...voisi olla seuraava filmikamera paketti. Nikon F90 Nikkor AF 24-120 mm f/3,5-5,6?
Mitä mieltä olette ylipäätään tuosta Nikon F90 kamerasta?
Miknkähän hintainen?
10
1477
Vastaukset
- Mika...
Kun ei oikein tietoa mistään tahtonut löytyä eikä F90 kameraa oikein näyttänyt olevan käytettynä myynnissäkään. Itse ostin nyt tuollaisen ja maksoin siitä 150€. Sain selvitettyä sen verran että F90 mallia tehtiin vuosina 1992-94 jolloin runko päivitettiin F90x:ksi, joka oli samanlainen muutamaa pikku lisäystä lukuunottamatta. Kamera tuntuu todella jämerältä ja mukavalta käyttää, mutta on hiukan vanhahtavan näköinen muotoilultaan ja mielestäni Nikonin nykytyyli on nätimmän näköinen. D70 mallin rinnalle ostin tuon filmirungoksi ja hyvin pelittää objektiivit ja salamat ristiin noiden välillä joten yhteensopivuus on hyvä. DX sarjan kakkulat ei tietenkään tee kinolle riittävän isoa piirtoympyrää, mutta AF pelittää.
- Canon-tallin kaveri
Jos kiinnostaa kuulla, niin
Nikon f-90 oli 90-luvulla oikein hyvässä maineessa, lehtitestit kehuivat ja sitä kaupiteltiin jonkinlaisena ammattikuvaajan kakkosrunkona.
Hintoja en jaksa varmasti muistaa, luulen sen olleen noin 1000 €:n runko, joten hyväkuntoisesta tuo 150€ ei kuulosta pahalta. - Mika....
Canon-tallin kaveri kirjoitti:
Jos kiinnostaa kuulla, niin
Nikon f-90 oli 90-luvulla oikein hyvässä maineessa, lehtitestit kehuivat ja sitä kaupiteltiin jonkinlaisena ammattikuvaajan kakkosrunkona.
Hintoja en jaksa varmasti muistaa, luulen sen olleen noin 1000 €:n runko, joten hyväkuntoisesta tuo 150€ ei kuulosta pahalta.Kiitos. Tuo F90 ihmeen hyvin pelittää yhteen näiden nykyisten systeemien kanssa ja käyttöohjetta en ole tarvinnut kertaakaan kun olen D70:n opetellut. SB600 ja Metz 44mz-2 sca3402 jalalla toimi moitteetta myös. Kamera on kohtuullisen siisti ollakseen yli kymmenen vuotta vanha ja filmipuolassa ja kuvaportin ympärillä ei ollut kulumisen jälkiä ja harjaantumattomaan korvaani suljinäänessä en havainnut mitään ylimääräisiä vinkaisuja. Olen varsin tyytyväinen tuohon ja ostin kameran mukana Nikkor 24-120mm ifed objektiivinkin (240€) johon olen erittäin tyytyväinen (se toimii myös D70 kamerassa).
Silloin -90 luvulla kuvasin itse filmille lähinnä vanhoilla mekaanisilla kameroilla Mamya, Rolleiflex, Zenit Yashica, Olympus (vanhempi om-systemi), etc. joten tämä on minulle ensimmäinen kosketus sähköiseen filmikameraan. Käpistelin aikoinaan kaupassa Canon T90 mallia joka oli hieno, mutta ei minulla sellaiseen ollut varaa. - Canon-tallin kaveri
Mika.... kirjoitti:
Kiitos. Tuo F90 ihmeen hyvin pelittää yhteen näiden nykyisten systeemien kanssa ja käyttöohjetta en ole tarvinnut kertaakaan kun olen D70:n opetellut. SB600 ja Metz 44mz-2 sca3402 jalalla toimi moitteetta myös. Kamera on kohtuullisen siisti ollakseen yli kymmenen vuotta vanha ja filmipuolassa ja kuvaportin ympärillä ei ollut kulumisen jälkiä ja harjaantumattomaan korvaani suljinäänessä en havainnut mitään ylimääräisiä vinkaisuja. Olen varsin tyytyväinen tuohon ja ostin kameran mukana Nikkor 24-120mm ifed objektiivinkin (240€) johon olen erittäin tyytyväinen (se toimii myös D70 kamerassa).
Silloin -90 luvulla kuvasin itse filmille lähinnä vanhoilla mekaanisilla kameroilla Mamya, Rolleiflex, Zenit Yashica, Olympus (vanhempi om-systemi), etc. joten tämä on minulle ensimmäinen kosketus sähköiseen filmikameraan. Käpistelin aikoinaan kaupassa Canon T90 mallia joka oli hieno, mutta ei minulla sellaiseen ollut varaa.Itse kuvasin 80-luvulla Olympuksen om-systeemillä. Täytyy sanoa, ettei ole hirveä ikävä niitä vehkeitä.
Sen sijaan kova ikävä on Canonin T-90 systeemiä.
Oletkohan hypistellyt kaupassa minun vanhaa kameraa? :-)
Jos se oli todella hyvässä kunnossa, naarmuton, niin se saattoi hyvinkin olla. Myin sen rahapulassa, kun piti ostaa tilalle muita laitteita. Se oli sitä aikaa kun siirryin autofokuskameroihin, eikä T-90 käynyt niihin laseihin. Harmittaa vieläkin, se istui kädessä hyvin ja oli tosi hyvännäköinen. Sen oli muotoillut joku Italian-nero. - Can...
Canon-tallin kaveri kirjoitti:
Itse kuvasin 80-luvulla Olympuksen om-systeemillä. Täytyy sanoa, ettei ole hirveä ikävä niitä vehkeitä.
Sen sijaan kova ikävä on Canonin T-90 systeemiä.
Oletkohan hypistellyt kaupassa minun vanhaa kameraa? :-)
Jos se oli todella hyvässä kunnossa, naarmuton, niin se saattoi hyvinkin olla. Myin sen rahapulassa, kun piti ostaa tilalle muita laitteita. Se oli sitä aikaa kun siirryin autofokuskameroihin, eikä T-90 käynyt niihin laseihin. Harmittaa vieläkin, se istui kädessä hyvin ja oli tosi hyvännäköinen. Sen oli muotoillut joku Italian-nero.Jaa, olitkin kai hypistellyt uutta T-90 kameraa.
No anyway... - Mika....
Can... kirjoitti:
Jaa, olitkin kai hypistellyt uutta T-90 kameraa.
No anyway...Kyllä se käytetty oli, mutta aika hyväkuntoinen ja tästä on jo aikaa. Se oli tosiaan hieno peli käteen kuin hansikas ja käyttölogiikka hyvä.
Joo se vanhempi om-systeemi oli tosi pienikokoinen vähän kuin tuo nykyinen canon 350D vaikka viimeksi mainittu on parempi kouraan. Kyllä niillä pärjäsi vaikka aika askeettisia vehkeitähän ne jo olivat. Kuvasin om-40 kameralla ihan näihin päiviin saakka ja lähinnä tuo Nikonin digisysteemi aiheutti sen, että aloin haikailla siihen yhteensopivaa filmikameraa ja nyt sitten löysin.
Jos olisin filkalle kuvannut EOS:illa niin varmaan olisin digikamerankin hankkinut canonin systeemiä. Oikeastaan Canon ja Konika Minolta oli aika vahvoja vaihtoehtoja kun tuota digijärkkää hankin, mutta valinta kallistui Nikoniin joka tuossa ihan halvimmassa segmentissä oli siihen aikaan canonia haluttavampi. 20D oli kuitenkin budjettini ulkopuolella. No nyt sitten Nikonin D200 olisi tosi tiukka rassi, mutta pärjään kyllä tuon D70:n kanssa eikä paineet kameran vaihtoon ole edes kovat. Katellaan sitten kun noita parempia saa käytettynä.
- TanieliNypliini
Jonkinverran ysikymppistä käyttäneenä onnittelen, ja kadehdin sangen kohtuullista hintaa. Jos yhdellä sanalla luonnehtisi niin jämäkkä peli. Massa vakauttaa, mittari tarkka ja tarkennus nopea.
Jos on pakko jotain negatiivista löytää niin tarkennutavan valinta lipsahtaa helposti kertatarkennuksesta jatkuvalle. Kiusallista jos hautajaiskuvissa seppeleen asemasta kappelin peräseinä on tarkka. Saatto olla yksilövika, tai ominaisuus.
Mukavasti pelasi myös kolkyt vuotta vanhan 4,0/200mm Nikkorin kanssa, vaikka AI-sovitus oli kyläsepän tekemä.- Mika...
Onpa mukava kuulla, että hinta on mielestänne kohtuullinen. Olisikohan tässä sitten nähtävissä tämän digimurroksen vaikutus, että filmivehkeiden kysyntä ja tarjota käytetyissä olisi ostajan eduksi?
Itse olen kuvannut paljon digihybrideillä, digipokkareilla ja digijärkkärilläkin viimevuosina, mutta en vain osaa filmistä vielä irti päästää:) jokin siinä vaan on niin maagista:)
- Molli_Jori
Alla linkki, jonka varmaan tiedätkin. Olen aikoinaan muutaman kerran lainannut kaverin Nikonia F90x loppumerkintää en muista, mutta oli hyvä ja tehokas käyttää.
http://www.nikon.co.jp/main/eng/portfolio/about/history/d-archives/camera/history-f4.htm- Mika...
Kiinnostava linkki. On toi ihan vakuuttava kapine ja olen kyllä tyytyväinen. Voin suositella käytettynäkin jos joku filmille tykkää vielä kuvata toimii hyvin kimppaan D70 rungon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522206
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3501478Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971473- 2021405
- 681121
- 35988
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59960Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31949Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta28885Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46859