aina onnistun ostaan jotain todella "omaperäistä" mikä sitten roikkuu jossain kaapissa...
mitäs äidit haluaa lahjaksi
128
36535
Vastaukset
- iiskä
Tosiaan äitienpäivä painaa päälle ja joku lahjus pitäisi värkätä.
- mies 02
ero tuli vuosi sitten pitääkö exsää muistaa äitienpäivänä,onhan hän kuitenkin lasteni äiti. niin lapset asuvat exsällä.
- aika hyvä
mies 02 kirjoitti:
ero tuli vuosi sitten pitääkö exsää muistaa äitienpäivänä,onhan hän kuitenkin lasteni äiti. niin lapset asuvat exsällä.
meillä etä askarteli pienten kotihoidossa olleiden lasten kanssa minulle äitiepäiväkortin ihan vaan siksi, että lapset oppisivat kunnioittamaan vanhempiaan ja huomioimaan muita. Kortti oli sitten lapsilta.
- skj
.. korulahjasta, vaikka koruja onkin jo aika paljon. Esim. Kalevalakorulla on sellainen kaulakoru, johon saa ostettua lisäriipuksen kun lapsia tulee lisää (jotenkin sopisi äitienpäivään). Tai sitten joku hemmottelujuttu kauneushoitolaan tai kampaajalle. Itseväsätty kakkukin olisi ihana! :)
- väsky
...edes vapaapäivän työstä äitienpäiväksi!! Mutta kyllä paras lahja on lasten itsetekemät hellyttävän hauskat kortit :)
- poika 02/06
Mulle mies osti ihanan maton. Oli jo sopinu jonkun kanssa et jos en tykkää niin se ostaa sen meiltä ja ostetaan joku muu mutta tää on ihana just sellanen kun oon haaveillu.
Mä sain sen jo kun se salaisuus paljastu. Oli kyllää jemmassa äitienpäivää odottamassa. - SINUN ÄITISI !
Eikö äitinenpäivälahjat kuulu vain lasten ostettaviksi ? Tietysti sinä voit ostaa lahjan omalle äidillesi.
- onko
sinun lapsilla rahaa tai älyä(pieniä)ostaa äidillensä lahjaa.näin fiksut miehet vaan tekevät,ostavat vaimoilleen eli lastensa äidille lahjan joka on sitten "lapsilta".
- viettelevä
onko kirjoitti:
sinun lapsilla rahaa tai älyä(pieniä)ostaa äidillensä lahjaa.näin fiksut miehet vaan tekevät,ostavat vaimoilleen eli lastensa äidille lahjan joka on sitten "lapsilta".
yöpaita ... lapsilta vai ? ... haloo vain itsellesi :)...
- ÄITIENPÄIVÄ.
Huomaatko monikon??
Ei siis kyse ole Biologisen äidin päivästä, eikä Minun ikioman äidin päivästä.
Kukkia voi viedä vaikka naapuriin jos haluaa siellä asuvaa (jonkun)äitiä ilahduttaa. - minun isäni
Minun oma isäni on ostanut minulle äitienpäivälahjan siitä lähtien kun tulin äidiksi.
Toki saan lahjan myös mieheltäni ja lapsilta yleensä kortin.
Eihän lahjoja anneta velvollisuudesta vaan antamisen ilosta, hemmottelu tuntuu niin mukavalta että sillä jaksaa taas seuraavan vuoden!
Lahjalla ei sinällään ole merkitystä, millainen se on - tärkeintä on huomio ja aito tunne siitä että saa arvostusta tärkeässä tehtävässään -äitinä...
Raha ei siis ole este -huonompina rahallisina aikoina olen esim. saanut lahjakortin oman miehen antamaan "puolihierontaan" ja sen päälle "yrttikylvetys merellisen musiikin kera" ... ja tämä oli sitä parasta.. ;) - 1/365 liikaa?
minun isäni kirjoitti:
Minun oma isäni on ostanut minulle äitienpäivälahjan siitä lähtien kun tulin äidiksi.
Toki saan lahjan myös mieheltäni ja lapsilta yleensä kortin.
Eihän lahjoja anneta velvollisuudesta vaan antamisen ilosta, hemmottelu tuntuu niin mukavalta että sillä jaksaa taas seuraavan vuoden!
Lahjalla ei sinällään ole merkitystä, millainen se on - tärkeintä on huomio ja aito tunne siitä että saa arvostusta tärkeässä tehtävässään -äitinä...
Raha ei siis ole este -huonompina rahallisina aikoina olen esim. saanut lahjakortin oman miehen antamaan "puolihierontaan" ja sen päälle "yrttikylvetys merellisen musiikin kera" ... ja tämä oli sitä parasta.. ;)Kyllä olisi mukavaa kun äitienpäivää edeltävänä päivänä joku tekis viikkosiivouksen sillä välin kun kävis kylpylässä tai kampaajalla. Ja valmistaisi äp:nä äitienpäivälounaan, jonka jälkeen sais nukkua päikkärit sohvalla kun muut tiskailee.
Ja Avot! perherauha taattu pitkäksi aikaa... - Mummi
Minäkin olen äitinä ja mummina sitä mieltä, että lapset hankkivat lahjan äidille ; ei isä.
Jos lapset ovat niin pieniä, että eivät osaa mitään vielä itse tehdä voi isä tehdä kortin yhdessä lapsen kanssa vaikka sormiväreillä. Jo alle 1-vuotias osaa maalata sormiväreillä.
Isä voi myös varallisuutensa mukaan antaa lapselle rahaa lahjaa varten ja lapsi sitten oman mieltymyksensä mukaan hankki lahjan. Itse olen tällä keinoin saanut ihania ja rakkaita lahjoja : värillisä pumpulipalloja, sarjakuvalehden, kukkienhoitoainetta, tupsupäisen kynän yms.
En todellakaan olisi halunnut saada mieheltäni alusvaatteita, koruja, kähertimiä tms.tavaroita, joita mainostetaan äideille isien ostettaviksi. Valkovuokkoja hän on poiminut minulle yhdessä lasten kanssa, silloin kun lapset olivat pieniä ja nyt kun he ovat jo maailmalla, saan aamulla lasillisen kuohuviiniä sänkyyn (koska olen kuulemma ansainnut sen kasvattamalla lapsistamme täyspäisiä ja järkeviä aikuisia).
Minä olen tällaisesta järjestelystä ollut tosi otettu. - Katarina
Ei miehen pidä vaimolleen mittään ostaa, ei vaan äidilleen
- no johan nyt on aikoihin el...
Puusilmä!
Jos mies haluaa kunnioittaa vaimonsa roolia äitinä, mikä sen ihanampaa kuin aviomieheltä saatu lahja. Minä arvostan miestä isänä, joka arvostaa vaimoaan äitinä!! - Ihan hölmöä
no johan nyt on aikoihin el... kirjoitti:
Puusilmä!
Jos mies haluaa kunnioittaa vaimonsa roolia äitinä, mikä sen ihanampaa kuin aviomieheltä saatu lahja. Minä arvostan miestä isänä, joka arvostaa vaimoaan äitinä!!Äitienpäivä sitä viettää ÄIDIT ja ei vaimot varsinkana jos ei ole lapsia
Pienenlapsen isä voi lahjan laitta tai kukkia mutta lasten pitää muistaa äitiä se on tärkeää
Mitään kallista ei pidä olla pääasia on että on mukava olo tuotettu äidille siks päiväksi ja kukkia voi olla ruokaa voi laittaa tai viedä äiti syömään jonnekin ja juhlistaa muutenki sitä
mutta ei se ole muitten päivä kuin ÄITIEN ,turha tehdä lahjatoiveita ja listoja vaimojen miehelle äitienpäivään .Miehen pitää muistaa omaa äitiä ja isoäitiä - julita
Mummi kirjoitti:
Minäkin olen äitinä ja mummina sitä mieltä, että lapset hankkivat lahjan äidille ; ei isä.
Jos lapset ovat niin pieniä, että eivät osaa mitään vielä itse tehdä voi isä tehdä kortin yhdessä lapsen kanssa vaikka sormiväreillä. Jo alle 1-vuotias osaa maalata sormiväreillä.
Isä voi myös varallisuutensa mukaan antaa lapselle rahaa lahjaa varten ja lapsi sitten oman mieltymyksensä mukaan hankki lahjan. Itse olen tällä keinoin saanut ihania ja rakkaita lahjoja : värillisä pumpulipalloja, sarjakuvalehden, kukkienhoitoainetta, tupsupäisen kynän yms.
En todellakaan olisi halunnut saada mieheltäni alusvaatteita, koruja, kähertimiä tms.tavaroita, joita mainostetaan äideille isien ostettaviksi. Valkovuokkoja hän on poiminut minulle yhdessä lasten kanssa, silloin kun lapset olivat pieniä ja nyt kun he ovat jo maailmalla, saan aamulla lasillisen kuohuviiniä sänkyyn (koska olen kuulemma ansainnut sen kasvattamalla lapsistamme täyspäisiä ja järkeviä aikuisia).
Minä olen tällaisesta järjestelystä ollut tosi otettu.OLEN SAMAA MIELTÄ, ETTÄ LASTEN LAHJAT TÄRKEINPIÄ.
- Nimetön
ÄITIENPÄIVÄ. kirjoitti:
Huomaatko monikon??
Kukkia voi viedä vaikka naapuriin jos haluaa siellä asuvaa (jonkun)äitiä ilahduttaa.hienoa kun joku edes ajattelee noin kaikilla ei tosiaan ole lapset niin lähellä että voisivat käydä "vanhan" äidin luona joten kukkia naapurinkin äidille jos ei ole omaa äitiä enää.
- tykkäisin
kyllä minusta mies voisi ostaa tai järjestää jotain ihanaa vaimolleen, jos lapset ovat niin pieniä etteivät itse vielä osaa. Onhan vaimo hänen lastensa äiti, minua ainakin lämmittäisi saada joku ihanan muistaminen, toki vielä enenmmän se lämmittäisi ihan muunakin päivänä kuin jonain määrättynä äitenpäivänä;-))
- Olet
Äitienpäivänä saa ostaa omalle äidilleen ja omalle vaimolleen ja vaikka naapurin vaimolle, mitä se kenellekään kuuluu. Keskustelun aloitus oli "Mitä lahjaksi?" eikä "Mitä muka äidit ovat ansainneet?"
- minä vain
Onhan se niin että lasten kuuluu muistaa joillakin keinoin omaa äitiään, MUTTA onhan se kunnioittavaa ja mieluista jos lasten isä muistaa myös omalla tavallaan hänen lastensa äitiä, kiitoksena kaikesta mitä hän on äitinä lapsilleen antanut jne.Olettaen tässä tapauksessa että lapsen vanhemmat asuvat yhdessä. Meillä kun on taas tilanne että lapsen isä ei asu kanssamme niin eipä tule sitä "kiitostakaan" ... Mies ei koskaan (kai ) voi liikaa huomioida vaimoaan,( tai naistaan, jos ei ole naimisissa)
- äiti
Hyvä Ystävä !
Jos on pieniä lapsia niin kyllä isän täytyy auttaa lahjan ostamisessa tai tekemisessä.
Lapset täytyy opettaa "muistamaan" äitiä
äitienpäivänä samoin kuin äidit muistaa lasten kanssa isänpäivänkin. Isät ei saa unohtaa missään tapauksessa lasten äitiä. Paitsi ex-vaimoo tuskin täytyy huomioida. - Yks äiti
Ihan hölmöä kirjoitti:
Äitienpäivä sitä viettää ÄIDIT ja ei vaimot varsinkana jos ei ole lapsia
Pienenlapsen isä voi lahjan laitta tai kukkia mutta lasten pitää muistaa äitiä se on tärkeää
Mitään kallista ei pidä olla pääasia on että on mukava olo tuotettu äidille siks päiväksi ja kukkia voi olla ruokaa voi laittaa tai viedä äiti syömään jonnekin ja juhlistaa muutenki sitä
mutta ei se ole muitten päivä kuin ÄITIEN ,turha tehdä lahjatoiveita ja listoja vaimojen miehelle äitienpäivään .Miehen pitää muistaa omaa äitiä ja isoäitiäEihän kukaan oo väittänytkään että lapsettomat vaimot ois mitään lahjalistaa tehneet, hölömö!!!
Joka ikisessä viestissä on mainittu lapset, vaikka onkin puhuttu vaimoista, silloin niillä on myös lapsia, hölömö!!!
Mut me ollaan entisen mieheni kanssa niin onnellisia yhteisestä lapsestamme, että muistamme toisiamme sekä isäin- että äitienpäivänä jollain pienellä jutulla, yksin häntä emme olisi saaneet.
Meillä molemmilla on jo uudet kumppanit, mut silti muistamme ja kunnioitamme toisiamme lapsemme vanhempina eikä se ole mikään velvollisuus vaan vapaavalintainen juttu. - jossuäiti
ÄITIENPÄIVÄ. kirjoitti:
Huomaatko monikon??
Kukkia voi viedä vaikka naapuriin jos haluaa siellä asuvaa (jonkun)äitiä ilahduttaa.äitienpäivänä kuuluisi kunnioittaa kaikkien äitien tekemää kasvatustyötä. sitä ei ole pakko tehdä lahjoin tai kukin. kiitokset kuuluvat myös niille naisille jotka kasvattavat toisten lapsia.
minun mieheni ainakin ostaa mulle jonkun lahjan ja kiittää hänen lapsien äitinä olemisesta. mutta en kyllä tajua näitä lahjoja: imuri, ostoskassi, paistinpannu...
parempia vaihtoehtoja lahjakortit, kukat, yhdessä jonnekin, fillari... tietysti ottaen huomioon minkä tyylinen äityli on kyseessä... - tiftial
julita kirjoitti:
OLEN SAMAA MIELTÄ, ETTÄ LASTEN LAHJAT TÄRKEINPIÄ.
lasten omatekemät lahjat ovat ehdottomia ykkösiä eli pelkkä piirrustus riittäää jos lapsi on itse sen tehnyt.... kaupallisista ei niin väliä
- miube85
itse en tiedä mitä haluaisin,riittää kun mies jotenkin huomioi päivän. meinasin ostaa äidilleni lahjakortin paikalliseen kauneushoitolaan,johonkin kasvohoitoon tai jotain.
- ä+2
että siivottaisiin yhdessä edellisinä päivinä. Ja, että Äitienpäiväaamuna saisin nukkua myöhempään. Aamupala olisi valmiina odottamassa. Lounaan haluaisin myös nauttia isukin tekemänä.
Sinä päivänä kaikki vastuu perheen pyörittämisestä olisi isukilla. Saisin käydä lenkillä itsekseen ja tehtäisiin jotain erikoista koko perhe yhdessä. Illalla mentäisiin yhdessä saunaan.
Lahjaksi tahtoisin jotain isin ja lasten yhdessä keksimää tai tekemää. Ja ison äitienpäiväruusun! - pamper
Takuuvarma lahja on aina jokin hemmottelujuttu! Hieronta, kasvohoito, kylpylä.. Tai lahjakortti vaateliikkeeseen, liiviliikkeeseen tms.
- ehdottomasti
kun äiti saa lahjakortin, hän valitsee itse mitä tarvitsee ja esim. kasvohoito on jumalaisen ihanaa ylellisyyttä
- hymytyttö
ostin äidilleni lahjakortin, jolla hän saa valita Leona-alusvaatteita meidän tutulta myyjältä, niitä myydään kotimyyntinä ja taitaa olla nettisivutkin. www.leona.fi... kannattaa katsoa, koska viimeksi meidän äiti ainakin oli ihan innoissaan lahjakortilla saamistaan tuotteista!
- siinä se tulikin
..ja roppakaupalla hellyyttä...mutta onneksi sitä saa päivittäin.
- Pasi
Kuten tuossa edellisissä viesteissä käy ilmi että naiset haluua läskistyä ja nauttia ja sitten korut päälle. Sen jälkeen ihmettelvät miksi miehes käy vieraissa.
Miksi kukaan nainen ei halua kuntoaan parantaa tai lähteä 30 km hiihtolenkille miehen kanssa ja vasta sen jälkeen saunaan ja ravintolaan. Nainen haluaa että mies tekee hänelle ruoan ei että nautittaisiin yhdessä ja hyvällä omallatunnolla kun on ensin esimerkiksi urheillut.- on useimmiten
Kunnollisen yöunen puute, johtuen kilpirauhashormonista joka menee sekaisin yövalvomisten yms takia. Näin käy myös miehille jotka menettävät kokonaan oman ajan ja välttämättömän riittävän levon.
Minä lähtisin oikopäätä 30 km hiihtolenkille miehen kanssa, vaan kuka katsoisi muksuja? (ja mistä tänne saataisiin äitienpäiväksi lunta?) - se 1/365
Niin että äitienpäivänä pitäisi vielä roikottaa 30 km tollasia isoja kakaroita...
Onneks et oo mun... lapseni - voi olisipa pasin vaimo...
kuule ...mitähän jos ostasit itelles äitienpäivänä ruusun ja työntäisit sen suksien kera suuhusi??tai ostat itselles hameen ja keikistelet itsesi kanssa peilin edessä 30 km hiihtolenkin jälkeen ja onnittelet itseäsi hyvästä äitydestä?? ja panet ehtoolla ittees ja onnittelet että, hyvä pasi kun et käynyt vieraissa vaan sait panna ittees...pieni omahyväinen pervessi ja läskitön olkoon elämäsi ja kunhan koittaa isäenpäivä niin saat panna ittees kaksi kertaa???
- naurusta...
voi olisipa pasin vaimo... kirjoitti:
kuule ...mitähän jos ostasit itelles äitienpäivänä ruusun ja työntäisit sen suksien kera suuhusi??tai ostat itselles hameen ja keikistelet itsesi kanssa peilin edessä 30 km hiihtolenkin jälkeen ja onnittelet itseäsi hyvästä äitydestä?? ja panet ehtoolla ittees ja onnittelet että, hyvä pasi kun et käynyt vieraissa vaan sait panna ittees...pieni omahyväinen pervessi ja läskitön olkoon elämäsi ja kunhan koittaa isäenpäivä niin saat panna ittees kaksi kertaa???
Nyt tarvittaisiin inkontinenssisuojia!
Ei lakkaa naurattamasta! - mimma
voi olisipa pasin vaimo... kirjoitti:
Voi kun saisi oman äidin takaisin jota voisin halata ja kertoa miten paljon välitin... Ja sitten että oma avomies olisi kotona eikä kännäämässä ja pilaisi siten iloa omalta pojaltamme , joka taatusti tuo kortin tai jotain... :)
- suksi luistaa
minä halusin käydä mieheni kanssa lenkillä ja myös hiihtamässä, hän sanoi että hoitaa kuntoaan muutenkin ja se on sieltä ja syvältä, sitten jätti perheensä ja uuden eukon kanssa hiihtää ja lenkkeilee kuin mielipuoli , ei vain pysy perässä ja on laihtunut ja vanhentunut käsiin...että näin!
vaimo ei ehkä jaksa kaiken kotona tehdyn työn , siivoamisen , ruuan laitoin, lasten hoitamisen ja oman työn ohelle enää lähteä ukon seuraksi lenkille? ukko tulee töistä valmiiseen pöytään löllii hetken ja lähtee lenkille..siinä häne iltaohjelmansa, vai silittääkö pyykit, imuroi, kysyelee läksyt, korjaa lelut lattioilta jne... - Budjetti
Nii että viis egee ois ja äipälle pitäs jotai hankkii :) aattelin ainaki jonku kortin ite piirtää...
- Yks äiti
Jos kommentoit niin lue kaikki viestit, siellä oli aikaisemmin et äiti haluais lähteä yksin lenkille ja sit jos mies tekis ruuan ja sit tehtäis jotain koko perhe yhdessä.
Eli siinä oli kuntoaan kohentava äiti ja mitä siihen tulee et haluaa toisen tekevän sen ruuan tai mennä yksin lenkille niin se on ylellisyyttä äidille. Miehenä et sitä ymmärrä ku et oo niin paljon lasten kanssa tekemisissä, mut esim. pienten lasten äidit ei välttämättä pääse edes vessaan yksin jos on lapsen kanssa kaksin kotona. Jos taas äiti on se joka yleensä tekee ruuan niin se on tosi ihanaa saada mennä valmiiseen pöytään joskus. Ja sitten päälle päätteeksi vielä yhteistä aikaa lasten ja miehen kanssa niin silloin päivä on täydellinen! - pakko olla
Budjetti kirjoitti:
Nii että viis egee ois ja äipälle pitäs jotai hankkii :) aattelin ainaki jonku kortin ite piirtää...
rahallisesti arvokasta. Olen usein vienyt äidilleni kukkasipulipussin tai jotain taimia parvekelaatikkoon laitettavaksi. Niistä on iloa koko kesäksi. Itsekin salaa haaveilen, että saisin vaikka parvekekukat valmiiksi multineen laatikkoon laitettuna:)
Vain luovuus on rajana! Ja useimmat äidit ovat varmasti mielissään vaikkei se lahja nyt aina mene ihan "nappiin". - Mintsu
Ai jaa, jotkut miehet käy vieraissa vaikka nainen näyttäis kuinka hyvältä. Mutta sellaisille tuskin mikään koskaan riittää, jos noin pinnallinen ihminen on.
Jos mies tekee yhtenä päivänä ruuan, niin tuskin vaimo lihoo sen takia. Syöhän nainen vuoden muinakin päivinä...!
Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaten: Kun itselläni ei ole lapsia, niin omalle äidille varmaan olisi mieluista siivousapu ja puutarha-hommissa kaverina olo, mutta taitaa mennä sinne perinteiseen kakkukahviin tai ulkona syömässä käymiseen :) - kiitos_
Budjetti kirjoitti:
Lapsen itse tekemä on parasta, etenkin jos sen saa halin kanssa
- .......
ottaisin mieluiten jo äitienpäivänä tämän tulevan lapsen syliini, että siinä lahjaa kyllä.. vanhempi lapseni juhlii päivää ennen synttäreitään, että eiköhän näissä ole minulle lahjaa :-)
vanhemmalta saan aina jotain ihanaa itsetehtyä ja mieltä lämmittävää..
jos mies minua muistaa, toivoisin 1 leikkoruusun ja kiireetöntä aikaa.. - liikaa vaadittu
Jos sais äitienpäivänä kunnon panon. 364 päivää on äijällä taas aikaa toipua moisesta suorituksesta.
- pindemami
Minä voisin haluta esim lahjakortin johonkin kauneushoitolaan/kampaajalle, tuo jonkun toisen ehdottama kalevalakorun äiti-lapsi hela on hyvä idea. Itse sain sellaisen syntymäpäivä lahjaksi kun olin vielä raskaana, ja kun poikamme syntyi, siihen upotettiin merkiksi hänestä sininen kivi.
Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Mites jos askartelisit hänen/heidän kanssaan jotain? :) - iiskä
Kauneushoitolan lahjakorttia ei viitsi ostaa, kun jouluna ostettu on vielä käyttämättä.
Koruja on vaikea ostaa, kun maku ja muoti muuttuu niin ettei tiedä missä mennään.
Viimeksi ostin Heljä Liukko-Sundströmin äitijänis mukin, ja se oli kiva lahja.
Lahjakortti vaate- tai tissiliivipuotiin voisi olla hyvä idea, mutta toisaalta olisi kiva hankkia jotain missä on jokin jippo.- Bansku
Mä ajattelin ostaa äipälle
Marimekon unikko-tyynyliinan tai tyynyliinan jossa on joku kaunis runo,tai sellasen
Mariskoolin, tai jotain kauniita laseja tai jonkun äidin lemppari-esiintyjän cd:n =)
Ruusut tai gerberat on kauniita! - uusi harrastus
golf-kurssi, tennis kurssi, tanssi kurssi...lento kuumailma pallossa, (mihin rahapussi antaa myöten)
jos vaimosi tykkää jostain harrastuksesta ja on aina haaveillut siitä anna siihen aikaa ja mahdollisuus...lahjasta riittää koko vuodeksi. - juuri äidiksi tullut
turhan prameata ja hetkellistä nuo kasvohoidot ja kylpylät..Käy luontaistuote liikkeessä/isomman marketin luontaistuote osastolla: 1.Jyväsäkki,jonka voi lämmittää mikrosssa(HAJUSTEETON!)Varmasti rentouttavaa vaikka joka ilta!!!(TODETTU)JA 2.Kasvohoidoksi Sauna hunajaa(Tekee suorastaan ihmeitä!!!)Tietysti lasten oma"lahjakortti: 5 min.hieronta ja hunaja naamion levitys" 3.Ja jos haluat oikein olla vaimollesi hellä, käy Yves Rocherilta kysymässä Laventelin tuoksuista, lihaksia rentouttavaa hieronta öljyä(PURE Serenity)ja loput saatkin keksiä itse.. :)
- Minäkin lahjaa odottelen
tulee sydämestä ja on ajatuksella valittu, eli muilta kysely (tällä palstalla) ei mielestäni ole oikea ratkaisu. Yritä nyt hyvä ihminen itse miettiä mistä vaimosi pitää, tai kysy suoraan mitä haluaisi! Minä kerron aina miehelle mitä haluaisin, ainakin vähän sinne päin, hän sitten tekee lopullisen valinnan.
- jo 26 äitienpäivää
viettäneenä en edelleenkään haluaisi mieheltä lahjaa äitienpäivänä,en ole hänen äitinsä.Muutenkin jo tarpeeksi 'keksitty' näitä merkkipäiviä stressaamaan ihmisiä lahjojen hankintaan.Jokainen muistakoon omaa äitiään äitienpäivänä (myös muina päivinä suotavaa)Ja vaimoaaan/miestään voi ihan tavallisena arkena tavallisilla teoilla muistaa.Ei mitään erillisiä lahjontapäiviä.
- mamman poika
jo 26 äitienpäivää kirjoitti:
viettäneenä en edelleenkään haluaisi mieheltä lahjaa äitienpäivänä,en ole hänen äitinsä.Muutenkin jo tarpeeksi 'keksitty' näitä merkkipäiviä stressaamaan ihmisiä lahjojen hankintaan.Jokainen muistakoon omaa äitiään äitienpäivänä (myös muina päivinä suotavaa)Ja vaimoaaan/miestään voi ihan tavallisena arkena tavallisilla teoilla muistaa.Ei mitään erillisiä lahjontapäiviä.
henkilökohtaisesti en arvosta yhtäkään yhdysvalloista suomeen tuotua kuluttamiseen pyhitettyä päivää, tai päivää joka sellaiseksi on ajan myötä muuttunut. tähän kategoriaan kuuluvat myös ystävän-, naisten- ja isän päivät - joulusta puhumattakaan.
lahjojen hankkiminen on toki osoitus arvostuksesta, mutta ulkoisen pakon - so. markkinavoimien - motivoimana lahjasta usein jää uupumaan se tärkein - eli sisältö. lahja ostetaan vain siitä syystä, kun nyt sattuu taas se päivä vuodesta olemaan. tällöin lahja ikään kuin pelkistyy pelkäksi reagoinniksi markkinoiden luomille käskyille ja kehotuksille kuluttaa.
lisäksi äitienpäivän lahjapakko vain muuntaa äitienpäivän yhdeksi kuluttajainpäivistä, jonka johdosta äitiyden tai äidin arvostamisesta voidaan tehdä jotakin rahalla mitattavissa olevaa. tällöin äitiä tarvitsee arvostaa vain (jopa?!) X euron verran ja vain kerran vuodessa.
äitejä tulee arvostaa - sitä en kiellä. yhden päivän sijaan tärkeämpänä arvostuksen osoituksena pidän kuitenkin jatkuvaa - ympärivuotista - läsnäoloa ja välittämistä. sitä ei voi lahjoin hyvittää, eikä rahalla ostaa.
hyvää kuluttajainpäivää!
- Äiti02
Lahjan oston sijaan kannattaa satsata siihen, miten lahjan antaa. Minulle riittää aamukahvi sänkyyn kauniisti katettuna. Yleensä isä ja poika laulaa jotain (ihan mitä vaan), halivat ja pusivat minua. Tämä on nyt se lahja, yhteinen hetki perheen kanssa.
Mielestäni Äidit arvostaa vain sitä, että heitä muistetaan ja kohdellaan kivasti Äitienpäivänä.Ei tarvitse eikä kannata uhrata kalliisiin lahjoihin, koska ne päätyvät yleensä muiden rojujen joukkoon.Siispä kipaiset kaupasta kakun ja ehkä ruusun, ja keität kupposen kahvia yhdessä tenavien kanssa. Lapset kannattaa ohjelmoida laulamaan tai esittämään jotain kivaa, koska se merkitsee varmasti Äidille eniten.- mamman poika
olen täysin samaa mieltä kanssasi. hetki perheen kanssa - myös meille muille kuin äideille - on kaikista palkitsevinta.
- liona
Ensisijaisen tärkeää on muistaa kyseinen päivä, joten olet jo aika pitkällä...Niin kauan kuin lapset on pieniä voi isäkin äitiä muistaa jollain kivalla hlökohtaisella asialla. Koru on aina nappi valinta eikä tarvitse olla edes kallis. Ja korttin tietty teksti että kiitti ihanista lapsista... hymynaama perään jos sattuuolemaan varsinaisia viikareita... Muuten kun lapset n isompia(tai pienempiä) niin ravintolat ja kahvilat kuuluvat myös äitienpäivään...
- Yhäiskä
Hei,
Kokeilehan kerran järkätä joku kiva retki, jossa kaikki on valmisteltu valmiiksi.
Esim. Vuokraa mökki jossa takka, ilman muuta tuli takkaan, saunomis ja uimis mahdollisuus (onhan se vesi vielä vähän viileetä, mutta kyllä siellä jo ui). Ja ennen kaikkea olet tehnyt jo ruokaostokset, valmistat myös mökillä ruuan. Kunhan saatte lapset nukkumaan, äidille ilman muuta hemmotteleva kokovartalo hieronta;), pullo viiniä kahden lasten nukkuessa.. Voisiko nainen enempää mieheltä vaatia. Minä en ainakaan voisi. - Nimetön
Olen saanut mieheltäni lahjaksi 20v ajan aamiaisen vuoteeseen ja sen kruunaa hänen aamulla itse kerätyt valkovuokot. Sydäntä lämmittää jo kun kuulen hänen vetävän saappaat jalkaan ja mietin, että hän taas kovasti touhottaa ja etsii, missä tänä vuonna ovat vuokot jo kukassa. Ja sen jälkeen mieskin voi saada oman lahjansa...
Lapsilta tietysti oma tekemä kortti on tärkein! - äiti kans
siis mikä ihmeen hössötys tääkin on ikinä en ole äitien päivää viettäny enkä vietä.amerikkalaisten hössötyksiä tämäkin siinä se on päivä missä muutkin.
- Nimetön
joo mites me yksin huoltaja äidit jotka vuorotta teemme lasten eteen.kuka meitä edes huomaa. siis hemmotellaan toinen toistamme. olemme kavereitten kanssa käyneet kauppa reissulla jo useana vuotena äitienäpivä lounaalla tarjoten toinen toiselle kun lapset on pieniä ja aika rajallista. helppoa ja vaivatonta JOS on lapset hoidossa sen aikaa. hyvää äitienpäivää teille kaikille.
- minä vaan
meikä vetää lärvit äitien päivänä mitä sitä nyt sen kummemmin juhlimaan lapsetkin jo isoja.ei muuta kun terassille kaljale ukon kanssa siinä on tarpeeks äitien päivää.
- mies37v
juu eiköhän paras lahja ole kun ! hemmottelee sen sunnuntain äidille ja laittaa ruuat ja muistaa ostaa ruusuja =) hoitaa ne kaikki kotiaskareet ym ! antaa äipän löhötä koko sunnuntain =) tekee kaikkensa et sunnuntai on mukava äidille !
- hellu
Ole hyvä mies kun ajattet noin. kiva että tuollaisikain on , sallii naiselleenkin nautintoja ;-)
- Jurppo
Miten sitten hemmottellaan sellaista naista/äitiä, joka ei anna tehdä mitään noista asioista vaan aamulla herää ekana ja aloittaa heti "duusaamisen" eikä anna muiden koskeakaan mihinkään siivous/ruoka/yms asioihin? Eikä huoli mitään lahjoja...
- mies37v
hellu kirjoitti:
Ole hyvä mies kun ajattet noin. kiva että tuollaisikain on , sallii naiselleenkin nautintoja ;-)
juu helliminen on kivaa jos itsekkin siittä pitää =) kanattaa kokeilla miehet ja ottaa ihan tavaksikin ! voi sen ruusun ostaa ihan noin vain ilman mitään juhlapäivääkin =) kelle sit sen ruusun antaakin ! saa aika kivan vastaan oton =) kokemusta on =) EI MUUTA KUIN KIPIN KAPIN KUKKA-KAUPPAAN =)
T. mies37v
- tympiintynyt
kukaan täysjärkinen mene naimisiin.helpompi lähtee nosteleen kun on vaan avoliitossa eipähän tule kitinöitä.toivottavasti omat lpset ei mene ikinä naimisiin.
- ...
katkeruus syö ihmistä sisältä päin...
- muistaa mua
äitienpäivänä.
Minä olen meidän lastemme äiti ja hän isä, sitä asiaa arvostamme, vaikka parisuhteemme ei toiminutkaan.
Itse olen muistanut hoitotätiänikin äitienpäivänä, koska hän oli minulle hyvin rakas.
Kulutusjuhlaa, tottakai. Mutta ihanaa juhlia kaikki äidit samana päivänä.
Myös nykyinen mieheni muistaa minua äitienpäivänä, vaikka meillä ei ole yhteisiä lapsia, enkä minä ole hänen äitinsä.
Äitienpäivä on kaikkien äitien päivä.- Kati
HEI!
Outo tapaus
- Marianna
Meillä äitienpäivä vietetään perheen kanssa yhdessä ulkoillessa ja muutenkin lasten ehdoilla.
Mun mies on aivan ihana kun hän hoitaa viikkosiivouksen lasten kanssa lauantaina ja minä saan käydä yksin kävelyllä.
Sunnuntaina saan heidän yhdessä tekemänsä aamupalan sänkyyn ja lapset kainaloon niin ei voi äiti muuta haluta. Paitsi ne ihanat koulussa ja eskarissa tehdyt lahjat jotka lämmittää sydäntä joka kerta yhtäpaljon.- einikkä
...tää tais olla hyvä vitsi?
- tiltu
Olen samaa mieltä kuin Marianna. On todella mukavaa kun mies ja lapset siivoavat la viikkosiivouksen ja sitten su aamuna saa aamupalan sänkyyn ja lapset kainaloon sekä sen aamusuukon mieheltä. Ihana on myös saada lasten tekemät lahjat ja kortit. Mies yllättää kanssa joka vuosi ihanilla lahjoilla ja kukilla.
- Kati
tiltu kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin Marianna. On todella mukavaa kun mies ja lapset siivoavat la viikkosiivouksen ja sitten su aamuna saa aamupalan sänkyyn ja lapset kainaloon sekä sen aamusuukon mieheltä. Ihana on myös saada lasten tekemät lahjat ja kortit. Mies yllättää kanssa joka vuosi ihanilla lahjoilla ja kukilla.
Heips!
Tuommoseen en tyytyis, turha äitien on luoda sädekehää ympärilleeen, ukot pettää aina ja äitityypit kärsii.. - Marianna
einikkä kirjoitti:
...tää tais olla hyvä vitsi?
Mitäs vitsiä siinä on?
Lapsieni takiahan minä äiti olen. Enkä itse vaadi mitään lahjoja, lapset ovat jo niitä parhaita lahjoja mitä voin ikinä saada. - einikkä
Marianna kirjoitti:
Mitäs vitsiä siinä on?
Lapsieni takiahan minä äiti olen. Enkä itse vaadi mitään lahjoja, lapset ovat jo niitä parhaita lahjoja mitä voin ikinä saada....jotekin oudolta. Mutta, ok! Toivottavasti oli hyvä äitienpäivä:)!
- Lottiina
Äidit haluavat lomaa edes kerran vuodessa koko päivän. Saavat vaan pötkötellä olohuoneessa ja katsoa lempisarjaa kun lapset siivoa tai leipovat kakkua. Mikä on paras lahja äidille kuin juuri uunista tullut kakun tuoksu. Nuoret miehet ostavat äidilleen yleensä ruusun joka ilahduttaa kummasti vaikka joka vuosi sama ruusu onkin. Itse kävin Tiimariin ja ostin erilaisia askartelu vehkeitä ja aloin maalaamaan ja askartelemaan. Halpaa ja omaperäistä, toteuttakaa itsenne ja näyttäkää kyntenne että ne olis kuin juuri lakatut. Eli tehkää äidinpäivästä juuri sellaisen että sitä on mukava miettiä seuraavana vuonnakin. Olkaa luovia ja tehkää kotityöt äidin puolesta kyllä se äiti siitä kiittää ja hyvä mieli siitä tulee itsekullekkin.
- Lottiina
Äitejä voitte ilahduttaa heräämällä tuntia aikaisemmin ja viemällä pöytään aaamiaisen mikä on sen parempi.
- Kati
Lottiina kirjoitti:
Äitejä voitte ilahduttaa heräämällä tuntia aikaisemmin ja viemällä pöytään aaamiaisen mikä on sen parempi.
Voi kauhia, ookko noin varma
- Nimetön
Punaisen ruukkuruusun, suuren ja verenpunaisen jollaisen oma äitini saa joka äitienpäivä isältä. On aina saanut vaan minä en koskaan vaikka olenkin jo isoäiti itsekin. :))
- Nimetön
Minä vien aina orvokkeja äidin, mummojen ja anopin haudoille. Itse saan valkovuokot mieheltäni ja ruukkuruusun kultaiselta apelta. Olen aina saanut ruusuja ja hajuvettä häneltä ja nyt pesen ja silitän hänen paitansa.
- 2 lapsen äiti
..hieman hengähdystä kodin hoidosta ja siitä että edes sen päivän päävastuu lasten hoidosta olisi isällä..Saisin suunnitella oman päivän.
Esim.Saisin nukkua pitkään,aamupala olisi tietty kiva saada valmiina eteen ja sen jälkeen isä hoitaisi lapsia ja antaisi mulle päivän tehdä mitä itse haluan :)- eikä turha
Mielestäni miespolon ei tarvi miettiä päätänsä puhki miettiessään sopivaa äitienpäivälahjaa. Minulle on ainakin 21 vuotta riittänyt lasten (5 kpl) tekemät kortit ja joku pieni, kiva juttu vain. Usein sellainen, jonka olisin ehkä muutenkin tullut hankkineeksi. Minusta ns. järkilahjat ovat parhaimpia. Turhanpäiväistä hömppää en kaipaa.
Rakastan koruja yli kaiken, mutta on suorastaan tuhlausta ostaa joka äitienpäiväksi uusi koru. Sen voi toivoa/saada vaikka joskus synttärilahjaksi. Hajuvesiäkään ei kovin montaa erilaista tarvi kukaan. Olen saanut lahjaksi(omasta toivomuksestani) puutarhasakset, alppiruusun(jonka halusin pihallemme), harjakihartimen, yöpaidan. Eräänä vuonna mieheni osti minulle sormuksen ja kerran sain kaulakorun. Tänä vuonna menemme ravintolaan syömään, kun on jo vävy ja ensimmäinen lapsenlapsikin mukana.
- Äideillä aina kaikkea
Äiti on tyytytväinen ruusuunsa, kun sillä on jo kaikki muu rekvisiitta.
- äiti 24/7
Minä olisin onnesta soikea, jos mies aamulla kertoisi olevansa onnellinen siitä, että olen hänen lapsiensa äiti. Pisteenä iin päällä olisi, jos olisi edes se vesi keitetty valmiiksi äidin aamuteetä varten, muusta huolehtiikin äiti, kukas muu... Vasta 14. äitienpäivä tulossa ja vielä jaksan toivoa ja odottaa! : )
- moonmama
kuluttajan juhlaapa hyvinkin..mutta olen kuitenkin montaa mieltä asiasta..1.jos teidän perheen esim. silitysrauta,tiskikone,hiustenkuivain tai mikä hyvänsä vatkain on vaihtoa vailla on aina hyvä idea,mikä tahansa joka helpottaa äidin arkea..2.on henkilökohtaiset:pyyhe, kylpytakki, uusi hajuvesi(tuoksu joka miellyttää sinua ja lapsia,miltä haluatte äidin tuoksuvan)3.nimikko avaimenperä,mukit jääkaappi magneetit ja kukat valmiissa ruukuissa (saint pauliat ja tulilatvat ovat kestävämpiä iloja kuin ruusut)Äitienpäivä lounaat ovat ylellisyyttä..4 lasten askartelut ja ideat ovat parhaat!!!teet niin tai näin ei vaimosi tule pettymään.muistaminen on tärkeintä vaikka se olisi vain halaus!!!!
- Minä vaan.
Mä ostin äitille sellasen ihan nätin taulun viime vuonna äitienpäivänä josta seki tykkäs,ainaki pari päivää.noo sitte se sano jotta tämön helvetin ruma ettei tällääsiä kehtaa ees pitää näytillä! arvatkaas ostanko tänä vuonna uutta lahjaa?
- tytär...
ei sillä lahjalla niin ole väliä, ajatus on tärkein. joku pieni laulukin aamulla tekee äidin kuin isänkin iloiseksi.. itse meinaan väsätä omin pikku kätösin mutsille jotain :)
- ei muuta
Minä en halua että törsätään rahaa. Kunnon siivous ja päälle makkaranpaistoretki kahvipullon kera luonnon helmaan. Jälkimmäisen kyllä tulenkin saamaan kuten joka vuosi.
- lahjaksi
viime vuonna äitini sai vedenkeittimen. isä sen sijaan osti riipuksen jossa 100 timanttia :) siis minun äidilleni..
- murkkujen äiti
toivoisin lahjaksi lapsilta vain yhteistä aikaa, ehkä mentäsi yhdessä luontoon, mentäs vaikka yhdessä retkelle, mukana teetä, eväsleivät, kaakao ja paistattais makkaras notskilla... se olis kiva lahja, siitä jäis kiva muisto...
se oli tosi kiva äitienpäivälahja.... - jos ois
murkkujen äiti kirjoitti:
toivoisin lahjaksi lapsilta vain yhteistä aikaa, ehkä mentäsi yhdessä luontoon, mentäs vaikka yhdessä retkelle, mukana teetä, eväsleivät, kaakao ja paistattais makkaras notskilla... se olis kiva lahja, siitä jäis kiva muisto...
se oli tosi kiva äitienpäivälahja....vaan aikaa, mulla on ainaki sunnuntaina töitä, joten eipä kerkee mamman kanssa samoilemaan.
vietän kyllä paljon aikaa äitin kanssa ja tulemme hyvin toimeen, ollaan kuin parhaat ystävät.
- anonymous
Eikös se silleen ole,että on ihan sama,mitä se äiti saa,kunhan siinä on paljon rakkaitta ja ajatusta mukana. Vaikka itsevirkattu patalappu. Eikä haittaa vaikka semmoinenkin olisi ehkä hieman käyrä ja muutenkin omituinen,sillä kun titää,että se on rakkaudella tehty,se merkitsee paljon enemmän kuin mikään 500€ koru. Äidit on sellaisia ihmeellisiä otusia,että heille kelpaa mikä vain,sillä ne tietävät sydämmessään,jokainen,että siinä on ajatusta mukana,vaikkei lahja olisikaan niin hieno. Itsekkin joskus ala-asteella mietin,että "Hyi kauhea kun tää on ruma! Enhän mä tällasta voi antaa sille!!" Oikeasti äidille voi antaa melkein mitä vaan.. Äidit kyllä ymmärtävät,ettei pikkuinen lapsonen paljoon pysty. minäkin ymmärrän,rttä jos joku pieni lapsonen käyttää kauan säästämänsä 2 euroa johonkin säästöpossuun lahjaksi,se on niin paljon,että ihan alkaa itkettää.. eikä mitään tarvitse ostaa,sillä ajatus on tärkein. Jokainen äiti tietää sydämmessään,että lapsi rakastaa häntä enemmän kuin mitään muuta,ja äitikin rakastaa lastaan. VARMASTI! Ja muuten.. mitä pahaa siinä on,jos isäkin haluaa muistaa vaimoaan äitienpäivänä? No? mitä sitten? On miehilläkin oikeus rakastaa!! kiitos.. eipä minulla muuta.
- lahjan arvolla
olekkaan väliä, silleen, mutta sori vaan 500 €:lla ei saa 100 timanttista korua.
- Yks äiti
lahjan arvolla kirjoitti:
olekkaan väliä, silleen, mutta sori vaan 500 €:lla ei saa 100 timanttista korua.
Eihän se 500e ja sata timanttia ollu ees samassa viestissä pönttö, varmaan maksaaki enemmän lue viestit kunnolla jos meinaat kerta kommentoida.
Duudsoni paidan jossa lukee kaukaa viisas ja läheltä hemmetin hyvännäkönen, äiti niin tykkää Duudsoneista. Olisin ostanut komiat pärjää aina paidan mutta kun niitä ei ollut.
- äippä-59
Lahjakortti hierontaan, kosmetologille, jalkahoitoon, kuntosalille, kultasepälle....
höh onhan noita vaihtoehtoja
ÄLÄ OSTA TURHAA KRÄÄSÄÄ ! - Minzgu
Olen myös huomannut isä ihan saman asian.. muutta ehkä on vaan paras ostaa suklaata ja todella paljon ruusuja.. ja paljon pusuja tietenkin :D
- lapsi
Maalaa äidille taulu itse. Käytä mielikuvitusta ja värejä, kaikki on sallittua!
- sane
Mulla kaksi lasta ja parhaan lahjan saan lapsilta kun he halaavat ja ovat paikalla ne pienet hetket kosketukset ovat kultaakin arvokkaampia. He usein kysyvät mitä äiti haluat lahjaksi ja olen kertonut etten mitään olen saanut lahjan silloin kun synnyit. Joten mulla on tiedossa kaksi lahjaa kultaakin kalliimpaa joka päivä ei vain äitienpäivänä.
- mulle parasta
yhdessäolo koko perheellä ja kukka jonka lapset antaa.En ole mieheni äiti,siksi lapset tärkeimpiä.
- hhaa
Jos teillä on lapsia ja suhde teidän kahden välillä pelaa, neuvoisin yllättämään hänet hemmottelupäivällä kanssasi ilman lapsia.
Lasten hoito on sinun järkättävä, vie vaimo vaikka kylpylään täysihoitoon...tykkää varmasti!
Katettu pöytä hyvässä ravintolassa ei myöskään ole huono idea, jos siitä jatketaan vielä johonkin, esim. teatteriin...
Äideillä tuntuu yleensä olevan vähiten aikaa itselle...anna hänelle lahjakortti itseltäsi seuraavaksi vuodeksi sisältäen esim. kymmenen viikkohierontaa, kämpän imurointi (hyvin!) kerran kuussa seuraavan vuoden ajan...jne. mistä teillä yleensäkin on kränää, tartu siihen positiivisesti...ja korttia on myös noudatettava, muutoin naisesi kokee sen suurena loukkauksena... - anna äidin olla rauhassa yksin
se on parasta!
- Marianna
Meillä on lapsille tärkeetä että olemme yhdessä äitienpäivän koska minähän olen heidän äitinsä.
Ehkä sen vapaapäivän voisi luvata vaikka seuraavalle viikonlopulle. Mun miehenikin lähtee lasten kanssa vanhemmilleen seuraavana viikonloppuna niin mulla on sillon aikaa itselleni. Jokainen sitten käyttää sen ajan mihin itse haluaa. Toimivaa. - Nimetön
yleensä kun on äiti on myös lapsia, ja koska äitienpäivänä juhlitaan sitä että on äiti niin lapset kuuluu olennaisesti asiaan
- Nimetön
Varminta on ostaa lahjakortti johonkin liikkeeseen.Hieronta kortti, kasvohoito, kampaamoon lahjakortti.
- linnea79
pyysin lahjaksi ja saan marimekon hiirimaton uuden koneeni kaveriksi
Äidit haluaa äitienpäivänä punaisia tulppaaneja ja paljon.
- Kiiski
Minulle vain tarpeellista tavaraa, ei mitään turhaa krääsää. Olen saanut jo lahjoiksi esim. lapion, oksasakset,kottikärryt, kirveen, suklaata.... ei tosiaankaan mitään turhia lahjoja, vaan kaikkia olen toivonut todella paljon. Nyt odotan hyvää uutta haravaa tai kunnon matkalaukkua. Näitä minun lahjojani käytämme läpi vuoden ja ne on pakko palauttaa paikoilleen, koska ne ovat minun!
Ihania äitienpäiviä ollaan vietetty myös moottoripyöraillen, patikoiden, onkien, pyöräillen ja tärkeintä kaikessa on oma perhe vuoden jokaisena päivänä, ei se mitä kaupasta rahalla saa! - Nimetön
No Meidän Äiti Tahtoo VoikukkaRaudan!!
on se hullu.. - Houska
Muistakaa että vaimo ja äiti on aivan eriasia.
Silti on hyvä ostaa lahja äidille ja vaimolle ;)
kukat on kaiken a ja o - juulia
Olisi mahtavaa, jos ukkokultani olisi edes Äitienpäivän selvinpäin :=( näin ei ole koskaan tapahtunut.
- äiti31
Ainakin mä 5 lapsen äitinä kaipaisin hemmottelua.
Vaik kylpylään nauttimaan yhdessäolosta päiväksi. - siinai
äitienpäivä on äitien juhla,siispä kukin parhaaksi katsoo mitä ostaa tai miten muistaa äitiään,lasten äitiä,omaa puolisoaan,mikäli lapsi on vielä pieni voi isi olla kaverina antamassa lahjaa äidille,eikä sitä tarvitse miettiä sit "etten voi ostaa tai ei ole velvollinen muistamaan kun hän ei ole oma äitini"mielestäni omaa puolisoa jo kunnioittaa paljon jos esim.leipoo kakun lasten kans,keittää kahvit ja istuttaa äidin kahvipöytään ja mahdollistaa et hän saa juoda ja nauttia rauhassa sen hetken ja tekee kortin,omatekoiset kortit ovat aina omaperäisiä ja kauniita,mielikuvitusta kun käyttää,korteista tulee hienoja...itse lasten äitinä olen saanut jo monenlaisia kortteja vuosien mittaan sekä lahjoja,jotka ovat heidän omia tekemiään ja ovat todella kauniita.itse tehty kukkakin säilyy pitempään kuin ostoruusut,mutta jos toivoa saisin,lahjakortista pitäisin,se voisi esim.olla jalkojenhoitajalle tai pari kertaa hierojalla käynti.joskushan voi vain kysyä ikäänkuin ohimennen puolisoltaan tai äidiltään mitä he todella haluaisivat joskus jos olis mahdollisuus toivoa lahjaksi.ja sit vain toivetta toteuttamaan(kohtuuden rajoissa tietty!)pienikin ilo on suuri ilo.
- Zola
Meillä ainakin aamulla äiti sai sänkyyn aamisaisen ja kukkia (mun ja mun veljen tekemät) ja tietenki itsetehdyt kortit. Isä yleensä osti kukkia ja jotain pientä äidille tai antoi meille rahaa ostaa. Itse sitten kun joskus olen äiti niin toivoisin samanlaista äitienpäivää.
Luultavasti varsinkin lasten kokkaama aamiainen voisi olla mielenkiintoinen :) Olen askarrellut itselleni albumia vanhoista matkavalokuvista ja siihen olen tehnyt aiheeseen sopivia kuvia, joita olen koristellut helmillä, paljeteilla ja koristenauhoilla. Äitini ihastui ideasta kovasti ja heitti ohimennen, että noita kuvia voisi ihan tauluiksikin tehdä, niin hienoja ovat. No... tuumasta toimeen... askartelin äidilleni esittäin koristeellisen taulun, joka esittää merihevosta. Se nyt ei ehkä sovi aiheeseen, mutta hieno siitä tuli ja äiti osaa arvostaa itsetehtyä.
Toivottavasti äiti ei nyt lue tätä ennen huomista (meillä juhlitaan työvuorojen takia äitienpäivää jo huomenna).- Eini..
Mä ostin tänään äidilleni käytännölliset lahjat. :) ei mitään turhaa..
Vähä aikaa sitten meni juusohöylä rikki, nyt ostin äitienpäivälahjaksi juustohöylän.
Ja perinteiset sukat. Niitä tarvitsee aina. - äiti
te kaikki kenellä on omaa pihaa kotona tai mökillä niin ostakaa äidille esim. koristeomenapuu tai rusokirsikka joka kukkii parhaillaan aivan ihanasti vaaleanpunaisinkukin.
Tästä on iloa moneksi vuodeksi! - pikari
Minä ainakin haluan joka vuosi uusia KULTAkoruja mm.korviin,sormeen nilkkaan jne. Hyvä vihje: Vie "huviksesi" joskus vaimosi/tyttöystäväsi kultaliikkeeseen ja tarkkaile mitä hän katselee... Samoin voit tehdä, kun ostatte muille lahjoja. Itse pidän myös lasten tekemistä omista lahjoista/korteista ja perheen yhteisestä ruokailusta ravintolassa. Silloin kukaan ei tarvitse tiskata.. Ja jos mahdollista, niin kiikuta kahvi leipää tuoremehua(ei silloin vielä kakkua)aamulla vaimolle ennen heräämistään..
- tytsi
minä taas teen itse lahjan kun äitit tykkää itse tehdyistä lahjoista!!! :)
- tiitu
kaikkein paras lahja on äidille lapsien oma tekemä lahja tai kortti,muuta ei tarvitse.neljän lapsen äiti
- Saku
Löysin netistä siistin kaupan www.lahjamaailma.fi, sieltä tilaisin lahjani Äidille ja Mummolle.
- iiskä
Vaaleanpunaisen Mariskoolin.
- Mimmmi
Huh.
Toivottavasti mä en saa mitään marimekkoa. Skooleja, unikkoa... huhhuh!
Ei oikeesti tarvi pelätä. Saan varmaan jonku hyvän hevicd:n kera kukkasten. - iiskä
Mimmmi kirjoitti:
Huh.
Toivottavasti mä en saa mitään marimekkoa. Skooleja, unikkoa... huhhuh!
Ei oikeesti tarvi pelätä. Saan varmaan jonku hyvän hevicd:n kera kukkasten.Niin no mä kuuntelin ton metalliosaston silloin kun se keksittiin.
Ei se mitään jos joku sukkahousuhevikierrätys saa vielä jonkun lämpenemään, pitäähän niiden papparaisten elää. - Ai jaa
iiskä kirjoitti:
Niin no mä kuuntelin ton metalliosaston silloin kun se keksittiin.
Ei se mitään jos joku sukkahousuhevikierrätys saa vielä jonkun lämpenemään, pitäähän niiden papparaisten elää.sen Mariskoolin ostit?
"no mä kuuntelin ton metalliosaston..." - HardRockHallelujah
iiskä kirjoitti:
Niin no mä kuuntelin ton metalliosaston silloin kun se keksittiin.
Ei se mitään jos joku sukkahousuhevikierrätys saa vielä jonkun lämpenemään, pitäähän niiden papparaisten elää.Moikkelis vaan sulle, itsekäs idiootti!!!
- Rakkautta vain
kohta seitsemäs syntyy, enkä vielä tähänpäivään mennessä ole mieheltäni minkäänlaista äitienpäivälahjaa tai kukkaa saanut. lapset ovat askarrelleet kerhoissa ja kouluissa omat korttinsa ja pienet pakettinsa. Mielestäni aivan turha painostaa lahjuksia ostamaan, varsinkin kun rahaa tarvitaan niin moneen muuhunkin asiaan elämässä. Mitä iloa/ hyötyä on niillä lukuisilla lipastonlaatikossa säilössä olevilla kalevala ym. koruilla? Tuoko ne jotain lohtua?? Onko ne merkki toisen ihmisen välittämisen määrästä? Ihmettelen. Siskoni, jolla ei ole yhtäänlasta juonittelee avokiltaan joka ikinen juhlapäivä itselleen uudet helyt. Näihin päiviin kuuluu myös äitienpäivä, vaikkei ole itse edes äiti. Jos mies ei osta niin tulee vähintäänkin viikonmittainen mökötys/haukkumisputki. On se haukkunut minunkin mieheni, kun tajua koruja ostaa. Meitä se lähinnä huvitti.
- omaa
En ole muita lukenut, mutta vastailempa omasta puolestani:
Ihan parhaita:
-lahjakortti, jossa kummi/iskä tms. lupaa tehdä jotain kivaa lapsen kanssa kahdestaan
-lahjakortti, jossa joku lupaa hoitaa lasta tarvittaessa yön yli
-ystäväni järjestivät minulle synttärit salaa ja sopivat myös lastenhoidon lasten isän kanssa, pääsin valmiiseen vapaaviikonloppuun
Jos rahat tiukassa
-kampaajalahjakortti
-vaatelahjakortti
-hieronta
-suklaa, karkit
Hemmottelua
-liukuestetöppöset, jos on kylmät lattiat
-jotain äidin omiin harrastuksiin liittyvää (jota ei raaski ostaa/uusia kun panostaa lapsiin)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448199Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432201Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262092- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811647- 301217
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860