Turussa vaaditaan jälleen HIV-todistukset

Kira

2.5. alkaen Turun Venäjän konsulaatti vaatii HIV-todistukset monikertaviisumin hakijoilta, joten kaikki joilla on monikerta vetämässä äkkiä testeihin.

20

2163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintsattu pitkään

      Taitaa olla tällähetkellä tilanne se että se todistus vaaditaan joka paikassa. Pitkään ovat jotkut konsulaatit lipsuneet lakien määräyksistä mutta otetta on käsketty tiukkaamaan.

      • tai viisumeita

        välittävät toimistot duunanneet todistuksia itse.. On alalla ollu aika yleinen tapa, sitä tehdään vieläkin.


    • Tarja Halonen

      Näkee ,että ei ne venäläiset halua meitä sinne.
      No eihä sinne ole kenenkään pakko mennä.

      • hivmiinus

        Eipä se venäläinen yhteiskunta paljoa suomalaisista Viipurinkävijöistä kostu, kysymys on lähinnä sosiaaliavustuksista, eipä juuri muusta. Varsinkin tankkaajat ja piraattien yms tuotteiden hakijat ovat paremminkin riesana eri viranomaisille.


    • Finni

      täällä kaakkois Suomessa vaadittu koko talven.

    • menossa

      mihin tarvi liittää haettaessa HIV-todistus. Sehän ihan hyvä, että kerran vuoteen venäjällä matkaileva testauttaa itsensä.

      • reissaaja

        HIV todistuksen kysymisen tarpeellisuus on usean kansainvälisen yhteisön taholta vahvasti kyseenalaistettu, ja omastakaan mielestäni sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä toiseen maahan matkustamisen kanssa.

        Tämän takia tällainen turha lisäaikaa, -vaivaa, ja -rahaa vaativa todistelu on melkoisen ärsyttävää, tosin niin normaalia Venäjällä matkustaessa.

        Pakkohan tuohon on siis tottua, mutta menen kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla siitä, missä aita on matalin, koska testissä käyn mielelläni vain silloin, jos luulen siihen olevan aihetta (tuttu lääkäri ja viinipullo yleensä on ollut hyvä yhdistelmä).

        t:reissaaja


      • halua%
        reissaaja kirjoitti:

        HIV todistuksen kysymisen tarpeellisuus on usean kansainvälisen yhteisön taholta vahvasti kyseenalaistettu, ja omastakaan mielestäni sillä ei pitäisi olla mitään tekemistä toiseen maahan matkustamisen kanssa.

        Tämän takia tällainen turha lisäaikaa, -vaivaa, ja -rahaa vaativa todistelu on melkoisen ärsyttävää, tosin niin normaalia Venäjällä matkustaessa.

        Pakkohan tuohon on siis tottua, mutta menen kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla siitä, missä aita on matalin, koska testissä käyn mielelläni vain silloin, jos luulen siihen olevan aihetta (tuttu lääkäri ja viinipullo yleensä on ollut hyvä yhdistelmä).

        t:reissaaja

        että sinne matkustaa tuollaisia HIV-positiivisia "reissaajia". Kun olet testiä vastaan niin se kertoo vain siitä että olet kokenut homoseksualisti.


      • IronDaria
        halua% kirjoitti:

        että sinne matkustaa tuollaisia HIV-positiivisia "reissaajia". Kun olet testiä vastaan niin se kertoo vain siitä että olet kokenut homoseksualisti.

        vuosiviisumien halventumisesta, tuleekin tällainen lisäkustannus. Visa loppuu kesäkuussa, ja taitaa jäädä uusimatta. Tosiaan, mitäs sen testin tekeminen oikein maksaa ja kauanko kestää odotella tuloksia? En ole aiemmin tarvinnut.


      • bajahali
        IronDaria kirjoitti:

        vuosiviisumien halventumisesta, tuleekin tällainen lisäkustannus. Visa loppuu kesäkuussa, ja taitaa jäädä uusimatta. Tosiaan, mitäs sen testin tekeminen oikein maksaa ja kauanko kestää odotella tuloksia? En ole aiemmin tarvinnut.

        onnistuu terveyskeskuksessa. Testi ilmainen, todistus 5 eurolla viikossa


      • Parusski
        bajahali kirjoitti:

        onnistuu terveyskeskuksessa. Testi ilmainen, todistus 5 eurolla viikossa

        Kerrohan ihan selvä esimerkki, mikä suomalainen terveyskeskus antaa 5 eurolla englanniksi ja venäjäksi käännetyn HIV-todistuksen, jonkalaisen äiti Venäjänmaa haluaa.


      • bajahali
        Parusski kirjoitti:

        Kerrohan ihan selvä esimerkki, mikä suomalainen terveyskeskus antaa 5 eurolla englanniksi ja venäjäksi käännetyn HIV-todistuksen, jonkalaisen äiti Venäjänmaa haluaa.

        saatu lokakuussa -05 Mikkelissä. Enlanksikin olisi onnistunut. Inflaatio- ym.sta muutoksista tänä päivänä ei tietoa. Tästäkin löytyy aloituksia palstan haku koneelta. Vaihtelee eri paikoissa.


      • Timanda
        bajahali kirjoitti:

        saatu lokakuussa -05 Mikkelissä. Enlanksikin olisi onnistunut. Inflaatio- ym.sta muutoksista tänä päivänä ei tietoa. Tästäkin löytyy aloituksia palstan haku koneelta. Vaihtelee eri paikoissa.

        maksoi Helsingissä arvauskeskuksen HIV-todistus marraskuussa -05


      • en ole tarvinnut todistusta 13 vuoden vuosiviisumi urani aikana kertaakaan.


      • keneltäkään kuullut että olisi saanut tartunnan venäjältä,joten miten niin on hyvä,että kerran vuodessa....?


      • Novy.most
        Parusski kirjoitti:

        Kerrohan ihan selvä esimerkki, mikä suomalainen terveyskeskus antaa 5 eurolla englanniksi ja venäjäksi käännetyn HIV-todistuksen, jonkalaisen äiti Venäjänmaa haluaa.

        Kaverin kaverin tai on se minunkin kaveri Lohjalta oli saanut terkkarista HIV-todistuksen ilmaiseksi, venäjäksi.

        Ja ihan viisumia varten pyydettynä.

        Lappeenrannassa se oli maksanut melkein neljäkymppiä. Siellä on niin paljon noita Venäjänmatkaajia. Ja ihan hyvä niin, mutta kyrsiihän se kun toiset saa ilmaseksi ja toisilla tulee noin kalliiksi...

        Nový most


      • Parasoonakki
        Novy.most kirjoitti:

        Kaverin kaverin tai on se minunkin kaveri Lohjalta oli saanut terkkarista HIV-todistuksen ilmaiseksi, venäjäksi.

        Ja ihan viisumia varten pyydettynä.

        Lappeenrannassa se oli maksanut melkein neljäkymppiä. Siellä on niin paljon noita Venäjänmatkaajia. Ja ihan hyvä niin, mutta kyrsiihän se kun toiset saa ilmaseksi ja toisilla tulee noin kalliiksi...

        Nový most

        En kylläkään ottanut. Rahastavat ilmeisesti firmoja.


      • miikael
        arvo-poika kirjoitti:

        en ole tarvinnut todistusta 13 vuoden vuosiviisumi urani aikana kertaakaan.

        firma, jonka kautta teet viisumeita väsäilee HIV-todistuksia ilmeisesti itse. eräs kaverini jäi ilman vuosiviisumia, kun firma askarteli todistukset itse, mutta kaverini sai siitä maksaa. olis toki käyny testeissä, jos olis todistus vaadittu.


      • miikael kirjoitti:

        firma, jonka kautta teet viisumeita väsäilee HIV-todistuksia ilmeisesti itse. eräs kaverini jäi ilman vuosiviisumia, kun firma askarteli todistukset itse, mutta kaverini sai siitä maksaa. olis toki käyny testeissä, jos olis todistus vaadittu.

        viisumin aina sen jälkeen kun passi on kädessä ja siina uusi viisumi.


    • maailmaa

      pääsee matkustamaan ilman HIV-todistuksia, mutta naapurimaa, joka on lupautunut helpottamaan viisusäännöksiä vaatii HIV- todistuksen, ja täkäläiset senkun myhäilee, miksi tänne tulijoilta ei vaadita samaa todistusta, onko "isoveli" sanonut että ei käy teiltä sellanen.
      Ensivuoden alusta schengen-viisumin hinta nousee 35;stä 60;een euroon, kaikilta muilta paitsi venäläisiltä, siksi koska on lupauduttu helpottamaan viisumi säännöksiä venäläisille, mutta naapuri vaan tiukkaa pykäliään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe