kaulan imusolmuke

......

mistä johtuu että kaulassa oleva imusolmuke suurenee ja pienenee vaihtelevasti? on aikoja jolloin se ei ole tunnettavissa ja yhtäkkiä se onkin suurentunut. voiko tälläinen viitata syöpään? Vai olisiko syövästä kysymys siinä tapauksessa jos imusolmuke vain kasvaa eikä pienene ollenkaan? voiko myös johtua vedosta tai allergiasta?

6

21679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpätön

      johtuu tällä hetkellä katupölystä ja allergioista,
      sekä kylmästä.
      Olen kaulasta hyvin arka kylmälle.
      Pari vuotta sitten tutkittiin kaula ja ei
      muuta kuin suurentunut rauhanen.

    • syövän sairastanut

      Imusolmukkeet reagoivat ERITTÄIN herkästi... Ne voivat turvota lähes "minkälaisesta syystä" vaan... Flunssa, allergia, edellisen vastaajan mainitsema katupöly yms. yms. Varsinkin jos imusolmuke suurenee ja pienenee vaihtelevasti, tuskin on syytä huoleen. Jos syövästä olisi kyse se ei pienenisi itsekseen... päinvastoin! Joten en usko, että sulla on syytä huoleen! Allergiat luultavasti vain vaivaa... ;)

      • .......

        mistä sitäkään aina tietää onko se rasvapatti vai syöpä, minulla nimittäin lääkäri sanonut että kädessäni mistä käsi liittyy keskivartaloon, n. olkapään kohdalla olisi jokin rasvapatti, näin on sanottu, mutta mistä sitä tietää. se on ollut n. 2 v. Kuinka nopeasti syöpäkasvain voi kasvaa suuremmaksi?


      • syövän sairastanut
        ....... kirjoitti:

        mistä sitäkään aina tietää onko se rasvapatti vai syöpä, minulla nimittäin lääkäri sanonut että kädessäni mistä käsi liittyy keskivartaloon, n. olkapään kohdalla olisi jokin rasvapatti, näin on sanottu, mutta mistä sitä tietää. se on ollut n. 2 v. Kuinka nopeasti syöpäkasvain voi kasvaa suuremmaksi?

        En usko, että kohdallasi olisi kuitenkaan syövästä kyse, jos kyseinen patti on ollu jo pari vuotta. Patteja olisi varmasti ilmestynyt enemmänkin ja oireita olisi melko varmasti jo ilmaantunut... Itse löysin aluksi yhden patin kaulalta ja jo kuukauden sisällä, koko kaulan imusolmukkeet olivat selvästi turvonneet (koko kaula "turvoksissa" ja useita isoja patteja), samoin kainalosta pystyi silmin havaitsemaan. Joten eiköhän sinun tapauksessa ole kysymys rasvapatista... ja kyllä uskon ne lääkärit laittavat lisätutkimuksiin, jos katsovat että on syytä huoleen...


    • doctor who

      no ei todellakaan oo syöpä jos koko vaihtelee kasvain vaa kasavaa ja kasvaa

      • imusolmukkeet kaulallani py...

        Minulla on ollut paha tulehdus kallon alueiden lihaksissa. Pahimmillaan oli peukalonpään kokoisia palloja imusolmukkeet kaulalla ja kallon lihaksiin tuli kipeitä patteja jotka poistuivat itsekseen. Neurologi antoi vahvan kortisonikuurin viikoksi ja tulehdus alkoi hellittämään . Kuukauden päästä toisen ja paranin. Nyt kahden vuoden päästä oireet taas alkoivat ja imusolmukkeeni taas pulleina. Kun olen saanut kortisonia, niin pallot ovat poistuneet. Siis minulla on hoitovirheen vuoksi krooninen tulehdus. Kysykääpä kortisonia lääkäriltänne ja katsokaa vaikutusta. Imusolmukkeiden tehtävä on suojella kehoa tulehduksilta. Syövän aiheuttajaksi on myöskin epäilty tulehdusta. Tulehdus jos se on lihaksessa. se ei näy verikokeissa. Ainoa lääke on kortisoni ja Burana. Kokenut kantapään kautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe