kani möllöttää sohvan alla

ärsyttää

meidän kani on seurallinen ja vilkas heppu, mutta ärsyttää se että välillä se sitte menee sohvan alle möksöttään.. ollaan tehty selväks ettei sinne saa mennä (älkää kysykö miksi) oon laittanu esteitäkin mutta sitten se kaataa ne esteet ja menee sinne. ei aina satu näin.. enimmäkseen kani ottaa aina ilon irti kun saa olla vapaana..
tiedän että se saattaa olla sen suoja/piilopaikka.. mutta kun se ei meille käy niin miten homma hoidetaan kotiin että kani tajuaa ettei sinne mennä?
kesäterveisin,

8

2143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintu

meijänki pupu yrittää aina mennä kirjahyllyn väliin, missä on dvd-laite ja digiboksi. olen esteitä laittanut mutta aina se hamuaa sinne. ehkä niillä on joku pakkomielle päästä sinne, mihin eivät saisi.

oon kuullu että eläinkaupas on jotai suihketta, taitaa olla kyllä kissoille tarkoitettu, mikä on pahan hajuista tms.

• Sade-75

Kanin pitää saada möllöttää välillä rauhassa. Jos sen mielestä huoneessa ei ole muuta tarpeeksi pesämäistä ja turvallista koloa niin se menee sitten vaikka sohvan alle köllöttämään.

• 304

muistaakseni (en ole ihan varma)joku neuvoi laittamaan etikkaa sellaiseen paikkaan minne kani ei saa mennä,ja koska etikka on voimakkaan hajuista kani ei pidä siitä.tämä toimii kun kani pissii esim.sängylle niin etikka "estää" kania pissimästä siihen uudestaan.En ole varma toimiiko se tässä tapauksessa,mutta ainahan voi kokeilla.

• Haiduk

olen kuullut samaa että etikka auttaa se tepsii myös kissoihin niihin olen kokeillut sitä kaniini en vielä ja ei ole kyllä ollut tarvettakaan

• nioniinono
        Haiduk kirjoitti:

olen kuullut samaa että etikka auttaa se tepsii myös kissoihin niihin olen kokeillut sitä kaniini en vielä ja ei ole kyllä ollut tarvettakaan

Sillon ku kaipasin apua kanini wc:tä käyttämisessä, kun se ei meinannut oppia asioitansa sinne tekemään, jotkut neuvoivat että purun sekaan voi laittaa etikkaa, niin kani oppii käymään siellä. Haisee kuulemma samankaltaiselle kuin kanin ulosteet.

Aika ristiriitaista? eikö? siis houkutteleeko tämä kania tekemään asiansa paikkaan, vai pelotteleeko kania pois?

• Nimetön
        nioniinono kirjoitti:

Sillon ku kaipasin apua kanini wc:tä käyttämisessä, kun se ei meinannut oppia asioitansa sinne tekemään, jotkut neuvoivat että purun sekaan voi laittaa etikkaa, niin kani oppii käymään siellä. Haisee kuulemma samankaltaiselle kuin kanin ulosteet.

Aika ristiriitaista? eikö? siis houkutteleeko tämä kania tekemään asiansa paikkaan, vai pelotteleeko kania pois?

voi olla näinkin asia.. mut ihmettelen kun kuulee etikan käytöstä vaikka minkälaista juttua.. :)

• tanja

Voisit kokeilla rakentaa sille aivan oman pesäkopin sohvan viereen (jolloin saa huilailla teidän seurassanne)ja estää esim:kanaverkolla tai vanerisoiroilla pääsy sohvan alle.
      Kanithan (niinkuin ihmisetkin) tykkäävät huilia välillä. Kani kuitenkin haluaa huilinsa turvallisessa paikassa jolloin ylhäältä tulevat vaarat on minimoitu. (meillä huilipaikka on rottinkituolin alunen...)

• -P-

En oikein ymmärrä miksi kanisi ei saa mennä sinne
      sohvan alle? On erittäin luontaista kanille mennä
      "suojaan" lepäämään. Ei kai sen tarvitse olla koko
      ajan silmiesi alla kuin joku koriste-esine?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe