osteoporoosi

uhkaa...

Mulla on ihan kamala paniikki ton osteoporoosin kanssa, koska oon vasta 20-vuotias ja mulla on jo osteopenia. En haluais niitä estolääkkeitä alottaa, koska lääkäri sanoi, että mahdollisia vaikutuksia raskauden aikana ei tiedetä! Eli hän ei suosittele niitä. Olen joutunut syömään kortisonia jo melkein 6 vuotta ja tällä hetkellä syön noin 5 mg/pv. Olisiko kenenlläkään mitään hyviä vinkkejä? Luuntiheyttäni on mitattu nyt jo kolme kertaa ja parin viikon päästä taas lääkäriin -> pelottaa! ja sitä kalcipos-d:tä olen kyllä kokoajan popsinut...

4

1434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti ei

Jos odotat lasta, niin se ei kestä ikuisuutta, kuten osteoporoosi. Aloita sitten lääkitys, kun raskaus on ohi. Se että läkitys vaikuttaisi tulevaan mahdolliseen raskauteen, sitä en usko. Ei osteoporoosi lääkkeet ole mitään huumeita tai alkoholiin verrattavia ihmisen aivotoimintaa tuhoavia. Eivät muuta myöskään verenkuva.

Kortisoni on se paha, joka on vienyt sinulta luustontiheyttä ja koritonin tilalle pitäisi keksiä jotain muuta. Keskustele lääkärisi kanssa.

• uhkaa....

en ole raskaana tällä hetkellä, eikä ole suunnitelmissa ollakaan vielä moneen vuoteen. Tulevaisuutta vain ajattelen... lääkäri vain puhui niin "varoittavaan" sävyyn, että ei ole tutkittu, mitä ne lääkkeet tekevät elimistössä raskauden aikana. Säikähdin kovasti....

• lopettaa

kun esim. jättää ehkäisyn pois, jolloin haittoja ei raskauden aikana ole, eikä tilanne alle vuodessa mihinkään muutu.

• rusina
        lopettaa kirjoitti:

kun esim. jättää ehkäisyn pois, jolloin haittoja ei raskauden aikana ole, eikä tilanne alle vuodessa mihinkään muutu.

" eikä tilanne alle vuodessa mihinkään muutu. "

ihan hyvä, mutta pitäähän se lapsi imettääkin... kun kerta em. lääkityksen käytöstä raskausaikana, niin miksei imetysajallakin tiedonpuutetta? äidin kautta meneehän ne imetyksessäkin vaikka öö. en osaa selittää.

moi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2427
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      58
      1412
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1323
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      818
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe