Siis nostaako jotkut syövät senkkaa ja crp:tä? Tai jompaa kumpaa? Millaiset lukemat ovat merkki jostain vakavasta? Itseä omat arvot mietityttää, mutta ei lääkärissä niihin mitään huomiota kiinnitetty.. sanottiin vaan et onhan tuo senkka melko korkea kun oli 50.. crp oli kyllä ihan normaali, ainakin luullakseni ku oli 5. Leukosyytit oli myös hieman koholla kun oli vähän reilu 10, muut arvot pienessä verenkuvassa oli viitearvojen sisäpuolella, mutta nyt tuo senkkaja leukkarit jäi vaivaamaan. On viheliäinen juttu tämä kun aina ekana ajattelee kaikesta vaivasta syöpää.. =(
Mitkä syövät nostavat..
8
34273
Vastaukset
- se, joka
kirjoitti otsikolla: senkkani on kohonnut. Lukaisepa senkin vastaukset. Sen tiedän, että vanhoilla ihmisillä senkka kohoaa nivelten kulumisen ja niiden ärtymisen vuoksi, mutta nuoremmalla tätä syytä ei yleensä ole. Lisäksi, jos crp on normaali, ei pitäisi olla bakteeritulehdus kyseessä. Itsekin pelkään ja ihmettelen, vaikka senkkani on vain 30. Minulle on tehty paljon tutkimuksia ja syöpää ei ole ollut.
Luen kiinnostuneena sinulle tulleita vastauksia ja kerrothan jatkossa itsestäsi lisää. Sisätautilääkäri ehkä tietäisi paremmin (jos olet käynyt vaan terveyskeskuslääkärillä.) - Arttu
Myeloomassa (luuydinsyöpä) senkka kohoaa. Tavallisemmin senkka viittaa kuitenkin kaikenlasiin tulehduksiin, taitaa myös kohota anemiassa. Senkan arvot voivat vaihdella lyhyelläkin aika välillä kovasti ja joillain ihmisillä olla koholla jatkuvasti ilman syytä.
- pystytään käsittääkseni
sulkemaan pois myelooma. Kannattaa pyytää sellaista verikoetta.
- ihmeessä
ajattelet syöpää,vai oletko sen kerran sairastanut ja pelkäät uusivan? Ei kaikki vaivat johdu syövästä ja veriarvoja voi kysyä lääkäriltä.T.V. Syöpäpotilaan vaimo
- alkup.
tarkoittaa? Siis tarkemmin.. ja mitä oireita siinä on.. =/
En todella tiedä miksi ajattelen aina ekana syöpää.. En ole ikinä syöpää sairastanut, vaikkakin sitä pelännyt jo monta vuotta aina kun on jotain vaivaa.
Täytyy varmaan pyytää et uusivat nuo mun verikokeet jonkun ajan kuluttua et jos sitten olis vaikka palautunut normaaliksi, toivottavasti!- Molla
Läheiseni syöpä ei näkynyt verikokeissa, aikä ultrassa. Vasta tähystyksessä löytyi ja siihenkin päädyttiin kun potilas itse vaati sitä. Lääkäri olisi todennut vain että ei ole mitään vikaa, ei löydy mitään jne. Nyt ko. potilas saa leikkauksen jälkeistä sädehoitoa ja sytostaattia ja ei ehkä kestä sitä, koska syöpä on jyllännyt jo vuosia. Niin, en tahdo pelotella, mutta verikokeet eivät kerro totuutta, tarkastele oireitasi ja keskity niiden mukaiseen syiden tutkintaan.
- se, joka
Molla kirjoitti:
Läheiseni syöpä ei näkynyt verikokeissa, aikä ultrassa. Vasta tähystyksessä löytyi ja siihenkin päädyttiin kun potilas itse vaati sitä. Lääkäri olisi todennut vain että ei ole mitään vikaa, ei löydy mitään jne. Nyt ko. potilas saa leikkauksen jälkeistä sädehoitoa ja sytostaattia ja ei ehkä kestä sitä, koska syöpä on jyllännyt jo vuosia. Niin, en tahdo pelotella, mutta verikokeet eivät kerro totuutta, tarkastele oireitasi ja keskity niiden mukaiseen syiden tutkintaan.
mikä syöpä läheiselläsi oli ja miten se oireili? Kiinnostaisi tietää, toivottavasti vastaat. Vai ei näkynyt ultrassakaan.
- karvakorva78
Älä ole murheellinen tuon senkan suhteen. Olen 30 mies ja olen 4:ttä päivää kuumeessa ja mun senkka on 94 ja se mitattiin tänään (13.01.09). Kuumetta on parhaimmillaan ollut 40 astetta ja yölläkin on joutunut vaihtamaan nukkumapaikkaa lähpimästä viileään ja toisinpäin eikä minullakaan taida syöpää olla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747