Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan siihen, mitä eri köynnöksiä voisi laittaa kasvamaan pajusta tehtya kartion mallista kukkatukea vasten. Viime kesänä kasvatin siinä krassia, mutta se alkoi kukkimaan vasta myöhään kesällä ja vaihteluakin haluaisin tuohon krassin tilalle. Ei vaan tule mieleen mitään suht pienikukkaista, mutta tuuheaa ja pitkään kukkivaa köynnöstä. Kiitän:)
köynnöskukka
8
1854
Vastaukset
- viherpeukku
...on kauneimmasta päästä köynnöksistä.Kukkii koko kesän ja tulee tuuheaksi kunhan vaan lannoittaa tarpeeksi.
- pms68
itse siis ajattelin ihan ekana ihan samaa kasvia! Taimen voi ostaakin valmiina ellei esikasvata että kukkaankin saa jo kesäkulla.
- Koulittu juuri
pms68 kirjoitti:
itse siis ajattelin ihan ekana ihan samaa kasvia! Taimen voi ostaakin valmiina ellei esikasvata että kukkaankin saa jo kesäkulla.
Milloin voi latvoa ja mistä kohti katkaistaan; koulitsin susannan taimet juuri, niissä on sirkkalehtien lisäksi yhdet kunnon lehdet ja toiset tulossa?
Kärsikö osa koulimisessa, kun nuupottaa? Olinko liian kovakourainen vai virkoavatko vielä? - pms68
Koulittu juuri kirjoitti:
Milloin voi latvoa ja mistä kohti katkaistaan; koulitsin susannan taimet juuri, niissä on sirkkalehtien lisäksi yhdet kunnon lehdet ja toiset tulossa?
Kärsikö osa koulimisessa, kun nuupottaa? Olinko liian kovakourainen vai virkoavatko vielä?taitavat vain olla herkässä mielentilassa muutoksen myötä. Onhan multa kosteaa?
Latvan voi katkaista oikeastaan milloin vain, mutta itse olen latvonut ekan kerran kun on n20cm korkeita jolloin lehtipareja jää ainakin kolme jos ei huteroa ole kasvanut..
- juuso
se olis upea..ja persoonallinen
- mutta
kokemukseni mukaan keijunmekko sopii amppeliin, tai muuten korkeammalle katsontapaikalle. Se ei ole ylhäältä alaspäin katsottaessa läheskään niin kaunis kuin sivusta ja alhaaltapäin katsoessa. Ne kellomaiset, upeat kukat ovat siis upeimmillaan sivusta ja altapäin.
Mutta siihen pajukehikkoon (joka ehkä on maassa) laittaisin ihan vain kanariankrassia vaihteen vuoksi. Se on herkkää ja kaunista myös lehdiltään. Ja nopea kasvamaan. Laita siemenet jo nyt isoon kasvuruukkuun (johon se pajukartio sitten sopii). Itävät nopeasti ja voit piankin alkaa harjoittamaan niitä ulkoilmaelämään aina päivisin, kun on lämmin.
- tipsu
Kokeile esim. ruusupapua tai hajuhernettä niistä saa aika tuuhean.
- terwa
Mustasilmäsusanna, keijunmekko, miinanköynnös taikka keisarinköynnös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis542192Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj701854- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731298Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871109Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089