HAASKALTA KYTTÄYS KIKKOJA?

TOYOTA CRESSIDA56

KERTOKAAPA MILLÄ ASEELLA ROJAUTATTE HAASKALTA SUPILTA TAI KETULTA HENGEN POIS? JA PALJONKO ON AMPUMAMATKAA HAASKALLE? MUITAKIN KIKKOJA VOI KERTOA.ITSELLÄNI ON SOHVA JOSSA LÖHÖILEN JA KUN TULEE SOPIVA HETKI NIIN PAMAUTAN HAULIKOLLA.

12

7421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moilasH

      F18 on mulla tuossa pellonpääs. Sillä suhautan paikalle, kun jostain saan vihiä noista paholaisista. Lämpöhakuinen infrapuna-ohjus on osoittautunut hyväksi...

    • 222

      Kakskakskakkosella on hyvin tippunut niin supit kuin ketutkii. Valovoimasen kiikarin avulla pystyy hyvällä kuutamolla osumaan yli sadastakin metristä.

      • tav.i

        kakskakskakkosella on minäkin noin 7 kettua ampunut ja eilen olin ampumassa mutta ohi prkl


    • kyösti

      Minä pamauttan lapiolla, kun tulevat likelle.

    • minun sota kalusto

      minulla on oma armeija ja olen kómentaja suunnittelen joka pienriistaa kohren erilaisen sota suunitelman ja käsken armeijan hyökätä pansari vaunuilla ja miinoilla ja hävittäjillä... mutta ainut huono puoli on tähän mennessä ollu se kun niistä ei oo jääny jäljelle mitään! ku lähes joka toinen supi/kettu on astunu miinaan tai ammuttu panssari vaunulla!

    • m72

      Kivääri tikka varmint cal. 308, 8 g sako kokovaippa,tai mahdollisesti ilman lumia reikäpää reilu 6 grammainen jota tuskin käytän kun lumikeleillä varmaan vasta aloitan itse kyttäyksen, kiikari laatusakemanni valopisteella 8x56.

      Haulikko pumppu 10/89. Panoksena federal premium 64 g 4,6mm. Erikois-suppea suuhinen. Kyllähän haulikooksi riittäisi hyvin 3,5 millinenkin, mutta koska kuviot pelaa niin kyllä tuon kokoinen hauli tyrmää eläimen todella tehokkaasti.

      Haaskapyssyt voivat olla laajalta kirjolta. Pikkukiväärit käyvät hyvin myös, eikä haulikoidenkaan tarvitse ampua niin raskaista paukkuja kuin oma torrakko. Oma kalusto on kivääripuolellakin raskasta, mutta sopii erittäin hyvin ketunkin jaakaamiseen.

      En ole vielä täysin päättänyt mihin ensi talven haaska sijoitetaan. Paikkoja on monia. On jopa mahdollisuutta käyttää hyväksi tievarsivaloja, mahdollisuus mennä syvälle yhtenäiselle metsäalueelle, kytätä ulkorakennuksesta ja ampua 6 metristä. Eli paikan mukaan valitsen jomman kumman pyssyn. Haulikossani ei ole kiikaria, joten se vaatii valoisamman paikan. Kiväärillä täytyy olla tietenkin huolellinen varoetäisyydestä ja ampua mieluusti alaviistoon.

      Matka haaskaan valitaan sitten paikan mukaan ja myös tietenkin aseen.

      On todennäköistä, että kiväärillä lähden ensi talvena kyttäämään.

      Muita kikkoja....no ei tule mieleen, mutta eikös myyräkanta ole pakosti laskussa, joten se lupaa voimakasta tunkua haaskalle, kun ketun on siirryttävä pääsääntöisesti muuhun sapuskaan.

      Itse aloitan syötityksen vasta kun hirvieläinten suolijätteitä alkaa kertyä. Täydennän haaskaa kalalla ja sun muulla. Aloitan hieman (liian) myöhään haaskan pidon, mutta eiköhän saalista kerry kun pikkupetoja on niin pirun paljon. Nyt elokuussa innokkaimmat alkavat jo viemään haaskasyöttejä, itse varmaan vasta siinä lokakuun lopulla. Suosittelen kuitenkin muille aikaista alotusta.

      En ammu varislintuja haaskalta, vaikka ne pitävätkin peijaisiaan aamusta ilmaan. Ne auttavat voittamaan epäluuloisen ketun varovaisuuden.

      Lopuksi eläinsuojelijoille: Voimakkaan kettu- ja supikoirakannan verottamisesta on paljon hyötyä suomalaisen luonnon monimuotoisuuden hyväksi. Tappamisen oikeutus on sitten sama asia kuin keskustelu jumalasta ateistin ja uskovaisen välillä.

    • obbelco

      Kiitso tiedoista.Lisää juttua voi laittaa

    • metsästäjävm51

      Kytiskoppi lämmitettävä
      Pyssy Valmet leijona vm. 66 222/12, kiikari jossa hyvä hämäräluku
      haaskana ammutut supit ja kalaa
      haaska n. 25m kopista
      supit kannattaa sitoa kiinni esim rautalangalla, koska muuten ne viedään muiden supien toimesta
      panos omaan pyssyyn 3.5 mm Rottweill waindsmanhei, luotipiippuun puolivaippa
      kalat kannattaa pistää monttuun, muuten varislinnut levittelevät ne pitkin peltoa
      kyttäysaika keskikesästä koviin pakkasiin ja maaliskuusta kevääseen
      valmius: pyssy paikallaan, rauhallisesti poskelle ja pam, kun maali on varma eläin poikittain, aikailla ei kuitenkaan sovi.
      Tässä joitakin näkemyksiä

    • SitäSAAmitäPYYTÄÄ

      Ennemmin, tai myöhemmin meistä jokainen saa istahtaa omien tekojensa pitopöytään.

      • jhbghuohuo52kl

        Mistä virrestä veisatahan?


      • Salmnella

        Töitä tekemättä,ei sinun "Syödä pitävi! Löydät vanhasta
        virsikirjasta kun näet vähän vaivaa etsimisessä.


    • talmud

      Juutalaisia metästän pankki haaskalta!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe