Pedagogiset opinnot työttömyyskesinä

miisa

Olen vuosia toiminut epätätevänä ATK-opettajana AMKissa ja vapaan sivistystyön kentällä. Nyt olisi tarkoitus lopulta suorittaa opettajaopinnot, ja olen saanut syksyksi opiskelupaikan. Tulen kuitenkin lähivuodet todennäköisesti olemaan kesät työttömänä ja ansiosidonnaisella. Silloinhan ei saa olla päätoiminen opiskelija, eikä sitä oikeasti tietenkään olekaan, jos kerran lukukausien aikana on kokopäiväinen opetustyö. Työkkärin mukaan saa opiskella sivutoimisesti, eli normaalisti alle 3 opintoviikkoa (siis tosiaan viikkoa vanhan systeemin mukaan) kuukaudessa. Jos 35 ov:a suorittaa kahdessa vuodessa, tarkalle se menee.

Onko kokemusta? Oletteko ollenkaan ilmoittaneet ko. opinnoista päivärahahakemuksen yhteydessä?

4

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miisa

      Pitäisi lukea mitä kirjoittaa! :) Siis ei ole tarkoitus opiskella kesällä, vaan lukukausien aikana, mutta päivärahan saaminen kesäaikoina huolestuttaa.

      • pääsivutoimi

        niin, vai sivutoimisesti, muttei kesälläkään päätoimisesti


    • luulen ma

      olla ongelmaa koska et aio kesän aikana opiskella ja lukukausihan alkaa vasta syksyllä noissa opettajaopinnoissakin. Aika paljon ilmeisesti ovat myös antaneet opiskella jos voi osoittaa että on kyennyt työnkin ohessa hoitamaan opiskelua normaalisti.

      Voihan tuon asian varmaankin viedä myös kevään aikana etukäteen työvoimatoimikunnan käsiteltäväksi, jos sattuu niin että epäävät korvauksia niin eroaa määräajaksi(kesän)oppilaitoksen kirjoilta ja jatkaa sitten taas syksyllä.

      • saas nähdä

        Itsellä: 35 ov:sta olin suorittanut aiemmin jotain 15 ov - ja työn ohella tein 5ov täydennystä, ja loput tein sitten monimuotona kun tuli mahdollisuus suorittaa varsinaiset ope-opinnot "työn ohella" - tarkoittaa sitä että tein suurimman osan opinnoista työn ohella, vaikkakin olin kesälläkin työttömänä, niin sain kesäksi ja tälläkin hetkellä työkkäritukea juuri sen vuoksi, että opinto-oikeudeksi on laskettu 2 vuotta eikä kyseinen 3ov/kk ylity. Sen verran olettaisin kohdallasi, alkuperäinen kirjoittaja, ettet voi kesiksi sanoutua irti opiskelija-tittelista vain työkkärituen vuoksi - muutenhan niin tekisi kaikki opiskelijat jos sellainen onnistuisi. Muistaakseni irtisanoutuminen opinnoista pitää tapahtua vähintään vuodeksi (työkkärin mukaan).Kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan miten asian hoidat - ja pähkäillä ! Mutta voihan se olla että jos työvoima katsoo että työssäollessasi jos saat opiskeltua, niin kesäajan opiskelua ei katsottaisi keätyöttömyyttä "häiritseväksi", koska periaatteessa voit edelleen ottaa kuitenkin kesälläkin teoriassa työtä vastaan ,jos sellasta tarjottaisiin.Mutta on oikeasti todella tarkkana oltava ja hakemukset ja muut varmistettava 100% - ettei tuu ylläreitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      175
      7037
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      41
      4129
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2085
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1619
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe