KERTOKAAPA MILLÄ ASEELLA ROJAUTATTE HAASKALTA SUPILTA TAI KETULTA HENGEN POIS? JA PALJONKO ON AMPUMAMATKAA HAASKALLE? MUITAKIN KIKKOJA VOI KERTOA.ITSELLÄNI ON SOHVA JOSSA LÖHÖILEN JA KUN TULEE SOPIVA HETKI NIIN PAMAUTAN HAULIKOLLA.
HAASKALTA KYTTÄYS KIKKOJA?
12
7617
Vastaukset
- moilasH
F18 on mulla tuossa pellonpääs. Sillä suhautan paikalle, kun jostain saan vihiä noista paholaisista. Lämpöhakuinen infrapuna-ohjus on osoittautunut hyväksi...
- 222
Kakskakskakkosella on hyvin tippunut niin supit kuin ketutkii. Valovoimasen kiikarin avulla pystyy hyvällä kuutamolla osumaan yli sadastakin metristä.
- tav.i
kakskakskakkosella on minäkin noin 7 kettua ampunut ja eilen olin ampumassa mutta ohi prkl
- kyösti
Minä pamauttan lapiolla, kun tulevat likelle.
- minun sota kalusto
minulla on oma armeija ja olen kómentaja suunnittelen joka pienriistaa kohren erilaisen sota suunitelman ja käsken armeijan hyökätä pansari vaunuilla ja miinoilla ja hävittäjillä... mutta ainut huono puoli on tähän mennessä ollu se kun niistä ei oo jääny jäljelle mitään! ku lähes joka toinen supi/kettu on astunu miinaan tai ammuttu panssari vaunulla!
- m72
Kivääri tikka varmint cal. 308, 8 g sako kokovaippa,tai mahdollisesti ilman lumia reikäpää reilu 6 grammainen jota tuskin käytän kun lumikeleillä varmaan vasta aloitan itse kyttäyksen, kiikari laatusakemanni valopisteella 8x56.
Haulikko pumppu 10/89. Panoksena federal premium 64 g 4,6mm. Erikois-suppea suuhinen. Kyllähän haulikooksi riittäisi hyvin 3,5 millinenkin, mutta koska kuviot pelaa niin kyllä tuon kokoinen hauli tyrmää eläimen todella tehokkaasti.
Haaskapyssyt voivat olla laajalta kirjolta. Pikkukiväärit käyvät hyvin myös, eikä haulikoidenkaan tarvitse ampua niin raskaista paukkuja kuin oma torrakko. Oma kalusto on kivääripuolellakin raskasta, mutta sopii erittäin hyvin ketunkin jaakaamiseen.
En ole vielä täysin päättänyt mihin ensi talven haaska sijoitetaan. Paikkoja on monia. On jopa mahdollisuutta käyttää hyväksi tievarsivaloja, mahdollisuus mennä syvälle yhtenäiselle metsäalueelle, kytätä ulkorakennuksesta ja ampua 6 metristä. Eli paikan mukaan valitsen jomman kumman pyssyn. Haulikossani ei ole kiikaria, joten se vaatii valoisamman paikan. Kiväärillä täytyy olla tietenkin huolellinen varoetäisyydestä ja ampua mieluusti alaviistoon.
Matka haaskaan valitaan sitten paikan mukaan ja myös tietenkin aseen.
On todennäköistä, että kiväärillä lähden ensi talvena kyttäämään.
Muita kikkoja....no ei tule mieleen, mutta eikös myyräkanta ole pakosti laskussa, joten se lupaa voimakasta tunkua haaskalle, kun ketun on siirryttävä pääsääntöisesti muuhun sapuskaan.
Itse aloitan syötityksen vasta kun hirvieläinten suolijätteitä alkaa kertyä. Täydennän haaskaa kalalla ja sun muulla. Aloitan hieman (liian) myöhään haaskan pidon, mutta eiköhän saalista kerry kun pikkupetoja on niin pirun paljon. Nyt elokuussa innokkaimmat alkavat jo viemään haaskasyöttejä, itse varmaan vasta siinä lokakuun lopulla. Suosittelen kuitenkin muille aikaista alotusta.
En ammu varislintuja haaskalta, vaikka ne pitävätkin peijaisiaan aamusta ilmaan. Ne auttavat voittamaan epäluuloisen ketun varovaisuuden.
Lopuksi eläinsuojelijoille: Voimakkaan kettu- ja supikoirakannan verottamisesta on paljon hyötyä suomalaisen luonnon monimuotoisuuden hyväksi. Tappamisen oikeutus on sitten sama asia kuin keskustelu jumalasta ateistin ja uskovaisen välillä. - obbelco
Kiitso tiedoista.Lisää juttua voi laittaa
- metsästäjävm51
Kytiskoppi lämmitettävä
Pyssy Valmet leijona vm. 66 222/12, kiikari jossa hyvä hämäräluku
haaskana ammutut supit ja kalaa
haaska n. 25m kopista
supit kannattaa sitoa kiinni esim rautalangalla, koska muuten ne viedään muiden supien toimesta
panos omaan pyssyyn 3.5 mm Rottweill waindsmanhei, luotipiippuun puolivaippa
kalat kannattaa pistää monttuun, muuten varislinnut levittelevät ne pitkin peltoa
kyttäysaika keskikesästä koviin pakkasiin ja maaliskuusta kevääseen
valmius: pyssy paikallaan, rauhallisesti poskelle ja pam, kun maali on varma eläin poikittain, aikailla ei kuitenkaan sovi.
Tässä joitakin näkemyksiä - SitäSAAmitäPYYTÄÄ
Ennemmin, tai myöhemmin meistä jokainen saa istahtaa omien tekojensa pitopöytään.
- jhbghuohuo52kl
Mistä virrestä veisatahan?
- Salmnella
Töitä tekemättä,ei sinun "Syödä pitävi! Löydät vanhasta
virsikirjasta kun näet vähän vaivaa etsimisessä.
- talmud
Juutalaisia metästän pankki haaskalta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070