sveisistä välimerelle

ukko

Edessä automatka Ranskaan ja välimerelle. Lähdemme Baselin läheltä ja alustavasti olemme katselleet kohteeksi Hyéres nimistä kaupunkia merenrannalta. Kohde- ja yöpymisvinkit matkalla ja perillä kiinnostaisi. Onko välimeren rantan tupaten täynnä heinäkuun alussa? Onko viisainta varata majoitus etukäteen? Kiitos vinkeistä

2

316

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ready2

Juuri tuosta ajankohdasta ei ole Etelä-Ranskassa kokemusta- ollaan oltu siellä toukokuussa. Itse kyllä varaisin yöpaikkoja etukäteen, varsinkin jos ei ole valmis ihan mitä tahansa maksamaan. Ainakin Cannesin-Nizzan tienoot olivat toukokuulla ainakin viikonloppuisin ruuhkaisempia. Itse käytimme halpahotelleita Formule1 ja Etap, sekä leirintäalueita.

Jos viivytte rannikolla enemmän niin tässä pari vähemmän tunnettua nähtävyysvinkkiä: Route des Cretes-rantatietä Cassisin ja La Ciotatin välillä kannattaa ajaa (maisemat asuurinsiniselle merelle). Canyon du Verdon on huikea, muistaakseni euroopan suurin kanjoni. Mahtavat maisemat ja tuntee itsensä todella pieneksi sen reunalla. Kanjoni laskee Lac ste Croixiin, joka on turkoosinsininen järvi ja kiva pikku Moustiers Ste Marie kylä sen lähellä. Rannikolla on myös kivoja pieniä historiallisia kukkulakaupunkeja "village perchejä", mm. Grimaud, St. Paul de Vence, Eze ja Roguebrune.
      Jos ajaa ylös punakiviselle Esterelin ylängölle ennen Cannesia, löytyy huikeat näköalat alas Cannesinlahdelle ja rantatielle, takaisin vain pitää palata samaa reittiä.

Villefranchen läheltä löytyy upea vaaleanpunainen Ephrussi de Rotshildtin huvila joka on museoitu ja ympärillä upeat puutarhat. Sitten tietenkin nämä klassikot St. Tropez, Cannes, Nizza ja Monaco... Mutta jos toiseen suuntaan on mahdollista ajella niin Aix-en Provence (bulevardeja, suihkulähteitä, kahviloita) ja Avignon (paavien palatsi ja vanhat kaupunginmuurit) ovat käymisen arvoisia tunnelmallisia kaupunkeja. Itse en ihastunut Marseillen rähjäiseen charmiin. (myös Toulon on aika ruma)

Rantatiet voivat olla turistisesongin aikaan aika tukossa, ovat kapeita ja mutkaisia ja automäärä on seudulla suuri.

• mina

Varaa ihmeessä majoitus etukäteen, jos olet heinäkuussa liikkeellä. Ainakin jos haluat viehättävään paikkaan etkä halua tuhlata paria tuntia etsimiseen. Nyt jo monet paikat on varattuna kesäkuukausina jo muuallakin Ranskassa.
      Heinä- ja elokuussa et ole yksin liikkeellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      86
      1976
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      38
      1270
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      974
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      201
      893
    5. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      78
      789
    6. 90
      784
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      690
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      657
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      47
      637
    10. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    11. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      591
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    13. 37
      541
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      452
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      444
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      439
    19. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40