Parturiin Tallinnassa

Betty

Kertokaas vinkkejä ja kokemuksia Tallinnan partureista. Missä halvin naisten hiustenleikkuu lähellä satamaa tai keskustan alueella?

16

5459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Betty

...selaillut eri paikkoja läpi internetissä, mutta kysyinkin nyt mahdollisesti kokemuksia eri paikoista.

• Poromies

Jos käyt Tallinnassa parturoitavana, muista muutama seikka.

Itse olen (miehenä) käynyt useita kertoja parturissa Virossa. Parturiliikkeiden/kampaamojen nimiä en kyllä jaksa muistaa, mutta niitähän kyllä piisaa. Ilusalong-kyltillä varustetuissa paikoissa saatat saada usein myös muita kauneudenhoitopalveluita, ilusalonghan tarkoittaa kauneussalonkia.

Muutaman kerran on tullut vastaan semmoinen parturiliike, jossa venäjänkielisen parturin kielitaito on ollut hyvin rajallinen. Itse en puhu venäjää, ja viron suhteen olen ollut samalla (matalalla) tasolla kuin parturikin. Läntisiä sivistyskieliä parturi ole osannut, joten elekieli on ollut tarpeen. Näin jopa kaupungin keskustassa, jossa poroja ja muita ulkomaanpellejä sentään liikkuu aika paljon.

Hinnat vaihtelevat runsaastikin. Keskustassa on luonnollisesti kalliimpaa kuin syrjemmällä. Esim. Nõmmella hiukseni leikattiin muutamalla eurolla. Syrjemmällä poroa kusetetaan yleensä vähemmän.

Eli jos haluaa olla varma siitä, mitä saa, kannattaa etukäteen tarkistaa paikan kielipolitiikka ja hinnat. Parturiliikkeiden nimiä tms. en valitettavasti pysty tähän hätään antamaan.

• Betty

Kiitos, täytyykin olla tarkkana!

• vironkävijä
        Betty kirjoitti:

Kiitos, täytyykin olla tarkkana!

lisäisin, että viime pääsiäisenä leikattiin molempien teinieni tukka lähellä Stockmannia, oli pieni ja rähjäisen näköinen rakennus päällepäin, mutta sisällä kaksi aivan asiallista parturi-kampaajaa ja kosmetologi. Hiustenleikkuut, muodikkaat vieläpä, yht 200 kroonia. Pyhäpäivä, isommat (kuten Viru-hotellin) kampaamot täyteen buukattuja.

Venäjää puhuivat, asiakkaat myös paikallisia venäläisiä, joiden avulla sitten kiiteltiin puolin ja toisin englantia käyttäen. Nimeä en minäkään valitettavasti muista, jos paikalla lie ollutkaan.

• juuksur
        vironkävijä kirjoitti:

lisäisin, että viime pääsiäisenä leikattiin molempien teinieni tukka lähellä Stockmannia, oli pieni ja rähjäisen näköinen rakennus päällepäin, mutta sisällä kaksi aivan asiallista parturi-kampaajaa ja kosmetologi. Hiustenleikkuut, muodikkaat vieläpä, yht 200 kroonia. Pyhäpäivä, isommat (kuten Viru-hotellin) kampaamot täyteen buukattuja.

Venäjää puhuivat, asiakkaat myös paikallisia venäläisiä, joiden avulla sitten kiiteltiin puolin ja toisin englantia käyttäen. Nimeä en minäkään valitettavasti muista, jos paikalla lie ollutkaan.

Esim: Tallinnan keskitori-keskturg raitiovaunu pysäkin vieressä.
        Ei saa maksaa ylihintaa sillä 60 kroonia on miesten hiustenleikkuun normaali hinta Eestissä.

• Kitupiikki.

Tallinnasta 30km miesten parturi 25eek, elämä kallis!!

• juuksur

sanos se

• Kitupiikki.
        juuksur kirjoitti:

sanos se

Kohilassa juuksur ELLE!

• Poro Tallinnasta

Jos meinaan sattuu asumaan Kohilassa!:)

Tallinnassa saa miesten tukanleikkuun 50-60 eek:illä (esim. Madara juuksuur Kristiine keskusen luona), joka on varmasti halvempi kuin Kohilan reissun kokonaiskulut.

• Betty

Vastaan itse kysymääni kysymykseen, josko siitä mitään iloa kellekkään olisi. Eli varasin sähköpostilla kahdelle naishenkilölle etukäteen hiustenleikkuun netissä tekemieni vertailujen perusteella. Kyseinen paikka oli keskustan läheisyydessä, mutta hieman syrjemmässä.

Vastauksen sähköpostiini sain suht`nopeasti, ihan hyvin ymmärrettävästi (Itse laitoin suomeksi ja englanniksi saman viestin mailiin). Menimme paikalle, hinnasto tulostettuna. Itselläni oli kuva jonka mukaan halusin leikattavan. Toinen naishenkilö otti tasoituksen ja etutukan leikkuun.

Koko leikkuun ajan ympärilläni puhuttiin pelkkää venäjää, ja jotenkuten saimme kommunikoitua. Leikkuun jälkeen parturini alkoi föönata vaikka olin pyytänyt pelkän leikkuun. Leikkuun jälkeen, tulos ei ollut aivan se mitä olin odottanut, nyt odotan, että hiukset kasvavat ja menen suomessa parturiin.

Kun tuli maksun aika, paikan pomo kirjoitti paperille summan. Ystävältäni koitettiin kyniä 30 EEKiä enemmän kuin hinnastossa. Minulle "pomo" kirjoitti leikkuu 120 EEK ja föönäus 80 EEK. Sanoin etten pyytänyt mitään föönäusta, hinta laski hieman, sanoin etten aio maksaa sellaisesta jota en pyytänyt. Sain lopulta maksettua ainoastaan leikkuun.

Olkaa siis tarkkoja! Vaikka on kyse ehkä pienistäkin summista, ei meidän tarvitse silti maksaa mitään ylimääräistä. Muuten Tallinnan matka oli onnistunut! :)

• .ee

Hei,

kiva oli huomata, että muillakin on samat aikeet kuin mulla.

Mä löysin netistä hyvältä vaikuttavan kampaajan, nimeltään Mariness. Se on just kuulemma siinä Stockan nurkalla. Nettisivut on myös suomeksi (eikä mitään kirjoitusvirheitäkään niin paljon) ja vastaus tuli heti seuraavana päivänä. Nettisivuilla on myös hinnat ilmoitettuna, joten eivät pääse kusettamaan niin helposti.

Itse varasin ajan toukokuun lopulle hiustenpidennykseen (Suomessa ihan törkeän kallista), katotaan mitä tulee!

www.mariness.ee

• Hiukset_kasvaneet

Olen odottanut kokemuksiasi hiustenpidennyksestä, mutta ei vaan kuulu. Ei tainnut onnistua?

• tambieda

Kymmenessä vuodessa suominaisen ajatukset hiusten pidentämisestä ovat vaihtuneeet niiden kynimiseen.

• kokeilespiruuttaskaljua

Miesten leikkuussa on vaihtoehdot; koneleikkuu 6 mm, 9mm, 12mm.
      Eli kyniminen on edullista.
      Siinä olikin vaihtoehdot miehille, ei virolainen tai venäläinen parturi osaa saksilla leikata.

• Maksaja

Ei nykyään pääkaupunkiseudulla asuvan miehen kannata Tallinnassa leikkuuttaa hiuksiaan, koska Helsingissä saa sen 10-15 eurolla.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe