta kommentoitiin että 8V koneita on ollut jo pitkään käytössä eikä niissä ole ollut ongelmia. Uskon heitä, koska tarkastin asian eri paikoista. He myönsivät 1.4/16V tukkeutumisongelman.
        Tuo 16V konehan on tullut vasta kesällä tai syksyllä myyntiin, joten kokemuksia ei liene mahdottomasti. Oliko niin, että sinulla itselläsi oli mennyt huohotinputki tukkoon ja öljyt tulleet ulos ?


      • salailla
        Golf Var 1.6/8v kirjoitti:

        Soitin muutamaan vw -huoltoliikkeeseen ympäri Suomea. Kommentit olivat täysin yhtäpitäviä. Ongelmaa on esiintynyt vain 1.4/16v koneella. Näin oli myös maahantuoja kommentoinut huoltoliikkeeseen päin.

        Ongelman syynä on se, että moottorissa oleva kosteus aiheuttaa vaahtoa putkeen, joka jäätyy ja tukkii huohotinputken. Normaalisti kun ajetaan pidempiä matkoja, kosteus poistuu koneesta täysin, eikä umpeenjäätymistä pääse tapahtumaan.

        Kysymyksiini vastattiin reilusti ja asiallisesti ilman sen kummempaa peittelyä josta täydet pisteet. No oli joukossa yksi musta lammaskin, joka ei halunnut sanoa millä moottorilla oli tätä vaivaa ollut kerrottuani omasta 1.6 -moottorista. Mikä lie ollut syynä, jäi sellainen vaikutelma että kaveri salaa jotakin muutakin, vaikka asia ei olisikaan niin.

        Eikö se riitä, että järkyttävää öljynkulutusta pidetään "normaalina".


      • Huohottaja
        Nimi kirjoitti:

        Tuohon "vikaan" saa varautua kyllä merkissä kuin merkissä. Lähes kaikissa autoissa ilmenee tuota vaivaa. Noita ilmenee enemmän paljon lyhyitä ajoja ajettavissa pirsseissä. Öljyvalo kertoo vain öljynpaineen ei määrää!

        Ei toi sihdin/huohottimen jäätyminen ja siitä seuraava moottorivaurio kyllä ole yleistä kovinkaan usealla merkillä. Muutamissa Ranskalaisissa olen kuullut olevan joitain ongelmia kovilla pakkasilla, saattaa joku paikka jäätyä tukkoon ja tulla öljyt pihalle. Muutamissa vuosituhannen vaihteen Volkkareissa lisäriesa kylmillä keleillä on -tai oli jarrutehostimen letkun jäätyminen kankeaksi ja siitä seuraava ratkeaminen. Tämä johtaa taasen jarrutehostimen toiminnan katoamiseen. Vaihtoivat aikoinaan noita letkuja takuuseen joustavammasta aineesta tehdyiksi. Kannattaa joskus kunkin omasta IV Golfista, Borasta, Polosta katsoa, onko letku koko matkalta ehjä.


      • kddkjjj
        Huohottaja kirjoitti:

        Ei toi sihdin/huohottimen jäätyminen ja siitä seuraava moottorivaurio kyllä ole yleistä kovinkaan usealla merkillä. Muutamissa Ranskalaisissa olen kuullut olevan joitain ongelmia kovilla pakkasilla, saattaa joku paikka jäätyä tukkoon ja tulla öljyt pihalle. Muutamissa vuosituhannen vaihteen Volkkareissa lisäriesa kylmillä keleillä on -tai oli jarrutehostimen letkun jäätyminen kankeaksi ja siitä seuraava ratkeaminen. Tämä johtaa taasen jarrutehostimen toiminnan katoamiseen. Vaihtoivat aikoinaan noita letkuja takuuseen joustavammasta aineesta tehdyiksi. Kannattaa joskus kunkin omasta IV Golfista, Borasta, Polosta katsoa, onko letku koko matkalta ehjä.

        En ole omissakaan autoissa törmännyt (ei vag autoja).


      • Elvis oli kala
        salailla kirjoitti:

        Eikö se riitä, että järkyttävää öljynkulutusta pidetään "normaalina".

        Takuuajan jälkeisestä ajasta. Muistakaa hyvät ihmiset, että elinkeinoharjoittaja (myyjä) on se ensimmäinen kohde, kenelle avaudutaan.
        Jos myyjä on yksityinen, niin silloin ei ole kuluttajasuojalakia myyjän ja ostajan välillä.
        Aina voi yritättää asiallisesti neuvotella paikallisen merkkiliikkeen edustajan kanssa. Jos tehdas kieltäytyy, niin ei sen paikallisen yrittäjänkään tarvitse sitä moottoria maksaa. Sitten yhteys maahantuojaan, koska virhevastuun ketju menee MYYJÄ>MAAHANTUOJA>VALMISTAJA.

        Lyhyt kaupunkiajo on pahinta auton moottorille. Autolla pitäisi välillä (2-3krt/kk) käydä ajamassa 30km lenkki ihan vaan ajamisen ilosta.
        Olen nähnyt tapauksia, että 1,4/16v on tullut korjaamolle, kun öljynpaineen valo palaa. Auto nosturille ja öljyroppu auki, tippaakaan ei ole tullut tavaraa, koska öljypohjan sisällä on litra vettä umpijäässä (vesi on öljyä painavampaa). Sen takia myös se kuuluisa öljypumpun imusihti on jäässä. Kun sihti on jäässä, niin ei se öljykään kulje.
        Lyhyt kaupunkiajo kylmässä ei riitä haihduttamaan moottoriin kertynyttä kosteuttta pois, vaan sitä kerääntyy aina vain lisää.
        Aina voi vaihtaa öljyt kaksi kertaa talvessa, jos autolla ajetaan ainoastaan lyhyttä matkaa kaupungissa. Halvempaa se on, kuin moottorn vaihto.

        1,6/8v selviää paljon paremmin talvesta kuin 16v sisaret, kun taas 2000-2002 Polon 8v on yhtä huono kuin 1,4/16v-kone


      • tässä asiassa!
        Elvis oli kala kirjoitti:

        Takuuajan jälkeisestä ajasta. Muistakaa hyvät ihmiset, että elinkeinoharjoittaja (myyjä) on se ensimmäinen kohde, kenelle avaudutaan.
        Jos myyjä on yksityinen, niin silloin ei ole kuluttajasuojalakia myyjän ja ostajan välillä.
        Aina voi yritättää asiallisesti neuvotella paikallisen merkkiliikkeen edustajan kanssa. Jos tehdas kieltäytyy, niin ei sen paikallisen yrittäjänkään tarvitse sitä moottoria maksaa. Sitten yhteys maahantuojaan, koska virhevastuun ketju menee MYYJÄ>MAAHANTUOJA>VALMISTAJA.

        Lyhyt kaupunkiajo on pahinta auton moottorille. Autolla pitäisi välillä (2-3krt/kk) käydä ajamassa 30km lenkki ihan vaan ajamisen ilosta.
        Olen nähnyt tapauksia, että 1,4/16v on tullut korjaamolle, kun öljynpaineen valo palaa. Auto nosturille ja öljyroppu auki, tippaakaan ei ole tullut tavaraa, koska öljypohjan sisällä on litra vettä umpijäässä (vesi on öljyä painavampaa). Sen takia myös se kuuluisa öljypumpun imusihti on jäässä. Kun sihti on jäässä, niin ei se öljykään kulje.
        Lyhyt kaupunkiajo kylmässä ei riitä haihduttamaan moottoriin kertynyttä kosteuttta pois, vaan sitä kerääntyy aina vain lisää.
        Aina voi vaihtaa öljyt kaksi kertaa talvessa, jos autolla ajetaan ainoastaan lyhyttä matkaa kaupungissa. Halvempaa se on, kuin moottorn vaihto.

        1,6/8v selviää paljon paremmin talvesta kuin 16v sisaret, kun taas 2000-2002 Polon 8v on yhtä huono kuin 1,4/16v-kone

        Minusta näistä ongelmista oli aikoinaan juttua autolehdissä, niin yleinen ongelma oli.
        Muistelen, että muualla Euroopassa näitä jopa kutsuttiin takaisin ja laitettiin lämmitys huohotinjärjestelmään.

        Olisikohan Kesko Oy joka omistaa VV-Auton säästänyt tässä asissa, että pystyisi maksamaan paremmat osingot suursijoittajille.....?


    • VAG konsernin

      järjettömän pitkät öljynvaihtovälit. VAG konserni on halunnu näyttää paperilla kuinka vähällä määräaikaishuolloilla heidän tuotteet kulkee ja tässä sitten aletaan niittää siitä satoa. Japsit ovat vanhoollisempia määräaikaishuoltojen suhteen ja vaativat tiheämpää öljynvaihtoa, mutta eipä ole niissä sitten tämmöisiäkään ongelmia. Toine mitä olen kuullu monissa VAG:in koneissa, niin hydrauliset venttiilivälyksen tasurit naputtaa monissakin autoissa ja sekin on ihan varmasti seurausta pitkistä öljynvaihtoväleistä.

      • Elvis oli kala

        Volokkarin huolto-ohjelma on suoraan sakemannien tekoa. Tehdas ei hyväksy viralliseen huolto-ohjelmaan mitään maakohtaisia muutoksia.
        Jos se paikallinen merkkiliike menee ehdottamaan tiheämpää öljynvaihtoväliä tai muutosta huolto-ohjelmaan (joka luonnollisesti maksaa enemmän, mitä esim. TM:n testin yhteydessä mainitaan), niin moniko asiakas on samaa mieltä?
        Eka vastaus on, että automyyjä sanoi, että ajele 30 000km ja sen jälkeen eka huolto maksaa 180,00€ Se tieto on kiveen hakattu, sen on sanonut automyyjä, joka on huoltoneuvojaa viisaampi.
        Joten näillä mennään. Mainonta on purrut ihmisiin ja maalaisjärki on jäänyt 1990-luvulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      350
      2550
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1744
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      68
      1595
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1547
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe