Sanokaapa mitä virkaa on 99 vanissa:
PCM powertrain control module:lla ?
Vani on silloin tällöin ihan vähän nykinyt,periaatteessa kerran sadan kilometrinmatkalla ,ja nykäisy on hiukan isompi kuin ilmastointilaite nappaisi kompuran päälle.
Vakionopeuden säädin ei pysy aina päällä.
itse epäilen pumpun "mustaa palikkaa",mutta korjaamolla epäilivät PCM moduulia. Testeriä vain heillä ei viimoviikolla ollut = ....Odotellaanpa!
PCM moduuli
5
2875
Vastaukset
- ccontrol
....ai mitä virkaa sillä on? Sinun vanisi ei liiku minnekään ilman tuota palikkaa. Sen toinen nimi on ECM ainakin vanhemmassa OBD I systeemissä ja se on vanisi aivot. Minulla oli Capricessa kummallisia oireita cruisessa ja muissakin toiminnoissa jotka sitten johtuivat aika yksinkertaisista syistä. Nyki ja cruise tippui pois. Enpähän ensiksi ainakaan lähtisi epäilemään PCM:ää vaan tutkailisin muitakin paikkoja.....käy katsomassa ainakin periaatteita asioista vaikka autosi onkin uudemmalla OBD II systeemillä toimiva... http://www.handen.us . PCM saa tietonsa niin monesta eri paikasta että vikamahdollisuuksia kyllä löytyy kymmeniä ennenkuin voisi todeta PCM:n vialliseksi. Tietty jos laittaa testerin kiinni niin siinähän se äkkiä selviää eikä tartte käsiään paskata :-)
- Chevy63
Kuten tuossa todettiin, PCM on auton aivot. Chevyssä on useampia ohjausyksiköitä, joista taitaa tuo PCM olla arvoltaan korkein ja ohjailee ja seurailee melkein kaikkea mitä autossa tapahtuu (paitsi laakerien kulumista...).
Esim. palaneet jarruvalopolttimot (molemmat( aiheuttavat sen, ettei vakionopeussäädin mene kuin satunnnaisesti päälle. Tämänkin vaikuttaa tuo PCM... - Subu
PCM ja PMD. PMD=FSD on ohjaus driveri moduulli pumpun kupeessa ja aiheuttaa just noita vikoja.Nykii ja ei ota gruisea päälle.
ECM vika ei ole 100%!
Voi olla optinen lukupääkin pumpusta? pitäs tulla kyllä silloin vikakoodia.
Mulla on käytetty PMD-moduuli ja anna takuut sen kunnosta, jos kiinnostaa kokeilla.
Kannattaa myös tarkistaa öp-anturi ja siirtopumpun kunto tuon PMD vaihdon jälkeen, että ei riko sitä uudestaan.
Yleensä tuon PMD:n tai optisenanturin vioittumin johtuu viallisesta öp-anturista tai s-pumpusta. - Anonyymi
OBD-vikakoodinlukijalla on kohtuu helppo selvittää missä vika tällaisissa tapauksissa.
Itselläni käytössä tämä vikakoodinlukija: https://automasa.fi/tuote/icarsoft-cr-max-vikakoodinlukija/
Vastaavan vian selvittelin pari vuotta sitten ja aika monta vikaa tullut tässä vuosien saatossa pongattua testerillä, ei tarvitse arpoa. - Anonyymi
piti sanoa että nykyyä käytössä tuo mainitsemani laite, aiemmin oli vain yhden merkin testeri... yhdelle merkille löytyy 200e hintaluokasta päteviä laitteita, mutta kun kerralla sijoittaa monimerkkitesteriin, niin ei tarvii joka autonvaihdon jälkeen ostaa uutta
-vahingosta viisastunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854918- 1643582
- 533169
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032056- 351871
- 301813
- 461803
- 571704
- 191633
- 191627