moro elikkä meitin vespa kulkee 65kmh. Prikka poistettu pääsuutin vaihdettu suuremmaksi,tilasin malossin kilpa variaattorin ,asensin ja lähin testaamaan ni ei menny kuin 30kmh,rullat oli 6.1g sitä en tiä että mitkä vespassa on vakiona, mutta ovat raskaammat kuin nuo,osaisko joku antaa neuvvoa. Ei muuten jaksanut edes takapyörä ilmassa sulkea variaattoria.
vespa lx50 4t
6
3242
Vastaukset
- ovat
todennäköisesti liian kevyet ja keskipakoisvoima ei jaksa "lennättää" niitä ulomalle kehälle jolloin lautaset menisivät yhteen ja tarttuisivat hihnaan...
kannattaa kysyä maahantuojalta tms vastaavasta paikasta rullien oikea paino tai vaihda takasin ne alkuperäiset ja kokeile niillä uudemman kerran - mullekin
joo elikä minäkin ostin viime syksynä malossin varin lx50 4t:hen, ja tosiaan huiput 30km/h niillä 6,1g rullilla, sanonpa vaan että tuo vari on täysi susi, alkuperäinen toimii paljon paremmin. Laitoin sitten 7,5g rullat niin kulki noin 60 ja kiihtyvyys tosi surkea, sitten laitoin 9,3g rullat kulki70 mittariin ja kiihtyvyys tosi surkea, eli laitat mitkä rullat hyvänsä niin kiihtyvyys pysyy huonona. Mulla on omassani lisäksi malossin 80ccm sylinterisarja mutta sen kanssakin kiihtyvyys huono. Nyt mulla on vakiovariaattori ja siinä 9,3g rullat ja kyllä kiihtyy! noita 9,3g rullia ei tietty voi laittaa jos alkup. pytty käytössä koska noilla rullilla täytyy koneessa olla vääntöä reippaasti. Aluperäisten rullien paino on muuten 6,4g. Mulla on myydä sulle edellisesti painavampia rullia jos haluat todeta vielä että ei toimi vaikka mitä rullia laitat tuohon malossin variin. Paree vaan laittaa alkuperäinen vari paikalle alkuperäisineen rullineen eli ne toimii parhaiten. Jos kulkua haluat osta 80 malossin sylinterisarja ja siihen painavammat rullat, ei ole niin isoa ylämäkeäkään vielä vastaan tullut että ei jaksaisi mennä sitä ylös yhtäkovaa kuin kulkee tasaisella, varinaisesti nopeuspuoleen en ole koskenut muuta kuin ottanut prikan pois ja kulkee huippua vain 62Km/mittariin, voimaa kyllä olisi noin 90-100 vauhtiin. Olen muuten ajatellut että tuossa malossivarissa rullien liukupinnan profiili on sellainen että moottorin pitäisi kiertää paljon enemmän että keskipakovoima hoitaisi riittävästi rullia ulospäin, alkuperäisessä varissahan profiili rullille on paljon suorempi. En ole kokeillut mutta voi olla että vakipytylläkin/varilla kiihtyvyys voisi parantua laittamalla alkup. 6,4 g rullien tilalle esim 7,3g rullat.....multa löytyy ko rullat uudet. Kun vaki varilla alkup rullilla jat huomaat varmaan sellaisen pykälän kiihtyvyydessä noin 30km/h kohdassa jolloin vari menee kiinni....silloin kiihtyvyys hieman paranee, eli painavemmilla rullilla vari menisi aikaisemmin kiinni, voi kannattaa kokeilla. Valitettavasti heitit rahasi kankkulan kaivoon malossin varissa....niin kävi minullekin.
- anttijussi1
Kiitos paljon tidoista
- anttijussi1
Mistä tuli ostettua noita osia,itte tilasin SIP scootershopista saksasta sieltä saa vespa tavaraa hukeella hinnalla,en tiä tohtiiko pyttyä ruveta vaihtaa aika ahtaalta vaikuttaa tilat otitko koko motin irti kun vaihdoit pytyn, niin sipissä toi malossin pyttysarja maksaa 140 ekee.
- olen
anttijussi1 kirjoitti:
Mistä tuli ostettua noita osia,itte tilasin SIP scootershopista saksasta sieltä saa vespa tavaraa hukeella hinnalla,en tiä tohtiiko pyttyä ruveta vaihtaa aika ahtaalta vaikuttaa tilat otitko koko motin irti kun vaihdoit pytyn, niin sipissä toi malossin pyttysarja maksaa 140 ekee.
ostellut palikoita, pyttysarjan sain sieltä 199€, eli sain hieman alennusta, eipä taida isoa hinta eroa jäädä kun saksantilauksiin lisätään postikulut. Ei moottoria tarvitse irroittaa, kyllä sylinterin mahtuu vaihtamaan aivan hyvin mutta onhan siinä hommaa jos vertaa vaikkapa 2-tahtisen vastaavaan hommaan, mutta ei se mikään vaikea juttu ole, vaatii vaan huolellisuutta ja tarkaa ohjeitten lukua. Siitä surkeesta malossin varista maksoin moposportissa 70€.
- anttijussi1
olen kirjoitti:
ostellut palikoita, pyttysarjan sain sieltä 199€, eli sain hieman alennusta, eipä taida isoa hinta eroa jäädä kun saksantilauksiin lisätään postikulut. Ei moottoria tarvitse irroittaa, kyllä sylinterin mahtuu vaihtamaan aivan hyvin mutta onhan siinä hommaa jos vertaa vaikkapa 2-tahtisen vastaavaan hommaan, mutta ei se mikään vaikea juttu ole, vaatii vaan huolellisuutta ja tarkaa ohjeitten lukua. Siitä surkeesta malossin varista maksoin moposportissa 70€.
Moro postikulut saksasta on 13 ekee eli ei paljon pyttysarjalle tulee sieltä hintaa noin 160ekee ja ups tuo kotiovelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969