Kysyisin, onko Cipramilin käyttö lihottanut sinua ja jos on niin kuinka paljon? Saitko kilot pudotettua takaisin?
Itselleni tuli n. 3 kg lisää ja yritetään kovasti saada niitä pois....
Itselleni tuli n. 3 kg lisää ja yritetään kovasti saada niitä pois....
Vastaukset 12
Vanhimmat
psykofarmakoille tuo lihottava vaikutus:((
Kokeilehan tuota Vichydieettiä osoitteesta:
http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;59059;32924&subpage_id=32926.
Itse olen positiivisesti yllättynyt tästä ja nälkä ei ole yhtään, koska liha pitää kylläisenä hyvin.
en ainakaan minä huomannut sellaista. eikä lääkkeen sivuvaikutuksiin edes pitäisi kuulua lihominen.
Mä en oo huomannu cipramilissä lihottavaa vaikutusta. Käytin kyllä sen kanssa yhdessä risperdalia ja paino nousi noin kymmenen kiloa, mutta se johtui siis risperdalista. Nyt kun lopetin sen syönnin olen jo laihtunut miltei kuusi kiloa, et sillai...
About 10 kiloa nousi, josta suurin osa oli lihasmassaa.
Ihme juttu miten jokaisella keskustelupalstalla löytyy joku pallinaama joka suorittaa "Gallup"'a. Kannattaisi ensin selvittää mitä Gallup tarkoittaa. Kun kysyt ihmisiltä lääkkeen sivuvaikutuksista niin tuskin toivot mitään "äänestystä" jossa ihmiset ottavat kantaa:
- "Ei minulla ainakaan paino noussut. Toisaalta en ole koskaan käyttänyt Cipramilia"
- "Joo kyllä mulla paino nousi. Käytin Cipramilin kanssa Remeronia samanaikaisesti"
- "Joo"
- "Ei"
Jokaiselle aikuiselle on varmaan tuttu juttu puhelimen sointi illalla kun suoritetaan Gallupia. En tiedä ketään joka siitä pitäisi. Enkä perkele pidä siitäkään, että keskustelupalstoilla joku finninenä kyselee Gallupin nimissä kun ei ole muutakaan tekemistä.
Miksi Pillipiipari sitten vastaat tai vaivaudut katsomaan edes tätä kysymystä?? Voithan kätevästi ohittaa ne kysymykset, joiden otsikko on jo "Gallup". Sitä paitsi gallup ei ole mikään äänestys, vaan voi myös mitata kokemuksen perusteella saatuja tuntoja, hööölmöööö!!
Tiedän henkilöitä, joilla Cipramilia on käytetty laihdutuslääkkeenä. Annostus on tällöin isompi kuin mielialalääkkeenä käytettäessä.
Oletko muuten varma, että painonnousun syy on juuri Cipramil? Mielialapotilas käpertyy helposti omiin oloihinsa, ei liiku ja syö ja juo (?) puolihuomaamattaan aikansa kuluksi.
Mihin tuo tieto perustuu? Onko joku lääkäri määrännyt? Missä, milloin? Vaikuttaa omituiselta, vaikka mielialalääkkeitä kai kohta määrätään tavalliseen flunssaankin.
Tutustukaa hyvät ihmiset Lääkeoppaseen, ennen kuin uskotte mitä tahansa.
Syötyäni melkein puoli vuotta Cipramilia paino nousi melkolailla yhtäkkiä kolmisen kiloa. En syönyt mielestäni enempää, ja liikkumaankin päinvastoin aloin enemmän. Alkukesän juoksin jo kuin hullu hilleri, eikä paino vaan laskenut vaikka jätin jo lääkkeenkin pois. Vasta eräs vatsaongelma jonka takia jouduin olemaan lähes syömättä auttoi asiassa, ja olen nykyään taas oma itseni.
Tosin masennustakin pukkaa taas. Mutta kovin kärkkäästi en ala jälleen C:ia syömään!
Minulle tuli aika pian cipran aloittamisen jälkeen 4kg lisää. kilot olivat tosin todella tervetulleita. No ikävä kyllä ne hävisivät melkein samantien.. Vaikka käytin ciproja siis, niin hävisivät sillä välin
Itse olen käyttänyt jo vuosia Cipramilia painoni
on kyllä noussut mutta ei lääkkeen käytön vuoksi.
Itse käytin cipramilia noin puolisen vuotta ja painoni laski tänä aikana 5kg. Syy oli se,että lakkasin syömästä suruuni ja pahaan oloon,koska sain masikseeni avun tästä lääkkeestä. Lienee tuo painonnousu aika yksilöllistä,mutta cipramilin ei kyllä pitäisi painonnousuun vaikuttaa.