Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä lääkettä te käytätte?

lep

eli mulla on aika paha eläinallergia, ja olen koittanut syödä zyrteckiä ja se joskus auttaa ja joskus ei,ni kysymys kuuluu että mitä lääkettä te muut eläiallergiset otatte silloin kun hengitys teitä alkaa ahistaa? mistähän johtuu semmonen että lapsena oli paha eläinallergia, teini-iässä kesti olla eläinten kanssa tekemisissä ja nyt vähän vanhempana ei taas kestä?

5

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikä

      Nuhaan ja silmiin noita allergia lääkkeitä.Siis Ahistaa?Olisko peräti sit astmaa kehittyny siksi taudiksi.Siihen on omat astma"piiput"Käy lääkärissä jos pahenee.Mulla ei mitenkään oo ahistanu,kun kerran yöllä siitepöly aikaan.Oli kauhea tunne.Siitä on jo useampi vuosi.Nenän kautta kannattaa hengittää jos vain voi,ei mee pölyt ihan suoraan keuhkoon.Tukkosuuteen oon käyttäny otrivin sumutetta milloin oikein pahana.Beclonasal on muuten käytössä.Gardex tapletteja.

    • Histamiini

      Olen myös ollut melko pienestä asti eläinallerginen ja pitkän aikaa kotonani pidettiin kissoja ja koiria, koska siihen aikaan;70 luvun meillä ei ymmärretty nuhani ym. vaivojen yhteyttä eläimiin. Mitään lääkettä ei ollut. Vasta paljon myöhemmin ja aivan toiseen vaivaan sain Kestineä ja olen huomasin sen erittäin tehokkaaksi eläimistä johtuvan allergian vaivoihin. Samoin pojalleni se on auttanut todella hyvin. Mutta jo muutaman tunnin yhtämittainen altistus saa oireet pintaan, vaikka kuinka söisin pillereitä. Ja esim. nuha jatkuu monta päivää, vaikka mitään altistuksen aiheuttajaa ei enää olisi lähellä.

    • itsekkin

      Minulle isäni veli ( lääkäri ) neuvoi oivan konstin.Jos joudun menemään kylään missä kotieläimiä niin otan Telfast allergialääkkeen ja kyypakkauksesta yhden tabletin.Kyypakkauksen tabletit sisältävät kortisonia.Itse joudun kuitenkin välttämään paikkoja missä on kissoja,hevosia,lehmiä.Olen myös astmaatikko johon on toisenlainen lääkitys.Jos ottaa henkeen suosittelen välttämään paikkoja missä hengenahdistus alkaa.Oletko käynyt rasituskokeessa? Jos et niin suosittelen.Mukavaa kevättä!

    • DrEvil

      Kannattaisi ensimmäiseksi hankkiutua kaikista koti-ja harrustukseen liittyvistä eläimistä eroon ja sen jälkeen mennä lääkäriin. Näyttäisi, että sinulla on astma ja siitä et selviä pelkällä apteekissa käynillä eli eikun lääkäriin...

    • astmaatikko

      Astmaahan tuo selvästi on jos henkeä ahdistaa. Siihen käytän hoitavana lääkkeenä flutikasonia, kohtauksia ehkäisevänä lääkkeenä salmeterolia ja kohtauslääkkeenä salbutamolia. Zyrtecin sijaan voisit kokeilla reseptillä saatavia Clarinasea, Cirrusta tai Duactia. Eivät ole astmalääkkeitä, mutta allergialääkkeenä Zyrteciä tehokkaampia. Astma tulee hoitaa erikseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe