pohjahiekasta

jude

Hei kuulkaas..
Mistä teistä kukanenkin on ostanut akvaarioon hiekat/sorat? Tiedän että Biltemassa on hyvää ja kaunista..ja tietysti akvaarioliikkeissä mistä saa 25 kg säkistä pulittaa 33 Euroo..hmm..
voiko ulkoa uskaltaa ottaa? Jos pesee hyvin..ei kyllä jaksa alkaa isoja määriä keittään tai uuniin laittaa...mitä myrkkyjä esim. Rautian ja Säästökuopan hiekat/sorapussit sisältää. Rautian sorassa on kyllä öljyä nykyään...mutta miten nuo pihankoristukseen tarkoitetut värilliset säkit? Voiko niitä ajatellakaan? Olen niin arka ja tarkka siitä mitä akvaarion laitan, koska kaikki on mennyt tähän asti niin hyvin.
Mistä te ostatte/hankitte soranne?

9

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      Biltemasta, eilen 25 kiloa 6,50 eli ei mitään älyttömän kallista. Ilmaiseksi olisin hakenut sorikselta mutta en tietenkään saanut kyytiä. Huuhtasin ton bilteman hiekan kolmessa ämpärissä ja laitoin altaaseen tänään vesi oli jo ihan kirkasta, vaikka illalla vaihdoin tuon pohjan.

    • Rihma

      Bilteman hiekkapuhallusaine on osoittautunut varsin hyväksi akvaarion pohjamateriaaliksi, tosin se on melko vaaleaa. Itse olen käyttänyt sitä Optirockin kanssa "sekaisin".

      Bilteman hiekkaa ei välttämättä tarvitse pestä ollenkaan, altaaseen vaan. Melko vähän se pölyää, vaikkapa Optirockiin verrattuna. Optirockia saa pestä useamman kerran.

      • Foobeli

        Sain paketin mukana ilmaseks kymmenen kiloo hiekkaa. Iskä sai tingittyy sen. Oikeesti kymmenen kiloo varmaan 2euroo..


      • hoitsu

        Ettei se bilteman hiekkä pöllyä, kun eilen sitä lapoin tuonne. Tosin sinne on jo ilmaantunut "kraattereita", partis ruova kaivanut, mutta ei se siltikään pöllyä vaikka kuoppia kaivetaankin.


      • jude
        hoitsu kirjoitti:

        Ettei se bilteman hiekkä pöllyä, kun eilen sitä lapoin tuonne. Tosin sinne on jo ilmaantunut "kraattereita", partis ruova kaivanut, mutta ei se siltikään pöllyä vaikka kuoppia kaivetaankin.

        sinne Biltemaan tänään..ei kait se auta. Minä tosiaan maksoin tuosta sorasta mitä on tuossa pienemmässä akvaariossa niin 25kg säkistä 33 Euroa..ja muut säkit olivat samanhintaisia ne sanoi!! En edes siinä hötäkässä kysynyt hintaa vaan sanoin vaan että tuo sora...aivan kamalaa!


      • jude
        hoitsu kirjoitti:

        Ettei se bilteman hiekkä pöllyä, kun eilen sitä lapoin tuonne. Tosin sinne on jo ilmaantunut "kraattereita", partis ruova kaivanut, mutta ei se siltikään pöllyä vaikka kuoppia kaivetaankin.

        Vähän olis källiä se keltainen sora mikä on tarkoitettu pihankoristukseen..siis väriltään..siihen taustalle passaisi hyvin sitten musta taustapaperi ja kasvit ym...aah,..
        mutta eihän niitä voi käyttää?


      • hoitsu
        jude kirjoitti:

        Vähän olis källiä se keltainen sora mikä on tarkoitettu pihankoristukseen..siis väriltään..siihen taustalle passaisi hyvin sitten musta taustapaperi ja kasvit ym...aah,..
        mutta eihän niitä voi käyttää?

        On aika vaaleaa, niin kuin esim. rannalla. Mutta itse pesemiseltä säästyy, on puhdasta.


      • jude
        hoitsu kirjoitti:

        On aika vaaleaa, niin kuin esim. rannalla. Mutta itse pesemiseltä säästyy, on puhdasta.

        No se Bilteman hiekka vois olla ihan kivaa ;D
        Tuolta rannalta sitä tosiaan sais, mutta ei viitsi montaakymmentä litraa käydä hakeen...mikä näky ;D


      • kekkilän
        jude kirjoitti:

        Vähän olis källiä se keltainen sora mikä on tarkoitettu pihankoristukseen..siis väriltään..siihen taustalle passaisi hyvin sitten musta taustapaperi ja kasvit ym...aah,..
        mutta eihän niitä voi käyttää?

        ei oikeesti ole kovin keltasta mun mielestä. aika isoja murikoita sitäpaitsi tosin on pyöreää joten siinä mielessä kävis kyllä akvaarioon. ja sitten kun siihen tulee levää yms paskaa niin ei se enää niin kivalta näytäkään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe