Sandemo fanit !

kukka

Tietääkö kukaan mistä voisi saada noita mestari kirja sarjan päättävän Valon valtakunnan legenda nimisen kirja sarjan?Harmittaa kun minulla on jääkansan tarinat kaikki sekä noitamestari kirjat ja tarina jää pahasti kesken ja haluaisin kovasti saada kyseiset kirjat.Joskus kirjakaupasta olen kysellyt ja siellä sanottiin että sarjaa ei ole käännetty suomeksi mutta onkohan tämä vanhaa tietoa ? toivottavasti

5

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin Suomen Margit Sandemo yhdistyksen (http://sacri.true-evil.net/sandemooses/) mukaan Legenden om Ljusets Rike olis vielä suomentamatta. Jossain vaiheessa luin jotain sellaista, että Sandemon suomalainen kustantaja olisi purkanut sopimuksen tai sopimus olisi loppunut tai jotain sellaista.

Toivottavasti joku kustantamo tai suomentaja tarttuisi pian sarjaan, olisi todellakin mukavaa saada tarinat loppuun!

• Sunia

Ei ole suomennettu, valitettavasti. Itse tilasin vuosia sitten kyseiset kirjat ruotsista kirjakaupan kautta, ja luin ne ruotsin kielellä. Lukion ruotsilla siitä selviää kyllä, ja jos olet aiemmin lukenut Sandemon kirjoja, on hänen tyylinsä tuttua. Vaikkei kaikkia sanoja ymmärräkään (tai viitsi katsoa sanakirjasta), ymmärtää tekstiä kyllä ihan tarpeeksi hyvin.

Kirjojen suomentamisesta on ollut tekeillä adressi, mutta en tiedä, miten sen kanssa on käynyt.

• Sacri

Suomen Margit Sandemo Yhdistyksen perustajana voin ilmoittaa uusinta tietoa. Adressi on täällä: http://www.petitiononline.com/sandemo/ ja otan myös vastaan paperisiakin vetoomuksia. Lomakkeen saat minulta lähettämällä mailia asiasta.

• Sacri

• Toine Sandemo fani

Itsellänikin on melkeen koko Jääkansan tarina, osia sieltä täältä puuttuu (harmillista!). Ja kun mistään ei löytyny suomennettua jatkoa Noitamestarille ja Jääkansalle niin aloin itse kääntää sitä. Pitäs alkaa jatkamaan sitä ku sais aikaseksi kaukolainata eka osa, josta sain käänettyä heikolle ruotsillani useita kymmeniä sivuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      127
      4255
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3012
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2534
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2111
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      256
      1699
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      46
      1626
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1436
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1430
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe