15v

lahjaksi

Mitä voisi antaa synttärilahjaksi 15-vuotiaalle tytölle?

8

4460

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jättäre

Vaikea sanoa kun ei tiedä mistä tämä teini tykkää. Onko jotain rakasta harrastusta ja voisit ostaa siihen liittyvää? Tykkääkö käydä kampaajalla? jnejne.
      Ehkä hieman paremmin varmaan tytön vanhemmat osaisivat kuvailla mitä hän haluaa.. Jos on esim. pyytänyt jotain porukoilta mitä ei ole vielä saanut tms. :)

• jotain....

Rahaahan ne nuoret on aina vailla....tai lahjakortti johonki muotivaateliikkeeseen....

• eräs vaan

15-vuotias ei enää leiki joten lelut on poissuljettu vaihtoehto.

Vaatteista sukat on varmasti ainoa minkä uskaltaa ostaa ilman "varmaa vinkkiä".

Mukavia lahjaideoita on lahjakortti johonkin nuorten suosimaan vaatekauppaan tai kampaajalle tai kosmetologille, levy (kannatta kysyä nuorelta minkä bändin levyn tahtoo), harrastukseen liittyvä juttu (taas kannattaa kysyä nuorelta tai vanhemmalta mitä tarvitsee).

Yksi lahjaidea voisi olla "kapiokirstun kerääminen" eli alat ostaa nuorelle tavaroita, joita hän tarvitsee, kun muuttaa omilleen. Suositeltavinta on ostaa vaikka kotimaisia viinilaseja tai astioita, jostakin tietystä sarjasta. Voit ostaa vaikka kaksi lasia synttärilahjaksi ja neljä rippilahjaksi. Ja sitten taas seuraavina synttäreinä eri kokoa samasta sarjasta, kunnes lapsella on punaviini, valkkari ja juomalasit. Vinkiksi 18 vuotislahjaksi voi ostaa lasien lisäksi laadukkaan viinipullon.

• minäkin ajattelin

Juuri samaa ajattelin minäkin. Ehkä kaikki tuon ikäiset eivät osaa arvostaa astia/pyyhe/liinavaate-lahjoja vielä, mutta poismuuttaessaan ehkä kuitenkin.
        Loistava idea kerätä jotakin sarjaa. Ja sama lahjaidea käy pojillekin, etenkin kummilapsille.
        Kotimainen lasi on kaunista ja arvokasta, ja taatusti astioille on joskus käyttöä.

• banana split

Hm. Täydellinen viinilasisarjako on kotoa muuttavan ensimmäisiä tarpeita?
        Eikö ennemmin kannattaisi kerätä vaikka astiasarjaa - ruokalautaset, syvät lautaset, kahvikupit ja asetit, ruokailuvälineet, tavalliset juomalasit...

• kungia

Kysy kerääkö jo jotain sarjaa kapioiksi. Korut on aina kivoja. Tai tilaa Nuotta-lehti (kristillinen nuortenlehti). Tietty voi antaa pari elokualippua tai viedä tytön teatteriin. Mahdollisesti myös runokirjat voivat kiinnostaa tuon ikäistä. Itse sain tuon ikäisenä kummitädiltäni valokuva-albumin johon hän oli ekalle sivulle liimannut minun kuvani ja kirjoittanut "Kuvia nuoren naisen elämästä". On vielä kandenkymmenen vuoden jälkeenkin meidän kirjahyllyssä täynnä nuoruusmuistoja.

• Sussu89

Itse sain lahjaksi astioita, liinavaatteita jne. ja olin oikein tyytyväinen, sukulaiset tiesivät muuton olevan ajankohtainen, kun omalta paikkakunnalta ei sitä sopivaa jatko-opintopaikkaa löytynyt. On ollu paljon hyötyä kummin ja mummojen antamista kipoista ja kupeista :D Ja osasin minä niitä jo 15-vuotiaanakin arvostaa.
      Vielä kun äiti oli ystävällisesti vinkannut, että sinistä tulee tulevassa kämpässä luultavasti olemaan, niin sattuivat yllättävästi tavaratkin sävy sävyyn :)

• Anonyymi

Hei!💞
      Mulla on hyviä ideoita sillä mä täytin just noin 2viikkoo sit 15 ja sain paljon lahjoja joten laitan ne mitä sain ja jne. Oon sii btw tyttö:
      -uggit (nuorison talvikengät)
      - SOL de janeiro 59 ja 48 (hajuvesi)
      - Kosmetiikkaa esim meikkei
      - pandoraan 3 helaa (koruun helmiä)
      - nomination palan (rannekorun palan)
      - rahaa ja lahjakortteja
      - meikkipussi
      - reppu
      - laukku
      ( tos oli kaikki mitä sain en keksiny muuta mut)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3498
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1516
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe