Edessä automatka Ranskaan ja välimerelle. Lähdemme Baselin läheltä ja alustavasti olemme katselleet kohteeksi Hyéres nimistä kaupunkia merenrannalta. Kohde- ja yöpymisvinkit matkalla ja perillä kiinnostaisi. Onko välimeren rantan tupaten täynnä heinäkuun alussa? Onko viisainta varata majoitus etukäteen? Kiitos vinkeistä
sveisistä välimerelle
2
265
Vastaukset
- Ready2
Juuri tuosta ajankohdasta ei ole Etelä-Ranskassa kokemusta- ollaan oltu siellä toukokuussa. Itse kyllä varaisin yöpaikkoja etukäteen, varsinkin jos ei ole valmis ihan mitä tahansa maksamaan. Ainakin Cannesin-Nizzan tienoot olivat toukokuulla ainakin viikonloppuisin ruuhkaisempia. Itse käytimme halpahotelleita Formule1 ja Etap, sekä leirintäalueita.
Jos viivytte rannikolla enemmän niin tässä pari vähemmän tunnettua nähtävyysvinkkiä: Route des Cretes-rantatietä Cassisin ja La Ciotatin välillä kannattaa ajaa (maisemat asuurinsiniselle merelle). Canyon du Verdon on huikea, muistaakseni euroopan suurin kanjoni. Mahtavat maisemat ja tuntee itsensä todella pieneksi sen reunalla. Kanjoni laskee Lac ste Croixiin, joka on turkoosinsininen järvi ja kiva pikku Moustiers Ste Marie kylä sen lähellä. Rannikolla on myös kivoja pieniä historiallisia kukkulakaupunkeja "village perchejä", mm. Grimaud, St. Paul de Vence, Eze ja Roguebrune.
Jos ajaa ylös punakiviselle Esterelin ylängölle ennen Cannesia, löytyy huikeat näköalat alas Cannesinlahdelle ja rantatielle, takaisin vain pitää palata samaa reittiä.
Villefranchen läheltä löytyy upea vaaleanpunainen Ephrussi de Rotshildtin huvila joka on museoitu ja ympärillä upeat puutarhat. Sitten tietenkin nämä klassikot St. Tropez, Cannes, Nizza ja Monaco... Mutta jos toiseen suuntaan on mahdollista ajella niin Aix-en Provence (bulevardeja, suihkulähteitä, kahviloita) ja Avignon (paavien palatsi ja vanhat kaupunginmuurit) ovat käymisen arvoisia tunnelmallisia kaupunkeja. Itse en ihastunut Marseillen rähjäiseen charmiin. (myös Toulon on aika ruma)
Rantatiet voivat olla turistisesongin aikaan aika tukossa, ovat kapeita ja mutkaisia ja automäärä on seudulla suuri. - mina
Varaa ihmeessä majoitus etukäteen, jos olet heinäkuussa liikkeellä. Ainakin jos haluat viehättävään paikkaan etkä halua tuhlata paria tuntia etsimiseen. Nyt jo monet paikat on varattuna kesäkuukausina jo muuallakin Ranskassa.
Heinä- ja elokuussa et ole yksin liikkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892