Minkä ikäinen vielä rattaisiin

maarik

Hei, mulla on 7kk ja 3 v lapset. Oletteko te muut löytäneet tuplarattaita joihin voi laittaa lapset 9 kg 18 kg. Kaikissa näyttää olevan ikärajoitus 3v tai ainakin painorajkoitus 20 kg tms. Suosituksiahan ne kai ovat eli kuinka isoja lapsia olette vielä onnistuneet tuplarattaissa työntämään ?

10

2614

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

eiköhän 3vuotias jaksa jo kävelläkin ihan hyvin, joten minä ainakaan en enää ostaisi tuplarattaita.
      Meillä lasten ikäeroa on vähän yli 2vuotta ja isosiskolle ostettiin seisomalauta rattaisiin, koska katsottiin, että tuplien käyttöikä jäisi vähäiseksi. Näin on päästy pitempiäkin matkoja etenemään, sisko tykkää aika paljon kävelläkin.

• maarik

minä kyllä tiedä miten paljon kolmivuotiaani jaksaa kävellä ;) Eli rattaista kyselin...

• Tuulia
        maarik kirjoitti:

minä kyllä tiedä miten paljon kolmivuotiaani jaksaa kävellä ;) Eli rattaista kyselin...

Toi on kyllä valitettavan yleistä. Siis lasten kuljettaminen rattaissa aina kouluikään asti. Kävelyyn tarvittavat lihakset eivät voimistu ja luusto ei kehity vahvaksi. Rattaista autoon - ja autosta rattaisiin... (Tämä on lastenlääkäriltä kuultua, ei oma mielipiteeni.)

Mitä jos kävelisitte aluksi hieman lyhyempiä matkoja? Kyllä ne pidemmätkin kävelyt sitten myöhemmin onnistuvat.

• maarik
        Tuulia kirjoitti:

Toi on kyllä valitettavan yleistä. Siis lasten kuljettaminen rattaissa aina kouluikään asti. Kävelyyn tarvittavat lihakset eivät voimistu ja luusto ei kehity vahvaksi. Rattaista autoon - ja autosta rattaisiin... (Tämä on lastenlääkäriltä kuultua, ei oma mielipiteeni.)

Mitä jos kävelisitte aluksi hieman lyhyempiä matkoja? Kyllä ne pidemmätkin kävelyt sitten myöhemmin onnistuvat.

Tästä nyt kehkeytyi keskustelu kolmivuotiaan kävelystä, siispä tarkennan vielä. En niinkään tarvitse nyt neuvoja lasten liikkumiseen vaan miten niitä saa roudattua rattaissa. Asumme maalla ja tämä kolmivuotias käyttää rattaita n. 2-3 kertaa vuodessa. Silloin olemme lomareissulla kaupungissa, eläintarhassa, huvipuistoissa tms muutaman päivän reissuilla. Lapsia on neljä ja kolmivuotias ei vielä jaksa kahden isomman lapsen tahtia ei ainakaan montaa tuntia, huiliahan tuon ikäinen välillä vielä tarvitsee ... Siis kysynkin, millaisia rattaita olette käyttäneet yli kolmivuotiaille. Katsoin nyt viimeksi edullisia kolmipyöräisiä joggereita niillä voisi olla mukava kävellä hiekkateilläkin jos tulisi lenkkeiltyä joskus lasten kanssa vaikka täällä kotonakin. Onko kokemusta esim. tuplarattaista joissa on kolme isohkoa ilmapyörää ?

• Miina
        maarik kirjoitti:

Tästä nyt kehkeytyi keskustelu kolmivuotiaan kävelystä, siispä tarkennan vielä. En niinkään tarvitse nyt neuvoja lasten liikkumiseen vaan miten niitä saa roudattua rattaissa. Asumme maalla ja tämä kolmivuotias käyttää rattaita n. 2-3 kertaa vuodessa. Silloin olemme lomareissulla kaupungissa, eläintarhassa, huvipuistoissa tms muutaman päivän reissuilla. Lapsia on neljä ja kolmivuotias ei vielä jaksa kahden isomman lapsen tahtia ei ainakaan montaa tuntia, huiliahan tuon ikäinen välillä vielä tarvitsee ... Siis kysynkin, millaisia rattaita olette käyttäneet yli kolmivuotiaille. Katsoin nyt viimeksi edullisia kolmipyöräisiä joggereita niillä voisi olla mukava kävellä hiekkateilläkin jos tulisi lenkkeiltyä joskus lasten kanssa vaikka täällä kotonakin. Onko kokemusta esim. tuplarattaista joissa on kolme isohkoa ilmapyörää ?

yhdistelmävaunujen rattaat ja niiden perässä kolmivuotiaalle seisomateline. Hän käveli yleensä, mutta pääsi kyytiin kun oli kiire jonnekin, tai kun oli väsynyt. En tiedä saako seisomatelinettä enää ollenkaan. Lapseni ovat jo isoja (20- ja 17-vuotiaat), mutta voithan kysellä, jos sellaisia vielä saa. Seisomateline oli mielestäni ihan kätevä.

• ....
        maarik kirjoitti:

anteeksi kommentistani, se oli ihan ystävällisessä mielessä kerrottu. =) se vain oli mielipiteeni ja aika monen muunkin.
        Tottakai ymmärrän, että lapsellasi voi olla jokin kävelyä vaikeuttava vamma tms, mutta koska siitä ei mainintaa ollut, niin annoin vinkkini ihan oman kokemukseni perusteelle.
        ja mitä noihin matkoihin tulee, niin me olemme edenneet noin 6km matkan siten, että 3vee on kävellyt ja ollut seisomalaudalla. ja hyvin on sujunut. =)

• ja....
        maarik kirjoitti:

jos noin vähää käyttöä varten olet nyt ihan tosissasi hankkimassa tuplarattaita niin miettisin vielä!!!!

• maarik
        .... kirjoitti:

anteeksi kommentistani, se oli ihan ystävällisessä mielessä kerrottu. =) se vain oli mielipiteeni ja aika monen muunkin.
        Tottakai ymmärrän, että lapsellasi voi olla jokin kävelyä vaikeuttava vamma tms, mutta koska siitä ei mainintaa ollut, niin annoin vinkkini ihan oman kokemukseni perusteelle.
        ja mitä noihin matkoihin tulee, niin me olemme edenneet noin 6km matkan siten, että 3vee on kävellyt ja ollut seisomalaudalla. ja hyvin on sujunut. =)

Hei, en minä missään nimessä loukkaantunut kenenkään kommenteista. Vastaukset vaan menivät aiheen vierestä eli kannattaako taloudellisesti ja 3 vuotiaan pitäisi jo kävellä ;) Rahaa rattaisiin löytyy ihan mukavasti ja mistään vammasta ei ollut kysymys, ellei nyt täysmaalaisuutta sellaiseksi lasketa. Meidän lapsiin ei oikein täysin voi kaupungissa luottaa kun eivät ole liikenteeseen tottuneet eli mieluummin pidän pienimmät rattaissa ja vöillä kiinni. Neljää on vaikea muuten vahtia.

• sinulle :-)
        maarik kirjoitti:

Hei, en minä missään nimessä loukkaantunut kenenkään kommenteista. Vastaukset vaan menivät aiheen vierestä eli kannattaako taloudellisesti ja 3 vuotiaan pitäisi jo kävellä ;) Rahaa rattaisiin löytyy ihan mukavasti ja mistään vammasta ei ollut kysymys, ellei nyt täysmaalaisuutta sellaiseksi lasketa. Meidän lapsiin ei oikein täysin voi kaupungissa luottaa kun eivät ole liikenteeseen tottuneet eli mieluummin pidän pienimmät rattaissa ja vöillä kiinni. Neljää on vaikea muuten vahtia.

Mene johonkin kauppan (lasten liike) ja kysy! Sieltä ei sulta kysytään miks! he he!!!
        Mulla ei oo kokemusta mut kaveril on juuri 3 w ja ei todellakaan jaksa koko ajan juosta hänen peräs:) kotipihal menee ihan ok mut sit kun mennään kaupunkin niin rattais:)

• 2:n äiti
        maarik kirjoitti:

Itsellä on vajaalla 3:n vuoden ikäerolla 2 lasta, asutaan kaupungissa. Alussa pärjättiin seisomalaudalla, kantoliinalla(vauvalle) ja rattailla, eli muutoin vauva rattaissa, paitsi kun esikoinen väsähti/tarvi päikyt/rupesi turhan vallattomaksi.
        Talven tultua käytössä kantoliina jäi reissusta pois, kun itse en sen kanssa uskaltanut liukkaalla seikkailla, eli pärjättiin seisomalaudalla, kaikilla matkoilla, ellei esikko siis itse kävellyt.

Esikoinen on tottunut kulkemaan kaupungilla ja kävelee siis paljon itse. Nyt seisontalauta onkin jäänyt melkein kokonaan pois, esikoinen täyttää syksyllä sen 4v.

Jos liikenteeseen ja kaupungilla kulkemisen sääntöihin ei ole totuttu, ni sillon todellakin on turvallisepaa että 3 v on kyydissä kanssa!
        Itsekin alussa sai olla koko ajan varuillaan vaikka paljon onkin itse kävellyt 2 v:stä alkaen...Ja saa kyllä olla vieläkin, heh...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe