Mellakointi turhaa

iceQB

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet/Poliisi ep%E4ilee nuoria rikoksista VR%3An makasiineilla/1166945

Lukassessani juttua huomasin motiivina taas olleen globalisaation ja kaupallisuuden vastustus. Mitä helvettiä te aktivistit sun muut hihhulit uskotte saavanne aikaa tollasella? ETTE MITÄÄN! Lapsellista touhua

Ei se maailma mihinkään ole paranemassa vaikka kuinka sitä tuetta tai vastustatte...vielä niinkin TURHASTA asiasta kuten globalisaatio. Antakaa vaan asioitten olla jo!

Sanon vaan että maksimirangaistus kaikille mellakoitsijoille! Ei sääliä mokomille!

6

959

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxx

Nämä "hihhulit" eivät ole ilmoittaneet motiivikseen globalisaatiota, vaan virkavalta/tiedotusvälineet on sen keksineet tällä kertaa ihan omasta päästään.

• Timmie

No olkoot vaikka Jehovia, mutta tuollainen käytös ja "vapunvietto" on kyllä aika kaukana Työväen juhlasta. En ainakaan itse luottaisi tuollaiseen "työläiseen" saati juhlisi moista. Polttakoot oman kotinsa ja kivittäkööt äitinsä, mutta tehkööt sen piilossa omassa pienessä sopessaan, jos sielläkään.

Joukossa tyhmyys tiivistyy ja nuo Hihhulit kyllä todistavat väitteen varsin tehokkaasti todeksi.

• prekariaatti

Media ei ole mitään vääristellyt, vaan eräät muut.

Tässä mielenosoittajien omalla nettisivulla kehutaan kuinka he rikkoivat ikkunoita jo illalla kulkueen aikana:

http://www.prekariaatti.org/

Sama porukka jatkoi hillumista Makasiineilla kulkueen jälkeen,
        tunnetuin tuloksin.

• xxx
        prekariaatti kirjoitti:

Media ei ole mitään vääristellyt, vaan eräät muut.

Tässä mielenosoittajien omalla nettisivulla kehutaan kuinka he rikkoivat ikkunoita jo illalla kulkueen aikana:

http://www.prekariaatti.org/

Sama porukka jatkoi hillumista Makasiineilla kulkueen jälkeen,
        tunnetuin tuloksin.

Onko esimerkiksi mainitsemallasi nettisivulla puhetta globalisaation vastutamisen liittymisestä vapunaaton tapahtumiin? Ei taida olla.

• vapunviettäjä

On melko ällistyttävää, miten media vääristelee kaikki asiat miten sattuu, mutta sensaatiotyyliset artikkelit tietysti myyvät paremmin. Kaikki faktat ovat pielessä noissa lehtiuutisissa, osallistujiakin oli 1500, ja makasiineillakin reilusti yli 200, kun porukkaa oli katolla, pihalla ja sisällä. Oli pitkään aikaan parhaat vappubileet, mitään riitelyä tai rähinöintiä en itse huomannut. Purkufirman työntekijäkin oli vain mielissään kun purkaminen jo aloitettiin ja itsellään on vähemmän duunia.

Tuossa toinen uutisointi mielenosoituksesta:

http://helsinki.euromayday.org/
      ENNÄTYSSUURI VAPPUMIELENOSOITUS PERUSTULON PUOLESTA

Vappuaattona Helsingissä perustulon puolesta järjestettyihin EuroMayDay-katubileisiin osallistui 1500 ihmistä.

Kiasmalta klo 19.30 lähtenyt kulkue eteni Helsingin keskustan läpi ja pysähtyi Eteläranta 10:n eteen ilmaisemaan mielipiteensä yritysten harjoittamasta riistosta ja Elinkeinoelämän Keskusliiton (EK) ajamasta uusliberalistisesta politiikasta. Viimeaikoina EK:n taholta on ehdotettu mm. nuorten työntekijöiden koeajan pidentämistä 2 vuoteen.

Osa ihmisistä kivitti firmojen ikkunoita. Suurin osa kivistä kohdistui EK:hon.

Mielenosoituksella vaadittiin perustuloa, joka ei pakota ihmisiä juoksemaan luukulta toiselle eikä pakota ottamaan vastaan mitä tahansa orjatyötä. Perustuloa, joka mahdollistaa valinnanvapauden työn, koulutuksen ja asuinpaikan suhteen.

Kapitalisteilla ei ole oikeutta määritellä, millainen elämä on tuottavaa ja arvokasta, vaan se oikeus kuuluu kaikille.

Mielenosoitus oli osa EuroMayDay-toimintapäivää, jonka aikana järjestettiin prekariaatin mielenosoituksia noin 20 kaupungissa ympäri Eurooppaa.
      EuroMayDayssa liikkeellä olivat prekaarit, tilapäisen, osa-aikaisen, palkattoman ja epämuodollisen työn tekijät - opiskelijat, työttömät ja ylityöllistetyt, freelancerit, palkattomat työharjoittelijat, alipalkatut ja määräaikaiset.

• propagandaa

Tuo ei ole uutinen, tuo on järjestäjien omaa propagandaa, joka ei pidä paikkaansa.

Kulkueessa oli enimmillään muutama sata nuorta.

Mielenkiintoista, että sinä pidät ikkunoiden rikkomista ja muuta omaisuuden tuohoamista hyväksyttävänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      326
      1300
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      74
      909
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      813
    4. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      683
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      672
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      43
      670
    7. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      53
      633
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      628
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    11. Pelasta mut tältä tuskalta

Jo!!!
      Ikävä
      45
      537
    12. 32
      521
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    14. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      496
    15. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    16. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      22
      480
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      30
      455
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      79
      447
    19. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      447
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      421
    Aihe