15v

lahjaksi

Mitä voisi antaa synttärilahjaksi 15-vuotiaalle tytölle?

8

4388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jättäre

Vaikea sanoa kun ei tiedä mistä tämä teini tykkää. Onko jotain rakasta harrastusta ja voisit ostaa siihen liittyvää? Tykkääkö käydä kampaajalla? jnejne.
      Ehkä hieman paremmin varmaan tytön vanhemmat osaisivat kuvailla mitä hän haluaa.. Jos on esim. pyytänyt jotain porukoilta mitä ei ole vielä saanut tms. :)

• jotain....

Rahaahan ne nuoret on aina vailla....tai lahjakortti johonki muotivaateliikkeeseen....

• eräs vaan

15-vuotias ei enää leiki joten lelut on poissuljettu vaihtoehto.

Vaatteista sukat on varmasti ainoa minkä uskaltaa ostaa ilman "varmaa vinkkiä".

Mukavia lahjaideoita on lahjakortti johonkin nuorten suosimaan vaatekauppaan tai kampaajalle tai kosmetologille, levy (kannatta kysyä nuorelta minkä bändin levyn tahtoo), harrastukseen liittyvä juttu (taas kannattaa kysyä nuorelta tai vanhemmalta mitä tarvitsee).

Yksi lahjaidea voisi olla "kapiokirstun kerääminen" eli alat ostaa nuorelle tavaroita, joita hän tarvitsee, kun muuttaa omilleen. Suositeltavinta on ostaa vaikka kotimaisia viinilaseja tai astioita, jostakin tietystä sarjasta. Voit ostaa vaikka kaksi lasia synttärilahjaksi ja neljä rippilahjaksi. Ja sitten taas seuraavina synttäreinä eri kokoa samasta sarjasta, kunnes lapsella on punaviini, valkkari ja juomalasit. Vinkiksi 18 vuotislahjaksi voi ostaa lasien lisäksi laadukkaan viinipullon.

• minäkin ajattelin

Juuri samaa ajattelin minäkin. Ehkä kaikki tuon ikäiset eivät osaa arvostaa astia/pyyhe/liinavaate-lahjoja vielä, mutta poismuuttaessaan ehkä kuitenkin.
        Loistava idea kerätä jotakin sarjaa. Ja sama lahjaidea käy pojillekin, etenkin kummilapsille.
        Kotimainen lasi on kaunista ja arvokasta, ja taatusti astioille on joskus käyttöä.

• banana split

Hm. Täydellinen viinilasisarjako on kotoa muuttavan ensimmäisiä tarpeita?
        Eikö ennemmin kannattaisi kerätä vaikka astiasarjaa - ruokalautaset, syvät lautaset, kahvikupit ja asetit, ruokailuvälineet, tavalliset juomalasit...

• kungia

Kysy kerääkö jo jotain sarjaa kapioiksi. Korut on aina kivoja. Tai tilaa Nuotta-lehti (kristillinen nuortenlehti). Tietty voi antaa pari elokualippua tai viedä tytön teatteriin. Mahdollisesti myös runokirjat voivat kiinnostaa tuon ikäistä. Itse sain tuon ikäisenä kummitädiltäni valokuva-albumin johon hän oli ekalle sivulle liimannut minun kuvani ja kirjoittanut "Kuvia nuoren naisen elämästä". On vielä kandenkymmenen vuoden jälkeenkin meidän kirjahyllyssä täynnä nuoruusmuistoja.

• Sussu89

Itse sain lahjaksi astioita, liinavaatteita jne. ja olin oikein tyytyväinen, sukulaiset tiesivät muuton olevan ajankohtainen, kun omalta paikkakunnalta ei sitä sopivaa jatko-opintopaikkaa löytynyt. On ollu paljon hyötyä kummin ja mummojen antamista kipoista ja kupeista :D Ja osasin minä niitä jo 15-vuotiaanakin arvostaa.
      Vielä kun äiti oli ystävällisesti vinkannut, että sinistä tulee tulevassa kämpässä luultavasti olemaan, niin sattuivat yllättävästi tavaratkin sävy sävyyn :)

• Anonyymi

Hei!💞
      Mulla on hyviä ideoita sillä mä täytin just noin 2viikkoo sit 15 ja sain paljon lahjoja joten laitan ne mitä sain ja jne. Oon sii btw tyttö:
      -uggit (nuorison talvikengät)
      - SOL de janeiro 59 ja 48 (hajuvesi)
      - Kosmetiikkaa esim meikkei
      - pandoraan 3 helaa (koruun helmiä)
      - nomination palan (rannekorun palan)
      - rahaa ja lahjakortteja
      - meikkipussi
      - reppu
      - laukku
      ( tos oli kaikki mitä sain en keksiny muuta mut)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      322
      2954
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      58
      2689
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1722
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1450
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70