Naapurilla hajosi LG pesukone, ikää 2,5 vuotta

Korjaus maksaa enemmän kuin...

Älä ihmeessä osta LG:tä. Naapurin 2,5 vuotta vanha
pyykinpesukone LG hajosi niin, ettei voi korjata
tai ei kannata. Korjaus maksaa enemmän kuin uusi.
LG:n miehet vain nauraa takuusta.

41

22146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Kuluttaja_

      Lieköhän asia kuitenkaan nyt ihan niin. Hei, ne on koneita. Koneet vain joskus hajoavat. On muakin joskus pänninyt kun joku kone on hajonnut. Ja kyllä ne kalliitkin hajoo. Ja sen voin sanoa ettei yhelläkään yrityksellä ole tänä päivänä varaa "nauraa" (kuten sen ilmaisit) asiakkailleen.

      • Pimeetä, pimeetä

        Tämä nyt ei ole rakennusalalta, mutta hyvä ja omaa alaansa kuvaava esimerkki.

        Ohjelmistovalmistaja Microsoft on pyörittänyt pitkään mainoskampanjaa,
        missä heidän omia vanhoja Office-asiakkaitansa kuvataan jälkeenjääneiksi
        dinosauruksenidiooteiksi.

        V*ttu, naurakoot niin kauan kuin naurattaa.
        Muitakin ohjelmistoja on olemassa.
        Suosittelen teille muillekin.


    • kyseessä

      hiiliharjaton kone?

    • korealaisen

      Kestihän se sentään 2½ vuotta. Korealaiseksi aika hyvin! Siitä vaan uuuden ostoon, olisiko Fagor kokeilemisen arvoinen, on espanjalainen.

      • Aha!

        No tuohan se nyt sitten on parempi... Taitaa olla sellaisen kateellisen puhetta jolla ei ole vara Lg:hen!? Tuossa just katselin Faaaagorin hintoja niin olikos 290e? Ei uskalla tuollaista paskaa edes ostaa.


    • toiminut

      meillä toiminut lg jo neljä vuotta mutta eihän mikään kone ikuinen ole..

      • Repikää siitä

        Meillä suoraveto-LG on kestänyt 2,5 vuotta. Takuuta on jäljellä vielä toiset 2,5 v. On hiljainen, täysautomaatti, ottaa vettä vain sen verran kun pyykin painon mukaan tarvitaan. Hyvä kone.


      • Lg Omistaja
        Repikää siitä kirjoitti:

        Meillä suoraveto-LG on kestänyt 2,5 vuotta. Takuuta on jäljellä vielä toiset 2,5 v. On hiljainen, täysautomaatti, ottaa vettä vain sen verran kun pyykin painon mukaan tarvitaan. Hyvä kone.

        Meillä SUURTALOUS. pari sukupolvea käyttää samaa konetta.

        10 Henkeä noin 2...2.5 koneellista per päivä.

        Ollut 3.5 vuotta. 365*2*3.5= noin 2500..3000 koneellista.

        1 huoltokäynti 1v jälkeen. Ei pummpanut vettä pois. --> 40mm dyykert naula poistopumpussa. Oma moka.

        2 huoltokäynti 2.5v jälkeen. Kone ravisti lingotessa mielestäni liikaa ja lasi hipoi sillon rummun reunaan. --> huoltomies sanoi että iskarit hieman löystyneet vaihdetaan. vaihtoi myös luukun lasin koska siinä rummun tekemä naarmu.--> itse en olisi vaatinut lasin vaihtoa.
        Meni takuuseen. iskarit 20..30e ( olisin vaihtanut itse jos ei takuuta. Homma noin 5 min).
        Uudet iskarit kuulemma "jämäkämmät" No ainakin muovi näyttää paksummalata..:)

        3 huoltokänti 3.5v. Moottorin laakerissa pieni klappi. noin 2mm rummun etureunassa kun nosti rumpua ylöspäin etureunasta.

        Moottorin runkolaakerin vaihto. Huolto ei pitänyt hommaa isona.
        Takuuseen mukinoimatta.

        Toivottavasti pelaa nyt mukisematta.
        nämä molemmat "viat" on ollut selaisia ennakoivia korjaustoimenpiteitä.

        Takuuta vielä jäljellä 1.5 vuotta. (ON 5v takuu)
        moottori & rummulla 3.5 vuotta takuuta jäljellä. (On 7 vuotta "lg sertifikaatti takuu")
        ((sertifikaatti takuu tarkoittaa osat lg työ itse.))


        7 vuoden jälkeen joutaa jo mun puolesta "lavalle" hintansa haukkuneena.

        PS. osta kone vain 5v takuulla....


      • Taide
        Lg Omistaja kirjoitti:

        Meillä SUURTALOUS. pari sukupolvea käyttää samaa konetta.

        10 Henkeä noin 2...2.5 koneellista per päivä.

        Ollut 3.5 vuotta. 365*2*3.5= noin 2500..3000 koneellista.

        1 huoltokäynti 1v jälkeen. Ei pummpanut vettä pois. --> 40mm dyykert naula poistopumpussa. Oma moka.

        2 huoltokäynti 2.5v jälkeen. Kone ravisti lingotessa mielestäni liikaa ja lasi hipoi sillon rummun reunaan. --> huoltomies sanoi että iskarit hieman löystyneet vaihdetaan. vaihtoi myös luukun lasin koska siinä rummun tekemä naarmu.--> itse en olisi vaatinut lasin vaihtoa.
        Meni takuuseen. iskarit 20..30e ( olisin vaihtanut itse jos ei takuuta. Homma noin 5 min).
        Uudet iskarit kuulemma "jämäkämmät" No ainakin muovi näyttää paksummalata..:)

        3 huoltokänti 3.5v. Moottorin laakerissa pieni klappi. noin 2mm rummun etureunassa kun nosti rumpua ylöspäin etureunasta.

        Moottorin runkolaakerin vaihto. Huolto ei pitänyt hommaa isona.
        Takuuseen mukinoimatta.

        Toivottavasti pelaa nyt mukisematta.
        nämä molemmat "viat" on ollut selaisia ennakoivia korjaustoimenpiteitä.

        Takuuta vielä jäljellä 1.5 vuotta. (ON 5v takuu)
        moottori & rummulla 3.5 vuotta takuuta jäljellä. (On 7 vuotta "lg sertifikaatti takuu")
        ((sertifikaatti takuu tarkoittaa osat lg työ itse.))


        7 vuoden jälkeen joutaa jo mun puolesta "lavalle" hintansa haukkuneena.

        PS. osta kone vain 5v takuulla....

        Hei,

        Missä olette huollattaneet omanne? Meidän LG n. 3v.vanha ja rutisee aika lailla lingotessa.
        Pitäis ilm. huoltaa..En löytänyt netistä LG-huoltoa...


      • taimis
        Repikää siitä kirjoitti:

        Meillä suoraveto-LG on kestänyt 2,5 vuotta. Takuuta on jäljellä vielä toiset 2,5 v. On hiljainen, täysautomaatti, ottaa vettä vain sen verran kun pyykin painon mukaan tarvitaan. Hyvä kone.

        5v. 2kk.Lg- suoravetokoneen rumpulaakeri paskana.Anopilla Upo Pesukarhu vm.72 pelaa.


      • korjaaja jo 17 vuotta
        Lg Omistaja kirjoitti:

        Meillä SUURTALOUS. pari sukupolvea käyttää samaa konetta.

        10 Henkeä noin 2...2.5 koneellista per päivä.

        Ollut 3.5 vuotta. 365*2*3.5= noin 2500..3000 koneellista.

        1 huoltokäynti 1v jälkeen. Ei pummpanut vettä pois. --> 40mm dyykert naula poistopumpussa. Oma moka.

        2 huoltokäynti 2.5v jälkeen. Kone ravisti lingotessa mielestäni liikaa ja lasi hipoi sillon rummun reunaan. --> huoltomies sanoi että iskarit hieman löystyneet vaihdetaan. vaihtoi myös luukun lasin koska siinä rummun tekemä naarmu.--> itse en olisi vaatinut lasin vaihtoa.
        Meni takuuseen. iskarit 20..30e ( olisin vaihtanut itse jos ei takuuta. Homma noin 5 min).
        Uudet iskarit kuulemma "jämäkämmät" No ainakin muovi näyttää paksummalata..:)

        3 huoltokänti 3.5v. Moottorin laakerissa pieni klappi. noin 2mm rummun etureunassa kun nosti rumpua ylöspäin etureunasta.

        Moottorin runkolaakerin vaihto. Huolto ei pitänyt hommaa isona.
        Takuuseen mukinoimatta.

        Toivottavasti pelaa nyt mukisematta.
        nämä molemmat "viat" on ollut selaisia ennakoivia korjaustoimenpiteitä.

        Takuuta vielä jäljellä 1.5 vuotta. (ON 5v takuu)
        moottori & rummulla 3.5 vuotta takuuta jäljellä. (On 7 vuotta "lg sertifikaatti takuu")
        ((sertifikaatti takuu tarkoittaa osat lg työ itse.))


        7 vuoden jälkeen joutaa jo mun puolesta "lavalle" hintansa haukkuneena.

        PS. osta kone vain 5v takuulla....

        Aikas puppua: Jos rumpu hipoo lasia,se tarkoittaa että rummun laakeroinnissa vikaa ja ei korjaannu iskareitten uusimisilla(iskari:hidastin). Myöhemmin sitten:moottorin laakerissa klappi? Jos on kyse suoraveto LG:stä niin siinä ei ole moottorissa laakeria
        ollenkaan vaan magneettisiivapyörä on rummun akselin päässä,kyseessä on siis jälleen rummun laakerointi. Se ei ainakaan minun mielestä ole mikään pieni työ sillä
        Koko pesuallas pitää poistaa koneesta ja avata jotta rummun saa sisältä pois ja lyötyä vanhat laakerit pihalle. Useamman tunnin homma. Sitten vielä tuo naula juttu: Ei tullut mieleen itse katsoa sinne pumppuun siittä pienestä luukusta ja kokeilla sormella onko siellä tavaraa? Siksi siinä se luukku on ja ohjekirjassakin neuvotaan miten homma tehdään!! ÄLKÄÄ IHMISET KÄYTTÄKÖ PULVERIA,SIINÄ ON ZEOLIITTIA JOKA ON KUIN SEMENTTIÄ(AJAN KANSSA KEERTYY) JA RIKKOO LAAKERIN TIIVISTEEN,VESI MENEE LAAKERIIN JA LOPPU ON LÄHELLÄ. kONE KUIN KONE,KAIKILLE MERKEILLE KÄY SAMOIN!!
        Lopuksi: LG on helvetin hyvä kone oikein käytettynä. Parempi kuin monet muut jotka lähes kaikki tehdään nykyään italiassa tai turkissa,merkistä riippumatta!
        Euroopassa tehdyt koneet Mielee lukuunottamatta käyttävät presiis samoja osia koneisiinsa,näin saadaan edullisesti tehtyä koneita. Korealaisilla on omat osansa
        jotka ainakin vielä ovat paremmin tehtyjä ja laadukkaita. Joten toi vanha -80 luvun kivikautinen kammo korealaisiin tavaroihin(jolloin ne todellakin olivat paskoja) on vanhanaikaista ja ennakkoluuloista. Itsellä LG:n tuotteita:mikroaaltouuni(ikä4v.toiminut moitteetta) ja pesukone(2v.toiminut moitteetta) ynm. Ei valittamista kyseisen firman tavaroista.
        Vielä yksi vinkki: Uusavuttomat nykyihmiset kun tunkevat koneisiinsa isoja lakanoita tai pyyhkeitä paljon kerrallaan ja pelkästään,ei ihme että kone alkaa lingotessa pitään mekkalaa. Lukekaapa ohjekirjasta: Täyttäkää kone tasaisesti,ei pelkästään pientä tai isoa pyykkiä vaan sekaisin molempia,näin se pyykki ei kasaannu yhteen reunaan ja aiheuta ylimääräistä rasitusta lingotessa. Ja mikä ihmeen pakko on tunkea kone ihan ääriämyöten täyteen? Ei sitä mikään kone kestä pitemmän päälle. Ei nää mitään laitospesukoneita ole vaikka luvataan 7kg tai vaikka sitten 9kg pyykkimääriä. Itse te koneenne yleensä rikotte väärällä käytöllä ja liialla pulverin käytöllä. Itse käytän pelkästään nestemäistä pesuainetta,ei ala kone haiseen paskalle ja luukku pesun jälkeen rakoselleen niin
        kauluskumi ei homehdu.


      • TomTheEng
        korjaaja jo 17 vuotta kirjoitti:

        Aikas puppua: Jos rumpu hipoo lasia,se tarkoittaa että rummun laakeroinnissa vikaa ja ei korjaannu iskareitten uusimisilla(iskari:hidastin). Myöhemmin sitten:moottorin laakerissa klappi? Jos on kyse suoraveto LG:stä niin siinä ei ole moottorissa laakeria
        ollenkaan vaan magneettisiivapyörä on rummun akselin päässä,kyseessä on siis jälleen rummun laakerointi. Se ei ainakaan minun mielestä ole mikään pieni työ sillä
        Koko pesuallas pitää poistaa koneesta ja avata jotta rummun saa sisältä pois ja lyötyä vanhat laakerit pihalle. Useamman tunnin homma. Sitten vielä tuo naula juttu: Ei tullut mieleen itse katsoa sinne pumppuun siittä pienestä luukusta ja kokeilla sormella onko siellä tavaraa? Siksi siinä se luukku on ja ohjekirjassakin neuvotaan miten homma tehdään!! ÄLKÄÄ IHMISET KÄYTTÄKÖ PULVERIA,SIINÄ ON ZEOLIITTIA JOKA ON KUIN SEMENTTIÄ(AJAN KANSSA KEERTYY) JA RIKKOO LAAKERIN TIIVISTEEN,VESI MENEE LAAKERIIN JA LOPPU ON LÄHELLÄ. kONE KUIN KONE,KAIKILLE MERKEILLE KÄY SAMOIN!!
        Lopuksi: LG on helvetin hyvä kone oikein käytettynä. Parempi kuin monet muut jotka lähes kaikki tehdään nykyään italiassa tai turkissa,merkistä riippumatta!
        Euroopassa tehdyt koneet Mielee lukuunottamatta käyttävät presiis samoja osia koneisiinsa,näin saadaan edullisesti tehtyä koneita. Korealaisilla on omat osansa
        jotka ainakin vielä ovat paremmin tehtyjä ja laadukkaita. Joten toi vanha -80 luvun kivikautinen kammo korealaisiin tavaroihin(jolloin ne todellakin olivat paskoja) on vanhanaikaista ja ennakkoluuloista. Itsellä LG:n tuotteita:mikroaaltouuni(ikä4v.toiminut moitteetta) ja pesukone(2v.toiminut moitteetta) ynm. Ei valittamista kyseisen firman tavaroista.
        Vielä yksi vinkki: Uusavuttomat nykyihmiset kun tunkevat koneisiinsa isoja lakanoita tai pyyhkeitä paljon kerrallaan ja pelkästään,ei ihme että kone alkaa lingotessa pitään mekkalaa. Lukekaapa ohjekirjasta: Täyttäkää kone tasaisesti,ei pelkästään pientä tai isoa pyykkiä vaan sekaisin molempia,näin se pyykki ei kasaannu yhteen reunaan ja aiheuta ylimääräistä rasitusta lingotessa. Ja mikä ihmeen pakko on tunkea kone ihan ääriämyöten täyteen? Ei sitä mikään kone kestä pitemmän päälle. Ei nää mitään laitospesukoneita ole vaikka luvataan 7kg tai vaikka sitten 9kg pyykkimääriä. Itse te koneenne yleensä rikotte väärällä käytöllä ja liialla pulverin käytöllä. Itse käytän pelkästään nestemäistä pesuainetta,ei ala kone haiseen paskalle ja luukku pesun jälkeen rakoselleen niin
        kauluskumi ei homehdu.

        Hienoa, että joskus joku kirjoittaa täyttä asiaa. Kyllä syypää monen koneen rikkoutumiseen löytyy peiliin katsomalla.
        Käytännön insinööritaidon ja terveen maalaisjärjen käytölle olisi jopa koulutuksellinen tilaus.


      • löytyy googlella

      • helppo homma
        TomTheEng kirjoitti:

        Hienoa, että joskus joku kirjoittaa täyttä asiaa. Kyllä syypää monen koneen rikkoutumiseen löytyy peiliin katsomalla.
        Käytännön insinööritaidon ja terveen maalaisjärjen käytölle olisi jopa koulutuksellinen tilaus.

        pari tuntia menee LGn suoravetokoneen laakereiden vaihdossa kun on oikeat työkalut käytössä.
        Kone on erittäin helppo ja nopea purkaa ja koota.
        Tehty huollettavaksi.


      • Raimo Lonka
        korjaaja jo 17 vuotta kirjoitti:

        Aikas puppua: Jos rumpu hipoo lasia,se tarkoittaa että rummun laakeroinnissa vikaa ja ei korjaannu iskareitten uusimisilla(iskari:hidastin). Myöhemmin sitten:moottorin laakerissa klappi? Jos on kyse suoraveto LG:stä niin siinä ei ole moottorissa laakeria
        ollenkaan vaan magneettisiivapyörä on rummun akselin päässä,kyseessä on siis jälleen rummun laakerointi. Se ei ainakaan minun mielestä ole mikään pieni työ sillä
        Koko pesuallas pitää poistaa koneesta ja avata jotta rummun saa sisältä pois ja lyötyä vanhat laakerit pihalle. Useamman tunnin homma. Sitten vielä tuo naula juttu: Ei tullut mieleen itse katsoa sinne pumppuun siittä pienestä luukusta ja kokeilla sormella onko siellä tavaraa? Siksi siinä se luukku on ja ohjekirjassakin neuvotaan miten homma tehdään!! ÄLKÄÄ IHMISET KÄYTTÄKÖ PULVERIA,SIINÄ ON ZEOLIITTIA JOKA ON KUIN SEMENTTIÄ(AJAN KANSSA KEERTYY) JA RIKKOO LAAKERIN TIIVISTEEN,VESI MENEE LAAKERIIN JA LOPPU ON LÄHELLÄ. kONE KUIN KONE,KAIKILLE MERKEILLE KÄY SAMOIN!!
        Lopuksi: LG on helvetin hyvä kone oikein käytettynä. Parempi kuin monet muut jotka lähes kaikki tehdään nykyään italiassa tai turkissa,merkistä riippumatta!
        Euroopassa tehdyt koneet Mielee lukuunottamatta käyttävät presiis samoja osia koneisiinsa,näin saadaan edullisesti tehtyä koneita. Korealaisilla on omat osansa
        jotka ainakin vielä ovat paremmin tehtyjä ja laadukkaita. Joten toi vanha -80 luvun kivikautinen kammo korealaisiin tavaroihin(jolloin ne todellakin olivat paskoja) on vanhanaikaista ja ennakkoluuloista. Itsellä LG:n tuotteita:mikroaaltouuni(ikä4v.toiminut moitteetta) ja pesukone(2v.toiminut moitteetta) ynm. Ei valittamista kyseisen firman tavaroista.
        Vielä yksi vinkki: Uusavuttomat nykyihmiset kun tunkevat koneisiinsa isoja lakanoita tai pyyhkeitä paljon kerrallaan ja pelkästään,ei ihme että kone alkaa lingotessa pitään mekkalaa. Lukekaapa ohjekirjasta: Täyttäkää kone tasaisesti,ei pelkästään pientä tai isoa pyykkiä vaan sekaisin molempia,näin se pyykki ei kasaannu yhteen reunaan ja aiheuta ylimääräistä rasitusta lingotessa. Ja mikä ihmeen pakko on tunkea kone ihan ääriämyöten täyteen? Ei sitä mikään kone kestä pitemmän päälle. Ei nää mitään laitospesukoneita ole vaikka luvataan 7kg tai vaikka sitten 9kg pyykkimääriä. Itse te koneenne yleensä rikotte väärällä käytöllä ja liialla pulverin käytöllä. Itse käytän pelkästään nestemäistä pesuainetta,ei ala kone haiseen paskalle ja luukku pesun jälkeen rakoselleen niin
        kauluskumi ei homehdu.

        Ei ole puppua! Rummun hakkaaminen luukun lasiin niin, että kipinät vain sinkoilevat ei johdu rummun laakereista, vaan loppuun kuluneista iskunvaimentimista. Pesukoneen hyppinen ympäri pesuhuonetta ja rummun hakkaaminen lasiin loppui kun vaihdoin uudet iskunvaimentimet.

        Yli 10 vuotta käytössä ollut LG kehrää nyt kuin kissa. Takometrin vaihdoin aikaisemmin, koska ohjelma tyssäsi heti alkuunsa. Muuta (puhdistusta lukkuunottamatta) ei ole tarvinnut tehdä. LG on hyvä kone! HInta laatu suhde on kohdallaan.
        Huollosta on kuvia täällä:
        http://kotisiivous.blogspot.fi/2013/07/pesukoneen-huoltoa.html


      • Juuuuuu

        Ostettiin lg:n pesukone ja toimi yhden päivän. Korjaajalta kesti saapua 3 päivää ja äly-yksikön piti saapua 3 päivän kuluttua. Ei tullu. Eikä tullu vielä kahden viikonkaan kuluttua. Ilmoitin että nyt riittää ja kone vaihtoon tai rahat takaisin. Mutta ei! Nyt täytyy odottaa vielä yli viikko sitä osaa ja jos ei osaa tule niin sitte lg "miettii" asiaa uudelleen. Eli kuukauden aikana konetta pystytään käyttämään yhden kerran ja uutta konetta ei voi saada??? Hienoa palvelua.


    • lg OMISTAJA.

      Lg suoraveto koneilla on 7 vuoden moottori/takuu.
      Joutuu maksamaan vain huoltotyö ajan.

      Mikä muka meni rikki että ei kannata korjata?

      Taitaa naapuri VALEHELLA?

      • nykyisin moottorin

        takuu on 10 votta takuuseen kuuluu työt ja osat.
        Ja toiseksi lgn kone ei sisällä yhtään niin kallista osaa että korjaus ei kannata.

        Esim.
        Piirikortti noin 50 euroo
        Moottori noin 50 euroo
        Pumppu noin 20 euroo
        Iskari noin 8 euroo
        Täydellinen luukku noin 50 euroo
        Laakerit ja stefa noin 40 euroo
        Rumpu akseleineen noin 70 euroo
        Rummun akseli noin 20 euroo

        Joten 2.5 vuotta vanhaan kannattaa vielä vaihtaa vaikka useempikin osa.

        Itellä on nyt 10 vuotta vanha LG suoraveto pesukone kerran olen korjannut sen vaihdoin laakerit,poistopumpun,asentoanturin ja iskarit.
        Kone toimii aivan kuten uutena ja on varmasti jo hintansa tienannut.
        Kohta pitää uusi ostaa kun alkaa olla jo vanhan näköinen.


    • ne naapurin koneet

      Yleensä ne onkin ne naapurin koneet, jotka hajoavat. Ja sehän on tietty, että näiden naapurien naapurit luottavat ja kehuvat vain nk. länsimerkkejä, jotka suureksi osaksi valmistetaan entisessä itä-Euroopassa tai Turkissa.

      • merkkinen

        kuivaava pesukone, laakerit on kuluneet, pitää kovaa ääntä lingotessa. kodinkonekorjaaja sanoi puhelimessa että ei kannata korjata, maksaa enemmän kuin uusi


    • Täyttä potaskaa..
      LG pesuri ei sisällä yhtään niin kallista osaa ettei korjaus kannata saa olla vaikka useempikin osa rikki ninn vielä kannattaa.
      Esim pääpiirikortti jaka yleensä pidetään kalliina maksaa LG pesukoneeseen n:50 €

      Koneet on myös rakennettu huoltoystävällisiksi.

    • Konemaakari

      Paikallinen huoltoliike kertoili, jotta vanhojen LG- pesukoneiden piirikorttien ja etupaneleiden saatavuus huononi melkoisesti japanin tulvien myötä. Itselläni stefa ja laakeri korkkasi 5v kohdalla ja iskarit vaihdoin 9v paikkeilla, kun etsin vikaa linkouksen ongelmiin. Eli 9v kohdalla kestomagneettimoottori ei enää jaksanut aina lingota. Uudesta kyllä jouduin pulittamaan 100 eur, jotta nuo "nykyisen moottorin" mainitsemat osahinnat on kyllä melkoisen optimistisia.

    • laakerit ei kestä

      Mitäs niistä hiiliharjoista, kun laakeri ei kestä ja reunakumi repeää.

      Kiitti Korea. se on slut nu.

    • LGllä pesee hyvin.

      http://www.kodinkonepalvelu.com/tuotteet.html?id=6/35

      En ole kyllä kuullut että kellään olis moottori mennyt mutta tuolta niitä voi jokainen tilailla jos tarvitsee.
      Siitä moottorista menee se asentoanturi ja tällöin moottori ei jaksa pyöriä.
      Asentoanturin saa erikseen ja maksaa alle 20 euroa.

    • samsungin ostanut

      pesukone myyjä sano mulle että samsungilla ja lg llä olis yhteinen tehdas.
      voiko pitää paikkaansa? eli onko niissä siis samoja osia?
      näyttö kartelli niillä ainakin on ollu, mut toi yhteinen pesukone tehdas kuulosti oudolta.

    • lg-vs-samung

      Kyllä niissä paljon yhteistä on.
      Joku ties kertoa että samsungiin ei voi laakereita vaihtaa laakeri on jotenki prässätty niin että ei saa irrotettua.

    • pale5

      onko kellään ohjeita lg suoravetokoneen laakerivaihtoon noin 10v vanhaan tai vinkejä kotiasentajalle

      • techboy123321

      • Anonyymi

        Homma menossa, huomenna kasaan. Pesun osuus suuri.


      • selaista

        Lg kesti vähän yli 2 vuotta.Takuu ei korvannut.Viimeinen LG meillä.Gigantti ei tullut vastaan.


      • ......
        selaista kirjoitti:

        Lg kesti vähän yli 2 vuotta.Takuu ei korvannut.Viimeinen LG meillä.Gigantti ei tullut vastaan.

        Mimmonen kotivakuutus teillä on. Meillä meni reilut 2 vuotta kestänyt pyykkikone kotivakuutukseen, kun takuu oli jo ummessa. Saatiin ihan hyvin sieltä takaisin, pieni ikäalennus mutta omavastuuta ei mennyt, kun vakuutuksesta ei ole moneen vuoteen haettu yhtään korvausta. Korvaus oli hyvä alkupääoma seuraavan koneen hankintaan.


      • LG-Huolto
        selaista kirjoitti:

        Lg kesti vähän yli 2 vuotta.Takuu ei korvannut.Viimeinen LG meillä.Gigantti ei tullut vastaan.

        miksi ette korjauttaneet hyvää konetta korjaus olisi ollut varmasti kannattavaa tuon ikäiseen lgn koneeseen


      • kiertäkää kaukaa
        LG-Huolto kirjoitti:

        miksi ette korjauttaneet hyvää konetta korjaus olisi ollut varmasti kannattavaa tuon ikäiseen lgn koneeseen

        joo-uuden koneen saat allr 400 ja korjaus olisi maksanut yli 200-miksi?Siksi että vaihdoin merkkiä.


    • pissiksillä lainaa

      UPON varmaan ostit ja tietysti LUOTTOKORTILLA
      Koska huoltomiehelle ei käynyt luottokortti.

    • Lingonbär

      Mulla LG:n suoravetomoottori pyykinpesukone, kysymys kuuluukin: Pystyykö siihen itse vaihtamaan luukun tiivisteen, kun se on revennyt, ja jos ohjeita sais joltain?
      Onko totta toi 10v takuu ja koskeeko kaikkia LG:n suoravetomoottorikoneita?
      Soitin LG tukeen, ja sanottiin, että koneestani on jo monta vuotta sitten takuu loppunut. Valmistettu 06. Menee valmistumispäivän mukaan laskettuna takuu, kun kuittia ei löydy, muuten olis ostopäivästä lähtien.

    • kodinkonepalvelu.com

      Luukun tiivisteen voi vaihtaa itse joskin se ei ole ihan helppo homma.
      Purkamaan joutuu päällyskannen alapaneelin näppäinpaneelin ja etupellin.
      Sitten kumi irtoaa on sellasella metallipannalla kiinni sen pannan paikalleen saanti vaatii hieman voimaa.
      Kumin saa nettikaupasta www.kodinkonepalvelu.com
      Samasta paikasta saa myös ohjeet sen vaihtoon.
      Se kannattaa ehdottamasti vaihtaa.
      Vanhempien suoravetokoneiden moottorin takuu on 7vuotta ja uudempien 10 vuotta.
      06 valmistetussa koneessa se on ehkä 7 vuotta mutta älä huoli se moottori ei hajoa.
      Ja jos hajoaa uuden saa n:60 eurolla.

    • Anonyymi

      Hyvin kesti LG:n pesukone yli 12 vuotta ilman minkäänlaista remppaa. Nyt tuli laakerivika ja joutaa vaihtoon. Seuraavaksi testiin pääsee Samsung.

      • Anonyymi

        Ei hassumpi saavutus! Erään ystäväni Bosch-perukone tosin kesti 36 vuotta ilman vikoja, ja itselläni Westinghouse-pesukone kesti 21 vuotta. Silloinkin siitä halkesi haperuuttaan poistoveden letku, jonka olisi tietysti voinut uusia, mutta arvelin, että kone joka tapauksessa tulisi tiensä päähän pian ja ostin Husqvarnan.

        Husqvarna kestikin melkein viisi vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe