HYMIÖT, missä?

:) :)))

saisiko linkkivinkin? Oli joskus ihan printattuna mullakin mutta ei löydy tähän hätään. Vakituiset käyttää niitä niin tottuneesti niin olis hyvä tietää mitä niillä kaikilla meinaatte. Onko teillä ihan omia tai kertokaa muista tehokeinoista
ja mikä ei ole kohteliasta? Esim. koko ajan isoilla kirjaimilla vai? Vaikuttavatko nämä seikat kuinka paljon mielestänne ymmärrettävyyteen? Tai toisen kimpaannuttamiseen..

92

4500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on..

yksi iki oma c",) nen ja patentilla suojattu ..:)

• lienevät

sanoilla sanaillen?

• pystynenä

puoliviikset, hymykuoppa toisella poskella ja naurava suu sulla siis on! Kyllä ne jo kannattaa patentoida!

• hmmmm...
        lienevät kirjoitti:

sanoilla sanaillen?

vanhakettu...

• catena

hymiöillä tehdään tässä iässä, tai olen kohta tässä iässä. Kyllä meillä se itsearviointi taito on jo niin kohdallaan että ei ihan mistä tahansa vedetä herneitä nenään.
      Eipä silti olen kyllä itsekkin pienissä vaikeuksissa kun en ymmärrä noita hymiöitä ja joskus tulee väärinymmärryksiä kun olen täällä vielä uusi.Voisihan niitä yrittää opetella, aikansa kuluksi.

• on jotenkin kiva ilmaista,millä mielellä mikäkin viesti on kirjoitettu...:) ja onhan se vähän sellainen tapakin laittaa niitä..

• Remmari ek
        mii-su kirjoitti:

on jotenkin kiva ilmaista,millä mielellä mikäkin viesti on kirjoitettu...:) ja onhan se vähän sellainen tapakin laittaa niitä..

Kielitoimistokin suosittelee tämänlaisessa viestinnässä hillittyä hymiöiden käyttöä. - Kokonainen rivillinen hymiöitä on aggressiivista ja antaa kuvan ilkeilystä.

Yksi hymiö kertoo, onko iloinen, naurava, vaitikkamainen vai vihainen.

Sitävastoin esimerkiksi :))) kertoo minun mielestäni kolmoisleuasta.

Olen itse yrittänyt kehitellä omiani. Esimerkiksi:

>:€

en tiedä näkeväkö muut siinä vihaisen, hampaitaan kiristelevän naaman. Välipä hällä, en ole koskaan käyttänyt sitä.

Joka tapauksessa on aivan ihanata, ettei täällä Suomi24:ssä ole niitä valmiita hymiöitä valittavana. Ne todellakin ovat häiritseviä ja vaikeuttavat lukemista, kun niitä on niin helppo sirotella pitkin tekstiä.

Olen löytänyt netistä joitakin hymiösivuja, mutta minusta tuntuu, että niistä suuri osa on sivuntekijän omia kehitelmiä. Ainakin eri sivuilla hymiöt merkitsevät eri asioita.

• hymiöiden käyttö,
        Remmari ek kirjoitti:

Kielitoimistokin suosittelee tämänlaisessa viestinnässä hillittyä hymiöiden käyttöä. - Kokonainen rivillinen hymiöitä on aggressiivista ja antaa kuvan ilkeilystä.

Yksi hymiö kertoo, onko iloinen, naurava, vaitikkamainen vai vihainen.

Sitävastoin esimerkiksi :))) kertoo minun mielestäni kolmoisleuasta.

Olen itse yrittänyt kehitellä omiani. Esimerkiksi:

>:€

en tiedä näkeväkö muut siinä vihaisen, hampaitaan kiristelevän naaman. Välipä hällä, en ole koskaan käyttänyt sitä.

Joka tapauksessa on aivan ihanata, ettei täällä Suomi24:ssä ole niitä valmiita hymiöitä valittavana. Ne todellakin ovat häiritseviä ja vaikeuttavat lukemista, kun niitä on niin helppo sirotella pitkin tekstiä.

Olen löytänyt netistä joitakin hymiösivuja, mutta minusta tuntuu, että niistä suuri osa on sivuntekijän omia kehitelmiä. Ainakin eri sivuilla hymiöt merkitsevät eri asioita.

siis niiden oikeiden naamojen, häiritsee ja ärsyttää, siten vaikeuttaen tiedon kulkua. Varsinkin jos niiden käytöstä tulee "pääasia".

• tarkoittaa

älykkyystestiä

esim. viestin elinkaarta kuvaava lause muodostuu:

A ------- >" kasarmimme eessä pieni...... on"--->

tulos:
      -hyvä jos selvitit
      -hyvä jos et, sillä tärkeintä on että yritit

:/ !! = tällä voisi ilmentää "peleilyt pois" !
      tunnetta

• tekstin

ulkoasulla on merkitystä sisällön suhteen
      korostuksilla korostaa ja selventää sanomaansa

ei isot kirjaimet välttämättä huutamista tarkoita...

mikähän "ei olisi kohteliasta".....
      sellainen tiivis, välimerkitön, yhteen pötköön kirjoitettu teksti

kyllä mielestäni asiasisältö kuitenkin ratkaisee
      reaktioni....
      en ymmärrä miten niillä voisi kimpaannuttaa?????

• sellainen

pienilehtileike jonka huvikseni leikkasin tässä vähän aikaa sitten lehdestä. Niitä hymiöitä on paljon mutta esim.tämä tarkoitaa että näytää kieltä:b hymyilee pirullisesti >:) hymyilee viattomasti kuin enkeli O:) itkee :'( suukottaa :-* kiroilee :@ leukii :] nauraa katketakseen =D kihisee tai on kiusaantunut >_< itkee valtavasti T_T kuolaa ja näytää kieltä:P jne:)

• tämä =D

näyttää hmm mutterilta.

• herkkutattihan
        tämä =D kirjoitti:

näyttää hmm mutterilta.

se siinä ihan selvästi:DDDDDDDDDDD

• eiku näin
        tämä =D kirjoitti:

näyttää hmm mutterilta.

=====>,

• se.
        eiku näin kirjoitti:

=====>,

..pienempi kuin kolme on

• se.
        eiku näin kirjoitti:

=====>,

=====>, On yhtä kuin on yhtä kuin on yhtä kuin on yhtä kuin on yhtä kuin suurempi kuin

• Aikuinen

ole enää tämänikäisten (50 ) keskustelussa tarpeellisia, asiat osataan kertoa ilman niitäkin.
      Jos hymiöiden kanssa haluaa leikkiä, voi mennä Messengeriin juttelemaan, siellä niitä on, samoin chatin puolella.

• täällä

täytyy vain miettiä minkä hintaisen arkun ja hautakiven haluaa itselleen:(

• on aivan
        täällä kirjoitti:

täytyy vain miettiä minkä hintaisen arkun ja hautakiven haluaa itselleen:(

turha tuhlata aikaa, sanoisin että hukkaan menee.
        Omaiset sen kuitenkin päättävät, arkun ja hautakiven. Nuukuuksissaan valitsevat halvemmat ratkaisut, pitäähän jotain perittävää ja riideltävää jäädä ;o

• Pussipuskapiru

Näitä löytyy Alt ja oikeanpuoleiset numerot♥ ☻ ☺ ♦ ♣ ja niin edelleen:)) ♥ ♥

• ku neuvoit...tuon sydämmen sain aikaiseksi....ihana..:)

• mii-su kirjoitti:

ku neuvoit...tuon sydämmen sain aikaiseksi....ihana..:)

miten mun syrän on ny tuollasta sotkua????? iih.....mä oon ihan nolona...:¤

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

miten mun syrän on ny tuollasta sotkua????? iih.....mä oon ihan nolona...:¤

oppinut virtuaalisen ja optimisti - orvokin visuaalisoiman kiroilukielen :))

• Läppärillä

nuo maat saadaan aikaan?

• Pirre* kirjoitti:

olikos tuo Orvokin käyttämää?se kuule tuli mun suusta ihan automaattisesti...naurun keskellä..:DDDD

Nii,minä oon hyvä tyttö oppimaan.. varsinkin pahoja tapoja..;)

• Läppärillä kirjoitti:

nuo maat saadaan aikaan?

esim.nuo sydämmet saa sit pysymään? kauheeta sotkua vaan tulee...onneks ny esikatselin...:)

• Pussipuskapiru
        mii-su kirjoitti:

esim.nuo sydämmet saa sit pysymään? kauheeta sotkua vaan tulee...onneks ny esikatselin...:)

tuohon otsikkoon mutta tänne kirjoitukseen ne tulee ihan hyvin ♥ ♥ :))

Läppäristä en tiedä miten sillä ne saa tehtyä, ellei siinä ole noita toisia numeroita oikealla......

Hmm...AnimattiN ne mulle neuvoi...en mää ois tuota ite tienny:))

• Läppärillä
        Pussipuskapiru kirjoitti:

Läppäristä en tiedä miten sillä ne saa tehtyä, ellei siinä ole noita toisia numeroita oikealla......

yhdet numbat, mutta ovatpa hienoja kuvia, vaikka ikää onkin minulla yli puolivuosisataa, silti niitä ihailen. Jossain, joskus mielipidepalstalla näin nuotteja, onko tuttua?

• Pussipuskapiru kirjoitti:

Eipä olis tullu mieleen...:) ♥ täs on...hiano on ku mikä..;))

• siis .

üY8-♀N tuliko mitään?

• uudelleen sydäntä;
        mii-su kirjoitti:

ku neuvoit...tuon sydämmen sain aikaiseksi....ihana..:)

○◘☻○

• viel yhden kerran

cXM7B ○ ○ ◘ ☻ ○ ☻ ○ ○ ◘ ☻ ○ ☺ ♥ ♥ ♥ ♥♥♥☻22♀☻ ☺ ♦ • ◘ ○ tuleekin näköjään eri numerosta kuin sinulla toi sydän. ♦ ☻ ♣ ♠ ○ • ◘ ○ ♥♥♥♥♥ näyttää ihan vappupallolta nämä minun sydämeni. :)

• Pirre* kirjoitti:

ja Pirre osaa lukea rivien välistäkin. ;))

• optimisti-orvokki kirjoitti:

ja Pirre osaa lukea rivien välistäkin. ;))

mä luulin et Orvokki siunaili tuossa otsikossa ,ku olin "lainannu" vähän...:O

• mii-su kirjoitti:

mä luulin et Orvokki siunaili tuossa otsikossa ,ku olin "lainannu" vähän...:O

suutasi saippualla. ;)

(Pirre taitaa olla rivakka tyttö juoksemaankin, luulen.)

suutasi saippualla. ;)

Pirre on kyllä topakan tuntune...mut kyllä mä eppäilen,että mä juoksen kovempaa..;))

• mii-su kirjoitti:

Pirre on kyllä topakan tuntune...mut kyllä mä eppäilen,että mä juoksen kovempaa..;))

Hei hei, onko palstalla juoksukilpailut - ehdinkö mukaan? :)

suutasi saippualla. ;)

Orvokin oma suu - tsot tsot , ensin opettaa toisille kaikki merkit, ja sitten muka.., eiköhän vaan kiltisti lähdetä suun pesulle siitä..hopihopi...:)

• mii-su kirjoitti:

minä näin, rumia puhuit mii - su...no niin suun tiskille vain siitää, elähän pyristelekkää...noiiin..vieläkö tekkee mielesi luvetella rumia merkkijä..sanoppas? * :))*

• Pirre*
        Pirrejuupas kirjoitti:

Orvokin oma suu - tsot tsot , ensin opettaa toisille kaikki merkit, ja sitten muka.., eiköhän vaan kiltisti lähdetä suun pesulle siitä..hopihopi...:)

nyt suututtaa tytöt, mii - sun ja orvokin, ihan tyytentarkkaan - antakkee antteeks se miun kurinpallautus yritys..:/

ps. saapi lasketella niitä rumia merkkijäkkii..:)

• Pirrejuupas kirjoitti:

ja sievistelemään ne sanat niin, että välttyisin saippuapesulta. Saippua maistuu pahalta.

Meillä oli yhteen aikaan reipas, erityisen ihmisystävällinen nelijalkainen perheenjäsen, joka halusi innokkaasti tervehtiä ensimmäisenä kaikkia tuttuja tulijoita. Se oli niin innoissaan, että sitä oli vaikea saada tottelemaan siinä tilanteessa ilman voimakkaita komentoja, joihin liittyi joskus voimasanojakin.
        Kun huomasin kiroavani ensimmäiseksi kaikki tulijat koiraa komentaessani, sievistin ilmaisun R:n päristelyksi ja sormien napsuttelemiseksi. Luulin, että vain koira ja minä olisimme tienneet, mitä todellisuudessa tarkoitin, kun sanoin tiukalla matalalla äänellä: "Perrrrrrrrrrrrrrrrrrrhonen, paikka!"

Luulin, ettei tarvitsisi pestä suuta, ellei ihan oikeasti käyttäisi rumia sanoja.
        Pitäisikö kuitenkin?

• Pirre* kirjoitti:

nyt suututtaa tytöt, mii - sun ja orvokin, ihan tyytentarkkaan - antakkee antteeks se miun kurinpallautus yritys..:/

ei äitikään pyytänyt anteeksi, kun kerran pesi suuni saippualla.

PS: Käypä vilkaisemassa alempana antamistani hymiölinkeistä "elävät kuvat". Minua ainakin nauratti, kun ne sattumalta löysin.

Siellä oli mm. yksi sellainen, jota käytin kerran jo aikuisten nuorteni ollessa kyydissä autoa ajaessani. Minä näytin erityisen ikävästi toimineen autolijan poukkoilun perään ko. käsimerkkiä kojelaudan alapuolella näkymättömissä. Nuoret olivat luulleet, etten sellaista merkkiä edes tuntisi, ja he repesivät nauramaan.
        Minua taas nauratti se, että he tosissaan olivat kuvitelleet, etten edes tuntisi ko. rumia ilmaisuja myös elekielellä. ;)))

• Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

ei äitikään pyytänyt anteeksi, kun kerran pesi suuni saippualla.

PS: Käypä vilkaisemassa alempana antamistani hymiölinkeistä "elävät kuvat". Minua ainakin nauratti, kun ne sattumalta löysin.

Siellä oli mm. yksi sellainen, jota käytin kerran jo aikuisten nuorteni ollessa kyydissä autoa ajaessani. Minä näytin erityisen ikävästi toimineen autolijan poukkoilun perään ko. käsimerkkiä kojelaudan alapuolella näkymättömissä. Nuoret olivat luulleet, etten sellaista merkkiä edes tuntisi, ja he repesivät nauramaan.
        Minua taas nauratti se, että he tosissaan olivat kuvitelleet, etten edes tuntisi ko. rumia ilmaisuja myös elekielellä. ;)))

aliarvioidaan lastemme taholta melko rankasti - ja uskon ihan hyvin millaisen shokkivaikutuksen sait ajoiksi kyseisellä keskarilla/ko?! :))

Oikeastaan aika mukavaa joskus järkyttää nuoret aikuiset lapsensa - olen aika hyvä siinää lajissa :) - kantsii vain pitää huoli ettei mene liian pitkälle, tai huomaan pian olevani vanhainkodin suljetulla osastolla..:))

En tiedä joko joudun holhouksen alle, kun ilmoitan heille, että menen Ilovaari rockiin..:)

• Pirre*

ja sievistelemään ne sanat niin, että välttyisin saippuapesulta. Saippua maistuu pahalta.

Meillä oli yhteen aikaan reipas, erityisen ihmisystävällinen nelijalkainen perheenjäsen, joka halusi innokkaasti tervehtiä ensimmäisenä kaikkia tuttuja tulijoita. Se oli niin innoissaan, että sitä oli vaikea saada tottelemaan siinä tilanteessa ilman voimakkaita komentoja, joihin liittyi joskus voimasanojakin.
        Kun huomasin kiroavani ensimmäiseksi kaikki tulijat koiraa komentaessani, sievistin ilmaisun R:n päristelyksi ja sormien napsuttelemiseksi. Luulin, että vain koira ja minä olisimme tienneet, mitä todellisuudessa tarkoitin, kun sanoin tiukalla matalalla äänellä: "Perrrrrrrrrrrrrrrrrrrhonen, paikka!"

Luulin, ettei tarvitsisi pestä suuta, ellei ihan oikeasti käyttäisi rumia sanoja.
        Pitäisikö kuitenkin?

katsoa lieventäväksi asiahaaraksi - jos nyt muikkarilla päästäisin - vakavalla tosin..huom! :))

• Pirre* kirjoitti:

aliarvioidaan lastemme taholta melko rankasti - ja uskon ihan hyvin millaisen shokkivaikutuksen sait ajoiksi kyseisellä keskarilla/ko?! :))

Oikeastaan aika mukavaa joskus järkyttää nuoret aikuiset lapsensa - olen aika hyvä siinää lajissa :) - kantsii vain pitää huoli ettei mene liian pitkälle, tai huomaan pian olevani vanhainkodin suljetulla osastolla..:))

En tiedä joko joudun holhouksen alle, kun ilmoitan heille, että menen Ilovaari rockiin..:)

toissa kesänä. Muista hankkia liput ajoissa, eli heti kun tulevat myyntiin. Ilman yhden tosi avuliaan nuorenmiehen apua meidän rokkifestarimatkamme olisi jäänyt haaveeksi.

Ota mukaan piknik-kori ja halutessanne voitte ottaa viiniäkin mukaan. Aikuisten puolella se oli yllättäen ihan hyväksytty juttu sekin.

Oletko jo ilmoittanut oman sähköpostiosoitteesi, että osaavat lähettää sinulle tietoja?

Pitäisiköhän sittenkin yrittää kerätä joukko mukavia ihmisiä ja lähteä mukaan?
        Olenkohan jo myöhässä?
        Voitaisiin vaikka tehdä treffit myös keskustelupalstan ihmisten kanssa ja treffata ohimennen?

• Pirre* kirjoitti:

ihastuivat ajatukseen omien äitiensä ryhtymisestä "rokkimimmeiksi". Heistä se taisi olla parempi juttu kuin olisimme osanneet arvata. Lähdimme leskeksi jääneen ystävättäreni kanssa toteuttamaan ajatusta, joka heillä oli miehensä kanssa ollut jo muutamia vuosia ollut mielessä.

Minä ostin muutan Puumalan torilta hippimekonkin rekvisiitaksi. Meillä oli tosi kivaa ja kaikki ihmiset siellä saaressa olivat tosi mukavia, välillä joku haki tanssiinkin. ;)

• kaikki tanssit

ihastuivat ajatukseen omien äitiensä ryhtymisestä "rokkimimmeiksi". Heistä se taisi olla parempi juttu kuin olisimme osanneet arvata. Lähdimme leskeksi jääneen ystävättäreni kanssa toteuttamaan ajatusta, joka heillä oli miehensä kanssa ollut jo muutamia vuosia ollut mielessä.

Minä ostin muutan Puumalan torilta hippimekonkin rekvisiitaksi. Meillä oli tosi kivaa ja kaikki ihmiset siellä saaressa olivat tosi mukavia, välillä joku haki tanssiinkin. ;)

ja vallankin tllaiset piirileikit !!!!!!!!!!!!!!

• Pirre*

toissa kesänä. Muista hankkia liput ajoissa, eli heti kun tulevat myyntiin. Ilman yhden tosi avuliaan nuorenmiehen apua meidän rokkifestarimatkamme olisi jäänyt haaveeksi.

Ota mukaan piknik-kori ja halutessanne voitte ottaa viiniäkin mukaan. Aikuisten puolella se oli yllättäen ihan hyväksytty juttu sekin.

Oletko jo ilmoittanut oman sähköpostiosoitteesi, että osaavat lähettää sinulle tietoja?

Pitäisiköhän sittenkin yrittää kerätä joukko mukavia ihmisiä ja lähteä mukaan?
        Olenkohan jo myöhässä?
        Voitaisiin vaikka tehdä treffit myös keskustelupalstan ihmisten kanssa ja treffata ohimennen?

"piirejä" lähellä olevalle ihmiselle tehtäväksi, tai pyysin paremminkin, hommaamaan minulle lipun kunhan ne tulevat myyntiin, kun asuu Joen kaupungissakin.
        Oli tuolla vaarin sivuillakin siitä infoa, mutta ei ollut vielä lippuja saatavana, en tiedä saakokaan sieltä niitä suoraan.

Tykkäsitkö festarin musiikista, oliko siinä sitä jotain entistä? :)

Oisihan se mukavaa, jos kokonntuminen onnistuisi - ja vaikka moikkauskin vain :)

Festarit ovat 14.7. - eiköhän laiteta kyselyt päälle..:)

• Pirre* kirjoitti:

"piirejä" lähellä olevalle ihmiselle tehtäväksi, tai pyysin paremminkin, hommaamaan minulle lipun kunhan ne tulevat myyntiin, kun asuu Joen kaupungissakin.
        Oli tuolla vaarin sivuillakin siitä infoa, mutta ei ollut vielä lippuja saatavana, en tiedä saakokaan sieltä niitä suoraan.

Tykkäsitkö festarin musiikista, oliko siinä sitä jotain entistä? :)

Oisihan se mukavaa, jos kokonntuminen onnistuisi - ja vaikka moikkauskin vain :)

Festarit ovat 14.7. - eiköhän laiteta kyselyt päälle..:)

ja minulle tuli mieleen ensimmäiset teinitanssit ja tyttöjen ihastumiset. Joku meidän luokan tytöistä taisi vähän aikaa seurustellakin jonkun bändin pojan kanssa.
        Olen ymmärtänyt, että kaikki esiintyjät olisivat ihan oikeasti jo vaari-ikäluokkaa ja esittäisivät nuoruutensa musiikkia. Sellaista oli pääosa yleisöstäkin ja tunnelma oli kerkealla, eikä yhtään humalaisia näkynyt.

"Back to sixties" -tapahtumia on muitakin. Pepe kertoi jostain lähempänä etelää olevasta alkusyksyyn sijoittuvasta tapahtumasta viime kesänä, kun sattumalta "törmäsimme" yhden majoitusliikkeen vastaanotossa heti hänen häidensä jälkeen. Pahuksen muistivaikeudet. Pitää lähteä liikkeelle, joten en ehdi nyt googlettaa. Missä se joku entinen huippu-urheilija (ei Mietaa) pitää jotain kuntoilu- ja majoitusliikettä? % & #:n atzalea taas vaivaa nimien kanssa.

Palataan asialle. Ajattelin ilmoittautua Vaarin postituslistallekin heti kun ehdin. Jos saisin vaikka suuremmankin joukon innostumaan festariretkelle. Laitetaan mietintämyssyn alle.

• Pirre* kirjoitti:

sehän oli vain YRITYS....:DDD ja saat anteeks..tämän kerran...;))

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

sehän oli vain YRITYS....:DDD ja saat anteeks..tämän kerran...;))

kylläpä helpotti..:)

• Pirre* kirjoitti:

kylläpä helpotti..:)

varmaan koko viime yön...nyt voit kuorsata nii,että katto nousee...;)

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

varmaan koko viime yön...nyt voit kuorsata nii,että katto nousee...;)

karstat vain katosta tippuu..:))

Voi voi, kyllä se rippittäytymis mahdollisuus olisi tarpeen meille "lutikoillekin" *huokaus*.

Ps. Tämä on muuten ollut kiva ketju, mie tykkää hupsia joutavia välillä..tai aina joskus..

*no nyt joku sanoo, että ainahan sie höpäjät :) *

• Pirre* kirjoitti:

karstat vain katosta tippuu..:))

Voi voi, kyllä se rippittäytymis mahdollisuus olisi tarpeen meille "lutikoillekin" *huokaus*.

Ps. Tämä on muuten ollut kiva ketju, mie tykkää hupsia joutavia välillä..tai aina joskus..

*no nyt joku sanoo, että ainahan sie höpäjät :) *

meitä on ainakin kaks....minäkin tykkään hupsuttelu-jutuista...:)

• Linkkejä löytyy valtavasti googlettamalla; tässä satunnaisesti valittuja esimerkkejä.

http://www.meseweb.fi/mese_galleria/hymiott.php

http://www.city.fi/chat/hymiot.php

http://www.agronet.fi/cgi-bin/dcforum/Agronet_keskustelukanava.cgi?az=help&selected=13

"elävät kuvat": http://foorumi.haistapaska.com/misc.php?do=showsmilies

http://apulanta.net/irc/hymiot.shtml
      . . . . . .

:-) Perushymy C=:-) Kokki
      =) Toinen perushymy
      *:( vihainen
      ;) vinkkaa silmää, joko vitsi tai flirttailu tai vihje
      :* tai :-x pussaa tai on juuri maistanut jotain hyvin voimakasta
      :^) nenäkäs, utelias tai nallekarhu, riippuen kulttuurista ja asiayhteydestä
      :o) klovni, pelle
      :} irvistävä hymy
      :] ylimielinen tai leuhkiva
      =D nauraa lujaa
      :> sarkastinen, "piilovittuileva" hymy
      ,;/ kanarianlintu vasemmassa silmässä
      :=) nenäkarvoja
      xD tai XD repeää naurusta ("äksdee")
      8P lääpällään toiseen ihmiseen
      xP repeää ja näyttää kieltä
      :B hampaat
      :3 söpö otus/hymy
      BD Nauraa aurinkolasit päässä. ("beedee")
      ?D Nauraa oudolle jutulle "mitä ihmettä?" ("kysymysmerkkidee")
      :------------D Repeää naurusta, pitkä naama, kun kertoo hyvän jutun

Jos alat käyttää harvinaisempia, pitäisiköhän laittaa selitys mukaan?

• :) :)))

Nyt riittää ensalkuun! Näitä minä pyysin mutta keskustelu oli antoisampi kuin ikänään osasin kuvitella.

• tämä..

riittää tällä kertaa.

• X-(

:-o =Oi maamme Suomi...

X-( =Käyttäjä kuoli

:-)-8 B-)
        8-o K:P jolla = >=] #:) ja ;-} X-} c[_] $-) ja :-{} jolla = :-)) ja X-? ja !-I ! ~~:-( ;D

Tämä on Suomeksi sama asia, noista hymiöistä: ;D

Iso tyttö jolla Isot silmälasit

Ei usko silmiään nuori, propellihatun käyttäjä jolla on pirullinen hymy ,
        taikka tukka sekasin ja muikea, hieman monimielinen hymy aivan sekaisin,
        humalassa kahvilla Raha mielessä ja Huulipunan käyttäjä jolla on kaksoisleuka
        ja näyttää ilkikurisesti kieltään ja täytyy pysyä hereillä!.
        Alkaa pinna palaa......Hyvä heitto, jolle pitää nauraa

• Pirre*
        X-( kirjoitti:

X-( =Käyttäjä kuoli

8-o K:P jolla = >=] #:) ja ;-} X-} c[_] $-) ja :-{} jolla = :-)) ja X-? ja !-I ! ~~:-( ;D

"nuolenkärki" kirjoitus tulossa takaisin..:)

Tällähän voisi korvata esperanton..!? :)

• jos nuorison
        Pirre* kirjoitti:

kirjoitustaitoa tarkkaillaan.

• Pirre*
        jos nuorison kirjoitti:

kirjoitustaitoa tarkkaillaan.

Word -vienyt kirjoitustaidon..:)?

• se onkin
        Pirre* kirjoitti:

Word -vienyt kirjoitustaidon..:)?

oikea syyllinen!

• &amp;#9785; &amp;#9000; ...
        Pirre* kirjoitti:

⏎⏏ ⍢ ⍰ ⌨ ⌦ ⌱ ⍰ ⍵ ⌚ ⌛ ❢ ❤ ❶ ❿ ❁ ✆ ✟ ✍✌ ➽

➄ ✐ ✃ ☹ ☺ ☻ ☠ ♕ ☜ ☞ ☯ ☀ ☃

SUURENNA näitä Ctrl ja ( ) näppäimillä

Kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon.

Sellainen pieni ohjelma löytyy kuin SC UniPal
        josta löytyy myös merkit ja sillä voi kirjoittaa
        melkein millä vain tai kaikilla.

Se on ilmainen(free) ja on myös maksullinen versio.

http://www.unipad.org/main/

This is a simple Unicode text file that gives you a quick overview
        of the supported characters. You should select the fixed character
        width (menu: Options → Font → Fixed width font). The characters are
        grouped by the Unicode character block. This file is not intended
        to help you selecting arbitrary characters. Please use the Character
        Map instead (menu: Options → Toolbar → Character Map).

!"#$%&'()* ,-./0123456789:;?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`
        abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~¡¢£¤¥¦§¨©ª«¬­®¯°±²³´µ¶·¸¹º»¼½¾¿ÀÁÂ
        ÃÄÅÆÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖרÙÚÛÜÝÞßàáâãäåæçèéêëìíîïðñòóôõö÷øùúûüýþÿ

ĀāĂ㥹ĆćĈĉĊċČčĎďĐđĒēĔĕĖėĘęĚěĜĝĞğĠġĢģĤĥĦħĨĩĪīĬĭĮįİıIJijĴĵĶķĸĹĺĻļĽľĿ
        ŀŁłŃńŅņŇňʼnŊŋŌōŎŏŐőŒœŔŕŖŗŘřŚśŜŝŞşŠšŢţŤťŦŧŨũŪūŬŭŮůŰűŲųŴŵŶŷŸŹźŻżŽžſ

ƀƁƂƃƄƅƆƇƈƉƊƋƌƍƎƏƐƑƒƓƔƕƖƗƘƙƚƛƜƝƞƟƠơƢƣƤƥƦƧƨƩƪƫƬƭƮƯưƱƲƳƴƵƶƷƸƹƺƻƼƽƾƿ
        ǀǁǂǃDŽDždžLJLjljNJNjnjǍǎǏǐǑǒǓǔǕǖǗǘǙǚǛǜǝǞǟǠǡǢǣǤǥǦǧǨǩǪǫǬǭǮǯǰDZDzdzǴǵǶǷǸǹǺǻǼǽǾǿ
        ȀȁȂȃȄȅȆȇȈȉȊȋȌȍȎȏȐȑȒȓȔȕȖȗȘșȚțȜȝȞȟȠȢȣȤȥȦȧȨȩȪȫȬȭȮȯȰȱȲȳ

ɐɑɒɓɔɕɖɗɘəɚɛɜɝɞɟɠɡɢɣɤɥɦɧɨɩɪɫɬɭɮɯɰɱɲɳɴɵɶɷɸɹɺɻɼɽɾɿʀʁʂʃʄʅʆʇʈʉʊʋʌʍʎʏ
        ʐʑʒʓʔʕʖʗʘʙʚʛʜʝʞʟʠʡʢʣʤʥʦʧʨʩʪʫʬʭʰʱʲʳʴʵʶʷʸʹʺʻʼʽʾʿˀˁ˂˃˄˅ˆˇˈˉˊˋˌˍˎˏːˑ
        ˒˓˔˕˖˗˘˙˚˛˜˝˞˟ˠˡˢˣˤ˥˦˧˨˩˪˫ˬ˭ˮ

̴̵̶̷̸̡̢̧̨̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̣̤̥̦̩̪̫̬̭̮̯̰̱̲̳̹̺̻̼̀́̂̃̄̅̆̇̈̉̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̽̾̕̚
        ͇͈͉͍͎̿̀́͂̓̈́͆͊͋͌ͣͤͥͦͧͨͩͪͫͬͭͮͯ͢͠͡ͅ

ʹ͵ͺ;΄΅Ά·ΈΉΊΌΎΏΐΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΝΞΟΠΡΣΤΥΦΧΨΩΪΫάέήίΰαβγδεζηθικλμνξοπρς
        στυφχψωϊϋόύώϐϑϒϓϔϕϖϘϙϗϚϛϜϝϞϟϠϡϢϣϤϥϦϧϨϩϪϫϬϭϮϯϰϱϲϳϴϵ϶

ЀЁЂЃЄЅІЇЈЉЊЋЌЍЎЏАБВГДЕЖЗИЙКЛМНОПРСТУФХЦЧШЩЪЫЬЭЮЯабвгдежзийклмноп
        рстуфхцчшщъыьэюяѐёђѓєѕіїјљњћќѝўџѠѡѢѣѤѥѦѧѨѩѪѫѬѭѮѯѰѱѲѳѴѵѶѷѸѹѺѻѼѽѾѿ
        Ҁҁ҂҃҄҅҆҈҉ҊҋҌҍҎҏҐґҒғҔҕҖҗҘҙҚқҜҝҞҟҠҡҢңҤҥҦҧҨҩҪҫҬҭҮүҰұҲҳҴҵҶҷҸҹҺһҼҽҾҿӀ
        ӁӂӃӄӅӆӇӈӉӊӋӌӍӎӐӑӒӓӔӕӖӗӘәӚӛӜӝӞӟӠӡӢӣӤӥӦӧӨөӪӫӬӭӮӯӰӱӲӳӴӵӸӹԀԁԂԃԄԅԆԇԈԉ
        ԊԋԌԍԎԏ

ԱԲԳԴԵԶԷԸԹԺԻԼԽԾԿՀՁՂՃՄՅՆՇՈՉՊՋՌՍՎՏՐՑՒՓՔՕՖՙ՚՛՜՝՞՟աբգդեզէըթժիլխծկհձղճ
        մյնշոչպջռսվտրցւփքօֆև։֊

ְֱֲֳִֵֶַָֹֻּֽ֑֖֛֣֤֥֦֧֪֚֭֮֒֓֔֕֗֘֙֜֝֞֟֠֡֨֩֫֬֯־ֿ׀ׁׂ׃ׄאבגדהוזחטיךכלם
        מןנסעףפץצקרשתװױײ׳״

،؛؟ءآأؤإئابةتثجحخدذرزسشصضطظعغـفقكلمنهوىيًٌٍَُِّْٕٓٔ٠١٢٣٤٥٦٧٨٩٪٫٬
        ٭ٮٯٰٱٲٳٴٵٶٷٸٹٺٻټٽپٿڀځڂڃڄڅچڇڈډڊڋڌڍڎڏڐڑڒړڔڕږڗژڙښڛڜڝڞڟڠڡڢڣڤڥڦڧڨکڪګڬ
        ڭڮگڰڱڲڳڴڵڶڷڸڹںڻڼڽھڿۀہۂۃۄۅۆۇۈۉۊۋیۍێۏېۑےۓ۔ەۖۗۘۙۚۛۜ۝۞ۣ۟۠ۡۢۤۥۦۧۨ۩۪۫۬
        ۭ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹ۺۻۼ۽۾

܀܁܂܃܄܅܆܇܈܉܊܋܌܍܏ܐܑܒܓܔܕܖܗܘܙܚܛܜܝܞܟܠܡܢܣܤܥܦܧܨܩܪܫܬܱܴܷܸܹܻܼܾ݂ܰܲܳܵܶܺܽܿ݀݁݃
        ݄݆݈݅݇݉݊

ހށނރބޅކއވމފދތލގޏސޑޒޓޔޕޖޗޘޙޚޛޜޝޞޟޠޡޢޣޤޥަާިީުޫެޭޮޯްޱ

ँंःअआइईउऊऋऌऍऎएऐऑऒओऔकखगघङचछजझञटठडढणतथदधनऩपफबभमयरऱलळऴवशषसह़ऽािीुूृ
        ॄॅॆेैॉॊोौ्ॐ॒॑॓॔क़ख़ग़ज़ड़ढ़फ़य़ॠॡॢॣ।॥०१२३४५६७८९॰

ঁংঃঅআইঈউঊঋঌএঐওঔকখগঘঙচছজঝঞটঠডঢণতথদধনপফবভমযরলশষসহ়ািীুূৃৄেৈোৌ্ৗ
        ড়ঢ়য়ৠৡৢৣ০১২৩৪৫৬৭৮৯ৰৱ৲৳৴৵৶৷৸৹৺

ਁਂਃਅਆਇਈਉਊਏਐਓਔਕਖਗਘਙਚਛਜਝਞਟਠਡਢਣਤਥਦਧਨਪਫਬਭਮਯਰਲਲ਼ਵਸ਼ਸਹ਼ਾਿੀੁੂੇੈੋੌ੍
        ਖ਼ਗ਼ਜ਼ੜਫ਼੦੧੨੩੪੫੬੭੮੯ੰੱੲੳੴ

ઁંઃઅઆઇઈઉઊઋઍએઐઑઓઔકખગઘઙચછજઝઞટઠડઢણતથદધનપફબભમયરલળવશષસહ઼ઽાિ
        ીુૂૃૄૅેૈૉોૌ્ૐૠ૦૧૨૩૪૫૬૭૮૯

ଁଂଃଅଆଇଈଉଊଋଌଏଐଓଔକଖଗଘଙଚଛଜଝଞଟଠଡଢଣତଥଦଧନପଫବଭମଯରଲଳଶଷସହ଼ଽାିୀୁୂୃେୈୋୌ୍ୖୗଡ଼
        ଢ଼ୟୠୡ୦୧୨୩୪୫୬୭୮୯୰

ஂஃஅஆஇஈஉஊஎஏஐஒஓஔகஙசஜஞடணதநனபமயரறலளழவஷஸஹாிீுூெேைொோௌ
        ்ௗ௧௨௩௪௫௬௭௮௯௰௱௲

ఁంఃఅఆఇఈఉఊఋఌఎఏఐఒఓఔకఖగఘఙచఛజఝఞటఠడఢణతథదధనపఫబభమయరఱలళవశషసహా
        ిీుూృౄెేైొోౌ్ౕౖౠౡ౦౧౨౩౪౫౬౭౮౯

ಂಃಅಆಇಈಉಊಋಌಎಏಐಒಓಔಕಖಗಘಙಚಛಜಝಞಟಠಡಢಣತಥದಧನಪಫಬ
        ಭಮಯರಱಲಳವಶಷಸಹ಼ಽಾಿೀುೂೃೄೆೇೈೊೋೌ್ೕೖೞೠೡ೦೧೨೩೪೫೬೭೮೯

ംഃഅആഇഈഉഊഋഌഎഏഐഒഓഔകഖഗഘങചഛജഝഞടഠഡഢണതഥദധനപഫബഭമയരറലളഴവശ
        ഷസഹാിീുൂൃെേൈൊോൌ്ൗൠൡ൦൧൨൩൪൫൬൭൮൯

กขฃคฅฆงจฉชซฌญฎฏฐฑฒณดตถทธนบปผฝพฟภมยรฤลฦวศษสหฬอฮฯะัาำิีึืฺุู฿เแโใไ
        ๅๆ็่้๊๋์ํ๎๏๐๑๒๓๔๕๖๗๘๙๚๛

ກຂຄງຈຊຍດຕຖທນບປຜຝພຟມຢຣລວສຫອຮຯະັາຳິີຶືຸູົຼຽເແໂໃໄໆ່້໊໋໌ໍ໐໑໒໓໔໕໖໗໘໙ໜ

ༀ༁༂༃༄༅༆༇༈༉༊་༌།༎༏༐༑༒༓༔༕༖༗༘༙༚༛༜༝༞༟༠༡༢༣༤༥༦༧༨༩༪༫༬༭༮༯༰༱༲༳༴
        ༵༶༷༸༹༺༻༼༽༾༿ཀཁགགྷངཅཆཇ཈ཉཊཋཌཌྷཎཏཐདདྷནཔཕབབྷམཙཚཛཛྷཝཞཟའཡརལ
        ཤཥསཧཨཀྵཪཱཱཱིིུུྲྀཷླྀཹེཻོཽཾཿ྄ཱྀྀྂྃ྅྆྇ྈྉྊྋྐྑྒྒྷྔྕྖྗྙྚྛྜྜྷྞྟྠ
        ྡྡྷྣྤྥྦྦྷྨྩྪྫྫྷྭྮྯྰྱྲླྴྵྶྷྸྐྵྺྻྼ྾྿࿀࿁࿂࿃࿄࿅࿆࿇࿈࿉࿊࿋࿌࿏

ကခဂဃငစဆဇဈဉညဋဌဍဎဏတထဒဓနပဖဗဘမယရလဝသဟဠအဣဤဥဦဧဩဪာိီုူေဲံ့း္၀၁၂၃
        ၄၅၆၇၈၉၊။၌၍၎၏ၐၑၒၓၔၕၖၗၘၙ

ႠႡႢႣႤႥႦႧႨႩႪႫႬႭႮႯႰႱႲႳႴႵႶႷႸႹႺႻႼႽႾႿჀჁჂჃჄჅაბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩ
        ცძწჭხჯჰჱჲჳჴჵჶჷჸ჻

ᄀᄁᄂᄃᄄᄅᄆᄇᄈᄉᄊᄋᄌᄍᄎᄏᄐᄑᄒᄓᄔᄕᄖᄗᄘᄙᄚᄛᄜᄝᄞᄟ
        ᄠᄡᄢᄣᄤᄥᄦᄧᄨᄩᄪᄫᄬᄭᄮᄯᄰᄱᄲᄳᄴᄵᄶᄷᄸᄹᄺᄻᄼᄽᄾᄿ
        ᅀᅁᅂᅃᅄᅅᅆᅇᅈᅉᅊᅋᅌᅍᅎᅏᅐᅑᅒᅓᅔᅕᅖᅗᅘᅙᅡᅢᅣᅤᅥᅦ
        ᅨᅩᅪᅫᅬᅭᅮᅯᅰᅱᅲᅳᅴᅵᅶᅷᅸᅹᅺᅻᅼᅽᅾᅿᆀᆁᆂᆃᆄᆅᆆᆇ
        ᆈᆉᆊᆋᆌᆍᆎᆏᆐᆑᆒᆓᆔᆕᆖᆗᆘᆙᆚᆛᆜᆝᆞᆟᆠᆡᆢᆨᆩᆪᆫᆬ
        ᆭᆮᆯᆰᆱᆲᆳᆴᆵᆶᆷᆸᆹᆺᆻᆼᆽᆾᆿᇀᇁᇂᇃᇄᇅᇆᇇᇈᇉᇊᇋᇌ
        ᇍᇎᇏᇐᇑᇒᇓᇔᇕᇖᇗᇘᇙᇚᇛᇜᇝᇞᇟᇠᇡᇢᇣᇤᇥᇦᇧᇨᇩᇪᇫᇬ
        ᇭᇮᇯᇰᇱᇲᇳᇴᇵᇶᇷᇸᇹ

ሀሁሂሃሄህሆለሉሊላሌልሎሏሐሑሒሓሔሕሖሗመሙሚማሜምሞሟሠሡሢሣ
        ሤሥሦሧረሩሪራሬርሮሯሰሱሲሳሴስሶሷሸሹሺሻሼሽሾሿቀቁቂቃቄቅቆቈ
        ቊቋቌቍቐቑቒቓቔቕቖቘቚቛቜቝበቡቢባቤብቦቧቨቩቪቫቬቭቮቯተ
        ቱቲታቴትቶቷቸቹቺቻቼችቾቿኀኁኂኃኄኅኆኈኊኋኌኍነኑኒናኔንኖኗ
        ኘኙኚኛኜኝኞኟአኡኢኣኤእኦኧከኩኪካኬክኮኰኲኳኴኵኸኹኺኻኼ
        ኽኾዀዂዃዄዅወዉዊዋዌውዎዐዑዒዓዔዕዖዘዙዚዛዜዝዞዟዠዡዢዣዤ
        ዥዦዧየዩዪያዬይዮደዱዲዳዴድዶዷዸዹዺዻዼዽዾዿጀጁጂጃጄጅጆ
        ጇገጉጊጋጌግጎጐጒጓጔጕጘጙጚጛጜጝጞጠጡጢጣጤጥጦጧጨጩጪጫጬጭ
        ጮጯጰጱጲጳጴጵጶጷጸጹጺጻጼጽጾጿፀፁፂፃፄፅፆፈፉፊፋፌፍፎፏፐፑፒፓ
        ፔፕፖፗፘፙፚ፡።፣፤፥፦፧፨፩፪፫፬፭፮፯፰፱፲፳፴፵፶፷፸፹፺፻፼

ᎠᎡᎢᎣᎤᎥᎦᎧᎨᎩᎪᎫᎬᎭᎮᎯᎰᎱᎲᎳᎴᎵᎶᎷᎸᎹᎺᎻᎼᎽᎾᎿᏀᏁᏂᏃᏄᏅᏆᏇᏈᏉᏊᏋᏌᏍᏎᏏᏐᏑᏒᏓᏔᏕᏖᏗᏘᏙᏚᏛᏜᏝᏞᏟ
        ᏠᏡᏢᏣᏤᏥᏦᏧᏨᏩᏪᏫᏬᏭᏮᏯᏰᏱᏲᏳᏴ

ᐁᐂᐃᐄᐅᐆᐇᐈᐉᐊᐋᐌᐍᐎᐏᐐᐑᐒᐓᐔᐕᐖᐗᐘᐙᐚᐛᐜᐝᐞᐟᐠᐡᐢᐣᐤᐥᐦᐧᐨᐩᐪᐫᐬᐭᐮᐯᐰᐱᐲᐳᐴᐵᐶᐷᐸᐹᐺᐻᐼᐽᐾᐿᑀ
        ᑁᑂᑃᑄᑅᑆᑇᑈᑉᑊᑋᑌᑍᑎᑏᑐᑑᑒᑓᑔᑕᑖᑗᑘᑙᑚᑛᑜᑝᑞᑟᑠᑡᑢᑣᑤᑥᑦᑧᑨᑩᑪᑫᑬᑭᑮᑯᑰᑱᑲᑳᑴᑵᑶᑷᑸᑹᑺᑻᑼᑽᑾᑿᒀ
        ᒁᒂᒃᒄᒅᒆᒇᒈᒉᒊᒋᒌᒍᒎᒏᒐᒑᒒᒓᒔᒕᒖᒗᒘᒙᒚᒛᒜᒝᒞᒟᒠᒡᒢᒣᒤᒥᒦᒧᒨᒩᒪᒫᒬᒭᒮᒯᒰᒱᒲᒳᒴᒵᒶᒷᒸᒹᒺᒻᒼᒽᒾᒿᓀ
        ᓁᓂᓃᓄᓅᓆᓇᓈᓉᓊᓋᓌᓍᓎᓏᓐᓑᓒᓓᓔᓕᓖᓗᓘᓙᓚᓛᓜᓝᓞᓟᓠᓡᓢᓣᓤᓥᓦᓧᓨᓩᓪᓫᓬᓭᓮᓯᓰᓱᓲᓳᓴᓵᓶᓷᓸᓹᓺᓻᓼᓽᓾᓿᔀ
        ᔁᔂᔃᔄᔅᔆᔇᔈᔉᔊᔋᔌᔍᔎᔏᔐᔑᔒᔓᔔᔕᔖᔗᔘᔙᔚᔛᔜᔝᔞᔟᔠᔡᔢᔣᔤᔥᔦᔧᔨᔩᔪᔫᔬᔭᔮᔯᔰᔱᔲᔳᔴᔵᔶᔷᔸᔹᔺᔻᔼᔽᔾᔿᕀ
        ᕁᕂᕃᕄᕅᕆᕇᕈᕉᕊᕋᕌᕍᕎᕏᕐᕑᕒᕓᕔᕕᕖᕗᕘᕙᕚᕛᕜᕝᕞᕟᕠᕡᕢᕣᕤᕥᕦᕧᕨᕩᕪᕫᕬᕭᕮᕯᕰᕱᕲᕳᕴᕵᕶᕷᕸᕹᕺᕻᕼᕽᕾᕿᖀ
        ᖁᖂᖃᖄᖅᖆᖇᖈᖉᖊᖋᖌᖍᖎᖏᖐᖑᖒᖓᖔᖕᖖᖗᖘᖙᖚᖛᖜᖝᖞᖟᖠᖡᖢᖣᖤᖥᖦᖧᖨᖩᖪᖫᖬᖭᖮᖯᖰᖱᖲᖳᖴᖵᖶᖷᖸᖹ
        ᖺᖻᖼᖽᖾᖿᗀᗁᗂᗃᗄᗅᗆᗇᗈᗉᗊᗋᗌᗍᗎᗏᗐᗑᗒᗓᗔᗕᗖᗗᗘᗙᗚᗛᗜᗝᗞᗟᗠᗡᗢᗣᗤᗥᗦᗧᗨᗩᗪᗫᗬᗭᗮᗯᗰᗱᗲᗳᗴᗵᗶᗷᗸᗹ
        ᗺᗻᗼᗽᗾᗿᘀᘁᘂᘃᘄᘅᘆᘇᘈᘉᘊᘋᘌᘍᘎᘏᘐᘑᘒᘓᘔᘕᘖᘗᘘᘙᘚᘛᘜᘝᘞᘟᘠᘡᘢᘣᘤᘥᘦᘧᘨᘩᘪᘫᘬᘭᘮᘯᘰᘱᘲᘳᘴᘵᘶᘷᘸᘹ
        ᘺᘻᘼᘽᘾᘿᙀᙁᙂᙃᙄᙅᙆᙇᙈᙉᙊᙋᙌᙍᙎᙏᙐᙑᙒᙓᙔᙕᙖᙗᙘᙙᙚᙛᙜᙝᙞᙟᙠᙡᙢᙣᙤᙥᙦᙧᙨᙩᙪᙫᙬ᙭᙮ᙯᙰᙱᙲᙳᙴᙵ

 ᚁᚂᚃᚄᚅᚆᚇᚈᚉᚊᚋᚌᚍᚎᚏᚐᚑᚒᚓᚔᚕᚖᚗᚘᚙᚚ᚛᚜

ᚠᚡᚢᚣᚤᚥᚦᚧᚨᚩᚪᚫᚬᚭᚮᚯᚰᚱᚲᚳᚴᚵᚶᚷᚸᚹᚺᚻᚼᚽᚾᚿᛀᛁᛂᛃᛄᛅᛆᛇᛈᛉᛊᛋᛌᛍᛎᛏᛐᛑᛒᛓᛔᛕᛖᛗᛘᛙᛚᛛᛜᛝᛞᛟ
        ᛠᛡᛢᛣᛤᛥᛦᛧᛨᛩᛪ᛫᛬᛭ᛮᛯᛰ

ᜀᜁᜂᜃᜄᜅᜆᜇᜈᜉᜊᜋᜌᜎᜏᜐᜑᜒᜓ᜔

ᜠᜡᜢᜣᜤᜥᜦᜧᜨᜩᜪᜫᜬᜭᜮᜯᜰᜱᜲᜳ᜴᜵᜶

ᝀᝁᝂᝃᝄᝅᝆᝇᝈᝉᝊᝋᝌᝍᝎᝏᝐᝑᝒᝓ

ᝠᝡᝢᝣᝤᝥᝦᝧᝨᝩᝪᝫᝬᝮᝯᝰᝲᝳ

កខគឃងចឆជឈញដឋឌឍណតថទធនបផពភមយរលវឝឞសហឡអឣឤឥឦឧឨឩឪឫឬឭឮឯឰឱឲឳ឴឵ាិ
        ីឹឺុូួើឿៀេែៃោៅំះៈ៉៊់៌៍៎៏័៑្៓។៕៖ៗ៘៙៚៛ៜ០១២៣៤៥៦៧៨៩

᠀᠁᠂᠃᠄᠅᠆᠇᠈᠉᠊᠋᠐᠑᠒᠓᠔᠕᠖᠗᠘᠙ᠠᠡᠢᠣᠤᠥᠦᠧᠨᠩᠪᠫᠬᠭᠮᠯᠰᠱᠲᠳᠴᠵᠶᠷᠸᠹᠺᠻᠼᠽᠾᠿᡀᡁᡂᡃᡄᡅᡆᡇᡈᡉᡊ
        ᡋᡌᡍᡎᡏᡐᡑᡒᡓᡔᡕᡖᡗᡘᡙᡚᡛᡜᡝᡞᡟᡠᡡᡢᡣᡤᡥᡦᡧᡨᡩᡪᡫᡬᡭᡮᡯᡰᡱᡲᡳᡴᡵᡶᡷᢀᢁᢂᢃᢄᢅᢆᢇᢈᢉᢊᢋᢌᢍᢎᢏᢐᢑ
        ᢒᢓᢔᢕᢖᢗᢘᢙᢚᢛᢜᢝᢞᢟᢠᢡᢢᢣᢤᢥᢦᢧᢨᢩ

ᤀᤁᤂᤃᤄᤅᤆᤇᤈᤉᤊᤋᤌᤍᤎᤏᤐᤑᤒᤓᤔᤕᤖᤗᤘᤙᤚᤛᤜᤠᤡᤢᤣᤤᤥᤦᤧᤨᤩᤪᤫᤰᤱᤲᤳᤴᤵᤶᤷᤸ᤻᤹᤺᥀᥄᥅᥆᥇᥈
        ᥉᥊᥋᥌᥍᥎᥏

ᥐᥑᥒᥓᥔᥕᥖᥗᥘᥙᥚᥛᥜᥝᥞᥟᥠᥡᥢᥣᥤᥥᥦᥧᥨᥩᥪᥫᥬᥭᥰᥱᥲᥳᥴ

᧠᧡᧢᧣᧤᧥᧦᧧᧨᧩᧪᧫᧬᧭᧮᧯᧰᧱᧲᧳᧴᧵᧶᧷᧸᧹᧺᧻᧼᧽᧾᧿

ᴀᴁᴂᴃᴄᴅᴆᴇᴈᴉᴊᴋᴌᴍᴎᴏᴐᴑᴒᴓᴔᴕᴖᴗᴘᴙᴚᴛᴜᴝᴞᴟᴠᴡᴢᴣᴤᴥᴦᴧᴨᴩᴪᴫᴬᴭᴮᴯᴰᴱᴲᴳᴴᴵᴶᴷᴸᴹᴺᴻᴼᴽᴾᴿᵀᵁᵂᵃᵄᵅᵆ
        ᵇᵈᵉᵊᵋᵌᵍᵎᵏᵐᵑᵒᵓᵔᵕᵖᵗᵘᵙᵚᵛᵜᵝᵞᵟᵠᵡᵢᵣᵤᵥᵦᵧᵨᵩᵪᵫ

ḀḁḂḃḄḅḆḇḈḉḊḋḌḍḎḏḐḑḒḓḔḕḖḗḘḙḚḛḜḝḞḟḠḡḢḣḤḥḦḧḨḩḪḫḬḭḮḯḰḱḲḳḴḵḶḷḸḹḺḻḼḽḾḿ
        ṀṁṂṃṄṅṆṇṈṉṊṋṌṍṎṏṐṑṒṓṔṕṖṗṘṙṚṛṜṝṞṟṠṡṢṣṤṥṦṧṨṩṪṫṬṭṮṯṰṱṲṳṴṵṶṷṸṹṺṻṼṽṾṿ
        ẀẁẂẃẄẅẆẇẈẉẊẋẌẍẎẏẐẑẒẓẔẕẖẗẘẙẚẛẠạẢảẤấẦầẨẩẪẫẬậẮắẰằẲẳẴẵẶặẸẹẺẻẼẽẾếỀềỂể
        ỄễỆệỈỉỊịỌọỎỏỐốỒồỔổỖỗỘộỚớỜờỞởỠỡỢợỤụỦủỨứỪừỬửỮữỰựỲỳỴỵỶỷỸỹ

ἀἁἂἃἄἅἆἇἈἉἊἋἌἍἎἏἐἑἒἓἔἕἘἙἚἛἜἝἠἡἢἣἤἥἦἧἨἩἪἫἬἭἮ
        ἯἰἱἲἳἴἵἶἷἸἹἺἻἼἽἾἿὀὁὂὃὄὅὈὉὊὋὌὍὐὑὒὓὔὕὖὗὙὛὝὟὠὡὢὣ
        ὤὥὦὧὨὩὪὫὬὭὮὯὰάὲέὴήὶίὸόὺύὼώᾀᾁᾂᾃᾄᾅᾆᾇᾈᾉᾊᾋᾌᾍᾎᾏᾐᾑᾒᾓᾔᾕ
        ᾖᾗᾘᾙᾚᾛᾜᾝᾞᾟᾠᾡᾢᾣᾤᾥᾦᾧᾨᾩᾪᾫᾬᾭᾮᾯᾰᾱᾲᾳᾴᾶᾷᾸᾹᾺΆᾼ᾽ι᾿῀῁ῂῃῄῆ
        ῇῈΈῊΉῌ῍῎῏ῐῑῒΐῖῗῘῙῚΊ῝῞῟ῠῡῢΰῤῥῦῧῨῩῪΎῬ῭΅`ῲῳῴῶῷῸΌῺΏῼ´῾

‐‑‒–—―‖‗‘’‚‛“”„‟†‡•‣․‥…‧‰‱′″‴‵‶‷‸‹›※‼‽‾‿⁀⁁⁂⁃⁄⁅⁆⁇⁈⁉⁊⁋⁌⁍⁎⁏⁐⁑⁒⁗

⁰ⁱ⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁺⁻⁼⁽⁾ⁿ₀₁₂₃₄₅₆₇₈₉₊₋₌₍₎

₠₡₢₣₤₥₦₧₨₩₪₫€₭₮₯₰₱

⃒⃓⃘⃙⃚⃐⃑⃔⃕⃖⃗⃛⃜⃝⃞⃟⃠⃡⃢⃣⃤⃥⃦⃪⃨⃧⃩

℀℁ℂ℃℄℅℆ℇ℈℉ℊℋℌℍℎℏℐℑℒℓ℔ℕ№℗℘ℙℚℛℜℝ℞℟℠℡™℣ℤ℥Ω℧ℨ℩KÅℬℭ℮ℯℰℱℲℳℴℵℶℷℸℹ℺ℽℾℿ⅀⅁
        ⅂⅃⅄ⅅⅆⅇⅈⅉ⅊⅋

⅓⅔⅕⅖⅗⅘⅙⅚⅛⅜⅝⅞⅟ⅠⅡⅢⅣⅤⅥⅦⅧⅨⅩⅪⅫⅬⅭⅮⅯⅰⅱⅲⅳⅴⅵⅶⅷⅸⅹⅺⅻⅼⅽⅾⅿↀↁↂↃ

←↑→↓↔↕↖↗↘↙↚↛↜↝↞↟↠↡↢↣↤↥↦↧↨↩↪↫↬↭↮↯↰↱↲↳↴↵↶↷↸↹↺↻↼↽↾↿⇀⇁⇂⇃⇄⇅⇆⇇⇈⇉⇊⇋⇌⇍⇎⇏
        ⇐⇑⇒⇓⇔⇕⇖⇗⇘⇙⇚⇛⇜⇝⇞⇟⇠⇡⇢⇣⇤⇥⇦⇧⇨⇩⇪⇫⇬⇭⇮⇯⇰⇱⇲⇳⇴⇵⇶⇷⇸⇹⇺⇻⇼⇽⇾⇿

∀∁∂∃∄∅∆∇∈∉∊∋∌∍∎∏∐∑−∓∔∕∖∗∘∙√∛∜∝∞∟∠∡∢∣∤∥∦∧∨∩∪∫∬∭∮∯∰∱∲∳∴∵∶∷∸∹∺∻∼∽∾∿
        ≀≁≂≃≄≅≆≇≈≉≊≋≌≍≎≏≐≑≒≓≔≕≖≗≘≙≚≛≜≝≞≟≠≡≢≣≤≥≦≧≨≩≪≫≬≭≮≯≰≱≲≳≴≵≶≷≸≹≺≻≼≽≾≿
        ⊀⊁⊂⊃⊄⊅⊆⊇⊈⊉⊊⊋⊌⊍⊎⊏⊐⊑⊒⊓⊔⊕⊖⊗⊘⊙⊚⊛⊜⊝⊞⊟⊠⊡⊢⊣⊤⊥⊦⊧⊨⊩⊪⊫⊬⊭⊮⊯⊰⊱⊲⊳⊴⊵⊶⊷⊸⊹⊺⊻⊼⊽⊾⊿
        ⋀⋁⋂⋃⋄⋅⋆⋇⋈⋉⋊⋋⋌⋍⋎⋏⋐⋑⋒⋓⋔⋕⋖⋗⋘⋙⋚⋛⋜⋝⋞⋟⋠⋡⋢⋣⋤⋥⋦⋧⋨⋩⋪⋫⋬⋭⋮⋯⋰⋱⋲⋳⋴⋵⋶⋷⋸⋹⋺⋻⋼⋽⋾⋿

⌀⌁⌂⌃⌄⌅⌆⌇⌈⌉⌊⌋⌌⌍⌎⌏⌐⌑⌒⌓⌔⌕⌖⌗⌘⌙⌚⌛⌜⌝⌞⌟⌠⌡⌢⌣⌤⌥⌦⌧⌨〈〉⌫⌬⌭⌮⌯⌰⌱⌲⌳⌴⌵⌶⌷⌸⌹⌺⌻⌼⌽⌾⌿
        ⍀⍁⍂⍃⍄⍅⍆⍇⍈⍉⍊⍋⍌⍍⍎⍏⍐⍑⍒⍓⍔⍕⍖⍗⍘⍙⍚⍛⍜⍝⍞⍟⍠⍡⍢⍣⍤⍥⍦⍧⍨⍩⍪⍫⍬⍭⍮⍯⍰⍱⍲⍳⍴⍵⍶⍷⍸⍹⍺⍼⍻⍽⍾⍿
        ⎀⎁⎂⎃⎄⎅⎆⎇⎈⎉⎊⎋⎌⎍⎎⎏⎐⎑⎒⎓⎔⎕⎖⎗⎘⎙⎚⎛⎜⎝⎞⎟⎠⎡⎢⎣⎤⎥⎦⎧⎨⎩⎪⎫⎬⎭⎮⎯⎰⎱⎲⎳⎴⎵⎶⎷⎸⎹⎺⎻⎼⎽⎾⎿
        ⏀⏁⏂⏃⏄⏅⏆⏇⏈⏉⏊⏋⏌⏍⏎

␀␁␂␃␄␅␆␇␈␉␊␋␌␍␎␏␐␑␒␓␔␕␖␗␘␙␚␛␜␝␞␟␠␡␢␣␤␥␦

⑀⑁⑂⑃⑄⑅⑆⑇⑈⑉⑊

①②③④⑤⑥⑦⑧⑨⑩⑪⑫⑬⑭⑮⑯⑰⑱⑲⑳⑴⑵⑶⑷⑸⑹⑺⑻⑼⑽⑾⑿⒀⒁⒂⒃⒄⒅⒆⒇⒈⒉⒊⒋⒌⒍⒎⒏⒐⒑⒒⒓⒔⒕⒖⒗⒘⒙⒚⒛⒜⒝⒞⒟
        ⒠⒡⒢⒣⒤⒥⒦⒧⒨⒩⒪⒫⒬⒭⒮⒯⒰⒱⒲⒳⒴⒵ⒶⒷⒸⒹⒺⒻⒼⒽⒾⒿⓀⓁⓂⓃⓄⓅⓆⓇⓈⓉⓊⓋⓌⓍⓎⓏⓐⓑⓒⓓⓔⓕⓖⓗⓘⓙⓚⓛⓜⓝⓞⓟ
        ⓠⓡⓢⓣⓤⓥⓦⓧⓨⓩ⓪⓫⓬⓭⓮⓯⓰⓱⓲⓳⓴⓵⓶⓷⓸⓹⓺⓻⓼⓽⓾

─━│┃┄┅┆┇┈┉┊┋┌┍┎┏┐┑┒┓└┕┖┗┘┙┚┛├┝┞┟┠┡┢┣┤┥┦┧┨┩┪┫┬┭┮┯┰┱┲┳┴┵┶┷┸┹┺┻┼┽┾┿
        ╀╁╂╃╄╅╆╇╈╉╊╋╌╍╎╏═║╒╓╔╕╖╗╘╙╚╛╜╝╞╟╠╡╢╣╤╥╦╧╨╩╪╫╬╭╮╯╰╱╲╳╴╵╶╷╸╹╺╻╼╽╾╿

▀▁▂▃▄▅▆▇█▉▊▋▌▍▎▏▐░▒▓▔▕▖▗▘▙▚▛▜▝▞▟

■□▢▣▤▥▦▧▨▩▪▫▬▭▮▯▰▱▲△▴▵▶▷▸▹►▻▼▽▾▿◀◁◂◃◄◅◆◇◈◉◊○◌◍◎●◐◑◒◓◔◕◖◗◘◙◚◛◜◝◞◟
        ◠◡◢◣◤◥◦◧◨◩◪◫◬◭◮◯◰◱◲◳◴◵◶◷◸◹◺◻◼◽◾◿

☀☁☂☃☄★☆☇☈☉☊☋☌☍☎☏☐☑☒☓☖☗☙☚☛☜☝☞☟☠☡☢☣☤☥☦☧☨☩☪☫☬☭☮☯☰☱☲☳☴☵☶☷☸☹☺☻☼☽☾☿♀♁♂
        ♃♄♅♆♇♈♉♊♋♌♍♎♏♐♑♒♓♔♕♖♗♘♙♚♛♜♝♞♟♠♡♢♣♤♥♦♧♨♩♪♫♬♭♮♯♰♱♲♳♴♵♶♷♸♹
        ♺♻♼♽⚀⚁⚂⚃⚄⚅⚆⚇⚈⚉

✁✂✃✄✆✇✈✉✌✍✎✏✐✑✒✓✔✕✖✗✘✙✚✛✜✝✞✟✠✡✢✣✤✥✦✧✩✪✫✬✭✮✯✰✱✲✳✴✵✶✷✸✹✺✻✼✽✾✿❀❁❂❃❄
        ❅❆❇❈❉❊❋❍❏❐❑❒❖❘❙❚❛❜❝❞❡❢❣❤❥❦❧❨❩❪❫❬❭❮❯❰❱❲❳❴❵❶❷❸❹❺❻❼❽❾❿➀➁➂➃➄➅➆➇➈➉➊➋➌
        ➍➎➏➐➑➒➓➔➘➙➚➛➜➝➞➟➠➡➢➣➤➥➦➧➨➩➪➫➬➭➮➯➱➲➳➴➵➶➷➸➹➺➻➼➽➾

⟐⟑⟒⟓⟔⟕⟖⟗⟘⟙⟚⟛⟜⟝⟞⟟⟠⟡⟢⟣⟤⟥⟦⟧⟨⟩⟪⟫

⟰⟱⟲⟳⟴⟵⟶⟷⟸⟹⟺⟻⟼⟽⟾⟿

⠀⠁⠂⠃⠄⠅⠆⠇⠈⠉⠊⠋⠌⠍⠎⠏⠐⠑⠒⠓⠔⠕⠖⠗⠘⠙⠚⠛⠜⠝⠞⠟⠠⠡⠢⠣⠤⠥⠦⠧⠨⠩⠪⠫⠬⠭⠮⠯⠰⠱⠲⠳⠴⠵⠶⠷⠸⠹⠺⠻⠼⠽⠾⠿
        ⡀⡁⡂⡃⡄⡅⡆⡇⡈⡉⡊⡋⡌⡍⡎⡏⡐⡑⡒⡓⡔⡕⡖⡗⡘⡙⡚⡛⡜⡝⡞⡟⡠⡡⡢⡣⡤⡥⡦⡧⡨⡩⡪⡫⡬⡭⡮⡯⡰⡱⡲⡳⡴⡵⡶⡷⡸⡹⡺⡻⡼⡽⡾⡿
        ⢀⢁⢂⢃⢄⢅⢆⢇⢈⢉⢊⢋⢌⢍⢎⢏⢐⢑⢒⢓⢔⢕⢖⢗⢘⢙⢚⢛⢜⢝⢞⢟⢠⢡⢢⢣⢤⢥⢦⢧⢨⢩⢪⢫⢬⢭⢮⢯⢰⢱⢲⢳⢴⢵⢶⢷⢸⢹⢺⢻⢼⢽⢾⢿
        ⣀⣁⣂⣃⣄⣅⣆⣇⣈⣉⣊⣋⣌⣍⣎⣏⣐⣑⣒⣓⣔⣕⣖⣗⣘⣙⣚⣛⣜⣝⣞⣟⣠⣡⣢⣣⣤⣥⣦⣧⣨⣩⣪⣫⣬⣭⣮⣯⣰⣱⣲⣳⣴⣵⣶⣷⣸⣹⣺⣻⣼⣽⣾⣿

⤀⤁⤂⤃⤄⤅⤆⤇⤈⤉⤊⤋⤌⤍⤎⤏⤐⤑⤒⤓⤔⤕⤖⤗⤘⤙⤚⤛⤜⤝⤞⤟⤠⤡⤢
        ⤣⤤⤥⤦⤧⤨⤩⤪⤫⤬⤭⤮⤯⤰⤱⤲⤳⤴⤵⤶⤷⤸⤹⤺⤻⤼⤽⤾⤿⥀⥁⥂⥃⥄⥅⥆
        ⥇⥈⥉⥊⥋⥌⥍⥎⥏⥐⥑⥒⥓⥔⥕⥖⥗⥘⥙⥚⥛⥜⥝⥞⥟⥠⥡⥢⥣⥤⥥⥦⥧⥨⥩⥪⥫⥬
        ⥭⥮⥯⥰⥱⥲⥳⥴⥵⥶⥷⥸⥹⥺⥻⥼⥽⥾⥿

⦀⦁⦂⦃⦄⦅⦆⦇⦈⦉⦊⦋⦌⦍⦎⦏⦐⦑⦒⦓⦔⦕⦖⦗⦘⦙⦚⦛⦜⦝⦞⦟⦠⦡⦢⦣⦤⦥⦦⦧⦨⦩⦪⦫⦬⦭⦮⦯⦰⦱⦲⦳⦴⦵⦶⦷
        ⦸⦹⦺⦻⦼⦽⦾⦿⧀⧁⧂⧃⧄⧅⧆⧇⧈⧉⧊⧋⧌⧍⧎⧏⧐⧑⧒⧓⧔⧕⧖⧗⧘⧙⧚⧛⧜⧝⧞⧟⧠⧡⧢⧣⧤⧥
        ⧦⧧⧨⧩⧪⧫⧬⧭⧮⧯⧰⧱⧲⧳⧴⧵⧶⧷⧸⧹⧺⧻⧼⧽⧾⧿

⨀⨁⨂⨃⨄⨅⨆⨇⨈⨉⨊⨋⨌⨍⨎⨏⨐⨑⨒⨓⨔⨕⨖⨗⨘⨙⨚⨛⨜⨝⨞⨟⨠⨡⨢⨣⨤⨥⨦⨧⨨⨩⨪⨫⨬⨭⨮⨯⨰⨱⨲⨳⨴⨵⨶⨷⨸
        ⨹⨺⨻⨼⨽⨾⨿⩀⩁⩂⩃⩄⩅⩆⩇⩈⩉⩊⩋⩌⩍⩎⩏⩐⩑⩒⩓⩔⩕⩖⩗⩘⩙⩚⩛⩜⩝⩞⩟⩠⩡⩢⩣⩤⩥⩦⩧⩨⩩⩪⩫⩬⩭⩮⩯
        ⩰⩱⩲⩳⩴⩵⩶⩷⩸⩹⩺⩻⩼⩽⩾⩿⪀⪁⪂⪃⪄⪅⪆⪇⪈⪉⪊⪋⪌⪍⪎⪏⪐⪑⪒⪓⪔⪕⪖⪗⪘⪙⪚⪛⪜⪝⪞⪟⪠⪡⪢⪣⪤⪥⪦⪧⪨⪩⪪⪫
        ⪬⪭⪮⪯⪰⪱⪲⪳⪴⪵⪶⪷⪸⪹⪺⪻⪼⪽⪾⪿⫀⫁⫂⫃⫄⫅⫆⫇⫈⫉⫊⫋⫌⫍⫎⫏⫐⫑⫒⫓⫔⫕⫖⫗⫘⫙⫚⫛⫝̸⫝⫞⫟⫠⫡⫢⫣⫤⫥
        ⫦⫧⫨⫩⫪⫫⫬⫭⫮⫯⫰⫱⫲⫳⫴⫵⫶⫷⫸⫹⫺⫻⫼⫽⫾⫿

⬀⬁⬂⬃⬄⬅⬆⬇⬈⬉⬊⬋⬌⬍

⺀⺁⺂⺃⺄⺅⺆⺇⺈⺉⺊⺋⺌⺍⺎⺏⺐⺑⺒⺓⺔⺕⺖⺗⺘⺙⺛⺜⺝⺞⺟⺠
        ⺡⺢⺣⺤⺥⺦⺧⺨⺩⺪⺫⺬⺭⺮⺯⺰⺱⺲⺳⺴⺵⺶⺷⺸⺹⺺⺻⺼⺽⺾⺿⻀
        ⻁⻂⻃⻄⻅⻆⻇⻈⻉⻊⻋⻌⻍⻎⻏⻐⻑⻒⻓⻔⻕⻖⻗⻘⻙⻚⻛⻜⻝⻞⻟⻠
        ⻡⻢⻣⻤⻥⻦⻧⻨⻩⻪⻫⻬⻭⻮⻯⻰⻱⻲⻳

⼀⼁⼂⼃⼄⼅⼆⼇⼈⼉⼊⼋⼌⼍⼎⼏⼐⼑⼒⼓⼔⼕⼖⼗⼘⼙⼚⼛⼜⼝⼞⼟
        ⼠⼡⼢⼣⼤⼥⼦⼧⼨⼩⼪⼫⼬⼭⼮⼯⼰⼱⼲⼳⼴⼵⼶⼷⼸⼹⼺⼻⼼⼽⼾⼿
        ⽀⽁⽂⽃⽄⽅⽆⽇⽈⽉⽊⽋⽌⽍⽎⽏⽐⽑⽒⽓⽔⽕⽖⽗⽘⽙⽚⽛⽜⽝⽞⽟
        ⽠⽡⽢⽣⽤⽥⽦⽧⽨⽩⽪⽫⽬⽭⽮⽯⽰⽱⽲⽳⽴⽵⽶⽷⽸⽹⽺⽻⽼⽽⽾⽿
        ⾀⾁⾂⾃⾄⾅⾆⾇⾈⾉⾊⾋⾌⾍⾎⾏⾐⾑⾒⾓⾔⾕⾖⾗⾘⾙⾚⾛⾜⾝⾞⾟
        ⾠⾡⾢⾣⾤⾥⾦⾧⾨⾩⾪⾫⾬⾝⾮⾯⾰⾱⾲⾳⾴⾵⾶⾷⾸⾹⾺⾻⾼⾽⾾⾿
        ⿀⿁⿂⿃⿄⿅⿆⿇⿈⿉⿊⿋⿌⿍⿎⿏⿐⿑⿒⿓⿔⿕

⿰⿱⿲⿳⿴⿵⿶⿷⿸⿹⿺⿻

、。〃〄々〆〇〈〉《》「」『』【】〒〓〔〕〖〗〘〙〚〛〜〝〞〟〠
        〡〢〣〤〥〦〧〨〩〪〭〮〯〫〬〰〱〲〳〴〵〶〷〸〹〻〼〽〺〾〿

ぁあ{

• Pirre*
        &amp;#9785; &amp;#9000; ... kirjoitti:

⏎⏏ ⍢ ⍰ ⌨ ⌦ ⌱ ⍰ ⍵ ⌚ ⌛ ❢ ❤ ❶ ❿ ❁ ✆ ✟ ✍✌ ➽

➄ ✐ ✃ ☹ ☺ ☻ ☠ ♕ ☜ ☞ ☯ ☀ ☃

SUURENNA näitä Ctrl ja ( ) näppäimillä

Kyllähän näitä on vaikka kuinka paljon.

Sellainen pieni ohjelma löytyy kuin SC UniPal
        josta löytyy myös merkit ja sillä voi kirjoittaa
        melkein millä vain tai kaikilla.

Se on ilmainen(free) ja on myös maksullinen versio.

http://www.unipad.org/main/

This is a simple Unicode text file that gives you a quick overview
        of the supported characters. You should select the fixed character
        width (menu: Options → Font → Fixed width font). The characters are
        grouped by the Unicode character block. This file is not intended
        to help you selecting arbitrary characters. Please use the Character
        Map instead (menu: Options → Toolbar → Character Map).

!"#$%&'()* ,-./0123456789:;?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`
        abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~¡¢£¤¥¦§¨©ª«¬­®¯°±²³´µ¶·¸¹º»¼½¾¿ÀÁÂ
        ÃÄÅÆÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖרÙÚÛÜÝÞßàáâãäåæçèéêëìíîïðñòóôõö÷øùúûüýþÿ

ĀāĂ㥹ĆćĈĉĊċČčĎďĐđĒēĔĕĖėĘęĚěĜĝĞğĠġĢģĤĥĦħĨĩĪīĬĭĮįİıIJijĴĵĶķĸĹĺĻļĽľĿ
        ŀŁłŃńŅņŇňʼnŊŋŌōŎŏŐőŒœŔŕŖŗŘřŚśŜŝŞşŠšŢţŤťŦŧŨũŪūŬŭŮůŰűŲųŴŵŶŷŸŹźŻżŽžſ

ƀƁƂƃƄƅƆƇƈƉƊƋƌƍƎƏƐƑƒƓƔƕƖƗƘƙƚƛƜƝƞƟƠơƢƣƤƥƦƧƨƩƪƫƬƭƮƯưƱƲƳƴƵƶƷƸƹƺƻƼƽƾƿ
        ǀǁǂǃDŽDždžLJLjljNJNjnjǍǎǏǐǑǒǓǔǕǖǗǘǙǚǛǜǝǞǟǠǡǢǣǤǥǦǧǨǩǪǫǬǭǮǯǰDZDzdzǴǵǶǷǸǹǺǻǼǽǾǿ
        ȀȁȂȃȄȅȆȇȈȉȊȋȌȍȎȏȐȑȒȓȔȕȖȗȘșȚțȜȝȞȟȠȢȣȤȥȦȧȨȩȪȫȬȭȮȯȰȱȲȳ

ɐɑɒɓɔɕɖɗɘəɚɛɜɝɞɟɠɡɢɣɤɥɦɧɨɩɪɫɬɭɮɯɰɱɲɳɴɵɶɷɸɹɺɻɼɽɾɿʀʁʂʃʄʅʆʇʈʉʊʋʌʍʎʏ
        ʐʑʒʓʔʕʖʗʘʙʚʛʜʝʞʟʠʡʢʣʤʥʦʧʨʩʪʫʬʭʰʱʲʳʴʵʶʷʸʹʺʻʼʽʾʿˀˁ˂˃˄˅ˆˇˈˉˊˋˌˍˎˏːˑ
        ˒˓˔˕˖˗˘˙˚˛˜˝˞˟ˠˡˢˣˤ˥˦˧˨˩˪˫ˬ˭ˮ

̴̵̶̷̸̡̢̧̨̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̣̤̥̦̩̪̫̬̭̮̯̰̱̲̳̹̺̻̼̀́̂̃̄̅̆̇̈̉̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̽̾̕̚
        ͇͈͉͍͎̿̀́͂̓̈́͆͊͋͌ͣͤͥͦͧͨͩͪͫͬͭͮͯ͢͠͡ͅ

ʹ͵ͺ;΄΅Ά·ΈΉΊΌΎΏΐΑΒΓΔΕΖΗΘΙΚΛΜΝΞΟΠΡΣΤΥΦΧΨΩΪΫάέήίΰαβγδεζηθικλμνξοπρς
        στυφχψωϊϋόύώϐϑϒϓϔϕϖϘϙϗϚϛϜϝϞϟϠϡϢϣϤϥϦϧϨϩϪϫϬϭϮϯϰϱϲϳϴϵ϶

ЀЁЂЃЄЅІЇЈЉЊЋЌЍЎЏАБВГДЕЖЗИЙКЛМНОПРСТУФХЦЧШЩЪЫЬЭЮЯабвгдежзийклмноп
        рстуфхцчшщъыьэюяѐёђѓєѕіїјљњћќѝўџѠѡѢѣѤѥѦѧѨѩѪѫѬѭѮѯѰѱѲѳѴѵѶѷѸѹѺѻѼѽѾѿ
        Ҁҁ҂҃҄҅҆҈҉ҊҋҌҍҎҏҐґҒғҔҕҖҗҘҙҚқҜҝҞҟҠҡҢңҤҥҦҧҨҩҪҫҬҭҮүҰұҲҳҴҵҶҷҸҹҺһҼҽҾҿӀ
        ӁӂӃӄӅӆӇӈӉӊӋӌӍӎӐӑӒӓӔӕӖӗӘәӚӛӜӝӞӟӠӡӢӣӤӥӦӧӨөӪӫӬӭӮӯӰӱӲӳӴӵӸӹԀԁԂԃԄԅԆԇԈԉ
        ԊԋԌԍԎԏ

ԱԲԳԴԵԶԷԸԹԺԻԼԽԾԿՀՁՂՃՄՅՆՇՈՉՊՋՌՍՎՏՐՑՒՓՔՕՖՙ՚՛՜՝՞՟աբգդեզէըթժիլխծկհձղճ
        մյնշոչպջռսվտրցւփքօֆև։֊

ְֱֲֳִֵֶַָֹֻּֽ֑֖֛֣֤֥֦֧֪֚֭֮֒֓֔֕֗֘֙֜֝֞֟֠֡֨֩֫֬֯־ֿ׀ׁׂ׃ׄאבגדהוזחטיךכלם
        מןנסעףפץצקרשתװױײ׳״

،؛؟ءآأؤإئابةتثجحخدذرزسشصضطظعغـفقكلمنهوىيًٌٍَُِّْٕٓٔ٠١٢٣٤٥٦٧٨٩٪٫٬
        ٭ٮٯٰٱٲٳٴٵٶٷٸٹٺٻټٽپٿڀځڂڃڄڅچڇڈډڊڋڌڍڎڏڐڑڒړڔڕږڗژڙښڛڜڝڞڟڠڡڢڣڤڥڦڧڨکڪګڬ
        ڭڮگڰڱڲڳڴڵڶڷڸڹںڻڼڽھڿۀہۂۃۄۅۆۇۈۉۊۋیۍێۏېۑےۓ۔ەۖۗۘۙۚۛۜ۝۞ۣ۟۠ۡۢۤۥۦۧۨ۩۪۫۬
        ۭ۰۱۲۳۴۵۶۷۸۹ۺۻۼ۽۾

܀܁܂܃܄܅܆܇܈܉܊܋܌܍܏ܐܑܒܓܔܕܖܗܘܙܚܛܜܝܞܟܠܡܢܣܤܥܦܧܨܩܪܫܬܱܴܷܸܹܻܼܾ݂ܰܲܳܵܶܺܽܿ݀݁݃
        ݄݆݈݅݇݉݊

ހށނރބޅކއވމފދތލގޏސޑޒޓޔޕޖޗޘޙޚޛޜޝޞޟޠޡޢޣޤޥަާިީުޫެޭޮޯްޱ

ँंःअआइईउऊऋऌऍऎएऐऑऒओऔकखगघङचछजझञटठडढणतथदधनऩपफबभमयरऱलळऴवशषसह़ऽािीुूृ
        ॄॅॆेैॉॊोौ्ॐ॒॑॓॔क़ख़ग़ज़ड़ढ़फ़य़ॠॡॢॣ।॥०१२३४५६७८९॰

ঁংঃঅআইঈউঊঋঌএঐওঔকখগঘঙচছজঝঞটঠডঢণতথদধনপফবভমযরলশষসহ়ািীুূৃৄেৈোৌ্ৗ
        ড়ঢ়য়ৠৡৢৣ০১২৩৪৫৬৭৮৯ৰৱ৲৳৴৵৶৷৸৹৺

ਁਂਃਅਆਇਈਉਊਏਐਓਔਕਖਗਘਙਚਛਜਝਞਟਠਡਢਣਤਥਦਧਨਪਫਬਭਮਯਰਲਲ਼ਵਸ਼ਸਹ਼ਾਿੀੁੂੇੈੋੌ੍
        ਖ਼ਗ਼ਜ਼ੜਫ਼੦੧੨੩੪੫੬੭੮੯ੰੱੲੳੴ

ઁંઃઅઆઇઈઉઊઋઍએઐઑઓઔકખગઘઙચછજઝઞટઠડઢણતથદધનપફબભમયરલળવશષસહ઼ઽાિ
        ીુૂૃૄૅેૈૉોૌ્ૐૠ૦૧૨૩૪૫૬૭૮૯

ଁଂଃଅଆଇଈଉଊଋଌଏଐଓଔକଖଗଘଙଚଛଜଝଞଟଠଡଢଣତଥଦଧନପଫବଭମଯରଲଳଶଷସହ଼ଽାିୀୁୂୃେୈୋୌ୍ୖୗଡ଼
        ଢ଼ୟୠୡ୦୧୨୩୪୫୬୭୮୯୰

ஂஃஅஆஇஈஉஊஎஏஐஒஓஔகஙசஜஞடணதநனபமயரறலளழவஷஸஹாிீுூெேைொோௌ
        ்ௗ௧௨௩௪௫௬௭௮௯௰௱௲

ఁంఃఅఆఇఈఉఊఋఌఎఏఐఒఓఔకఖగఘఙచఛజఝఞటఠడఢణతథదధనపఫబభమయరఱలళవశషసహా
        ిీుూృౄెేైొోౌ్ౕౖౠౡ౦౧౨౩౪౫౬౭౮౯

ಂಃಅಆಇಈಉಊಋಌಎಏಐಒಓಔಕಖಗಘಙಚಛಜಝಞಟಠಡಢಣತಥದಧನಪಫಬ
        ಭಮಯರಱಲಳವಶಷಸಹ಼ಽಾಿೀುೂೃೄೆೇೈೊೋೌ್ೕೖೞೠೡ೦೧೨೩೪೫೬೭೮೯

ംഃഅആഇഈഉഊഋഌഎഏഐഒഓഔകഖഗഘങചഛജഝഞടഠഡഢണതഥദധനപഫബഭമയരറലളഴവശ
        ഷസഹാിീുൂൃെേൈൊോൌ്ൗൠൡ൦൧൨൩൪൫൬൭൮൯

กขฃคฅฆงจฉชซฌญฎฏฐฑฒณดตถทธนบปผฝพฟภมยรฤลฦวศษสหฬอฮฯะัาำิีึืฺุู฿เแโใไ
        ๅๆ็่้๊๋์ํ๎๏๐๑๒๓๔๕๖๗๘๙๚๛

ກຂຄງຈຊຍດຕຖທນບປຜຝພຟມຢຣລວສຫອຮຯະັາຳິີຶືຸູົຼຽເແໂໃໄໆ່້໊໋໌ໍ໐໑໒໓໔໕໖໗໘໙ໜ

ༀ༁༂༃༄༅༆༇༈༉༊་༌།༎༏༐༑༒༓༔༕༖༗༘༙༚༛༜༝༞༟༠༡༢༣༤༥༦༧༨༩༪༫༬༭༮༯༰༱༲༳༴
        ༵༶༷༸༹༺༻༼༽༾༿ཀཁགགྷངཅཆཇ཈ཉཊཋཌཌྷཎཏཐདདྷནཔཕབབྷམཙཚཛཛྷཝཞཟའཡརལ
        ཤཥསཧཨཀྵཪཱཱཱིིུུྲྀཷླྀཹེཻོཽཾཿ྄ཱྀྀྂྃ྅྆྇ྈྉྊྋྐྑྒྒྷྔྕྖྗྙྚྛྜྜྷྞྟྠ
        ྡྡྷྣྤྥྦྦྷྨྩྪྫྫྷྭྮྯྰྱྲླྴྵྶྷྸྐྵྺྻྼ྾྿࿀࿁࿂࿃࿄࿅࿆࿇࿈࿉࿊࿋࿌࿏

ကခဂဃငစဆဇဈဉညဋဌဍဎဏတထဒဓနပဖဗဘမယရလဝသဟဠအဣဤဥဦဧဩဪာိီုူေဲံ့း္၀၁၂၃
        ၄၅၆၇၈၉၊။၌၍၎၏ၐၑၒၓၔၕၖၗၘၙ

ႠႡႢႣႤႥႦႧႨႩႪႫႬႭႮႯႰႱႲႳႴႵႶႷႸႹႺႻႼႽႾႿჀჁჂჃჄჅაბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩ
        ცძწჭხჯჰჱჲჳჴჵჶჷჸ჻

ᄀᄁᄂᄃᄄᄅᄆᄇᄈᄉᄊᄋᄌᄍᄎᄏᄐᄑᄒᄓᄔᄕᄖᄗᄘᄙᄚᄛᄜᄝᄞᄟ
        ᄠᄡᄢᄣᄤᄥᄦᄧᄨᄩᄪᄫᄬᄭᄮᄯᄰᄱᄲᄳᄴᄵᄶᄷᄸᄹᄺᄻᄼᄽᄾᄿ
        ᅀᅁᅂᅃᅄᅅᅆᅇᅈᅉᅊᅋᅌᅍᅎᅏᅐᅑᅒᅓᅔᅕᅖᅗᅘᅙᅡᅢᅣᅤᅥᅦ
        ᅨᅩᅪᅫᅬᅭᅮᅯᅰᅱᅲᅳᅴᅵᅶᅷᅸᅹᅺᅻᅼᅽᅾᅿᆀᆁᆂᆃᆄᆅᆆᆇ
        ᆈᆉᆊᆋᆌᆍᆎᆏᆐᆑᆒᆓᆔᆕᆖᆗᆘᆙᆚᆛᆜᆝᆞᆟᆠᆡᆢᆨᆩᆪᆫᆬ
        ᆭᆮᆯᆰᆱᆲᆳᆴᆵᆶᆷᆸᆹᆺᆻᆼᆽᆾᆿᇀᇁᇂᇃᇄᇅᇆᇇᇈᇉᇊᇋᇌ
        ᇍᇎᇏᇐᇑᇒᇓᇔᇕᇖᇗᇘᇙᇚᇛᇜᇝᇞᇟᇠᇡᇢᇣᇤᇥᇦᇧᇨᇩᇪᇫᇬ
        ᇭᇮᇯᇰᇱᇲᇳᇴᇵᇶᇷᇸᇹ

ሀሁሂሃሄህሆለሉሊላሌልሎሏሐሑሒሓሔሕሖሗመሙሚማሜምሞሟሠሡሢሣ
        ሤሥሦሧረሩሪራሬርሮሯሰሱሲሳሴስሶሷሸሹሺሻሼሽሾሿቀቁቂቃቄቅቆቈ
        ቊቋቌቍቐቑቒቓቔቕቖቘቚቛቜቝበቡቢባቤብቦቧቨቩቪቫቬቭቮቯተ
        ቱቲታቴትቶቷቸቹቺቻቼችቾቿኀኁኂኃኄኅኆኈኊኋኌኍነኑኒናኔንኖኗ
        ኘኙኚኛኜኝኞኟአኡኢኣኤእኦኧከኩኪካኬክኮኰኲኳኴኵኸኹኺኻኼ
        ኽኾዀዂዃዄዅወዉዊዋዌውዎዐዑዒዓዔዕዖዘዙዚዛዜዝዞዟዠዡዢዣዤ
        ዥዦዧየዩዪያዬይዮደዱዲዳዴድዶዷዸዹዺዻዼዽዾዿጀጁጂጃጄጅጆ
        ጇገጉጊጋጌግጎጐጒጓጔጕጘጙጚጛጜጝጞጠጡጢጣጤጥጦጧጨጩጪጫጬጭ
        ጮጯጰጱጲጳጴጵጶጷጸጹጺጻጼጽጾጿፀፁፂፃፄፅፆፈፉፊፋፌፍፎፏፐፑፒፓ
        ፔፕፖፗፘፙፚ፡።፣፤፥፦፧፨፩፪፫፬፭፮፯፰፱፲፳፴፵፶፷፸፹፺፻፼

ᎠᎡᎢᎣᎤᎥᎦᎧᎨᎩᎪᎫᎬᎭᎮᎯᎰᎱᎲᎳᎴᎵᎶᎷᎸᎹᎺᎻᎼᎽᎾᎿᏀᏁᏂᏃᏄᏅᏆᏇᏈᏉᏊᏋᏌᏍᏎᏏᏐᏑᏒᏓᏔᏕᏖᏗᏘᏙᏚᏛᏜᏝᏞᏟ
        ᏠᏡᏢᏣᏤᏥᏦᏧᏨᏩᏪᏫᏬᏭᏮᏯᏰᏱᏲᏳᏴ

ᐁᐂᐃᐄᐅᐆᐇᐈᐉᐊᐋᐌᐍᐎᐏᐐᐑᐒᐓᐔᐕᐖᐗᐘᐙᐚᐛᐜᐝᐞᐟᐠᐡᐢᐣᐤᐥᐦᐧᐨᐩᐪᐫᐬᐭᐮᐯᐰᐱᐲᐳᐴᐵᐶᐷᐸᐹᐺᐻᐼᐽᐾᐿᑀ
        ᑁᑂᑃᑄᑅᑆᑇᑈᑉᑊᑋᑌᑍᑎᑏᑐᑑᑒᑓᑔᑕᑖᑗᑘᑙᑚᑛᑜᑝᑞᑟᑠᑡᑢᑣᑤᑥᑦᑧᑨᑩᑪᑫᑬᑭᑮᑯᑰᑱᑲᑳᑴᑵᑶᑷᑸᑹᑺᑻᑼᑽᑾᑿᒀ
        ᒁᒂᒃᒄᒅᒆᒇᒈᒉᒊᒋᒌᒍᒎᒏᒐᒑᒒᒓᒔᒕᒖᒗᒘᒙᒚᒛᒜᒝᒞᒟᒠᒡᒢᒣᒤᒥᒦᒧᒨᒩᒪᒫᒬᒭᒮᒯᒰᒱᒲᒳᒴᒵᒶᒷᒸᒹᒺᒻᒼᒽᒾᒿᓀ
        ᓁᓂᓃᓄᓅᓆᓇᓈᓉᓊᓋᓌᓍᓎᓏᓐᓑᓒᓓᓔᓕᓖᓗᓘᓙᓚᓛᓜᓝᓞᓟᓠᓡᓢᓣᓤᓥᓦᓧᓨᓩᓪᓫᓬᓭᓮᓯᓰᓱᓲᓳᓴᓵᓶᓷᓸᓹᓺᓻᓼᓽᓾᓿᔀ
        ᔁᔂᔃᔄᔅᔆᔇᔈᔉᔊᔋᔌᔍᔎᔏᔐᔑᔒᔓᔔᔕᔖᔗᔘᔙᔚᔛᔜᔝᔞᔟᔠᔡᔢᔣᔤᔥᔦᔧᔨᔩᔪᔫᔬᔭᔮᔯᔰᔱᔲᔳᔴᔵᔶᔷᔸᔹᔺᔻᔼᔽᔾᔿᕀ
        ᕁᕂᕃᕄᕅᕆᕇᕈᕉᕊᕋᕌᕍᕎᕏᕐᕑᕒᕓᕔᕕᕖᕗᕘᕙᕚᕛᕜᕝᕞᕟᕠᕡᕢᕣᕤᕥᕦᕧᕨᕩᕪᕫᕬᕭᕮᕯᕰᕱᕲᕳᕴᕵᕶᕷᕸᕹᕺᕻᕼᕽᕾᕿᖀ
        ᖁᖂᖃᖄᖅᖆᖇᖈᖉᖊᖋᖌᖍᖎᖏᖐᖑᖒᖓᖔᖕᖖᖗᖘᖙᖚᖛᖜᖝᖞᖟᖠᖡᖢᖣᖤᖥᖦᖧᖨᖩᖪᖫᖬᖭᖮᖯᖰᖱᖲᖳᖴᖵᖶᖷᖸᖹ
        ᖺᖻᖼᖽᖾᖿᗀᗁᗂᗃᗄᗅᗆᗇᗈᗉᗊᗋᗌᗍᗎᗏᗐᗑᗒᗓᗔᗕᗖᗗᗘᗙᗚᗛᗜᗝᗞᗟᗠᗡᗢᗣᗤᗥᗦᗧᗨᗩᗪᗫᗬᗭᗮᗯᗰᗱᗲᗳᗴᗵᗶᗷᗸᗹ
        ᗺᗻᗼᗽᗾᗿᘀᘁᘂᘃᘄᘅᘆᘇᘈᘉᘊᘋᘌᘍᘎᘏᘐᘑᘒᘓᘔᘕᘖᘗᘘᘙᘚᘛᘜᘝᘞᘟᘠᘡᘢᘣᘤᘥᘦᘧᘨᘩᘪᘫᘬᘭᘮᘯᘰᘱᘲᘳᘴᘵᘶᘷᘸᘹ
        ᘺᘻᘼᘽᘾᘿᙀᙁᙂᙃᙄᙅᙆᙇᙈᙉᙊᙋᙌᙍᙎᙏᙐᙑᙒᙓᙔᙕᙖᙗᙘᙙᙚᙛᙜᙝᙞᙟᙠᙡᙢᙣᙤᙥᙦᙧᙨᙩᙪᙫᙬ᙭᙮ᙯᙰᙱᙲᙳᙴᙵ

 ᚁᚂᚃᚄᚅᚆᚇᚈᚉᚊᚋᚌᚍᚎᚏᚐᚑᚒᚓᚔᚕᚖᚗᚘᚙᚚ᚛᚜

ᚠᚡᚢᚣᚤᚥᚦᚧᚨᚩᚪᚫᚬᚭᚮᚯᚰᚱᚲᚳᚴᚵᚶᚷᚸᚹᚺᚻᚼᚽᚾᚿᛀᛁᛂᛃᛄᛅᛆᛇᛈᛉᛊᛋᛌᛍᛎᛏᛐᛑᛒᛓᛔᛕᛖᛗᛘᛙᛚᛛᛜᛝᛞᛟ
        ᛠᛡᛢᛣᛤᛥᛦᛧᛨᛩᛪ᛫᛬᛭ᛮᛯᛰ

ᜀᜁᜂᜃᜄᜅᜆᜇᜈᜉᜊᜋᜌᜎᜏᜐᜑᜒᜓ᜔

ᜠᜡᜢᜣᜤᜥᜦᜧᜨᜩᜪᜫᜬᜭᜮᜯᜰᜱᜲᜳ᜴᜵᜶

ᝀᝁᝂᝃᝄᝅᝆᝇᝈᝉᝊᝋᝌᝍᝎᝏᝐᝑᝒᝓ

ᝠᝡᝢᝣᝤᝥᝦᝧᝨᝩᝪᝫᝬᝮᝯᝰᝲᝳ

កខគឃងចឆជឈញដឋឌឍណតថទធនបផពភមយរលវឝឞសហឡអឣឤឥឦឧឨឩឪឫឬឭឮឯឰឱឲឳ឴឵ាិ
        ីឹឺុូួើឿៀេែៃោៅំះៈ៉៊់៌៍៎៏័៑្៓។៕៖ៗ៘៙៚៛ៜ០១២៣៤៥៦៧៨៩

᠀᠁᠂᠃᠄᠅᠆᠇᠈᠉᠊᠋᠐᠑᠒᠓᠔᠕᠖᠗᠘᠙ᠠᠡᠢᠣᠤᠥᠦᠧᠨᠩᠪᠫᠬᠭᠮᠯᠰᠱᠲᠳᠴᠵᠶᠷᠸᠹᠺᠻᠼᠽᠾᠿᡀᡁᡂᡃᡄᡅᡆᡇᡈᡉᡊ
        ᡋᡌᡍᡎᡏᡐᡑᡒᡓᡔᡕᡖᡗᡘᡙᡚᡛᡜᡝᡞᡟᡠᡡᡢᡣᡤᡥᡦᡧᡨᡩᡪᡫᡬᡭᡮᡯᡰᡱᡲᡳᡴᡵᡶᡷᢀᢁᢂᢃᢄᢅᢆᢇᢈᢉᢊᢋᢌᢍᢎᢏᢐᢑ
        ᢒᢓᢔᢕᢖᢗᢘᢙᢚᢛᢜᢝᢞᢟᢠᢡᢢᢣᢤᢥᢦᢧᢨᢩ

ᤀᤁᤂᤃᤄᤅᤆᤇᤈᤉᤊᤋᤌᤍᤎᤏᤐᤑᤒᤓᤔᤕᤖᤗᤘᤙᤚᤛᤜᤠᤡᤢᤣᤤᤥᤦᤧᤨᤩᤪᤫᤰᤱᤲᤳᤴᤵᤶᤷᤸ᤻᤹᤺᥀᥄᥅᥆᥇᥈
        ᥉᥊᥋᥌᥍᥎᥏

ᥐᥑᥒᥓᥔᥕᥖᥗᥘᥙᥚᥛᥜᥝᥞᥟᥠᥡᥢᥣᥤᥥᥦᥧᥨᥩᥪᥫᥬᥭᥰᥱᥲᥳᥴ

᧠᧡᧢᧣᧤᧥᧦᧧᧨᧩᧪᧫᧬᧭᧮᧯᧰᧱᧲᧳᧴᧵᧶᧷᧸᧹᧺᧻᧼᧽᧾᧿

ᴀᴁᴂᴃᴄᴅᴆᴇᴈᴉᴊᴋᴌᴍᴎᴏᴐᴑᴒᴓᴔᴕᴖᴗᴘᴙᴚᴛᴜᴝᴞᴟᴠᴡᴢᴣᴤᴥᴦᴧᴨᴩᴪᴫᴬᴭᴮᴯᴰᴱᴲᴳᴴᴵᴶᴷᴸᴹᴺᴻᴼᴽᴾᴿᵀᵁᵂᵃᵄᵅᵆ
        ᵇᵈᵉᵊᵋᵌᵍᵎᵏᵐᵑᵒᵓᵔᵕᵖᵗᵘᵙᵚᵛᵜᵝᵞᵟᵠᵡᵢᵣᵤᵥᵦᵧᵨᵩᵪᵫ

ḀḁḂḃḄḅḆḇḈḉḊḋḌḍḎḏḐḑḒḓḔḕḖḗḘḙḚḛḜḝḞḟḠḡḢḣḤḥḦḧḨḩḪḫḬḭḮḯḰḱḲḳḴḵḶḷḸḹḺḻḼḽḾḿ
        ṀṁṂṃṄṅṆṇṈṉṊṋṌṍṎṏṐṑṒṓṔṕṖṗṘṙṚṛṜṝṞṟṠṡṢṣṤṥṦṧṨṩṪṫṬṭṮṯṰṱṲṳṴṵṶṷṸṹṺṻṼṽṾṿ
        ẀẁẂẃẄẅẆẇẈẉẊẋẌẍẎẏẐẑẒẓẔẕẖẗẘẙẚẛẠạẢảẤấẦầẨẩẪẫẬậẮắẰằẲẳẴẵẶặẸẹẺẻẼẽẾếỀềỂể
        ỄễỆệỈỉỊịỌọỎỏỐốỒồỔổỖỗỘộỚớỜờỞởỠỡỢợỤụỦủỨứỪừỬửỮữỰựỲỳỴỵỶỷỸỹ

ἀἁἂἃἄἅἆἇἈἉἊἋἌἍἎἏἐἑἒἓἔἕἘἙἚἛἜἝἠἡἢἣἤἥἦἧἨἩἪἫἬἭἮ
        ἯἰἱἲἳἴἵἶἷἸἹἺἻἼἽἾἿὀὁὂὃὄὅὈὉὊὋὌὍὐὑὒὓὔὕὖὗὙὛὝὟὠὡὢὣ
        ὤὥὦὧὨὩὪὫὬὭὮὯὰάὲέὴήὶίὸόὺύὼώᾀᾁᾂᾃᾄᾅᾆᾇᾈᾉᾊᾋᾌᾍᾎᾏᾐᾑᾒᾓᾔᾕ
        ᾖᾗᾘᾙᾚᾛᾜᾝᾞᾟᾠᾡᾢᾣᾤᾥᾦᾧᾨᾩᾪᾫᾬᾭᾮᾯᾰᾱᾲᾳᾴᾶᾷᾸᾹᾺΆᾼ᾽ι᾿῀῁ῂῃῄῆ
        ῇῈΈῊΉῌ῍῎῏ῐῑῒΐῖῗῘῙῚΊ῝῞῟ῠῡῢΰῤῥῦῧῨῩῪΎῬ῭΅`ῲῳῴῶῷῸΌῺΏῼ´῾

‐‑‒–—―‖‗‘’‚‛“”„‟†‡•‣․‥…‧‰‱′″‴‵‶‷‸‹›※‼‽‾‿⁀⁁⁂⁃⁄⁅⁆⁇⁈⁉⁊⁋⁌⁍⁎⁏⁐⁑⁒⁗

⁰ⁱ⁴⁵⁶⁷⁸⁹⁺⁻⁼⁽⁾ⁿ₀₁₂₃₄₅₆₇₈₉₊₋₌₍₎

₠₡₢₣₤₥₦₧₨₩₪₫€₭₮₯₰₱

⃒⃓⃘⃙⃚⃐⃑⃔⃕⃖⃗⃛⃜⃝⃞⃟⃠⃡⃢⃣⃤⃥⃦⃪⃨⃧⃩

℀℁ℂ℃℄℅℆ℇ℈℉ℊℋℌℍℎℏℐℑℒℓ℔ℕ№℗℘ℙℚℛℜℝ℞℟℠℡™℣ℤ℥Ω℧ℨ℩KÅℬℭ℮ℯℰℱℲℳℴℵℶℷℸℹ℺ℽℾℿ⅀⅁
        ⅂⅃⅄ⅅⅆⅇⅈⅉ⅊⅋

⅓⅔⅕⅖⅗⅘⅙⅚⅛⅜⅝⅞⅟ⅠⅡⅢⅣⅤⅥⅦⅧⅨⅩⅪⅫⅬⅭⅮⅯⅰⅱⅲⅳⅴⅵⅶⅷⅸⅹⅺⅻⅼⅽⅾⅿↀↁↂↃ

←↑→↓↔↕↖↗↘↙↚↛↜↝↞↟↠↡↢↣↤↥↦↧↨↩↪↫↬↭↮↯↰↱↲↳↴↵↶↷↸↹↺↻↼↽↾↿⇀⇁⇂⇃⇄⇅⇆⇇⇈⇉⇊⇋⇌⇍⇎⇏
        ⇐⇑⇒⇓⇔⇕⇖⇗⇘⇙⇚⇛⇜⇝⇞⇟⇠⇡⇢⇣⇤⇥⇦⇧⇨⇩⇪⇫⇬⇭⇮⇯⇰⇱⇲⇳⇴⇵⇶⇷⇸⇹⇺⇻⇼⇽⇾⇿

∀∁∂∃∄∅∆∇∈∉∊∋∌∍∎∏∐∑−∓∔∕∖∗∘∙√∛∜∝∞∟∠∡∢∣∤∥∦∧∨∩∪∫∬∭∮∯∰∱∲∳∴∵∶∷∸∹∺∻∼∽∾∿
        ≀≁≂≃≄≅≆≇≈≉≊≋≌≍≎≏≐≑≒≓≔≕≖≗≘≙≚≛≜≝≞≟≠≡≢≣≤≥≦≧≨≩≪≫≬≭≮≯≰≱≲≳≴≵≶≷≸≹≺≻≼≽≾≿
        ⊀⊁⊂⊃⊄⊅⊆⊇⊈⊉⊊⊋⊌⊍⊎⊏⊐⊑⊒⊓⊔⊕⊖⊗⊘⊙⊚⊛⊜⊝⊞⊟⊠⊡⊢⊣⊤⊥⊦⊧⊨⊩⊪⊫⊬⊭⊮⊯⊰⊱⊲⊳⊴⊵⊶⊷⊸⊹⊺⊻⊼⊽⊾⊿
        ⋀⋁⋂⋃⋄⋅⋆⋇⋈⋉⋊⋋⋌⋍⋎⋏⋐⋑⋒⋓⋔⋕⋖⋗⋘⋙⋚⋛⋜⋝⋞⋟⋠⋡⋢⋣⋤⋥⋦⋧⋨⋩⋪⋫⋬⋭⋮⋯⋰⋱⋲⋳⋴⋵⋶⋷⋸⋹⋺⋻⋼⋽⋾⋿

⌀⌁⌂⌃⌄⌅⌆⌇⌈⌉⌊⌋⌌⌍⌎⌏⌐⌑⌒⌓⌔⌕⌖⌗⌘⌙⌚⌛⌜⌝⌞⌟⌠⌡⌢⌣⌤⌥⌦⌧⌨〈〉⌫⌬⌭⌮⌯⌰⌱⌲⌳⌴⌵⌶⌷⌸⌹⌺⌻⌼⌽⌾⌿
        ⍀⍁⍂⍃⍄⍅⍆⍇⍈⍉⍊⍋⍌⍍⍎⍏⍐⍑⍒⍓⍔⍕⍖⍗⍘⍙⍚⍛⍜⍝⍞⍟⍠⍡⍢⍣⍤⍥⍦⍧⍨⍩⍪⍫⍬⍭⍮⍯⍰⍱⍲⍳⍴⍵⍶⍷⍸⍹⍺⍼⍻⍽⍾⍿
        ⎀⎁⎂⎃⎄⎅⎆⎇⎈⎉⎊⎋⎌⎍⎎⎏⎐⎑⎒⎓⎔⎕⎖⎗⎘⎙⎚⎛⎜⎝⎞⎟⎠⎡⎢⎣⎤⎥⎦⎧⎨⎩⎪⎫⎬⎭⎮⎯⎰⎱⎲⎳⎴⎵⎶⎷⎸⎹⎺⎻⎼⎽⎾⎿
        ⏀⏁⏂⏃⏄⏅⏆⏇⏈⏉⏊⏋⏌⏍⏎

␀␁␂␃␄␅␆␇␈␉␊␋␌␍␎␏␐␑␒␓␔␕␖␗␘␙␚␛␜␝␞␟␠␡␢␣␤␥␦

⑀⑁⑂⑃⑄⑅⑆⑇⑈⑉⑊

①②③④⑤⑥⑦⑧⑨⑩⑪⑫⑬⑭⑮⑯⑰⑱⑲⑳⑴⑵⑶⑷⑸⑹⑺⑻⑼⑽⑾⑿⒀⒁⒂⒃⒄⒅⒆⒇⒈⒉⒊⒋⒌⒍⒎⒏⒐⒑⒒⒓⒔⒕⒖⒗⒘⒙⒚⒛⒜⒝⒞⒟
        ⒠⒡⒢⒣⒤⒥⒦⒧⒨⒩⒪⒫⒬⒭⒮⒯⒰⒱⒲⒳⒴⒵ⒶⒷⒸⒹⒺⒻⒼⒽⒾⒿⓀⓁⓂⓃⓄⓅⓆⓇⓈⓉⓊⓋⓌⓍⓎⓏⓐⓑⓒⓓⓔⓕⓖⓗⓘⓙⓚⓛⓜⓝⓞⓟ
        ⓠⓡⓢⓣⓤⓥⓦⓧⓨⓩ⓪⓫⓬⓭⓮⓯⓰⓱⓲⓳⓴⓵⓶⓷⓸⓹⓺⓻⓼⓽⓾

─━│┃┄┅┆┇┈┉┊┋┌┍┎┏┐┑┒┓└┕┖┗┘┙┚┛├┝┞┟┠┡┢┣┤┥┦┧┨┩┪┫┬┭┮┯┰┱┲┳┴┵┶┷┸┹┺┻┼┽┾┿
        ╀╁╂╃╄╅╆╇╈╉╊╋╌╍╎╏═║╒╓╔╕╖╗╘╙╚╛╜╝╞╟╠╡╢╣╤╥╦╧╨╩╪╫╬╭╮╯╰╱╲╳╴╵╶╷╸╹╺╻╼╽╾╿

▀▁▂▃▄▅▆▇█▉▊▋▌▍▎▏▐░▒▓▔▕▖▗▘▙▚▛▜▝▞▟

■□▢▣▤▥▦▧▨▩▪▫▬▭▮▯▰▱▲△▴▵▶▷▸▹►▻▼▽▾▿◀◁◂◃◄◅◆◇◈◉◊○◌◍◎●◐◑◒◓◔◕◖◗◘◙◚◛◜◝◞◟
        ◠◡◢◣◤◥◦◧◨◩◪◫◬◭◮◯◰◱◲◳◴◵◶◷◸◹◺◻◼◽◾◿

☀☁☂☃☄★☆☇☈☉☊☋☌☍☎☏☐☑☒☓☖☗☙☚☛☜☝☞☟☠☡☢☣☤☥☦☧☨☩☪☫☬☭☮☯☰☱☲☳☴☵☶☷☸☹☺☻☼☽☾☿♀♁♂
        ♃♄♅♆♇♈♉♊♋♌♍♎♏♐♑♒♓♔♕♖♗♘♙♚♛♜♝♞♟♠♡♢♣♤♥♦♧♨♩♪♫♬♭♮♯♰♱♲♳♴♵♶♷♸♹
        ♺♻♼♽⚀⚁⚂⚃⚄⚅⚆⚇⚈⚉

✁✂✃✄✆✇✈✉✌✍✎✏✐✑✒✓✔✕✖✗✘✙✚✛✜✝✞✟✠✡✢✣✤✥✦✧✩✪✫✬✭✮✯✰✱✲✳✴✵✶✷✸✹✺✻✼✽✾✿❀❁❂❃❄
        ❅❆❇❈❉❊❋❍❏❐❑❒❖❘❙❚❛❜❝❞❡❢❣❤❥❦❧❨❩❪❫❬❭❮❯❰❱❲❳❴❵❶❷❸❹❺❻❼❽❾❿➀➁➂➃➄➅➆➇➈➉➊➋➌
        ➍➎➏➐➑➒➓➔➘➙➚➛➜➝➞➟➠➡➢➣➤➥➦➧➨➩➪➫➬➭➮➯➱➲➳➴➵➶➷➸➹➺➻➼➽➾

⟐⟑⟒⟓⟔⟕⟖⟗⟘⟙⟚⟛⟜⟝⟞⟟⟠⟡⟢⟣⟤⟥⟦⟧⟨⟩⟪⟫

⟰⟱⟲⟳⟴⟵⟶⟷⟸⟹⟺⟻⟼⟽⟾⟿

⠀⠁⠂⠃⠄⠅⠆⠇⠈⠉⠊⠋⠌⠍⠎⠏⠐⠑⠒⠓⠔⠕⠖⠗⠘⠙⠚⠛⠜⠝⠞⠟⠠⠡⠢⠣⠤⠥⠦⠧⠨⠩⠪⠫⠬⠭⠮⠯⠰⠱⠲⠳⠴⠵⠶⠷⠸⠹⠺⠻⠼⠽⠾⠿
        ⡀⡁⡂⡃⡄⡅⡆⡇⡈⡉⡊⡋⡌⡍⡎⡏⡐⡑⡒⡓⡔⡕⡖⡗⡘⡙⡚⡛⡜⡝⡞⡟⡠⡡⡢⡣⡤⡥⡦⡧⡨⡩⡪⡫⡬⡭⡮⡯⡰⡱⡲⡳⡴⡵⡶⡷⡸⡹⡺⡻⡼⡽⡾⡿
        ⢀⢁⢂⢃⢄⢅⢆⢇⢈⢉⢊⢋⢌⢍⢎⢏⢐⢑⢒⢓⢔⢕⢖⢗⢘⢙⢚⢛⢜⢝⢞⢟⢠⢡⢢⢣⢤⢥⢦⢧⢨⢩⢪⢫⢬⢭⢮⢯⢰⢱⢲⢳⢴⢵⢶⢷⢸⢹⢺⢻⢼⢽⢾⢿
        ⣀⣁⣂⣃⣄⣅⣆⣇⣈⣉⣊⣋⣌⣍⣎⣏⣐⣑⣒⣓⣔⣕⣖⣗⣘⣙⣚⣛⣜⣝⣞⣟⣠⣡⣢⣣⣤⣥⣦⣧⣨⣩⣪⣫⣬⣭⣮⣯⣰⣱⣲⣳⣴⣵⣶⣷⣸⣹⣺⣻⣼⣽⣾⣿

⤀⤁⤂⤃⤄⤅⤆⤇⤈⤉⤊⤋⤌⤍⤎⤏⤐⤑⤒⤓⤔⤕⤖⤗⤘⤙⤚⤛⤜⤝⤞⤟⤠⤡⤢
        ⤣⤤⤥⤦⤧⤨⤩⤪⤫⤬⤭⤮⤯⤰⤱⤲⤳⤴⤵⤶⤷⤸⤹⤺⤻⤼⤽⤾⤿⥀⥁⥂⥃⥄⥅⥆
        ⥇⥈⥉⥊⥋⥌⥍⥎⥏⥐⥑⥒⥓⥔⥕⥖⥗⥘⥙⥚⥛⥜⥝⥞⥟⥠⥡⥢⥣⥤⥥⥦⥧⥨⥩⥪⥫⥬
        ⥭⥮⥯⥰⥱⥲⥳⥴⥵⥶⥷⥸⥹⥺⥻⥼⥽⥾⥿

⦀⦁⦂⦃⦄⦅⦆⦇⦈⦉⦊⦋⦌⦍⦎⦏⦐⦑⦒⦓⦔⦕⦖⦗⦘⦙⦚⦛⦜⦝⦞⦟⦠⦡⦢⦣⦤⦥⦦⦧⦨⦩⦪⦫⦬⦭⦮⦯⦰⦱⦲⦳⦴⦵⦶⦷
        ⦸⦹⦺⦻⦼⦽⦾⦿⧀⧁⧂⧃⧄⧅⧆⧇⧈⧉⧊⧋⧌⧍⧎⧏⧐⧑⧒⧓⧔⧕⧖⧗⧘⧙⧚⧛⧜⧝⧞⧟⧠⧡⧢⧣⧤⧥
        ⧦⧧⧨⧩⧪⧫⧬⧭⧮⧯⧰⧱⧲⧳⧴⧵⧶⧷⧸⧹⧺⧻⧼⧽⧾⧿

⨀⨁⨂⨃⨄⨅⨆⨇⨈⨉⨊⨋⨌⨍⨎⨏⨐⨑⨒⨓⨔⨕⨖⨗⨘⨙⨚⨛⨜⨝⨞⨟⨠⨡⨢⨣⨤⨥⨦⨧⨨⨩⨪⨫⨬⨭⨮⨯⨰⨱⨲⨳⨴⨵⨶⨷⨸
        ⨹⨺⨻⨼⨽⨾⨿⩀⩁⩂⩃⩄⩅⩆⩇⩈⩉⩊⩋⩌⩍⩎⩏⩐⩑⩒⩓⩔⩕⩖⩗⩘⩙⩚⩛⩜⩝⩞⩟⩠⩡⩢⩣⩤⩥⩦⩧⩨⩩⩪⩫⩬⩭⩮⩯
        ⩰⩱⩲⩳⩴⩵⩶⩷⩸⩹⩺⩻⩼⩽⩾⩿⪀⪁⪂⪃⪄⪅⪆⪇⪈⪉⪊⪋⪌⪍⪎⪏⪐⪑⪒⪓⪔⪕⪖⪗⪘⪙⪚⪛⪜⪝⪞⪟⪠⪡⪢⪣⪤⪥⪦⪧⪨⪩⪪⪫
        ⪬⪭⪮⪯⪰⪱⪲⪳⪴⪵⪶⪷⪸⪹⪺⪻⪼⪽⪾⪿⫀⫁⫂⫃⫄⫅⫆⫇⫈⫉⫊⫋⫌⫍⫎⫏⫐⫑⫒⫓⫔⫕⫖⫗⫘⫙⫚⫛⫝̸⫝⫞⫟⫠⫡⫢⫣⫤⫥
        ⫦⫧⫨⫩⫪⫫⫬⫭⫮⫯⫰⫱⫲⫳⫴⫵⫶⫷⫸⫹⫺⫻⫼⫽⫾⫿

⬀⬁⬂⬃⬄⬅⬆⬇⬈⬉⬊⬋⬌⬍

⺀⺁⺂⺃⺄⺅⺆⺇⺈⺉⺊⺋⺌⺍⺎⺏⺐⺑⺒⺓⺔⺕⺖⺗⺘⺙⺛⺜⺝⺞⺟⺠
        ⺡⺢⺣⺤⺥⺦⺧⺨⺩⺪⺫⺬⺭⺮⺯⺰⺱⺲⺳⺴⺵⺶⺷⺸⺹⺺⺻⺼⺽⺾⺿⻀
        ⻁⻂⻃⻄⻅⻆⻇⻈⻉⻊⻋⻌⻍⻎⻏⻐⻑⻒⻓⻔⻕⻖⻗⻘⻙⻚⻛⻜⻝⻞⻟⻠
        ⻡⻢⻣⻤⻥⻦⻧⻨⻩⻪⻫⻬⻭⻮⻯⻰⻱⻲⻳

⼀⼁⼂⼃⼄⼅⼆⼇⼈⼉⼊⼋⼌⼍⼎⼏⼐⼑⼒⼓⼔⼕⼖⼗⼘⼙⼚⼛⼜⼝⼞⼟
        ⼠⼡⼢⼣⼤⼥⼦⼧⼨⼩⼪⼫⼬⼭⼮⼯⼰⼱⼲⼳⼴⼵⼶⼷⼸⼹⼺⼻⼼⼽⼾⼿
        ⽀⽁⽂⽃⽄⽅⽆⽇⽈⽉⽊⽋⽌⽍⽎⽏⽐⽑⽒⽓⽔⽕⽖⽗⽘⽙⽚⽛⽜⽝⽞⽟
        ⽠⽡⽢⽣⽤⽥⽦⽧⽨⽩⽪⽫⽬⽭⽮⽯⽰⽱⽲⽳⽴⽵⽶⽷⽸⽹⽺⽻⽼⽽⽾⽿
        ⾀⾁⾂⾃⾄⾅⾆⾇⾈⾉⾊⾋⾌⾍⾎⾏⾐⾑⾒⾓⾔⾕⾖⾗⾘⾙⾚⾛⾜⾝⾞⾟
        ⾠⾡⾢⾣⾤⾥⾦⾧⾨⾩⾪⾫⾬⾝⾮⾯⾰⾱⾲⾳⾴⾵⾶⾷⾸⾹⾺⾻⾼⾽⾾⾿
        ⿀⿁⿂⿃⿄⿅⿆⿇⿈⿉⿊⿋⿌⿍⿎⿏⿐⿑⿒⿓⿔⿕

⿰⿱⿲⿳⿴⿵⿶⿷⿸⿹⿺⿻

、。〃〄々〆〇〈〉《》「」『』【】〒〓〔〕〖〗〘〙〚〛〜〝〞〟〠
        〡〢〣〤〥〦〧〨〩〪〭〮〯〫〬〰〱〲〳〴〵〶〷〸〹〻〼〽〺〾〿

ぁあ{

hieman vaikeampia, kuin hymiö symboliikka "kieli"..olikohan Japanin kielessä, vai Kiinan kielessäkö se oli, että 2000 opitulla merkillä pääsee "puheen" alkuun..:(

• :-o
        Pirre* kirjoitti:

hieman vaikeampia, kuin hymiö symboliikka "kieli"..olikohan Japanin kielessä, vai Kiinan kielessäkö se oli, että 2000 opitulla merkillä pääsee "puheen" alkuun..:(

...yhdessä merkissä on sana tai enemmän, aivan kuin
        tuo minun nykyinen nimimerkki hymiö :-o = Oi maamme Suomi... ;D

Muuten olen tässä itse opiskellut vähän venäjää.
        Ja itse muistelen kuulleen, että kun 3000 sanaa oppii muistamaan, niin olis hyvä alku.

• X-( kirjoitti:

X-( =Käyttäjä kuoli

jos tätä kieltä aletaan täällä enemmän viljellä, minä en ymmärrä sitä ollenkaan, enkä aio alkaa opetella tätä uutta kieltä. Kreikkalaiset ja kyrilliset aakkoset ovat minulle riittävän vaikeita opittaviksi.

Kiitos suomennoksesta. Tosi hauska juttu!
        Lupaathan minulle ja muille yhtä laiskoille jatkossakin tekstin myös selkokielellä. ;))

• silloin
        se onkin kirjoitti:

oikea syyllinen!

käyttää sitä. Mutta se lienee tarkoituskin ?

• jysähti

migreeni ohimoon .....

onko kuvaava?

• tuo..

kieltämättä on.

• lisätä

en kuvitellutkaan mitään muuta.

• uusi luovuus
        lisätä kirjoitti:

en kuvitellutkaan mitään muuta.

että tässähän urkeni uusi luovuuden sarka. Ei olis uskonu mitä kaikkea keksitte. Ja se nuorison "kaunokirjoitus" on kyllä melko hakusessa. Ei ota selvää itse apteekkarikaan ja käsialamallia muutetaan sitä tahtia etteivät ne enää mummon kirjoitusta ymmärrä. Mutta ehkeivät tarvitsekaan kuten tämäkin rönsyily osoittaa. Ovat kuulkaa kohta arvossaan käsin kirjoitetut ja suudelmin suljetut rakkauskirjeet. Museotavaraa ihan!

• se pään
        uusi luovuus kirjoitti:

että tässähän urkeni uusi luovuuden sarka. Ei olis uskonu mitä kaikkea keksitte. Ja se nuorison "kaunokirjoitus" on kyllä melko hakusessa. Ei ota selvää itse apteekkarikaan ja käsialamallia muutetaan sitä tahtia etteivät ne enää mummon kirjoitusta ymmärrä. Mutta ehkeivät tarvitsekaan kuten tämäkin rönsyily osoittaa. Ovat kuulkaa kohta arvossaan käsin kirjoitetut ja suudelmin suljetut rakkauskirjeet. Museotavaraa ihan!

sisäinen liikenne lisännyt sitä luovuutta vai nuo hymiöt :):) laitetaanko piste, kysymysmerkki tms. ennen vai jälkeen hymiötä, vai päättääkö se hymiö tuon lauseen. ( jos sitä liikennettä ei ollutkaan niin sittenhän ne on nuo hymiöt)

• mitähän
        se pään kirjoitti:

sisäinen liikenne lisännyt sitä luovuutta vai nuo hymiöt :):) laitetaanko piste, kysymysmerkki tms. ennen vai jälkeen hymiötä, vai päättääkö se hymiö tuon lauseen. ( jos sitä liikennettä ei ollutkaan niin sittenhän ne on nuo hymiöt)

....tämä ilmentäisi?

• Pirre*
        mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

vaikuttava kyllä..:D

• mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

Hymiöissä voi hyvinkin syntyä virhetulkintoja.
        Mitä sinä tahdoit sanoa omallasi?

• jono

kirjoituksia, lähes turhasta asiasta.

• sessu58
        mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

selvästi valoa tunnelin päässä.

• Pirre*
        jono kirjoitti:

kirjoituksia, lähes turhasta asiasta.

suvaitsevampi ote auttaisi..:)

Ei tämä elämä niin hääviä aina ole, etteikö sitä leikillä voisi hieman keventää..

• minullakin
        Pirre* kirjoitti:

suvaitsevampi ote auttaisi..:)

Ei tämä elämä niin hääviä aina ole, etteikö sitä leikillä voisi hieman keventää..

sananvapaus?

• posket
        mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

täyteen ilmaa ;D

• sopiva'
        minullakin kirjoitti:

sananvapaus?

hymiö on tässä :o(

• kuin nakutettu
        sopiva' kirjoitti:

hymiö on tässä :o(

tämän aamun ilmapiiriin!? :-O

• voimaa

jonka valtaan helposti jää

• Pirre*
        minullakin kirjoitti:

sananvapaus?

tottahan toki.

• Pirre*
        mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

älyyyyytöntä rakastumista..tai ihastumista.:)

• tosi5555
        Pirre* kirjoitti:

älyyyyytöntä rakastumista..tai ihastumista.:)

hauska nähdä miten tulkinnat vaihtelee...

• ohmi
        mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

Nielurisat kuvattuina.

• että vappua
        ohmi kirjoitti:

Nielurisat kuvattuina.

täysin rinnoin ja kurkuin?

• Munck´in
        mitähän kirjoitti:

....tämä ilmentäisi?

"Huuto".

• ratkennut

Kaikki erilaiset versiot ovat tallella, sekä sähköisessä muodossa, että paperiversiona. Ei pidä tehdä johtopäätöksiä ihmisten nickien perusteella, pienviljelijäkin voi olla ns. oppinut.

ps. myös kielitaito kohtalaisessa kunnossa, ehkä kannattaisi siellä vastaanottopäässä vetää piuhat seinästä

• pitäs piuhat

seinästä vetää jos jollakulla on kohtalainen kielitaito? Mikä yhteys niillä on, selittäiskö joku?

• paljo hymiöitä

vaikka opettelisit niitä yötä päivää. Ovat tosi hauskoja.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe