Perustulo voimaan ensi vappuun

mennessä

on vaatimukseni!

62

1677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole?

      Menee töihin niin on perustuloa. Työtönkin saa perustuloa. Mitä muuta vielä kaipaat?

      • 12 vuotta pätkätöitä

        Ja kukas se perustulon maksaa? Ai niin, me jotka olemme töissä, pätkätöissä, yrittäjinä jne... eli pitäisikö kannattaa sitä, että väki voi huoletta siipeillä.

        Töitä löytyy, jos on valmis liikkumaan. Helsingin ulkopuolella on monilla aloilla työvoimapulaakin ja aina maailmasta töitä löytyy. Työvoiman liikkuvuuden vapaus EU:n alueella koskee myös suomalaisia. Ja jollei muutto tai työ kiinnosta, niin älä kuvittelekaan, että maksan sun elatuksen.


      • vastata
        12 vuotta pätkätöitä kirjoitti:

        Ja kukas se perustulon maksaa? Ai niin, me jotka olemme töissä, pätkätöissä, yrittäjinä jne... eli pitäisikö kannattaa sitä, että väki voi huoletta siipeillä.

        Töitä löytyy, jos on valmis liikkumaan. Helsingin ulkopuolella on monilla aloilla työvoimapulaakin ja aina maailmasta töitä löytyy. Työvoiman liikkuvuuden vapaus EU:n alueella koskee myös suomalaisia. Ja jollei muutto tai työ kiinnosta, niin älä kuvittelekaan, että maksan sun elatuksen.

        väärään viestiin.


      • 1000 euroa

        Työssäkäyvä saa palkkaa,
        työtön saa työmarkkinatukea.
        Kaipaan perustuloa eli negatiivista tuloveroa.
        Sopiva määrä kullekin olisi 1000 euroa kuukaudessa ja sen päälle saisi sitten halutessaan tai kyetessään työskennellä.


      • ihan
        12 vuotta pätkätöitä kirjoitti:

        Ja kukas se perustulon maksaa? Ai niin, me jotka olemme töissä, pätkätöissä, yrittäjinä jne... eli pitäisikö kannattaa sitä, että väki voi huoletta siipeillä.

        Töitä löytyy, jos on valmis liikkumaan. Helsingin ulkopuolella on monilla aloilla työvoimapulaakin ja aina maailmasta töitä löytyy. Työvoiman liikkuvuuden vapaus EU:n alueella koskee myös suomalaisia. Ja jollei muutto tai työ kiinnosta, niin älä kuvittelekaan, että maksan sun elatuksen.

        samanverran jos et jopa enemmänkin näitä työttömyys ja muita tukia mainitsemillesi siipeilijöille.


      • järki käteen
        1000 euroa kirjoitti:

        Työssäkäyvä saa palkkaa,
        työtön saa työmarkkinatukea.
        Kaipaan perustuloa eli negatiivista tuloveroa.
        Sopiva määrä kullekin olisi 1000 euroa kuukaudessa ja sen päälle saisi sitten halutessaan tai kyetessään työskennellä.

        1000 euroa kuukaudessa, halooo!!!! Tiesitkö, että moni raataa niska limassa saadakseen nettona tuon tuhat euroa. Ja sillä elätetään sitten myös lapsetkin. Siis pitäisikö antaa 1000 € ilmaiseksi :O


      • maksetaan
        järki käteen kirjoitti:

        1000 euroa kuukaudessa, halooo!!!! Tiesitkö, että moni raataa niska limassa saadakseen nettona tuon tuhat euroa. Ja sillä elätetään sitten myös lapsetkin. Siis pitäisikö antaa 1000 € ilmaiseksi :O

        Eihän se lapsi tee mitään lapsilisän saamista varten, on vaan olemassa.


      • saa sellainen,
        järki käteen kirjoitti:

        1000 euroa kuukaudessa, halooo!!!! Tiesitkö, että moni raataa niska limassa saadakseen nettona tuon tuhat euroa. Ja sillä elätetään sitten myös lapsetkin. Siis pitäisikö antaa 1000 € ilmaiseksi :O

        jonka kuukausitulo pyörii 1000 eurossa ja elätettäviä on jokunen.


      • järki käteen
        maksetaan kirjoitti:

        Eihän se lapsi tee mitään lapsilisän saamista varten, on vaan olemassa.

        Niin, mutta kun siinä on se pieni ero, että lapsen ei tarvitsekaan hankkia itse toimeentuloaan, koska hän on lapsi ja aikuisten huollettavana. Lapsilisä on muuten vain 100 € kuussa ja sen tarkoitus on olla vain lisäapu lapsen elatuksessa. Ei tuolla summalla pitkälle tenavaa ruokita. Aikuisen pitää pystyä huolehtimaan itsestään.


      • totta sanoit
        12 vuotta pätkätöitä kirjoitti:

        Ja kukas se perustulon maksaa? Ai niin, me jotka olemme töissä, pätkätöissä, yrittäjinä jne... eli pitäisikö kannattaa sitä, että väki voi huoletta siipeillä.

        Töitä löytyy, jos on valmis liikkumaan. Helsingin ulkopuolella on monilla aloilla työvoimapulaakin ja aina maailmasta töitä löytyy. Työvoiman liikkuvuuden vapaus EU:n alueella koskee myös suomalaisia. Ja jollei muutto tai työ kiinnosta, niin älä kuvittelekaan, että maksan sun elatuksen.

        Niinhän sitä USA:ssakin sellaisia töitä, joita amerikkaliset eivät itse halua tehdä, löytyy meksikolaisille maahanmuuttajille.
        Oliko niitä luvattomia maahanmuuttajia siellä jo 12 miljoonaa.

        Samaanhan ollaan menossa täällä meillä:
        kauppakeskusten ja markettien siivoojat ovat nykyisin entistä tummaihoisempia tai sitten opiskelijoita, joille ei ole niin väliä mitä palkkaa saavat ne muutamat vuodet, kun tuota työtä tekevät.
        Lisäksi kaikissa kunnallisissa ajanvarauspaikoissa vastaa virolainen, jonka kanssa asiointi usein pitkittyy ja takkuaa.


      • palkanpilaaminen
        järki käteen kirjoitti:

        1000 euroa kuukaudessa, halooo!!!! Tiesitkö, että moni raataa niska limassa saadakseen nettona tuon tuhat euroa. Ja sillä elätetään sitten myös lapsetkin. Siis pitäisikö antaa 1000 € ilmaiseksi :O

        pitäisi tajuta olla menemättä sellaisella summalla töihin ettei palkat laske muiltakin, aina niitä riittää jotka pilaa muiltakin mahikset jopiin jolla elättäisi itsensä


      • järki käteen
        palkanpilaaminen kirjoitti:

        pitäisi tajuta olla menemättä sellaisella summalla töihin ettei palkat laske muiltakin, aina niitä riittää jotka pilaa muiltakin mahikset jopiin jolla elättäisi itsensä

        Siis parempi olisi heittäytyä mitään tekemättömäksi kotiin ja vaatia ilmaista elätystä, vai? Kaikki eivät voi tai halua tehdä sitä. Ja ajatelkaapa vähän... 1000€ .... ei se nyt ihan pikkuraha ole.


      • vaatia
        1000 euroa kirjoitti:

        Työssäkäyvä saa palkkaa,
        työtön saa työmarkkinatukea.
        Kaipaan perustuloa eli negatiivista tuloveroa.
        Sopiva määrä kullekin olisi 1000 euroa kuukaudessa ja sen päälle saisi sitten halutessaan tai kyetessään työskennellä.

        Itse olen esim. työmarkkinatuen vähentämisen kannalla. Kummasti ihmiset alkaisivat kysellä töitä kun ei saisi noinkaan paljoa kuin mitä nyt saavat jouten ollessaan. Mielenterveysongelmatkin vähenisivät, kun ei työttömien tarvitsisi pyöriä kotosalla.


      • ollut
        vaatia kirjoitti:

        Itse olen esim. työmarkkinatuen vähentämisen kannalla. Kummasti ihmiset alkaisivat kysellä töitä kun ei saisi noinkaan paljoa kuin mitä nyt saavat jouten ollessaan. Mielenterveysongelmatkin vähenisivät, kun ei työttömien tarvitsisi pyöriä kotosalla.

        "vanhoina hyvinä aikoina" muuta keinoa kuin itse työllään elätettävä itsensä. ja niin pitäisi olla nykyisinkin. itse olen köyhästä perheestä ja omalla työlläni olen pitkälle päässyt. kun ei nirsoile ja jaksaa yrittää!! maailma ei ole mikään pumpulihattara jossa sossuntädit paijaa kaikkia!!!
        hieman yrittäliäisyyttä peliin. 60 vuotta sitten nämä ihmiset olisivat kuolleet saamattomuuteensa.
        rahat mieluummin opiskelijoiden opintotuen korotukseen (nostaisivat vaikka asumislisää 100eurolla, mut vaan edistyviä opintoja vastaan). ja vanhusten ja mielisairaiden hoitoon. en kenenkään parikymppisen terveen anarkistin elättämiseen joka ei halua tehdä töitä.


      • järki käteen
        ollut kirjoitti:

        "vanhoina hyvinä aikoina" muuta keinoa kuin itse työllään elätettävä itsensä. ja niin pitäisi olla nykyisinkin. itse olen köyhästä perheestä ja omalla työlläni olen pitkälle päässyt. kun ei nirsoile ja jaksaa yrittää!! maailma ei ole mikään pumpulihattara jossa sossuntädit paijaa kaikkia!!!
        hieman yrittäliäisyyttä peliin. 60 vuotta sitten nämä ihmiset olisivat kuolleet saamattomuuteensa.
        rahat mieluummin opiskelijoiden opintotuen korotukseen (nostaisivat vaikka asumislisää 100eurolla, mut vaan edistyviä opintoja vastaan). ja vanhusten ja mielisairaiden hoitoon. en kenenkään parikymppisen terveen anarkistin elättämiseen joka ei halua tehdä töitä.

        samaa mieltä. Ei mikään yhteiskunta pysty elättämään kaikkia. Tälläkin hetkellä on yrittäjistä puutetta, mutta monellako peruspalkan vaatijoista on siihen intoa. Yrittäjät kun tekevät rankkaa työtä ja toimeentuloa ei tule helposti.


      • kirjoitit
        järki käteen kirjoitti:

        samaa mieltä. Ei mikään yhteiskunta pysty elättämään kaikkia. Tälläkin hetkellä on yrittäjistä puutetta, mutta monellako peruspalkan vaatijoista on siihen intoa. Yrittäjät kun tekevät rankkaa työtä ja toimeentuloa ei tule helposti.

        Niinpä niin, siinä se totuus piileekin. Siis ne `kelvottomat` ei arjalaiset jätetään elättämättä.

        Toinen totuus on se yksinkertainen fakta, että kertakaikkiaan kaikille ei riitä töitä, siis kertakaikkiaan ei ole olemassa työpaikkoja.


      • nähdä
        ollut kirjoitti:

        "vanhoina hyvinä aikoina" muuta keinoa kuin itse työllään elätettävä itsensä. ja niin pitäisi olla nykyisinkin. itse olen köyhästä perheestä ja omalla työlläni olen pitkälle päässyt. kun ei nirsoile ja jaksaa yrittää!! maailma ei ole mikään pumpulihattara jossa sossuntädit paijaa kaikkia!!!
        hieman yrittäliäisyyttä peliin. 60 vuotta sitten nämä ihmiset olisivat kuolleet saamattomuuteensa.
        rahat mieluummin opiskelijoiden opintotuen korotukseen (nostaisivat vaikka asumislisää 100eurolla, mut vaan edistyviä opintoja vastaan). ja vanhusten ja mielisairaiden hoitoon. en kenenkään parikymppisen terveen anarkistin elättämiseen joka ei halua tehdä töitä.

        yhteiskunnan epäkohtia ja puuttua niihin, jopa oman henkensä uhalla.


      • onneton
        ollut kirjoitti:

        "vanhoina hyvinä aikoina" muuta keinoa kuin itse työllään elätettävä itsensä. ja niin pitäisi olla nykyisinkin. itse olen köyhästä perheestä ja omalla työlläni olen pitkälle päässyt. kun ei nirsoile ja jaksaa yrittää!! maailma ei ole mikään pumpulihattara jossa sossuntädit paijaa kaikkia!!!
        hieman yrittäliäisyyttä peliin. 60 vuotta sitten nämä ihmiset olisivat kuolleet saamattomuuteensa.
        rahat mieluummin opiskelijoiden opintotuen korotukseen (nostaisivat vaikka asumislisää 100eurolla, mut vaan edistyviä opintoja vastaan). ja vanhusten ja mielisairaiden hoitoon. en kenenkään parikymppisen terveen anarkistin elättämiseen joka ei halua tehdä töitä.

        Kirjoituksestasi päätellen, et tiedä mitään nykyisistä sossutädeistä.
        Ne ei pysty nykyään edes papereita vastaanottamaan edes hätätilanteissa.
        Toiminta on samaa luokkaa kuin vanhustenhoito:
        mummot ja vaarit saa maata paskoissaan.


      • tehdään
        järki käteen kirjoitti:

        Siis parempi olisi heittäytyä mitään tekemättömäksi kotiin ja vaatia ilmaista elätystä, vai? Kaikki eivät voi tai halua tehdä sitä. Ja ajatelkaapa vähän... 1000€ .... ei se nyt ihan pikkuraha ole.

        nykyään Suomessa kaikesta työstä.
        Siis työtä ei ole vain se, mistä saadaan palkkaa.


      • on aina töitä riittänyt
        kirjoitit kirjoitti:

        Niinpä niin, siinä se totuus piileekin. Siis ne `kelvottomat` ei arjalaiset jätetään elättämättä.

        Toinen totuus on se yksinkertainen fakta, että kertakaikkiaan kaikille ei riitä töitä, siis kertakaikkiaan ei ole olemassa työpaikkoja.

        eipä nuo työkkärin sivut ihan tyhjyyttään ammota. riippuu haluaako töitä tehdä.


      • että luulet
        vaatia kirjoitti:

        Itse olen esim. työmarkkinatuen vähentämisen kannalla. Kummasti ihmiset alkaisivat kysellä töitä kun ei saisi noinkaan paljoa kuin mitä nyt saavat jouten ollessaan. Mielenterveysongelmatkin vähenisivät, kun ei työttömien tarvitsisi pyöriä kotosalla.

        työmarkkinatuen vähentämisen taikovan työpaikkoja.
        Työmarkkinatukea vähänkin pitempään saavat ovat käyneet sen seitsemät kurssit, joilla heidät on opetettu loistaviksi työnhajijoiksi.
        Kyse ei ole työnhakukyvystä, vaan kyse on siitä, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole.


      • järki käteen
        kirjoitit kirjoitti:

        Niinpä niin, siinä se totuus piileekin. Siis ne `kelvottomat` ei arjalaiset jätetään elättämättä.

        Toinen totuus on se yksinkertainen fakta, että kertakaikkiaan kaikille ei riitä töitä, siis kertakaikkiaan ei ole olemassa työpaikkoja.

        Ja mistä sä tuon arjalaisen nykäsit :O ???? Kyllä se on vain niin, että ihmisen itte on etsittävä se työpaikka, sillä eihän missään maailman ajassa ole töitä kenellekään järjestetty valmiiksi eteen. Ja jos ei Suomesta löydy, niin on sitä maailmaa aika monta neliökilometriä tuolla rajojen ulkopuolella. Tai sitten voi tehdä itselleen sen työpaikan eli ryhtyä yrittäjäksi. Siinä sivussa saattaa nimittäin onnistua tekemään muillekin työpaikan.


      • ilmoitella
        järki käteen kirjoitti:

        Ja mistä sä tuon arjalaisen nykäsit :O ???? Kyllä se on vain niin, että ihmisen itte on etsittävä se työpaikka, sillä eihän missään maailman ajassa ole töitä kenellekään järjestetty valmiiksi eteen. Ja jos ei Suomesta löydy, niin on sitä maailmaa aika monta neliökilometriä tuolla rajojen ulkopuolella. Tai sitten voi tehdä itselleen sen työpaikan eli ryhtyä yrittäjäksi. Siinä sivussa saattaa nimittäin onnistua tekemään muillekin työpaikan.

        kaiken aikaa, että kelvottomat kansalaiset hiiteen ja että kukaan ei kyllä maksa kelvottomien elätystä. Sehän tarkoittaa sitä, että jokaisen on oltava jalo, työhön kykenevä kansalainen (mitä nyt kaikki ei todellakaan ole), mikä on verrattavissa Hitlerin arjalais-ihannointiin. Nyt kriteerinä pääsääntöisesti on se työkykyisyys. Muut kansalaiset: sairaat, työttömät, vanhukset, huumeidenkäyttäjät, mielenvikaiset, herkät, taiteelliset, vammaiset,
        sopeutumattomat, asunnottomat jne pois maisemia pilaamasta ja rahojamme käyttämästä.


      • 8oner
        tehdään kirjoitti:

        nykyään Suomessa kaikesta työstä.
        Siis työtä ei ole vain se, mistä saadaan palkkaa.

        Mitä sä horiset?


      • järki käteen
        ilmoitella kirjoitti:

        kaiken aikaa, että kelvottomat kansalaiset hiiteen ja että kukaan ei kyllä maksa kelvottomien elätystä. Sehän tarkoittaa sitä, että jokaisen on oltava jalo, työhön kykenevä kansalainen (mitä nyt kaikki ei todellakaan ole), mikä on verrattavissa Hitlerin arjalais-ihannointiin. Nyt kriteerinä pääsääntöisesti on se työkykyisyys. Muut kansalaiset: sairaat, työttömät, vanhukset, huumeidenkäyttäjät, mielenvikaiset, herkät, taiteelliset, vammaiset,
        sopeutumattomat, asunnottomat jne pois maisemia pilaamasta ja rahojamme käyttämästä.

        ja höpö höpö... siis puhutaan ihan tavallisista työkykyisistä ihmisistä. Siinä ei ole mitään "arjalais"-höpinää takana. Vain se yksinkertainen tosiasia, että kyllä se pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja elättää itte itensä. Ja työttömyys ei muuten ole sairaus eikä mikään krooninen olotila... Se työttömyys poistuu heti kun löytää työtä... Ja totta, en mielellään elätä sellaisia jotka pystyvät elättämään itsensä... Miksi tekisin sen, sillä elätän nyt jo itseni, lapseni ja verovarojen kautta osallistun mielellään monen sellaisen elatuksen maksuun, jotka todella tarvitsevat apua, kuten ihan oikeasti sairaudesta kärsivät ja ihan oikeasti työkyvyttömät. :)


      • työtönnuori2

        "Menee töihin niin on perustuloa"
        Sadattuhannet suomalaiset menee töihin minne saatana!!!!
        Samaan aikaan tänne lappaa Afrikasta jengiä kun täällä on niin vitun turvallista. No vapun hulinoinnin perusteella täällä ei kohta enää olekkaan kovin turvallista.


      • työn
        8oner kirjoitti:

        Mitä sä horiset?

        määrästä oli juttua 20.4.2006 lehdissä. Siis kyse on kaikesta siitä pääasiassa naisten tekemästä hoiva- ja kotityöstä, josta ei makseta palkkaa.


      • 8oner
        työn kirjoitti:

        määrästä oli juttua 20.4.2006 lehdissä. Siis kyse on kaikesta siitä pääasiassa naisten tekemästä hoiva- ja kotityöstä, josta ei makseta palkkaa.

        Niin sä meinaat että kotitöistä pitäisi maksaa palkkaa, vai?

        Mietihän nyt uudelleen. Kotityöt käsittävät esim. omien pyykkien ja astioiden pesua, oman asunnon siisteyden ylläpito, roskien vientiä jne. Ja tuostako pitäisi maksaa palkkaa? Kerrotko vielä kuka sen palkan maksaisi ja miksi?

        Voi kettu mitä velliperseitä!


      • terve
        järki käteen kirjoitti:

        ja höpö höpö... siis puhutaan ihan tavallisista työkykyisistä ihmisistä. Siinä ei ole mitään "arjalais"-höpinää takana. Vain se yksinkertainen tosiasia, että kyllä se pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja elättää itte itensä. Ja työttömyys ei muuten ole sairaus eikä mikään krooninen olotila... Se työttömyys poistuu heti kun löytää työtä... Ja totta, en mielellään elätä sellaisia jotka pystyvät elättämään itsensä... Miksi tekisin sen, sillä elätän nyt jo itseni, lapseni ja verovarojen kautta osallistun mielellään monen sellaisen elatuksen maksuun, jotka todella tarvitsevat apua, kuten ihan oikeasti sairaudesta kärsivät ja ihan oikeasti työkyvyttömät. :)

        Työtön ihminen ei ole sairas, mutta yhteiskunta on kroonisesti työpaikkojen riittämättömyyden suhteen sairas.


      • kun äiti tai isä
        8oner kirjoitti:

        Niin sä meinaat että kotitöistä pitäisi maksaa palkkaa, vai?

        Mietihän nyt uudelleen. Kotityöt käsittävät esim. omien pyykkien ja astioiden pesua, oman asunnon siisteyden ylläpito, roskien vientiä jne. Ja tuostako pitäisi maksaa palkkaa? Kerrotko vielä kuka sen palkan maksaisi ja miksi?

        Voi kettu mitä velliperseitä!

        itse hoitaa ihan ikiomia lapsiaan kotona.

        Tarkoitin tuolla aiemmalla sairaitten, vanhusten ja vammaisten kotihoitoa, jota monet tekevät ilman korvauksia ihan vaan rakkaudesta, en siis niinkään oman pyykin pesua.


      • kuuluva.
        12 vuotta pätkätöitä kirjoitti:

        Ja kukas se perustulon maksaa? Ai niin, me jotka olemme töissä, pätkätöissä, yrittäjinä jne... eli pitäisikö kannattaa sitä, että väki voi huoletta siipeillä.

        Töitä löytyy, jos on valmis liikkumaan. Helsingin ulkopuolella on monilla aloilla työvoimapulaakin ja aina maailmasta töitä löytyy. Työvoiman liikkuvuuden vapaus EU:n alueella koskee myös suomalaisia. Ja jollei muutto tai työ kiinnosta, niin älä kuvittelekaan, että maksan sun elatuksen.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Prekariaatti


      • 8oner
        kun äiti tai isä kirjoitti:

        itse hoitaa ihan ikiomia lapsiaan kotona.

        Tarkoitin tuolla aiemmalla sairaitten, vanhusten ja vammaisten kotihoitoa, jota monet tekevät ilman korvauksia ihan vaan rakkaudesta, en siis niinkään oman pyykin pesua.

        ...ennen kuin rupeat meuhkaamaan!

        Sairaiden (lapsien) hoitamisesta kotona maksetaan ihan normaalia sairasloman palkkaa. Vanhusten ja vammaisten hoidosta maksetaan omaishoidon tukea.


      • määritellään

      • kyllä
        8oner kirjoitti:

        ...ennen kuin rupeat meuhkaamaan!

        Sairaiden (lapsien) hoitamisesta kotona maksetaan ihan normaalia sairasloman palkkaa. Vanhusten ja vammaisten hoidosta maksetaan omaishoidon tukea.

        sen tiedän, mutta kaikki eivät hae tai eivät tiedä hakea itselleen kuuluvia tukia.


      • 8oner
        kyllä kirjoitti:

        sen tiedän, mutta kaikki eivät hae tai eivät tiedä hakea itselleen kuuluvia tukia.

        Sitä palkantonta työtä ei siis tarvitsisi sittenkään tehdä palkatta, jos vain vaivautuisi ottamaan asioista selvää?


      • töitä,
        työtönnuori2 kirjoitti:

        "Menee töihin niin on perustuloa"
        Sadattuhannet suomalaiset menee töihin minne saatana!!!!
        Samaan aikaan tänne lappaa Afrikasta jengiä kun täällä on niin vitun turvallista. No vapun hulinoinnin perusteella täällä ei kohta enää olekkaan kovin turvallista.

        kun kukaan ei halua palkata sellaista, jolla ei ole työkokemusta ja työkokemusta ei saa, kun ei saa töitä, joten revi siitä sitten.


      • Jossain vaiheessa putosin?
        8oner kirjoitti:

        ...ennen kuin rupeat meuhkaamaan!

        Sairaiden (lapsien) hoitamisesta kotona maksetaan ihan normaalia sairasloman palkkaa. Vanhusten ja vammaisten hoidosta maksetaan omaishoidon tukea.

        Onko maksettavat tuet muuttueneet?
        Joskus ennen muinoin 90 - luvulla sain äitiyislomalla ollessani äitiyspäivärahaa, sen jälkeen vanhempainpäivärahaa ja sitten kodinhoitotukea, kunnes lapsi täytti 3v.
        Lapseni sairastuessa sen jälkeen vakavasti ja jäädessäni kotiin hoitamaan häntä pariksi kuukaudeksi sain KELA:lta sairaan lapsen hoitotukea tai jotain sellaista.
        Flunssaista, vesirokkoista tms. hoitamaan jäädessäni olen saanut työnantajasta riippuen 1-3 päivän palkan, sen jälkeen on palkatonta.
        Lapsen täyttäessä 10v on kaikki sairasloma lapsen vuoksi palkatonta.


      • humanrespect
        1000 euroa kirjoitti:

        Työssäkäyvä saa palkkaa,
        työtön saa työmarkkinatukea.
        Kaipaan perustuloa eli negatiivista tuloveroa.
        Sopiva määrä kullekin olisi 1000 euroa kuukaudessa ja sen päälle saisi sitten halutessaan tai kyetessään työskennellä.

        R.I.P


      • prkl
        vastata kirjoitti:

        väärään viestiin.

        Perustulo = niin suuri työttömyyskorvaus, ettei tarvi tehdä töitä jos ei halua,
        vaan voi kaiket päivät suunnitella vallankumousta.


      • ihmenuori
        töitä, kirjoitti:

        kun kukaan ei halua palkata sellaista, jolla ei ole työkokemusta ja työkokemusta ei saa, kun ei saa töitä, joten revi siitä sitten.

        ....olen kyllä aina töitä saanut. ja ei, ne ei ole tuleet vanhempien suhteiden tm. kautta vaan itse olen vastannut ilmoituksiin. aloitin ns. pohjalta, puhelinmyynnistä ja siivoamisesta (varsinkaan puhelinmyyntiin ei paljon työkokemusta kyselty). tästä oon sit edenny kaupan kassalle. ja kun vielä olen viitseliäästi opiskellu samalla niin nyt töitäkin löytyy (muualatakin kuin kassalta). eli monilla on todellakin viitseliäisyydestä kiinni. niin ja kaiken lisäksi muutin etelä-suomeen missä työpaikkojakin on.

        eli kun ei nirsoile ja suostuu tekee työtä ku työtä niin kyllä työtä löytyy! ja hyvä et tänne tulee ulkomaalaisia koska kuka muuten täällä siivoaisi tai poimisi mansikoita. nämä työt kun ei suomalaisille enää kelpaa...
        ja kannattaa miettiä mille alalle sitä itseään kouluttaa. esim kulttuuriala työllistää huonosti kun taas esim sosiaaliala paremmin. (etenkin etelä-suomessa).


      • maailma on sairas?
        terve kirjoitti:

        Työtön ihminen ei ole sairas, mutta yhteiskunta on kroonisesti työpaikkojen riittämättömyyden suhteen sairas.

        muuta afrikkaan? siellä varmaan kivempaa. tai tuolla aasiassa. suomessahan on asiat ihan päin Pee:tä.


      • tarvii
        että luulet kirjoitti:

        työmarkkinatuen vähentämisen taikovan työpaikkoja.
        Työmarkkinatukea vähänkin pitempään saavat ovat käyneet sen seitsemät kurssit, joilla heidät on opetettu loistaviksi työnhajijoiksi.
        Kyse ei ole työnhakukyvystä, vaan kyse on siitä, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole.

        Sanoinko jotain työpaikkojen lisääntymisestä? En. Oli kyse siitä, että ihmiset hakisivat tarmokkaammin töitä. Eikö? Vai kuka haluaisi nähdä nälkää??


      • hyvä niin,
        ihmenuori kirjoitti:

        ....olen kyllä aina töitä saanut. ja ei, ne ei ole tuleet vanhempien suhteiden tm. kautta vaan itse olen vastannut ilmoituksiin. aloitin ns. pohjalta, puhelinmyynnistä ja siivoamisesta (varsinkaan puhelinmyyntiin ei paljon työkokemusta kyselty). tästä oon sit edenny kaupan kassalle. ja kun vielä olen viitseliäästi opiskellu samalla niin nyt töitäkin löytyy (muualatakin kuin kassalta). eli monilla on todellakin viitseliäisyydestä kiinni. niin ja kaiken lisäksi muutin etelä-suomeen missä työpaikkojakin on.

        eli kun ei nirsoile ja suostuu tekee työtä ku työtä niin kyllä työtä löytyy! ja hyvä et tänne tulee ulkomaalaisia koska kuka muuten täällä siivoaisi tai poimisi mansikoita. nämä työt kun ei suomalaisille enää kelpaa...
        ja kannattaa miettiä mille alalle sitä itseään kouluttaa. esim kulttuuriala työllistää huonosti kun taas esim sosiaaliala paremmin. (etenkin etelä-suomessa).

        mutta kyse tuon työn nirsoilun suhteen on suuremmista kokonaisuuksista. On näes niin, että kun suostutaan mihin vaan palkat ja varsinkin naisten palkat pysyvät aina 80%:na miesten palkoista.
        Toiseksi minusta on törkeää, että ne työt,
        jotka suomalaisille eivät kelpaa ja joista saa siis liian vähän palkkaa,
        teetetään ulkomaalaisilla ja maahanmuuttajilla.
        Näinhän luodaan tulevaisuuteen melkomoisia ongelmia ihmisten eriarvoistumisen suhteen.
        Kolmanneksi, jos on syntynyt taiteilijaksi,eivät nämä hoivatyöt oikein luonnistu.


      • terve
        maailma on sairas? kirjoitti:

        muuta afrikkaan? siellä varmaan kivempaa. tai tuolla aasiassa. suomessahan on asiat ihan päin Pee:tä.

        vaan koko maailman työntekomoraalista.
        Täällä ei ole työpaikkoja työhalukkaillekaan, mutta tuolla kaukomailla pikku pennutkin joutuvat raatamaan riisipalkalla.


      • työtön ja toivoton
        tarvii kirjoitti:

        Sanoinko jotain työpaikkojen lisääntymisestä? En. Oli kyse siitä, että ihmiset hakisivat tarmokkaammin töitä. Eikö? Vai kuka haluaisi nähdä nälkää??

        Miten itse menettelisit?
        Kuinks paljon 370 euron käteenjäävästä työmarkkinatuesta sinulla hengissä selviämisen jälkeen jäisi tarmokkaaseen työnhakuun käytettäväksi.
        Ei näes se työnhakukaan ilmaista puuhaa ole(puhelinmaksut, matkat, paperit jne).


      • joopa joo
        saa sellainen, kirjoitti:

        jonka kuukausitulo pyörii 1000 eurossa ja elätettäviä on jokunen.

        Tuo on sitä yksinhuoltajalesbojen logiikkaa,
        otetaan yhteiskunnalta kaikki tuet, niin ei tarvii tehdä töitä.


      • ihmenuori
        hyvä niin, kirjoitti:

        mutta kyse tuon työn nirsoilun suhteen on suuremmista kokonaisuuksista. On näes niin, että kun suostutaan mihin vaan palkat ja varsinkin naisten palkat pysyvät aina 80%:na miesten palkoista.
        Toiseksi minusta on törkeää, että ne työt,
        jotka suomalaisille eivät kelpaa ja joista saa siis liian vähän palkkaa,
        teetetään ulkomaalaisilla ja maahanmuuttajilla.
        Näinhän luodaan tulevaisuuteen melkomoisia ongelmia ihmisten eriarvoistumisen suhteen.
        Kolmanneksi, jos on syntynyt taiteilijaksi,eivät nämä hoivatyöt oikein luonnistu.

        jos on syntynyt taiteilijaksi niin sitten pitää elää kohtalonsa mukaan... usein nälkätaiteilijana =)
        itse se on ruoka pöytään tuotava jos siihen pystyy. aina ei saa kaikkea mitä haluaa =) ex-mieheni oli taiteilija ja eli minun rahoillani kunnes potkaisin hänet pellolle. jos taide ei elätä niin ehkä silloin pitäisi miettiä uutta uraa?


      • vaihtamisen aika
        humanrespect kirjoitti:

        R.I.P

        humanrespect sanoo:
        jokaisella meistä on oikeus elää

        ehdotukseni humanrespectin sisäisen tuntemuksen mukaiseksi sanomaksi:
        VAIN MINULLA ON OIKEUS ELÄÄ
        (muille tarjoan vihtavuoren kuivamuonaa)


      • siis
        ihmenuori kirjoitti:

        jos on syntynyt taiteilijaksi niin sitten pitää elää kohtalonsa mukaan... usein nälkätaiteilijana =)
        itse se on ruoka pöytään tuotava jos siihen pystyy. aina ei saa kaikkea mitä haluaa =) ex-mieheni oli taiteilija ja eli minun rahoillani kunnes potkaisin hänet pellolle. jos taide ei elätä niin ehkä silloin pitäisi miettiä uutta uraa?

        ollut ihan hyvä.
        Totta kun on se, että kaikista ei kertakaikkiaan ole itsensä elättäjiksi.
        Taiteelliset, musikaaliset ja muunkinmoiset miehet osaavat kyllä naisia "kiitettävämmin" käyttää hyväkseen toisen sukupuolen hyvyyttä, asuntoa, ruokaa jne.
        Perustulo näinkin vapauttaisi ison joukon naisia loismiesten orjuudesta.
        (Ihmenuorelle: Hyvä, että sinusta on löytynyt tuota pellollepotkaisuvoimaa)


      • humanrespect
        vaihtamisen aika kirjoitti:

        humanrespect sanoo:
        jokaisella meistä on oikeus elää

        ehdotukseni humanrespectin sisäisen tuntemuksen mukaiseksi sanomaksi:
        VAIN MINULLA ON OIKEUS ELÄÄ
        (muille tarjoan vihtavuoren kuivamuonaa)

        nyt ja tulevaisuudessa autan pyyteettömästi lähimmäisiäni.
        lähimmäisiksi lasken KAIKKI tällä planeetalla elävät ihmiset.

        olisin äärimmäisen kiitollinen, JOS joku selittäisi...MIKÄ antaa oikeuden käyttää väkivaltaa pelastushenkilöstöä kohtaan..
        Edelleen...ei vastaavaa väkivaltaa ole tapahtunut(pelastushenkilöstöä kohtaan edes kriisi/sotatoimialueella)...
        VITUN hienoa, että pystyt noinkin hienoihin analyyseihin ja tulkitsemaan sisäisiä tuntemuksiani...
        sinulla taitaa olla pääsi lisäksi myös kristallipallosi huurussa...


      • perustulon vaatija
        humanrespect kirjoitti:

        nyt ja tulevaisuudessa autan pyyteettömästi lähimmäisiäni.
        lähimmäisiksi lasken KAIKKI tällä planeetalla elävät ihmiset.

        olisin äärimmäisen kiitollinen, JOS joku selittäisi...MIKÄ antaa oikeuden käyttää väkivaltaa pelastushenkilöstöä kohtaan..
        Edelleen...ei vastaavaa väkivaltaa ole tapahtunut(pelastushenkilöstöä kohtaan edes kriisi/sotatoimialueella)...
        VITUN hienoa, että pystyt noinkin hienoihin analyyseihin ja tulkitsemaan sisäisiä tuntemuksiani...
        sinulla taitaa olla pääsi lisäksi myös kristallipallosi huurussa...

        Tässä taisi käydä niin, että yhdistit minut marssijoihin ja mellakoitsijoihin,
        sillä perusteella, että vaadin perustuloa.
        Asia on niin, että meitä perustulon vaatijoita on muitakin, kuin nämä marssijat.
        Selvyyden vuoksi on siis mainittava, että en ole ollut marssimassa enkä mellakoimassa
        enkä myöskään käytä huumeita,
        mutta perustuloa vaadin.

        Väkivallan käyttöä pelastushenkilökuntaa ja poliisia kohtaan en tietenkään hyväksy.

        Arvelisin, että moiseen väkivaltaan on syynä
        pelastushenkilöstön ja poliisin näkeminen vallan ruumiillistumana ja
        tätä kautta kivittäjä oikeuttaa kivittelynsä itselleen.

        PS. Luulithan sinäkin minua mellakoitsijaksi ja olit jo netitse pamauttamassa taivaantuuliin.


      • ihmenuori
        siis kirjoitti:

        ollut ihan hyvä.
        Totta kun on se, että kaikista ei kertakaikkiaan ole itsensä elättäjiksi.
        Taiteelliset, musikaaliset ja muunkinmoiset miehet osaavat kyllä naisia "kiitettävämmin" käyttää hyväkseen toisen sukupuolen hyvyyttä, asuntoa, ruokaa jne.
        Perustulo näinkin vapauttaisi ison joukon naisia loismiesten orjuudesta.
        (Ihmenuorelle: Hyvä, että sinusta on löytynyt tuota pellollepotkaisuvoimaa)

        ...jos aikuisesta terveestä ihmisestä pitää olla joku niin kovasti huolehtimassa?? miten hän pärjää sitten missään muussakaan??? onko taide vaan synonyymi sanalle laiska? koska toinen vaihtoehto on henkinen sairaus. tunnen kyllä paljon taiteilijoita ja muusikoita. eräs hyvä kaverini eli kauan sossun tuella tehden omaa musiikkiaan, nyt on yksi suomen parhaiten tienaavista muusikoista =) mut hän valitsi niin ja eli niiden tulojen mukaan. perustulo mielestäni houkuttaisi liian monia lahjattomia heittäytymään taiteelliselle uralle. maailma olisi pian täynnä taiteilijoita. jos ihmisessä on taiteen paloa ja lahjoja, hän kyllä pärjää nykyiselläkin "rahoituksella" tai tekee vaikka paskahommia että saa tehdä taidettaan.


      • humanrespect
        perustulon vaatija kirjoitti:

        Tässä taisi käydä niin, että yhdistit minut marssijoihin ja mellakoitsijoihin,
        sillä perusteella, että vaadin perustuloa.
        Asia on niin, että meitä perustulon vaatijoita on muitakin, kuin nämä marssijat.
        Selvyyden vuoksi on siis mainittava, että en ole ollut marssimassa enkä mellakoimassa
        enkä myöskään käytä huumeita,
        mutta perustuloa vaadin.

        Väkivallan käyttöä pelastushenkilökuntaa ja poliisia kohtaan en tietenkään hyväksy.

        Arvelisin, että moiseen väkivaltaan on syynä
        pelastushenkilöstön ja poliisin näkeminen vallan ruumiillistumana ja
        tätä kautta kivittäjä oikeuttaa kivittelynsä itselleen.

        PS. Luulithan sinäkin minua mellakoitsijaksi ja olit jo netitse pamauttamassa taivaantuuliin.

        niinkuin tiedämme.minua pääsääntöisesti vitutti eilen. olen pahoillani, jos kohdistin aggrea sinuun...peace man;)


      • luovuttamisesta. Älä luovuta!
        työtön ja toivoton kirjoitti:

        Miten itse menettelisit?
        Kuinks paljon 370 euron käteenjäävästä työmarkkinatuesta sinulla hengissä selviämisen jälkeen jäisi tarmokkaaseen työnhakuun käytettäväksi.
        Ei näes se työnhakukaan ilmaista puuhaa ole(puhelinmaksut, matkat, paperit jne).

        Matkat voi taittaa muutoinkin kuin autolla. Käydä voi paikan päällä. Paperit voi korvata sähköisellä tiedostolla (tämä alkaa olla yleistä). Ei työpaikkaa ole pakko hankkia kaukaa, samasta kaupungista (joskus jopa kylästä) riittää aluksi. Jostainhan se on ponnistettava! (yleensä maasta, koska jos latvasta alottaa on vaarana satuttaa itsensä kun "tipahtaa"). Avustustakin voi(si) saada työn aktiiviseen! etsimiseen. Ihmetyttää vaan kuinka nykyajan ihmiset eivät pärjäisi sitä hetkeä ennen työpaikan saamista!? Mietihän vaikka isovanhempiemme aikaa, kuinka ihmeessä he selvisivät?? He eivät saaneet minkäänlaisia tukia! Työllä se leipä oli ansaittava ja vieläpä suurille perheille. Nykyajan ihmiset on opetettu! turhan helppoon elämään.


      • niinkö meinaat
        luovuttamisesta. Älä luovuta! kirjoitti:

        Matkat voi taittaa muutoinkin kuin autolla. Käydä voi paikan päällä. Paperit voi korvata sähköisellä tiedostolla (tämä alkaa olla yleistä). Ei työpaikkaa ole pakko hankkia kaukaa, samasta kaupungista (joskus jopa kylästä) riittää aluksi. Jostainhan se on ponnistettava! (yleensä maasta, koska jos latvasta alottaa on vaarana satuttaa itsensä kun "tipahtaa"). Avustustakin voi(si) saada työn aktiiviseen! etsimiseen. Ihmetyttää vaan kuinka nykyajan ihmiset eivät pärjäisi sitä hetkeä ennen työpaikan saamista!? Mietihän vaikka isovanhempiemme aikaa, kuinka ihmeessä he selvisivät?? He eivät saaneet minkäänlaisia tukia! Työllä se leipä oli ansaittava ja vieläpä suurille perheille. Nykyajan ihmiset on opetettu! turhan helppoon elämään.

        Haloo, meinaat siis, että kävellään kymmeniä kilometrejä näyttäytymään mahdollisella työpaikalla.
        Laskepa sitten ite mitä jää 370 eurosta, jos joka päivä meinaat jotain syödäkin.
        Työttömällä ei oo nääs niitä edullisia työpaikkalounaita.
        Olis ihan kiva, jos joku selittäis miten ihmeessä 370 eurolla eletään ja tarmokkaasti töitä haetaan.


    • sossupossu

      Ansaitsisit korkeintaan 10 kg jauhoja ja 50 grammaa suolaa kuukaudessa. Asua voit luolassa ja hakea lämmityspuusi metsistä.

      • ansaittaisiin,

        vaan, että se tulisi ilman muuta ja sillä jotenkuten tulisi toimeen ja sitten sen päälle voisi ja saisi tehdä mitä lystää ja jaksaa tai olla tekemättä yhtikäs mitään.


      • sossupossulle

        Selitäpä tarkemmin tuo jauhomäärä ja olisiko kotimaista vai EU-maista jauhoa;
        ruista, ohraa vai vehnää vai peräti tattaria.
        Mitä ehdottaisit keliaatikolle tai jauhoallergikolle korvaavaksi tuotteeksi.
        Tuo suosittelemasi suolamäärä on ihan liian vähäinen, ei kahtakaan grammaa päivää kohden.
        Tarkoitatko luolaan ajamisella sitä, että sossupossu sitten pakkasten tullen jäätyy.
        Kuka sille muuten antaisi luvan omasta metsästään oksia katkoa,
        se ei näes ole jokamiehen oikeus,
        eikä noita nuotioitakaan saa tehdä.
        Tulee vielä poliisi paikalle.


    • Makke

      Pakkaa kuule kamasi ja matkusta tänne maaseudulle.Täällä on töitä, lomittajia tarvitaan jatkuvasti.Ammattitaidottomuus ei ole este, kyllä siihenkin opetetaan.Saadaan sitten niillä maksamillasi verorahoilla poliisille kumiluoteja ja vesitykkejä!!!

      • ei vain minulle

        Perustulovaatimukseni ei ole henkilökohtainen itsekäs vaatimus niin, että pyytäisin perustuloa itseni vuoksi.
        Perustulovaatimukseni pohjana on ihmisen itsensä arvostamisen lisäksi muuttunut työelämä, työpaikkojen riittämättömyys ja tukisysteemien byrokraattisuus.


      • vähissä???
        ei vain minulle kirjoitti:

        Perustulovaatimukseni ei ole henkilökohtainen itsekäs vaatimus niin, että pyytäisin perustuloa itseni vuoksi.
        Perustulovaatimukseni pohjana on ihmisen itsensä arvostamisen lisäksi muuttunut työelämä, työpaikkojen riittämättömyys ja tukisysteemien byrokraattisuus.

        Puppua sanon minä! Työkkärin sivuillakin on vaikka kuinka paljon avoimia työpaikkoja. Julkiseksi avoimia työpaikkoja ei kaikki ta:t halua julkistaa, joten sekin lisää työkkärin avoimia työpaikkoja. Suomessa on useita "työnvälitysfirmoja", kuinka paljon ne lisäävät avointen työpaikkojen määrää. Lisäksi on paljon! niitä työpaikkoja jotka eivät ilmoita julkisesti avoimistaan, vaan ottavat työntekijöitä hakemusten perusteella.
        Ihme on jos ei työpaikkaa löydy!

        Laiskuutta, jos ei muka työtä löydy!


      • esim
        vähissä??? kirjoitti:

        Puppua sanon minä! Työkkärin sivuillakin on vaikka kuinka paljon avoimia työpaikkoja. Julkiseksi avoimia työpaikkoja ei kaikki ta:t halua julkistaa, joten sekin lisää työkkärin avoimia työpaikkoja. Suomessa on useita "työnvälitysfirmoja", kuinka paljon ne lisäävät avointen työpaikkojen määrää. Lisäksi on paljon! niitä työpaikkoja jotka eivät ilmoita julkisesti avoimistaan, vaan ottavat työntekijöitä hakemusten perusteella.
        Ihme on jos ei työpaikkaa löydy!

        Laiskuutta, jos ei muka työtä löydy!

        seuraavankaltaisille tyypeille:
        a) 19-vuotias vain peruskoulun käynyt nuorukainen
        b) 43-vuotias eronnut, alkoholisoitunut sekatyömies
        c) 52-vuotias nainen, jonka oman alan työpaikat omalta asuinalueelta ja ympäristöstä ovat hävinneet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe