Olen kuullut puhetta, että 2000-luku on ns. vesimiehen aikaa, ja sitä ennen oli kalojen aika. Miten nämä aikakaudet voidaan hahmottaa astrologiselta kartalta? Mikä aikakausi tulee seuraavaksi?
Vesimiehen aika
20
2173
Vastaukset
- Adi
Itse olen käsittänyt asian siten, että meneillään oleva aika on vielä kalojen aikaa ja tulee olemaan muutaman sata vuotta.
Tätä kalojen aikaa seuraa sitten vesimiehen aika. Vesimiehen aikaa kauriin aika, sitä jousimiehen aika jne.
"Miten nämä aikakaudet voidaan hahmottaa astrologiselta kartalta?"
Hyvä kysymys! Sanoisin, että nämä aikakaudet vaikuttavat kuitenkin enemmän yhteiskunnallisella tasolla kuin yksilötasolla. Tosin esimerkiksi näin kalojen aikana ihmiset, joilla on kartallaan paljon planeettoja kaloissa ja/tai vahva Neptunus saattavat olla paremmin virittyneitä ajan henkeen.- Aikansa hippi
Jotkut astrologit ovat mieltä, että siirryimme veskariaikaan 4.2.1962 jolloin 7 taivaankappaletta oli veskarissa. Vanhan testamentin aika oli oinas aikaa ja Uudessa testamentissahan esiintyy kala useissa yhteyksissä. Ennakoiko vesimiehen aika jäätiköiden sulamista?
- Triton
Aikansa hippi kirjoitti:
Jotkut astrologit ovat mieltä, että siirryimme veskariaikaan 4.2.1962 jolloin 7 taivaankappaletta oli veskarissa. Vanhan testamentin aika oli oinas aikaa ja Uudessa testamentissahan esiintyy kala useissa yhteyksissä. Ennakoiko vesimiehen aika jäätiköiden sulamista?
...silloin olleesta Vesimiehen merkkiin osuneesta planeettakeskittymästä?
Mutta eivät sitä planeettaklimpit määrää koska "aika" alkaa, kun kysymys on presessiosta. Olen todellakin sitä mieltä että kyse on 2150 - 2160 v jaksoista ja sillä siisti.
Eräs astrologi on sitä mieltä että Kalojen aika alkoi vasta vuoden 70 jaa paikkeilla, koska silloin Jerusalem hävitettiin roomalaisten toimesta (eli juutalaiset, Oinaan ajan kansa, hajotettiin maailmalle). Minusta tämä on aika mielenkiintoinen näkemys.
Kovin vesimiesmäisenä en tätä meneillään olevaa aikaa pitäisi, koska uskontoja käytetään vieläkin tekosyinä riehua ja rötöstellä. Ajatellaan nyt tätä islam-jupakkaakin viime aikoina. - hippi
Triton kirjoitti:
Mutta eivät sitä planeettaklimpit määrää koska "aika" alkaa, kun kysymys on presessiosta. Olen todellakin sitä mieltä että kyse on 2150 - 2160 v jaksoista ja sillä siisti.
Eräs astrologi on sitä mieltä että Kalojen aika alkoi vasta vuoden 70 jaa paikkeilla, koska silloin Jerusalem hävitettiin roomalaisten toimesta (eli juutalaiset, Oinaan ajan kansa, hajotettiin maailmalle). Minusta tämä on aika mielenkiintoinen näkemys.
Kovin vesimiesmäisenä en tätä meneillään olevaa aikaa pitäisi, koska uskontoja käytetään vieläkin tekosyinä riehua ja rötöstellä. Ajatellaan nyt tätä islam-jupakkaakin viime aikoina.Niin totta on että kyseessä on planeettaklimppi, mutta olisko se merkki vesimiehen ajan alkamisesta? 60-luvun hippiaate on selvää kalan aikaa, mutta sitähän seurasi 'vapaus, veljeys, tasa-arvo' ja vapaa kasvatus 60-luvun lopussa. Se taas on vesimiestä. Tottakai raja on epäselvä, kun on kyse tähdistöista ja kun prekession kierros kestää 25725 v ja 2143 v/merkki, niin vuosisatakin on lyhyt aika.
- mars mars
Triton kirjoitti:
Kovin vesimiesmäisenä en tätä meneillään olevaa aikaa pitäisi, koska uskontoja käytetään vieläkin tekosyinä riehua ja rötöstellä. Ajatellaan nyt tätä islam-jupakkaakin viime aikoina.Tuollainen klimppi on kuitenkin harvinainen, sillä yhtä monta taivaankappaletta on vain joka 2160. vuosi samassa merkissä.
- Triton
hippi kirjoitti:
Niin totta on että kyseessä on planeettaklimppi, mutta olisko se merkki vesimiehen ajan alkamisesta? 60-luvun hippiaate on selvää kalan aikaa, mutta sitähän seurasi 'vapaus, veljeys, tasa-arvo' ja vapaa kasvatus 60-luvun lopussa. Se taas on vesimiestä. Tottakai raja on epäselvä, kun on kyse tähdistöista ja kun prekession kierros kestää 25725 v ja 2143 v/merkki, niin vuosisatakin on lyhyt aika.
Well, no jos ajattelee millaisia Kalat ovat (parhaimmillaan empaatikoita ja sympaatikoita yms.) niin eiköhän heiltäkin vapaus, veljeys ja tasa-arvo luonnistuisi. Sitä paitsi nuohan voivat olla kollektiivisia juttuja nuokin.
Toisaalta: mitäs semmoinen tasa-arvo on että akat kumminkin tekevät kaikki työt sillä aikaa kun ukot pössyttelevät pihalla ja puhuvat henkeviä...? Ja mitä on vapaus esim. seksin suhteen, jos ei ole enää vapautta kieltäytyä, tai on mukamas "estynyt"?
En oikein usko että Vesimies välttämättä itsestäänselvästi kannattaa em. arvoja, sillä he ihmisinä vaikuttavat olevan välillä hyvinkin omanarvontuntoisia ja auktoriteettiin pyrkiviä (joskaan eivät niin näkyvästi kuin vastamerkki Leijona).
Mutta kyllä se minulle sopisi semmoinenkin ajatus että 60-luku oli eräänlainen mini-Vesimiehen aika, sellainen esipöllähdys tulevasta ajasta. Eiväthän ne kumminkaan veitsellä leikaten vaihdu keskenään, vaan voi olla pitkäkin aika että energioita menee limittäin... (jos nyt tuollaisiin aikoihin sitten uskoa voi). - aik. hippi
Triton kirjoitti:
Well, no jos ajattelee millaisia Kalat ovat (parhaimmillaan empaatikoita ja sympaatikoita yms.) niin eiköhän heiltäkin vapaus, veljeys ja tasa-arvo luonnistuisi. Sitä paitsi nuohan voivat olla kollektiivisia juttuja nuokin.
Toisaalta: mitäs semmoinen tasa-arvo on että akat kumminkin tekevät kaikki työt sillä aikaa kun ukot pössyttelevät pihalla ja puhuvat henkeviä...? Ja mitä on vapaus esim. seksin suhteen, jos ei ole enää vapautta kieltäytyä, tai on mukamas "estynyt"?
En oikein usko että Vesimies välttämättä itsestäänselvästi kannattaa em. arvoja, sillä he ihmisinä vaikuttavat olevan välillä hyvinkin omanarvontuntoisia ja auktoriteettiin pyrkiviä (joskaan eivät niin näkyvästi kuin vastamerkki Leijona).
Mutta kyllä se minulle sopisi semmoinenkin ajatus että 60-luku oli eräänlainen mini-Vesimiehen aika, sellainen esipöllähdys tulevasta ajasta. Eiväthän ne kumminkaan veitsellä leikaten vaihdu keskenään, vaan voi olla pitkäkin aika että energioita menee limittäin... (jos nyt tuollaisiin aikoihin sitten uskoa voi).Mitä vapaus on vangille tai nunnalle? Sehän on yksilöllinen asia, ei kollektiivinen. Entä vapaus seksin suhteen: kuin sika vatukossa vai itsemääräämisoikeus? Kalat on karma-astrologian mukaan se kehittynein merkki, kun taas vesimies on saanut 'valaistuksen' muutoksen välttämättömyyteen, jotta vapaus, jne. , toteutuisi. Joten sulle on tuo itsestään selvää. Eikös niin?
- Triton
aik. hippi kirjoitti:
Mitä vapaus on vangille tai nunnalle? Sehän on yksilöllinen asia, ei kollektiivinen. Entä vapaus seksin suhteen: kuin sika vatukossa vai itsemääräämisoikeus? Kalat on karma-astrologian mukaan se kehittynein merkki, kun taas vesimies on saanut 'valaistuksen' muutoksen välttämättömyyteen, jotta vapaus, jne. , toteutuisi. Joten sulle on tuo itsestään selvää. Eikös niin?
Hih, vaikkapa näinkin.
(Ihmetyttää vaan minkä takia niin moni Kala hukuttautuu viinaan...)
- Triton
Kuten edellinen sanoikin, ei Kalojen aika vielä ole loppunut.
Nämä ajanjaksothan johtuvat siitä että Maan akseli piirtää laiskaa ympyrää taivaankanteen nähden, ja kevätpäiväntasauspiste siirtyy tähdistöstä toiseen vuosituhansien varrella. Muistelisin nyt äkkiseltään että yksi kausi kestää siinä 2150 - 2160 v. Aikojen täsmälliset alut ja loput ovat tietysti ikuinen kompastuskivi, koska tähdistöt ovat erikokoisia.
Koska näillä aikakausilla ei mielestäni oikeastaan ole kauheasti tekemistä nataaliastrologian kanssa, on ehkä toissijaista lähteä funtsailemaan että pitäisikö niiden kausien olla tasapituisia vai ei (vrt. trooppinen vs. sideerinen astrologia).
Koska kyseessä on lähes 2200 v pituinen ajanjakso, niin millähän tavoin se nyt sitten näkyisi yksittäisten ihmisten kartoilta? Vaikea lähteä asiaa tutkimaan, kun mistäs tähän otat vertailukappaleeksi Oinaan ajan (noin 2000 - 0 eaa) ihmisten syntymäkarttoja... xD Mutta jos joku tähän kykenee, niin siitä vain.
Jokatapauksessa Kalojen ajan teema on tietysti ollut kaikenlaista rasittavaa uskontoon, kollektiiviseen alitajuntaan ja sen sellaiseen liittyvää juttua. Itse olen aurinko-Kala ja hyvin kiinnostunut esoteerisista asioista, mutta kaikki joukkoliikkeet tympivät. Koittaisikin jo Vesihenkilön aika... Mutta kun ei.- mars mars
Oikeesti astrologisen vuoden alussa kevätpäivän tasauksen aikaan aurinko on kalojen merkissä aivan vesimiehen rajalla siirtymässä vesimiehen tähdistöön eikä ole oinaassa, joka aloittaa trooppisen vuoden. Tämä johtuu ns. prekessiosta ja kukin merkki on 2144 v mittainen. New Age liike on perustettu tästä lähtökohdasta ja opista, että ihminen tulee 'omillaan' toimeen eikä jumalaa tarvita.
- Triton
mars mars kirjoitti:
Oikeesti astrologisen vuoden alussa kevätpäivän tasauksen aikaan aurinko on kalojen merkissä aivan vesimiehen rajalla siirtymässä vesimiehen tähdistöön eikä ole oinaassa, joka aloittaa trooppisen vuoden. Tämä johtuu ns. prekessiosta ja kukin merkki on 2144 v mittainen. New Age liike on perustettu tästä lähtökohdasta ja opista, että ihminen tulee 'omillaan' toimeen eikä jumalaa tarvita.
Täh. Kukas sen muka perusti ja missä? Minä kun luulin että ko. nimike vain epämääräisesti niputtaa yhteen porukoita joita kiinnostaa kaikenlaiset jutut joita tiede ei voi todistaa.
Eiköhän se tuolta teosofian puolelta lähtenyt sikisemään, ja teosofia tietysti taas on imenyt vaikutteensa tuolta idän uskonnoista. Mielenkiintoista olisi tietää mikä on vapaamuurariuden ja sen sellaisen merkityst tässä kehityskulussa.
Mutta kukaan ei kai koskaan - kumminkaan! - ole sanonut että heureka tulkoon NEW AGE. Kukahan sen nimikkeen on keksinyt? Oliko kyseessä joku 60-luvun hippi?
Sitäpaitsi newagelaisuudessa on oikeastaan kai enemmistö hyvinkin jumala-hakuista, ja korostetaan koko ajan sitä miten tulisi kehittyä niin että voi yhtyä jumalaan.
Nämä ajatukset New Age -ajatuksiin tutustuneena, ei sitä kristillisin linssein sivusta seuranneena. - mars mars
Triton kirjoitti:
Täh. Kukas sen muka perusti ja missä? Minä kun luulin että ko. nimike vain epämääräisesti niputtaa yhteen porukoita joita kiinnostaa kaikenlaiset jutut joita tiede ei voi todistaa.
Eiköhän se tuolta teosofian puolelta lähtenyt sikisemään, ja teosofia tietysti taas on imenyt vaikutteensa tuolta idän uskonnoista. Mielenkiintoista olisi tietää mikä on vapaamuurariuden ja sen sellaisen merkityst tässä kehityskulussa.
Mutta kukaan ei kai koskaan - kumminkaan! - ole sanonut että heureka tulkoon NEW AGE. Kukahan sen nimikkeen on keksinyt? Oliko kyseessä joku 60-luvun hippi?
Sitäpaitsi newagelaisuudessa on oikeastaan kai enemmistö hyvinkin jumala-hakuista, ja korostetaan koko ajan sitä miten tulisi kehittyä niin että voi yhtyä jumalaan.
Nämä ajatukset New Age -ajatuksiin tutustuneena, ei sitä kristillisin linssein sivusta seuranneena.Ei niin kukaan ole perustanut vaan tarkoitan sitä samaa kuin että uskonto on perustettu Jumalan varaan. Mutta new age liikkeen lähtökohtana on vapaus (vesimies) kaikestaulkopuolisesta. Ihminen on olemukseltaan hengellinen ja pyrkimyksenä on päästä niin pitkälle kuin ihminen vain voi päästä ilman Jumalaa olemalla itse itselleen jumala.
- Triton
mars mars kirjoitti:
Ei niin kukaan ole perustanut vaan tarkoitan sitä samaa kuin että uskonto on perustettu Jumalan varaan. Mutta new age liikkeen lähtökohtana on vapaus (vesimies) kaikestaulkopuolisesta. Ihminen on olemukseltaan hengellinen ja pyrkimyksenä on päästä niin pitkälle kuin ihminen vain voi päästä ilman Jumalaa olemalla itse itselleen jumala.
Se voi tietysti olla että kun itse olen Kala, niin en ole juurikaan keskittynyt New Agessa tuohon itse-itsensä-Jumala-juttuun niinkään. Olen panteistina paremminkin keskittynyt siihen että kaikki on Jumalaa, eli olen kokenut asiat hyvin sanoisinko, heh, kollektiivisesti. Koko olemassaolosta on minun katsantokannaltani tullut pyhää ja kaikki tavallaan lilluu semmoisessa "olemisen meressä"... Ehkäpä tämän vuoksi en niin kauhean vimmainen olekaan tavoittelemaan jotain "valaistumista" tms. kun tavallaan kaikki on ok näinkin, että yleensäkin ollaan olemassa. Olemassaolo on jumalaista.
Niin tai näin, niin kyllä olen sen verran lueskellut noita nyyeitsareitten juttuja (ja toki jossain määrin itsekin heikäläisiin lukeudun), että en kyllä kauhean yleiseksi osaa kokea tuota "itse itsensä Jumalaa". Siellä on vaikuttanut olevan aika paljon populaa jotka kavahtavat moista ajatusta. Että paremminkin ajatellaan että "yhdytään JumalaAN" kuin että "tullaan jumaliksi/-laksi".
Mutta tiedä sitten häntä: onhan näitä kuppikuntia jos vaikka mitä.
- Neptunus
Onpa hassua,että kaikki ovat sitä mieltä,ettei vesimiehen aika ole vielä edes alkanut. Eipä tuolla sinänsä mitään väliä ole,mutta minun tietojeni mukaan vesimiehen aikaan on siirrytty jo hieman ennen 2000-l. alkua ja nyt alkavat vaikutukset tuntua. Yhteiskunnassa ne tosiaan näkyvät,eivät niinkään yksilötasolla,mutta toisaalta yhteiskunnassahan me kaikki elämme eli lopulta myös yksilötasolla.
- mars mars
Olemmeko siirtyneet jo digiaikaan? Joo vähitellen siirrytään tässä vuoden aikana. Entä vesimiehen aikaan? Kalojen ajan merkit näkyvät selkeästi koko 1900-luvun ajan sotineen, ja hörhöilyineen, mutta kokonaisuudessaan se on ollut uranus-vaikutteinen. Uranuksen löytämisen (1781) aikaan alkoi teollinen vallankumous, mutta 1900-luku on teknisen vallankumouksen aikaa. Sen edellisellä puoliskolla kehittyi tiede ja toisella sen sovellukset. Pluto neitsyessä 1957-72 pakotti muutokseen työn ja terveyden alalla sekä pluto vaa'assa 1972-84 mm. seksin alueella vapautti seksin fyysisenä suorituksena ja perustettiinhan tuolloin naisten Vapautusliike, Women's Liberation. Minulle vesimiehen aika alkoi papin aamenesta, joten oma digiaikani on jo alkanut.
- Triton
mars mars kirjoitti:
Olemmeko siirtyneet jo digiaikaan? Joo vähitellen siirrytään tässä vuoden aikana. Entä vesimiehen aikaan? Kalojen ajan merkit näkyvät selkeästi koko 1900-luvun ajan sotineen, ja hörhöilyineen, mutta kokonaisuudessaan se on ollut uranus-vaikutteinen. Uranuksen löytämisen (1781) aikaan alkoi teollinen vallankumous, mutta 1900-luku on teknisen vallankumouksen aikaa. Sen edellisellä puoliskolla kehittyi tiede ja toisella sen sovellukset. Pluto neitsyessä 1957-72 pakotti muutokseen työn ja terveyden alalla sekä pluto vaa'assa 1972-84 mm. seksin alueella vapautti seksin fyysisenä suorituksena ja perustettiinhan tuolloin naisten Vapautusliike, Women's Liberation. Minulle vesimiehen aika alkoi papin aamenesta, joten oma digiaikani on jo alkanut.
Sussiukkeri, nyt vasta tajusin että eikös nämä ns. kollektiivisesti vaikuttavat planeetat Uranus, Neptunus ja Pluto löydetty nimenomaan Kalojen aikana... Ainakin yleisesti uskotaan että ihmiskunta sitä ennen tunsi planeetat vain Saturnukseen asti (mitä tosin epäilen).
Jos vielä löytyy jotain ihan oikeasti planeetan sorttista mötikkää avaruudesta, voi vain pohdiskella että mitähän sekin nyt sitten edustaisi. Kun alkaa jokainen inhimillisen toiminta-alueen idea olla jo "planetoitu". - mars mars
Triton kirjoitti:
Sussiukkeri, nyt vasta tajusin että eikös nämä ns. kollektiivisesti vaikuttavat planeetat Uranus, Neptunus ja Pluto löydetty nimenomaan Kalojen aikana... Ainakin yleisesti uskotaan että ihmiskunta sitä ennen tunsi planeetat vain Saturnukseen asti (mitä tosin epäilen).
Jos vielä löytyy jotain ihan oikeasti planeetan sorttista mötikkää avaruudesta, voi vain pohdiskella että mitähän sekin nyt sitten edustaisi. Kun alkaa jokainen inhimillisen toiminta-alueen idea olla jo "planetoitu".....näkyy planeetat saturnukseen saakka. Uranus löydettiin kaukoputkella 1781 13. 3. kaksosten tähdistössä, neptunus matemaattisesti ennustamalla 1846 ja pluto 1930 ravussa kaukoputkella. Pluton siirtyminen 1939 leijonaan aloitti toisen maailmansodan. So ist das Leben!
- herstory
mars mars kirjoitti:
....näkyy planeetat saturnukseen saakka. Uranus löydettiin kaukoputkella 1781 13. 3. kaksosten tähdistössä, neptunus matemaattisesti ennustamalla 1846 ja pluto 1930 ravussa kaukoputkella. Pluton siirtyminen 1939 leijonaan aloitti toisen maailmansodan. So ist das Leben!
Hitlerin Saksan hyökkäys Puolaan 1939 aloitti toisen maailmansodan
- mars mars
herstory kirjoitti:
Hitlerin Saksan hyökkäys Puolaan 1939 aloitti toisen maailmansodan
Niinhän se olikin, joo! Taisin lukea saksal.oppikirjoja. :/. Mutta astrologisesti on kuten kirjoitin.
- Pätijämoderaattori
Kuka idiootti täällä mahtaa olla moderaattorina, kun poistelee asiallisia viestejä mm. tästä ketjusta?
Vaikeaa laittaa samaa viestiä enää uudelleen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889