Siskoni mies raiskasi minut

Maaret

Kun olin 14 vuotias, siskoni mies raiskasi minut. Asia on pidetty siskoltani salassa mutta toinen sisareni sai tietää asiasta sen tapahtuma-aikoihin.

Tuosta on kulunut jo kohta 30 vuotta ja kyseinen mies on tullut sen jälkeen uskoon. Olen ollut naimisissa yli 20 vuotta.

Tapahtuneesta ei ole puhuttu vuosiin, emme edes tämän kyseisen miehen kanssa ole puhuneet enää vuosikausiin tähän tapahtumaan liittyvistä asioista. En edes tiedä miten mies nykyään asiasta ajattelee, katuuko tms.

Nyt toinen sisareni, joka siis tietää asiasta, on riitaantunut siskoni perheen kanssa. Hän uhkaa paljastaa tietonsa mikäli häntä vielä lisää loukataan. Yritin sanoa hänelle että kannattaa miettiä kaksi kertaa puhuuko siitä, kun seurauksista ei ole tietoa. Kyseisellä miehellä on siskoni kanssa 4 lasta, kaikki aikuisia jo.

Pelottaa vähän jos kuitenkin niin tulisi käymään. Onko vastaavia kokemuksia kellään tai mitä olette mieltä? Tehtyä kun ei saa tekemättömäksi jos menee tuollaisen asian paljastamaan.

25

3951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiinaliina

En tajua, muttei se mitään... Miksi teko piti pitää siskoltasi salassa? Se on tyhmää. Raiskaus on erittäin paljon huonompi juttu kuin uskottomuus jo sinällään. Sitten kun ottaa huomioon, että olit alaikäinen ja vielä raiskaajan vaimon sisko niin... Mies on päässyt liian vähällä. Tapauksesta olisi pitänyt ilmoittaa poliisille aikoinaan. Melkein toivon, että sisaresi saa tietää...

• Nimetön

Onpa hienoa alkaa syyllistämään toista tyhmäksi ja alkaa jälkiviisastelemaan asialla, joka on tapahtunut vastoin omaa tahtoa teini-iässä ja kauan, kauan sitten! Kuinka idiootti pitää ihmisen olla että tuollaista tekstiä kehtaa kirjoittaa?? Ja sitten vielä kaiken kukkuraksi kruunaat koko kakkusi toteamalla, että siskolle pitäisi kertoa!! Ei helvetti! Minkälainen ihminen nää oikein oot? Tuliko esimerkiksi sikon 4 lasta ollenkaan mieleen...? Jne.

• paaahvi.
        Nimetön kirjoitti:

Onpa hienoa alkaa syyllistämään toista tyhmäksi ja alkaa jälkiviisastelemaan asialla, joka on tapahtunut vastoin omaa tahtoa teini-iässä ja kauan, kauan sitten! Kuinka idiootti pitää ihmisen olla että tuollaista tekstiä kehtaa kirjoittaa?? Ja sitten vielä kaiken kukkuraksi kruunaat koko kakkusi toteamalla, että siskolle pitäisi kertoa!! Ei helvetti! Minkälainen ihminen nää oikein oot? Tuliko esimerkiksi sikon 4 lasta ollenkaan mieleen...? Jne.

lukihäiriö, ei siinä sanottu ketään tyhmäksi, vaan sanottiin että jokin teko on tyhmää...pahvi.

• Nimetön
        paaahvi. kirjoitti:

lukihäiriö, ei siinä sanottu ketään tyhmäksi, vaan sanottiin että jokin teko on tyhmää...pahvi.

Entä pysähdyitkö ollenkaan ajattelemaan mistä siinä on kyse? Teinitytön raiskauksesta, joka on tapahtunut kymmeniä vuosia sitten. Raiskaajana oman siskon mies. Nyt siskon perheessä neljä lasta ja mies tullut uskoon. Ja tämä vitun tiinaliina alkaa viisastelemaan tässä vaiheessa, miten olisi pitänyt toimia ja kuinka tyhmää oli. Ja sitten on vielä sitä mieltä että olisi oikein, että nyt asia revittäisiin auki!?!

Jos tuo kirjoitus ei ollut jonkun mielestä helvetin typerä, suorastaan typeryyden huippu, niin mikä sitten?!?

Mulle on ihan sama mitä täällä mulle huudellaan, mutta kyllä näillä huutajillakin joku taju ja tolkku pitäisi sentään asioissa olla.

• tiinaliina
        Nimetön kirjoitti:

Entä pysähdyitkö ollenkaan ajattelemaan mistä siinä on kyse? Teinitytön raiskauksesta, joka on tapahtunut kymmeniä vuosia sitten. Raiskaajana oman siskon mies. Nyt siskon perheessä neljä lasta ja mies tullut uskoon. Ja tämä vitun tiinaliina alkaa viisastelemaan tässä vaiheessa, miten olisi pitänyt toimia ja kuinka tyhmää oli. Ja sitten on vielä sitä mieltä että olisi oikein, että nyt asia revittäisiin auki!?!

Jos tuo kirjoitus ei ollut jonkun mielestä helvetin typerä, suorastaan typeryyden huippu, niin mikä sitten?!?

Mulle on ihan sama mitä täällä mulle huudellaan, mutta kyllä näillä huutajillakin joku taju ja tolkku pitäisi sentään asioissa olla.

Kuulehan nimetön kiukuttelija. Tuossa tapauksessa tyhmintä oli RAISKAUS (ei ole raiskatun syy, eihän!??), joka on erittäin TUOMITTAVA RIKOSOIKEUDENALAINEN ASIA. Sen SALAAMISELLA suojellaan vain rikollista. Pitäisikö muutkin isipappojen tekemät rikokset kaikissa tapauksissa olla kertomatta heidän vaimoilleen, ettei vain kenellekään tulisi paha mieli, niih?? Ja lässyn lää.

Vähän kuulkaas keljuttaa, että täällä paasataan suureen ääneen isoin plakaatein "TOTUUS JULKI" silloin kun kysymys jotain mitättömästä uskottomuustapauksesta: "Kävin kerran kännissä vieraissa ja kadun; kerronko kumppanilleni vai en": Juuh, siihen kyllä vastataan "Kaikki pitää kertoa ja tunnustaa - TOTUUS on koko elämä, mitään ei saa salata". Joo, ja sitten kun siskon mies raiskaa lapsen, niin sanotaan, että seurakunnassa pitää vaieta! Voihan hel-etti.

En tietysti tiedä muista, mutta itse olen sen verran perverssi, että mieluummin haluaisin totuuden julki mieheni tekemistä rikoksista kuin uskottomuudesta :O!

• tiinaliina
        Nimetön kirjoitti:

edelleen: Jos minä olisin tuo äiti ja minulla nuo 4 lasta, ja vaikkakin 20 vuotta sitten raiskattu sisko, niin JUURI SEN TAKIA haluaisin tietää ENITEN!

Ei muuten ole onneksi vaikea ymmärtää miksi raiskaajat ja erityisesti lapsen raiskaajat ovat vankilassa erittäin epäsuosiossa muiden rikollisten keskuudessa. Onneksi vankilassa asiat ovat edes tältä osin kohdallaan....

• Nimetön
        tiinaliina kirjoitti:

Kuulehan nimetön kiukuttelija. Tuossa tapauksessa tyhmintä oli RAISKAUS (ei ole raiskatun syy, eihän!??), joka on erittäin TUOMITTAVA RIKOSOIKEUDENALAINEN ASIA. Sen SALAAMISELLA suojellaan vain rikollista. Pitäisikö muutkin isipappojen tekemät rikokset kaikissa tapauksissa olla kertomatta heidän vaimoilleen, ettei vain kenellekään tulisi paha mieli, niih?? Ja lässyn lää.

Vähän kuulkaas keljuttaa, että täällä paasataan suureen ääneen isoin plakaatein "TOTUUS JULKI" silloin kun kysymys jotain mitättömästä uskottomuustapauksesta: "Kävin kerran kännissä vieraissa ja kadun; kerronko kumppanilleni vai en": Juuh, siihen kyllä vastataan "Kaikki pitää kertoa ja tunnustaa - TOTUUS on koko elämä, mitään ei saa salata". Joo, ja sitten kun siskon mies raiskaa lapsen, niin sanotaan, että seurakunnassa pitää vaieta! Voihan hel-etti.

En tietysti tiedä muista, mutta itse olen sen verran perverssi, että mieluummin haluaisin totuuden julki mieheni tekemistä rikoksista kuin uskottomuudesta :O!

raiskauksen vakavuudesta rikoksena. Se on aina tuomittavaa. Olen sitä mieltä, että selvästi osoitetusta raiskauksesta ainoa oikea tuomio on vankeustuomio. Se, mitä muuta raiskaukseen liittyy, on tapauskohtaista ja voi vaikuttaa asiaan joko raskauttavasti taikka joskus lieventävästi. Tässä tapauksessa olen sitä mieltä, että kun sukulaismies raiskasi alaikäisen, perhepiiriin kuuluvan tytön, raiskaus oli törkeä. Siis siinä oli mun mielestäni ilman muuta raskauttavia piirteitä, jollaisten kuuluu pidentää tuomiota. Tätä en halua jättää epäselväksi, jotta et pääse syyttelemään minua raiskaajan ja hänen tekojensa puolustelusta, kuten epäilemättä mielelläsi tekisit.

Kyse on kuitenkin todella vanhasta tapauksesta. parikymmentä vuotta on todella pitkä aika. Rikosoikeudellisesti teko on jo ajat sitten vanhentunut. Miestä ei voisi enää saada asiasta mihinkään rikosoikeudelliseen vastuuseen. Myös näyttö olisi ongelma, jollei mies sitten kertoisi seikkaperäisesti tekoaan ja tunnustaisi sitä. Luulen että hän onkin sen itselleen ja jmalalleen tehnyt. Se, että mies on tullut uskoon kertoo ainakin munulle siitä, että hän on todennäköisesti kantanut teostaan raskasta taakkaa koko sen jälkeisen elämänsä ajan. Mikä voisi olla ihmiselle pahempi rangaistus?

Tekoa ei saa tekemättömäksi. Sen kai ymmärtää jokainen. Mitä siis pitäisi tehdä? Tuoda asia julki NYT, monen kymmenen vuoden jälkeen? Alkaisi hirvittävä puiminen sen suhteen, mitä oikeastaan tapahtui. Veikkaanpa, että osapuolilla saattaisi olla (vilpittömästikin) tapahtuneesta täysin erilaiset näkemykset. Etkö itse luule niin? Kuinka hyvin itse muistat seikkaperäisesti jonkin tapahtumasarjan kymmenien vuosien takaa (jos olet edes elänyt niin pitkään)? En minä ainakaan, vaikka niillä olisi suurikin merkitys.

Lisäksi ihmisen aivot tekevät psyykkisesti ja emotionaalisesti tärkeiden tapahtumien kohdalla tepposet, ja muistikuvat ovat todennäköisemmin vääriä kuin oikeita. Tämä pätee sekä uhriin että rikoksen tekijään. Molemmat selittävät vuosien mittaan alitajunnassaan asioita itselleen johonkin (ennalta arvaamattomaan) suuntaan ja sen johdosta muistikuvat muuttuvat toisiksi, kuin mitä todellisuus oli. Sillä en syytä ketään enkä vihjaa mitään, totean vain että näin ihmismielessä tapahtuu.

Ja vaikka asia selviäisikin tapahtumien osalta, mitä ja ketä se hyödyttäisi? Kerroppa. Ketä se hyödyttäisi? Uhria? Rikoksentekijän vaimoa? Heidän yhteisiä lapsiaan? Millä tavalla?

Todennäköisintä, mitä siitä ainakin seuraisi on se, että nuo 4 lasta kärsisivät asian puinnista. Heille joistakin tai kaikille voisi jäädä asian julkitulemisesta koko elämän mittaiset traumat. Olisiko se sinun mielestäsi mitätön hinta "totuuden" julkituomisen tärkeyden rinnalla? Entä jos mies on kärsinyt kiirastulensa, katunut ja sovittanut asian sisällään ja on kyennyt jatkamaan elämäänsä vastuullisena aviomiehenä ja neljän lapsen isänä. Olisiko oikein "räjäyttää" asia uudelleen hänen ja koko perheen silmille?

Tätä sinun tulisi totuuden janosi kanssa miettiä pitkään ja hartaasti. Haluaisitko itse tänään kuulla isäsi (tai jonkun sinulle hyvän, läheisen, turvallisen ja rakkaan ihmisen) tehneen nuoruudessaan hirvittävän rikoksen? Vai jättäisitkö mieluiten kuulematta? Itse valitsisin epäröimättä kakkosen.

• nimellinen ihminen
        Nimetön kirjoitti:

raiskauksen vakavuudesta rikoksena. Se on aina tuomittavaa. Olen sitä mieltä, että selvästi osoitetusta raiskauksesta ainoa oikea tuomio on vankeustuomio. Se, mitä muuta raiskaukseen liittyy, on tapauskohtaista ja voi vaikuttaa asiaan joko raskauttavasti taikka joskus lieventävästi. Tässä tapauksessa olen sitä mieltä, että kun sukulaismies raiskasi alaikäisen, perhepiiriin kuuluvan tytön, raiskaus oli törkeä. Siis siinä oli mun mielestäni ilman muuta raskauttavia piirteitä, jollaisten kuuluu pidentää tuomiota. Tätä en halua jättää epäselväksi, jotta et pääse syyttelemään minua raiskaajan ja hänen tekojensa puolustelusta, kuten epäilemättä mielelläsi tekisit.

Kyse on kuitenkin todella vanhasta tapauksesta. parikymmentä vuotta on todella pitkä aika. Rikosoikeudellisesti teko on jo ajat sitten vanhentunut. Miestä ei voisi enää saada asiasta mihinkään rikosoikeudelliseen vastuuseen. Myös näyttö olisi ongelma, jollei mies sitten kertoisi seikkaperäisesti tekoaan ja tunnustaisi sitä. Luulen että hän onkin sen itselleen ja jmalalleen tehnyt. Se, että mies on tullut uskoon kertoo ainakin munulle siitä, että hän on todennäköisesti kantanut teostaan raskasta taakkaa koko sen jälkeisen elämänsä ajan. Mikä voisi olla ihmiselle pahempi rangaistus?

Tekoa ei saa tekemättömäksi. Sen kai ymmärtää jokainen. Mitä siis pitäisi tehdä? Tuoda asia julki NYT, monen kymmenen vuoden jälkeen? Alkaisi hirvittävä puiminen sen suhteen, mitä oikeastaan tapahtui. Veikkaanpa, että osapuolilla saattaisi olla (vilpittömästikin) tapahtuneesta täysin erilaiset näkemykset. Etkö itse luule niin? Kuinka hyvin itse muistat seikkaperäisesti jonkin tapahtumasarjan kymmenien vuosien takaa (jos olet edes elänyt niin pitkään)? En minä ainakaan, vaikka niillä olisi suurikin merkitys.

Lisäksi ihmisen aivot tekevät psyykkisesti ja emotionaalisesti tärkeiden tapahtumien kohdalla tepposet, ja muistikuvat ovat todennäköisemmin vääriä kuin oikeita. Tämä pätee sekä uhriin että rikoksen tekijään. Molemmat selittävät vuosien mittaan alitajunnassaan asioita itselleen johonkin (ennalta arvaamattomaan) suuntaan ja sen johdosta muistikuvat muuttuvat toisiksi, kuin mitä todellisuus oli. Sillä en syytä ketään enkä vihjaa mitään, totean vain että näin ihmismielessä tapahtuu.

Ja vaikka asia selviäisikin tapahtumien osalta, mitä ja ketä se hyödyttäisi? Kerroppa. Ketä se hyödyttäisi? Uhria? Rikoksentekijän vaimoa? Heidän yhteisiä lapsiaan? Millä tavalla?

Todennäköisintä, mitä siitä ainakin seuraisi on se, että nuo 4 lasta kärsisivät asian puinnista. Heille joistakin tai kaikille voisi jäädä asian julkitulemisesta koko elämän mittaiset traumat. Olisiko se sinun mielestäsi mitätön hinta "totuuden" julkituomisen tärkeyden rinnalla? Entä jos mies on kärsinyt kiirastulensa, katunut ja sovittanut asian sisällään ja on kyennyt jatkamaan elämäänsä vastuullisena aviomiehenä ja neljän lapsen isänä. Olisiko oikein "räjäyttää" asia uudelleen hänen ja koko perheen silmille?

Tätä sinun tulisi totuuden janosi kanssa miettiä pitkään ja hartaasti. Haluaisitko itse tänään kuulla isäsi (tai jonkun sinulle hyvän, läheisen, turvallisen ja rakkaan ihmisen) tehneen nuoruudessaan hirvittävän rikoksen? Vai jättäisitkö mieluiten kuulematta? Itse valitsisin epäröimättä kakkosen.

Sinä hermostut täällä muiden kommenteistä ja neuvoista. Itse olet kuin mikäkin saarnamies - ja vielä 'nimetön' sellainen. Tulisit alas saarnastuolista, ja lopettaisit moraalisaarnasi ajoissa. Juttujasi ei jaksa edes lukea loppuun, jos ihan rehellisiä ollaan.

• sävyttäjä
        Nimetön kirjoitti:

Tekstisi sävy on sellainen, että et taida ainakaan olla asianajajia (- vaikka selvästi haluaisit olla).
        Tulee lisäksi vaikutelma, että tämä tarina koskettaa sinua jotenkin henkilökohtaisella tasolla...?

• Nimetön
        nimellinen ihminen kirjoitti:

Sinä hermostut täällä muiden kommenteistä ja neuvoista. Itse olet kuin mikäkin saarnamies - ja vielä 'nimetön' sellainen. Tulisit alas saarnastuolista, ja lopettaisit moraalisaarnasi ajoissa. Juttujasi ei jaksa edes lukea loppuun, jos ihan rehellisiä ollaan.

Onko sulla rankkaa?? Voi voi..

• Nimetön
        sävyttäjä kirjoitti:

Tekstisi sävy on sellainen, että et taida ainakaan olla asianajajia (- vaikka selvästi haluaisit olla).
        Tulee lisäksi vaikutelma, että tämä tarina koskettaa sinua jotenkin henkilökohtaisella tasolla...?

Kyllä mun on helppo samaistua ap:een siinä mielessä, että joutuu kuuntelemaan tollasten kaikenmaailman tiiamarinoiden "viisauksia". Se kyllä vituttaa suunnattomasti! Myönnän. Muuta henkilökohtaisuutta ei taida olla.

Jaa että lakimies? No tokkopa. =) Tiedätkös sä mitä kannattaa tehdä, jos näkee lakimiehen takapihallaan kontallaan ja oksentamassa verta?

• tiinaliina
        Nimetön kirjoitti:

Miten niin asia on mielestäsi "ajat sitten" vanhentunut???

"Rikoslain mukaan syyteoikeus vanhentuu 20 vuodessa teosta, jos kyseessä on törkeä raiskaus tai törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö,"

Tähän ollaan suunnittelemassa muutosta. Tuo aika laskettaisiin alkavaksi vasta siitä, kun uhri on täyttänyt 18v (ei siis tässä tapauksessa 14vuotiaasta). Hyvä juttu.

• Nimetön
        tiinaliina kirjoitti:

Miten niin asia on mielestäsi "ajat sitten" vanhentunut???

"Rikoslain mukaan syyteoikeus vanhentuu 20 vuodessa teosta, jos kyseessä on törkeä raiskaus tai törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö,"

Tähän ollaan suunnittelemassa muutosta. Tuo aika laskettaisiin alkavaksi vasta siitä, kun uhri on täyttänyt 18v (ei siis tässä tapauksessa 14vuotiaasta). Hyvä juttu.

juttu on vanha. Da?

• hmmm..

"Kun olin 14 vuotias, siskoni mies raiskasi minut. Asia on pidetty siskoltani salassa.."

"Miksi teko piti pitää siskoltasi salassa? Se on tyhmää."

Kyllä tuosta kieltämättä saa sen vaikutelman, että moitit siitä, ettei LAPSI osannut toimia VIISAAMMIN aikuisellekkin vaikeassa tilanteessa..

• Anonyymi

Kaikista kauheinta on kun musta mies raiskaa kun haju jää ikiajoiksi mieleen. Mustat on kova kouraisia ja iljettäviä. Kyllä monelle tulee pahoja mielenterveys ongelmia.

• u_n

tämä juttu ei mielestäni kuulu tänne pettämispalstalle, vaikka äkkisiltään niin voisi luulla. Ensinnäkin tuntuu tosi pahalta tuo sinun osuus tuossa tarinassa. Ehkä saisit tukea ja perempia neuvoja tuolta mielenterveys-palstalta. Siellä käsitellään joskus tämäntyyppisiä hankaliakin juttuja. Tottakai omalle kohdalle jos sattuisi, niin toivoisin ettei siitä mitään sukuriitaa kehkeytyisi. Olen kuitenkin sitä mieltä, että sinä olet se joka tässä eniten kärsi, monin tavoin. Vanhojen juttujen auki repiminen saattaa käydä yli sinun henkisen kestokyvyn jos ne tuolla tavoin puretaan, aika traumaattinen kokemus tuo on ollut monin tavoin.

• mene puolustaan...

siis kai tajusit mitä puhuit!!! mua on joskus käytetty hyväksi, eikä tosiaan kuulu siskon miehen tehä mitään seksuaalista muille ku vaimolleen!!! ANTAKAA MIES ILMI ENNEN KU TEKEE SEN USEAMMALLE!!! Mieti jos sul ois tytär, ja se tekis sen sille. sä et sillä hetkellä pysty sitä tytärtäs suojeleen!!!! herr...jeee TEE JOTAIN ENNENKU ON LIIAN MYÖHÄSTÄ! se voi sanoo et ei sitä oo muille tehny, mutta mikä on asian oikee laita?

• Nimetön

Ennekuin on myöhäistä? Myöhäistä mistä? Ennekuin ukko kuolee vai? Luitko sä edes tota juttua? Tapauksesta on 20 vuotta. Järkiii!!??

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Ennekuin on myöhäistä? Myöhäistä mistä? Ennekuin ukko kuolee vai? Luitko sä edes tota juttua? Tapauksesta on 20 vuotta. Järkiii!!??

30 vuotta. God damn. ;)

• Jaskaskas

Ihme vouhkausta. Kuluko se värkki siitä? Elämä jatkuu ja kaikki ok. Jos se toinen sisko alkaa vouhkaamaan niin aina voi sanoa tämän valehtelevan jolloin isompaa ongelmaa ei synny.

• ihminenonsusi

suomi täynnä tuommosta sontaa.yäk.jotenkin ne on aina kostettu.jokaisen kuolema on tuskallista.näin minä uskon.susille tämmösiä ei anneta raadeltaviksi.

• raastupaanvaan

Onhan se rikos mutta sana sanaa vastaan.

• suku.on.paras

Aloittaja on selvästi tykännyt mitä siskonmies on aikoinaan tehnyt kun on noin suojelevainen raiskaajaa kohtaan ja haukkuu täällä muita. Tais naida sulta aivotki pehmeeks ku ihan noin kovasti pitää raiskaajaa puolustella :D Hauskoja sukuhetkiä vaan.

• 12vvanhaketjumutta

Oma oikeus vai 30 vuotta siskon elämästä pyyhkäisty pois?
      Kumpaakohan aloittaja päätynyt..

• Anonyymi

Tapahtuneesta on siis nyt kulunut jo lähes 50 vuotta.

Olisi silti kiva tietää tapauksesta tarkemmin esim. oliko aloittaja ennen raiskausta vielä neitsyt. Meinaan jos mies on päässyt panemaan neitsyttä 14-vuotiasta, eikä ole jäänyt tästä kiinni vaimolleen tai saanut rangaistusta, niin aika onnekas ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      120
      2328
    2. 133
      1874
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      103
      1202
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      76
      1088
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      986
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe