Mistä tietää, että Jumala on

olemassa muutoin

kuin lukemalla raamatusta? Onko Hänen olemassa olostaan ilmoitettu muualla kuin raamatussa?

39

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frihet

Eikö ole tosi, että lähes jokainen ihminen jossain vaiheessa kyselee, mistä on tullut ja mihin on menossa, noin yksinkertaistettuna.

Jumala joka on laittanut henkensä meihin, että meidän henkemme kaipaa jumalan tykö.

Muistan kun olin herätyksessä ja etsin tarkoitusta elämääni, silloin en tajunnut Jumalan kutsua, mutta jäljestäpäin sain ymmärtää, että Jumala kutsui minua synnin orjuudesta Jumalan lasten vapauteen, josta en olisi osannut kuvitellakkaan.

Mielestäni usko kuului vain vanhoille ja muille kuin minulle.

Jumala siis näyttää itsensä monella eri tapaa ja voi jopa ankaran kädenkin kautta ihmisen pysäyttää näyttäen että ihminen on syntinen Jumalan silmien alla, ilman Kristusta.

Siunatut jatkot.

Viisaammat antavat siunatummat neuvot kysymykseesi, mutta minulle Jumala on tullut todelliseksi monin eri tavoin,esim. vastatessaan rukouksiini

• mielessäni mietin

mistä tiesit/tietää, että se on Jumala joka kutsuu?
        Mehän emme muutoin Jumalasta tietäisi kai mitään, jos Hänestä ei olisi kirjoitettu raamatussa.

• Uskova,

Minä alkasin uskoa Jumalaan, kun näin enneunia: noin 5 - 20 sekunnin pätkiä, jotka tapahtuivat oikeasti myöhemmin. Tuolloin koin erityisen paljon Déjà Vu -ilmiöitä. En keksinyt selitystä, että mistä muualtakaan tulevaisuuden voi tietää kuin kaikkitietävän Jumalan kautta. Aloin uskomaan Jumalan olemassaoloon.

Nuo enneunet herättivät minussa filosofisen ongelman: onko kohtalo väistämätön? Luulemmeko tekevämme päätöksemme, vaikka kaikki on todellisuudessa jo lyöty lukkoon? Vai ohjaako Jumala meitä oikealle reitille päin välittämättä siitä uskommeko vai emme?
        -Näihin en ole pystynyt löytämään vastausta, mutta nyt tiedän sen että Jumala on olemassa.

• frihet
        mielessäni mietin kirjoitti:

mistä tiesit/tietää, että se on Jumala joka kutsuu?
        Mehän emme muutoin Jumalasta tietäisi kai mitään, jos Hänestä ei olisi kirjoitettu raamatussa.

Jumalalle on kaikki mahdollista.

Eli Hän voi, vaikka kivet panna puhumaan.

Se on totta, että paras tapa tutkia ja nähdä Jumalan tahto on Raamattu, sitä vain eivät kaikki käytä oikeaan tarkoitukseen, tai eivät yksinkertaisesti usko sitä Jumalan sanaksi.

• frihet
        Uskova, kirjoitti:

Minä alkasin uskoa Jumalaan, kun näin enneunia: noin 5 - 20 sekunnin pätkiä, jotka tapahtuivat oikeasti myöhemmin. Tuolloin koin erityisen paljon Déjà Vu -ilmiöitä. En keksinyt selitystä, että mistä muualtakaan tulevaisuuden voi tietää kuin kaikkitietävän Jumalan kautta. Aloin uskomaan Jumalan olemassaoloon.

Nuo enneunet herättivät minussa filosofisen ongelman: onko kohtalo väistämätön? Luulemmeko tekevämme päätöksemme, vaikka kaikki on todellisuudessa jo lyöty lukkoon? Vai ohjaako Jumala meitä oikealle reitille päin välittämättä siitä uskommeko vai emme?
        -Näihin en ole pystynyt löytämään vastausta, mutta nyt tiedän sen että Jumala on olemassa.

Miksi PH ei valaise "seuraavan mutkan taakse", eli Jumala ei anna meidän tietää tulevaista kovinkaan tarkaan.

Ajattelin kerrankin, kun pimeässä ajelin mutkaista hiekkatietä, että on se kumma kun en näe mutkan taakse, vaikka tehostetut valaisemiset autossa oli, niinhän se henkikin valaisee, vain tarpeellisen matkan ja saamme uskossa Isän tahtoa täyttää.
        Raamattu on kyllä paras vahvistaja, että mihin ja miten matkaamme.

• miten Jumala silloin
        frihet kirjoitti:

Se on totta, että paras tapa tutkia ja nähdä Jumalan tahto on Raamattu, sitä vain eivät kaikki käytä oikeaan tarkoitukseen, tai eivät yksinkertaisesti usko sitä Jumalan sanaksi.

ilmentää itsensä? jotta Häneen voisi uskoa?
        Onko Jumala vain lukutaitoisten ihmisten pelastus?

Maailmassahan on käsittämätön määrä vielä lukutaidottomia ihmisiä. Kuka nämä pelastaa, kun eivät itse kykene ottamaan selvää raamatunsanoista.
        Jääkö tämä pelastustyö lukeneille ihmisille? Se pelastustyö on sitten toisten ihmisten tulkintaa raamatun sanasta.

• frihet kirjoitti:

mieltä Paavalin kanssa, luomakunnan itsensä antamasta todistuksesta tekijästään:

Room. 1. luku

19. "sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa",

Juuri siitä johtuu se että todistettavasti "samankaltaisia kertomuksia on esiintynyt runsaasti jo ennen Raamatun kirjoituksia.

• , että Paavali oli oikeassa?
        ekivaari kirjoitti:

mieltä Paavalin kanssa, luomakunnan itsensä antamasta todistuksesta tekijästään:

Room. 1. luku

19. "sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa",

Juuri siitä johtuu se että todistettavasti "samankaltaisia kertomuksia on esiintynyt runsaasti jo ennen Raamatun kirjoituksia.

"20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa", "

Paavalilla oli ihmisluonto. Jeesuksella oli Jumalan Pika. Onko nyt niin, että Paavali on myös totuus?

• Jeesus on Jumalan Poika
        , että Paavali oli oikeassa? kirjoitti:

"20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa", "

Paavalilla oli ihmisluonto. Jeesuksella oli Jumalan Pika. Onko nyt niin, että Paavali on myös totuus?

sorry kirjoitusvirhe.

• kuten raamattua lukeneena t...
        frihet kirjoitti:

miten voi Jumalan tahtoa tutkia raamatusta, jos Luoja ei ole jostain syystä antanut ymmärrystä käsittää abstraktja asioita. Tällä tarkoitan sairaita ihmisiä: esim.kehitysvammaiset (Downin oireyhtymä) tai muutoin heikkolahjaiset joille on abstraktiset asiat käsittämättömiä.

Ovatko em.ihmisillä jo syntymästään asti pääsy Jumalan luokse? Tätä asiaa en ole raamatusta löytänyt. Miten Jumala suhtautui mieleltään sairaisiin. Sieltä olen löytänyt vain käsitteitä, jotka puhuvat riivaajahengistä.

Tämän päivän ihminen kyllä käsittää, että syntymästä saakka sairas ei ole riivaaja hengen alainen.

• kuten raamattua lukeneena t... kirjoitti:

miten voi Jumalan tahtoa tutkia raamatusta, jos Luoja ei ole jostain syystä antanut ymmärrystä käsittää abstraktja asioita. Tällä tarkoitan sairaita ihmisiä: esim.kehitysvammaiset (Downin oireyhtymä) tai muutoin heikkolahjaiset joille on abstraktiset asiat käsittämättömiä.

Ovatko em.ihmisillä jo syntymästään asti pääsy Jumalan luokse? Tätä asiaa en ole raamatusta löytänyt. Miten Jumala suhtautui mieleltään sairaisiin. Sieltä olen löytänyt vain käsitteitä, jotka puhuvat riivaajahengistä.

Tämän päivän ihminen kyllä käsittää, että syntymästä saakka sairas ei ole riivaaja hengen alainen.

ihan tavanomainen kansan viisaus, että "kyllä Jumala hulluistansa huolen pitää."

Raamatusta kyllä löytyy sellaisiakin kohtia, että jos joku on tuottanut jollekulle orjalleen minkälaisen vamman tahansa, päästäköön hänet vapaaksi sen vamman tähden. Myös Paavali puhui "Herran vapaista" eräissä tapauksissa.

• frihet
        miten Jumala silloin kirjoitti:

ilmentää itsensä? jotta Häneen voisi uskoa?
        Onko Jumala vain lukutaitoisten ihmisten pelastus?

Maailmassahan on käsittämätön määrä vielä lukutaidottomia ihmisiä. Kuka nämä pelastaa, kun eivät itse kykene ottamaan selvää raamatunsanoista.
        Jääkö tämä pelastustyö lukeneille ihmisille? Se pelastustyö on sitten toisten ihmisten tulkintaa raamatun sanasta.

Jos olit minua ennen kirjoittanut, jolle vastasin, niin ajattelin, että vieläkin osaat lukea ja ehkä siten ymmärrät mitä tarkoitin, kun kirjoitin "raamattua lukeneena tiedät", ihmeekseni osasit lukea minun kirjoitukseni, mistä moinen johtui?

Jumala on vanhurskas tuomari, joka ei väärin tuomitse ketään ja Hänen armonsa riittää "tyhmimmällekin".

• yks tyyppi vaan

Jumalan olemassaoloon uskominen on jokaisen henkilökohtainen asia. Mistä sitten tietää onko Jumala olemassa? Päästä Jumala sydämeesi, rukoile, ota yhteys häneen henkisellä puolella. Se on vain itse löydettävä.

"Onko Hänen olemassa olostaan ilmoitettu muualla kuin raamatussa?"
      -Ei tietääkseni. Raamattu on kristinuskon perusta ja keskeinen asia. Raamattu on kokoelma profeettojen tekstejä. Ne tekstit koottiin kauan sitten yksiin kansiin nimeltä raamattu.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Raamattu

Tiede ei ole pystynyt sanomaan (varmasti) Jumalan olemassaolosta mitään suuntaan eikä toiseen.

• opetetaan

että koko luotu todellisuus todistaa Jumalan olemassaolosta. Syntiinlangenneellakin on kova työ korviensa tukkimisessa.

• ilmoitettu

suurin piirtein kaikkien kirjauskontojen pyhissä kirjoissa Raamatun lisäksi. Myöskin kirjoituksettomien kultuurien uskonnollisissa perinteissä tunnetaan jumalien olemassaolo.

• frihet

Kohta ukkosen jylinän poika kaiketi myös Suomen suvessa äänensä ilmi tuo ja kesä-illan sauna-rannassa ahti antaa antejaan.

Taisit näitä jumalia tarkoittaa.

• 2 kappaletta,
        frihet kirjoitti:

Kohta ukkosen jylinän poika kaiketi myös Suomen suvessa äänensä ilmi tuo ja kesä-illan sauna-rannassa ahti antaa antejaan.

Taisit näitä jumalia tarkoittaa.

nimeltään Boanerges, tai sinne päin?

• ja aina on oleva

niin aikoinaan, kun ei ollut luku-ja kirjoitustaitoisia ihmisiä niin miten Jumala joka nykykäsityksen ja uskovan ihmisen mukaan on ilmoitettu raamatun sanassa tuolloin käsitettiin? Oliko se Jumala sitten aurinko, ukkonen vai mikä.

Eihän aikoinaan ihmiset voineet ymmärtää Jumalaa sillain, kun se tänä päivänä käsitetään.

Onko nyky Jumala myöhempien aikojen Jumala?

• johdatella, että
        ja aina on oleva kirjoitti:

niin aikoinaan, kun ei ollut luku-ja kirjoitustaitoisia ihmisiä niin miten Jumala joka nykykäsityksen ja uskovan ihmisen mukaan on ilmoitettu raamatun sanassa tuolloin käsitettiin? Oliko se Jumala sitten aurinko, ukkonen vai mikä.

Eihän aikoinaan ihmiset voineet ymmärtää Jumalaa sillain, kun se tänä päivänä käsitetään.

Onko nyky Jumala myöhempien aikojen Jumala?

Jumala muuttaa muotoaan, kun ihminen kehittyy?

• sisältö
        johdatella, että kirjoitti:

Jumala muuttaa muotoaan, kun ihminen kehittyy?

muuttuvat historian saatossa ihmien "kehittyessä". Juutalaiskristillisen jumalakäsityksen mukaan Jumalasta ei kuitenkaan saa tehdä mitään kuvaa. Kuitenkin ihminen luo aina mielessään jonkinlaisen kuvan. "Oikeasta Jumalasta" puhumiseen sen paremmin uskovaisilla kuin uskomattomillakaan ei taida olla edes sanoja: ehkä enintä mitä Jumalasta voidaan OIKEASTI sanoa, on, mitä hän ei ole.

• to...

osa ihmisistä silti uskoo jumalaan tai jumaliin ja useimmiten sellaiseen mitä oma uskonto opettaa. Eli useimmissa tapauksissa syntymäsattuma ratkaisee uskooko Koraanin ilmoitukseen Allahista, VT:een YHWH:een tai pelkään karmaan ilman mitään persoonallista jumaluutta. Mihin milloinkin tai ei mihinkään tarjotuista vaihtoehdoista.

• asianlaita

eikö uskovilla ole muuta alustaa Jumalan olomuodolle kuin raamatun sana? Raamatun kirjaimet ovat ihmiskäden työtä. Nämä ihmiskädet ovat aikoinaan kirjoittaneet käsittääkseni Pyhän Hengen välityksellä Jumalan ilmoittamia asioita.

Eikö Jumala enää ilmoita asioita ihmiskunnalle?
        Miksi on kertalaakilla kaikki ilmoitettu ja pantu paperille? Se on siinä, näin on ja näin on aina oleva.hmm...

• to...
        asianlaita kirjoitti:

eikö uskovilla ole muuta alustaa Jumalan olomuodolle kuin raamatun sana? Raamatun kirjaimet ovat ihmiskäden työtä. Nämä ihmiskädet ovat aikoinaan kirjoittaneet käsittääkseni Pyhän Hengen välityksellä Jumalan ilmoittamia asioita.

Eikö Jumala enää ilmoita asioita ihmiskunnalle?
        Miksi on kertalaakilla kaikki ilmoitettu ja pantu paperille? Se on siinä, näin on ja näin on aina oleva.hmm...

ei ole kertalaakilla paperille pantu, VT:n tekeminen kesti lähes 1000 vuotta, säilytettiin perimätietoa suusanallisesti, kirjoitettiin muistiin, yhdisteltiin , kopioitiin , muutettiin, valittiin. UT oli lyhyempi prosessi, mutta ei ihan kertalaakista kirjoitettu tai valittu sekään. Itse en usko että "ilmoitus" on muuta kuin ihmisten omia ajatuksia, tulkintoja ja tulkintojen tulkintoja.
        Lähinnä kertalaakista saatua "ilmoitusta" on Koraani, Muhammedhan sen saneli niin tai pikemminkin myöhempi redaktio (Uthman)korjasi, että sisäisiä ristiriitaisuuksia on hyvin vähän, mutta esim tiedot muista ilmoitususkonnoista (kristinusko ja juutalaisuus)ovat melkoisen pielessä. Tiedot ovat tulleet huonoista lähteistä tai joltain pienryhmiltä joiden oma usko poikkesi em. uskontojen valtavirrasta.

• todé

sano näin kauniina Luojan luomana päivänä noin yksiviivaisen varmaksi asiaa, josta et kuitenkaan ole varma.
        mukavaa, keväistä viikonloppua!

• to...
        todé kirjoitti:

sano näin kauniina Luojan luomana päivänä noin yksiviivaisen varmaksi asiaa, josta et kuitenkaan ole varma.
        mukavaa, keväistä viikonloppua!

eihän sitä mistään tiedä, jotkut nyt vain siitä huolimatta uskovat. Hyvää viikonloppua sinnekin, tänäänhän oli jo lähes kesäistä.

• oman tien kulkija

Helluntaifanaattinen isäni kasvatti minut ankaraan kuriin ja herran nuhteeseen. Eräs raamatunpaikka jota hän hoki alistaessaan minua avutonta kakaraa oli, "opeta lapsesi tiesi suuntaan niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea".
      Isääni en ole tavannut vuosiin, enkä jumalaa.
      Jos raamattu pitäisi paikkansa niin minähän olisin himohellari itsekkin.
      Lapsiani en hakkaa, alista enkä pakota. Jumala on monsteri.

• oma "kiivas jumala"!

Sillä meillä kullakin Jumalan sanan mukaan on juuri sellainen Jumala, millaisena me hänet tunnemme, sillä omatekoiset jumalat ovat kiivaita:

5. Moos.4. luku
        23. "Niin varokaa, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ETTEKÄ TEE ITSELLENNE JUMALAKUVAA, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
        24. Sillä Herra, SINUN Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala." (siis vain omatekoinen jumalakuva on kiivas jumala).

2. Sam.22. luku
        25. "Sentähden Herra palkitsee minulle vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin olen puhdas hänen silmiensä edessä.
        26. Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta sankaria kohtaan nuhteeton;
        27. puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja."

• sari73

sen siitä, kun olin kauan aikaa vakavasti sairas eikä mitään lääkettä oo siihen tautiin keksitty ja mä kärsin tosi paljon ja pelkäsin jo kuolemaa.
      Sit kysyin Jumalalta joka oli luomut meiän pihan omenapuun(lapset leikki hiekkalaatikossa ja oli tav.arki),että sinä jumala joka olet ton tehnyt, niin kerro mulle totuus mitä järkee on edes elää ku kuolee kaikki kuitenkin. Kerro mulle totuus tästä maailmasta.
      Olin kysellyt jo ihmisiltä heidän näkökannoistaan ja jokaisella oli eri usko, eli ne ei tienny, mutta tiesin luojan tietävän.
      Myöhemmin kotiovelleni tuli 2 uskovaista naisihmistä ja he anto mulle kirkkoraamatun.
      En kysynyt mistä ne tiesi mun luo tulla, otin vaan sen Raamatun.
      Luin sieltä, että Jumala halusi mut kasteelle ja seurakuntaan ja että todistan muille mun uskostani.
      Sitten tein niin.
      Ostin helluntalaisilta kirjan nimeltä"sairaat parantuvat"joka oli kirjoitettu Raamatun ilmoitukseen nojaten...
      Eli Jumala(joka on myös mun kokemuksen mukaan ankara tai"kiivas")tahtoi mut parantaa ja siksi minä uskon Jumalaan, ja tiedän että Hän on olemassa.

• uskoo

sillä usko siirtää vuoria, parantaa sairaita.
        Myös ilman uskoa voi parantua. Se apu, minkä he Jumalta saavat on hyvä asia. Tarvii vain uskoa, että on jokin. Se jonkin on toisille Jumala.

• sari73
        uskoo kirjoitti:

sillä usko siirtää vuoria, parantaa sairaita.
        Myös ilman uskoa voi parantua. Se apu, minkä he Jumalta saavat on hyvä asia. Tarvii vain uskoa, että on jokin. Se jonkin on toisille Jumala.

Uskotko säJumaan? Jännä sattuma, että just mietin tota vuorikohtaa Raamatusta.
        Se puhutteli mua...
        Ett millon on kyse symboliikasta tai abstraktisuudesta ja millontaas on pakko ottaa kirjaimellisesti.
        Ån hienoa, että oot tällä palstalla kyselemässä. Mäkin olen. Ja just nyt ois hauska tietää siirtääkö usko vuoria? Säkö uskot sillälailla?

• siksi koska
        sari73 kirjoitti:

Se puhutteli mua...
        Ett millon on kyse symboliikasta tai abstraktisuudesta ja millontaas on pakko ottaa kirjaimellisesti.
        Ån hienoa, että oot tällä palstalla kyselemässä. Mäkin olen. Ja just nyt ois hauska tietää siirtääkö usko vuoria? Säkö uskot sillälailla?

jos itse uskoo, että usko siirtää vuoria niin ne siirtyy.
        Noh, itse en todellakaan usko siihen että vuoret siirtyvät.

Konkretisoin asian, sillä monet uskovat: sairaat paranevat, ihmetekoja riittämiin.

Mulle ei ole ongelmana onko Jumlaa vai ei. Lähinnä olen kiinnostunut uskon takana olevasta ihmispsyykeestä. Mikä saa ihmiset uskomaan?
        Usko on asia jota ei järjellä selitellä. Kysellään vaan.

• sari73 kirjoitti:

Se puhutteli mua...

opetetaan, että kokonaiset mannerlaatat liikkuvat ja että Amerikan manteren Itäosa on joskus ollut kiinni Euroopan manteren länsiosassa. Ja kyllä niillä vastaavuuksia näyttää olevan vieläkin. Tsunamin yhteydessä eräiden saarien kerrotaan siirtyneen huomattavasti.

Korkeiden vuorenhuippujenkin kerrotaan joskus olleen meren alla, mutta joku on ne uskollaan nostanut jopa useiden kilometrien korkeuksiin. Kannattaa siis uskoa, että jopa vuoria voidaan siirtää!

• esimerkit ole
        ekivaari kirjoitti:

opetetaan, että kokonaiset mannerlaatat liikkuvat ja että Amerikan manteren Itäosa on joskus ollut kiinni Euroopan manteren länsiosassa. Ja kyllä niillä vastaavuuksia näyttää olevan vieläkin. Tsunamin yhteydessä eräiden saarien kerrotaan siirtyneen huomattavasti.

Korkeiden vuorenhuippujenkin kerrotaan joskus olleen meren alla, mutta joku on ne uskollaan nostanut jopa useiden kilometrien korkeuksiin. Kannattaa siis uskoa, että jopa vuoria voidaan siirtää!

kuitenkin aivan luonnollisia luonnonmullistuksia.
        Tokkopa tuon kaltaiset asiat tapahtuvat vain ja ainoastaan uskon voimalla.

• ekivaari kirjoitti:

sanotaan tähän tapaan: "Kerran vielä rauha saapuu myös tulivuoren sydämeen."

• pitää tulkita?
        ekivaari kirjoitti:

sanotaan tähän tapaan: "Kerran vielä rauha saapuu myös tulivuoren sydämeen."

Mietn ymmärrät tämän tulivuori-asian?

• esimerkiksi

koko luonto on Jumalan suurta ihmettä. ja ihminen. itestäänkö ihmisen sydän toimii ja verenkierto ja aivot. ylen ihmeellisesti on ihminenkin luotu, ei sitä voi pieni ihmisjärki käsittää. miten on mahdollista vereni kiertää suonissani ihankuin itsestään ja hengitän, sydämeni toimii ihankuin itsestään ja minulla on tunteet ja kykenen ajattelemaan ja harkitsemaan toimintaani?

ja luonto ja luonnon kiertokulku. itsestäänkö luonto vain toimii? itsestäänkö puihin tulee silmut ja sitten lehdet?

ei tarvitse kuin katsoa itseäsi ja miettiä miten kaikki elintoiminnot toimii sinussa ihankuin "itsestään"

Ja maailman synty. maailma ei ole voinut syntyä mistään alkuräjähdyksestä, kun mistä ihmeestä on tullut ne aine tai aines, josta alkuraäjähdys olisi tapahtunut??? kaikki on syntynyt ikäänkuin tyhjästä. niinkuin onkin. Jumalan Sanalla. Jumala sanoi ja tapahtui niin. aluksi kaikki mitä Hän loi oli sangen hyvää. kaksi Hänen luomaansa ensimmäistä ihmistä ei ollut vielä syntiä tehnyt. sitten Adam ja Eeva lankesivat tekemään syntiä eli tekivät vastoin sitä, mitä Jumala oli heille sanonut.

Tätä kautta ihminen karkoitettiin paratiisista sekä olemasta lähellä Jumalaa. ihmisillä ei ole maailmassa yhteyttä elävään Jumalaan. mutta tämä yhteys voidaan saada takaisin Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. joka kuoli ristillä ja nousi ylös kuolleista, että me katumalla omaa syntisyyttämme ja syntejämme ja uskomalla Jeesukseen ja siihen mitä Hän teki ristillä, voisimme päästä takaisin Jumalan yhteyteen ja saada kaikki syntimme anteeksi.

• ei olisi

aina ulkoisesti tämä maailman mittapuun niin kauniiksi luotu, niin oikeasti ihmisen tekee kauniiksi hänen sydämensä...

rakkaus joka tulee Jumalalta ja joka saa muuttaa ihmistä yhä enemmän Jumalan mielen mukaiseksi, alkaa näkymään ihmisessä myös ulospäin. ihminen alkaa ikäänkuin "hehkua" sitä valtavaa Jumalan rakkautta ympäristöönsä.

rakkaus ei ole sama kuin syntien hyväksyminen. mutta rakkaus hyväksyy ihmisen. jokainen ihminen on Jumalan luoma.

• onko Jumala henki,tuuli vai...
        ei olisi kirjoitti:

aina ulkoisesti tämä maailman mittapuun niin kauniiksi luotu, niin oikeasti ihmisen tekee kauniiksi hänen sydämensä...

rakkaus joka tulee Jumalalta ja joka saa muuttaa ihmistä yhä enemmän Jumalan mielen mukaiseksi, alkaa näkymään ihmisessä myös ulospäin. ihminen alkaa ikäänkuin "hehkua" sitä valtavaa Jumalan rakkautta ympäristöönsä.

rakkaus ei ole sama kuin syntien hyväksyminen. mutta rakkaus hyväksyy ihmisen. jokainen ihminen on Jumalan luoma.

miten tämä näkyy uskovissa ulospäin?
        " ihminen alkaa ikäänkuin "hehkua" sitä valtavaa Jumalan rakkautta ympäristöönsä. "

• toimii

ei siihen tarvita Jumalaa. Mutta happea ja vettä ynnä muita senkaltaisia olosuhteita tarvitaan.

Nooh, jos nämä on sitten tämä Jumala luonnut.
        Mutta edelleen jää asia avoimeksi siltä osin kuin että, kuka on tämän Jumalan luonnut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      203
      2790
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      165
      2496
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      951
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      904
    6. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      107
      902
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      879
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      307
      874
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      453
      778
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      748
    Aihe