siitepölyn vaikutus astmaan

minä

Voiko olla mahdollista, että oikein tunnen kun keuhkoputkeni supistelevat ja niska ja hartiat menee ihan jumaan kun henki ei kulje kunnolla.. lääkitys on täysillä päällä, kortisonitabut(jotka pitäs tosin jättää pian pois) seretide singulair kestine nasonex ventoline... mitä tässä enää voi keuhkoonsa vetää kun kaikki on käytössä ja olo on silti kamala.... aaaargh. muilla mitään vinkkejä, samoja kokemuksia? nukkuminenkin välillä vaikeaa tukkosuuden vuoksi

8

1345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua

Oletko kokeillut huuhtoa nenän suolaliuoksella. Apteekin sarvikuono kannulla.
      Se auttaa tukkoisuuteen. Sit kannattaa laittaa Nisita kosteussuihketta tai Nozoil öljyä nenään.
      Koska ne kortisonisuihkeet rikkoo nenän limakalvon. Kuten myös allerginen reaktio.

Kannattaa syödä tomaatteja ja porkkanaa paljon (jos ei ole allergiaa niille)Ne ovat todettu olevan hyväksi astmaatikoille.

Älä käytä maitoa. Se lisää tukkoista oloa ja limaneritystä. Älä ainakaan ennen nukkumaanmenoa.
      Oletko kokeillut pirkka-soijamaitoa tai kauramaitoa? Nyt jugurtillekkin pieni käyttökielto.

C-vitamiinia.

Mä tunnen, kun keuhkoissa puristaa ja kurkkuun tulee ihan kuin roskia. Kutittaa, astmakohtauksessa. Keuhkoihin "sattuu" ja limaa tulee.

• minä

kiitos sinulle neuvoista! pitääkin kokeilla noita nenätippoja, joitakin a-vitamiinitippoja mulla on ollutkin käytössä. Kuinkahan kauan tuota prednisolonia uskaltaa huoletta vielä käyttää, 3vkoa jo takana, mutta en millään kyllä uskalla jättää sitä poiskaan kun niin tukkoinen ja limainen olo..20mg/pv olen sitä ottanut.. turvottaa kyllä vähän ja tekee unettomuutta, mutta hyödyt ovat ny suuremmat kun nuo pikku sivuvaikutukset.

• minä
        minä kirjoitti:

kiitos sinulle neuvoista! pitääkin kokeilla noita nenätippoja, joitakin a-vitamiinitippoja mulla on ollutkin käytössä. Kuinkahan kauan tuota prednisolonia uskaltaa huoletta vielä käyttää, 3vkoa jo takana, mutta en millään kyllä uskalla jättää sitä poiskaan kun niin tukkoinen ja limainen olo..20mg/pv olen sitä ottanut.. turvottaa kyllä vähän ja tekee unettomuutta, mutta hyödyt ovat ny suuremmat kun nuo pikku sivuvaikutukset.

olen käyttänyt singulairiakin aamuin illoin, mahtaako olla haittaa.....hmm. tänään ostan suolapiipun ja kokeilen sitä, minkälaisia kokemuksia muilla suolapiipusta?!?!

• minä jälleen....-
        minä kirjoitti:

olen käyttänyt singulairiakin aamuin illoin, mahtaako olla haittaa.....hmm. tänään ostan suolapiipun ja kokeilen sitä, minkälaisia kokemuksia muilla suolapiipusta?!?!

Laita tohon haku kenttään suolapiippu. NIIN saat linkkejä keskusteluihin..

Muuten !!!
        Mun keuhkolääkäri sanoi:
        Täytyy ottaa lisäksi kaliumia
        nämä astmalääkkeet tuhoo sitä elimistöstä..
        Mä unohdin pyytää sen reseptille. Nyt pyydän, kun menen uudestaan.
        Mutta se Kalium on tärkee luustolle ja hampaille!!!
        Ota myös kalkkitabletteja!!

Kerro jos se piippu on hyvä?
        Niitä on jotain vesipiippujakin.

• minä

se kyllä kestäkään, oli vielä 10pvn antibiottikuuri tohon päälle, joka onneksi loppui tänään! Minulla on refluksitauti et aika heikos kunnos oon.. somacia otan joka aamu 40mg. Kortisonin yritän nyt pikkuhiljaa jättää pois..sen verran paljon on tuota pahoinvointia tänäänkin ollu..

• ikitukko

on kokemusta!Monta vuotta!viime kesänäkin niin tukossa etten pystynyt edes kunnolla nielemään.Yölläkin kun yritti vettä juoda,se oli pakko purskauttaa pois suusta koska olisin varmaan muuten tukehtunut,melkein,siihen tai se olis ainakin mennyt väärään torveen.Syöminen on tosi vaikeaa suu kokoajan auki.Nenä oli niin tukossa että vaikka sinne laitto pipetillä tippoja niin ei mennyt minnekään,kun nousin ylös kaikki valui pois.Voi sitä tuskaa.Ihme kyllä nyt ei vielä ole nenä tukossa,johtuisko siitä että aloin käyttää maitohappobakteeri-suihketta.Tai sitten ei.

• Kokeile joskus niin yksinkertaista kuin keität vettä ja lisäät hieman suolaa ja hengittelet höyryä.Ei välttämättä tehoa, mutta voi helpottaa.
      Joskus esimerkiksi Seretiden ohella oikein pahassa tilanteessa voi olla kohtuu apu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3475
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2819
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1897
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1132
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      200
      1059
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      889
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      874
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      869
    Aihe