Mulla on ihan kamala paniikki ton osteoporoosin kanssa, koska oon vasta 20-vuotias ja mulla on jo osteopenia. En haluais niitä estolääkkeitä alottaa, koska lääkäri sanoi, että mahdollisia vaikutuksia raskauden aikana ei tiedetä! Eli hän ei suosittele niitä. Olen joutunut syömään kortisonia jo melkein 6 vuotta ja tällä hetkellä syön noin 5 mg/pv. Olisiko kenenlläkään mitään hyviä vinkkejä? Luuntiheyttäni on mitattu nyt jo kolme kertaa ja parin viikon päästä taas lääkäriin -> pelottaa! ja sitä kalcipos-d:tä olen kyllä kokoajan popsinut...
osteoporoosi
4
1407
Vastaukset
- toivottavasti ei
Jos odotat lasta, niin se ei kestä ikuisuutta, kuten osteoporoosi. Aloita sitten lääkitys, kun raskaus on ohi. Se että läkitys vaikuttaisi tulevaan mahdolliseen raskauteen, sitä en usko. Ei osteoporoosi lääkkeet ole mitään huumeita tai alkoholiin verrattavia ihmisen aivotoimintaa tuhoavia. Eivät muuta myöskään verenkuva.
Kortisoni on se paha, joka on vienyt sinulta luustontiheyttä ja koritonin tilalle pitäisi keksiä jotain muuta. Keskustele lääkärisi kanssa. - uhkaa....
en ole raskaana tällä hetkellä, eikä ole suunnitelmissa ollakaan vielä moneen vuoteen. Tulevaisuutta vain ajattelen... lääkäri vain puhui niin "varoittavaan" sävyyn, että ei ole tutkittu, mitä ne lääkkeet tekevät elimistössä raskauden aikana. Säikähdin kovasti....
- lopettaa
kun esim. jättää ehkäisyn pois, jolloin haittoja ei raskauden aikana ole, eikä tilanne alle vuodessa mihinkään muutu.
- rusina
lopettaa kirjoitti:
kun esim. jättää ehkäisyn pois, jolloin haittoja ei raskauden aikana ole, eikä tilanne alle vuodessa mihinkään muutu.
" eikä tilanne alle vuodessa mihinkään muutu. "
ihan hyvä, mutta pitäähän se lapsi imettääkin... kun kerta em. lääkityksen käytöstä raskausaikana, niin miksei imetysajallakin tiedonpuutetta? äidin kautta meneehän ne imetyksessäkin vaikka öö. en osaa selittää.
moi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682519
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542503- 851441
- 2271427
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441151Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 102992
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"193954- 78838
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136729