Rasmus Aleksi, Roope Matias ja Roosa Anniina saivat siskon. Nimeksi R:llä alkava nimi. Ronjaa olemme miettineet. Olisiko muita ehdotuksia?
Rasmus, Roope, Roosa ja Ronja?
24
1513
Vastaukset
- eve 2
Riikka,Renja,Rosanna,Riina,Riika,Reea,Reetta,Reeta,Rinja,Ruusa,
- Liisa-Maria
Raisaa! Rasmus, Roope, Roosa ja Raisa kuulostaa mielestäni mallikkaalta nimisarjalta.
- neena
Hei!
Ronja on kaunis nimi, Raisasta en ole koskaan pitänyt. Itse laittaisin kuitenkin Ruusun, vaikka se on lähellä Roosaa.
Ehdotuksi:
Ronja Elena
Ruusu Aleksandra
Ruusu Sofia- Täti
Minullekin tuli heti Raisa -nimi mieleen. Se sopisi tosiaan hyvin sisarussarjaan. Eikä Ronjassakaan mitään vikaa ole. Ruusu on lähes sama nimi kuin Roosa, sitä en laittaisi. Riinakin on kaunis nimi.
Heitänpä tähän vielä Rauha ja Raita -nimetkin mietittäväksi:) - Liisa-Maria
Täti kirjoitti:
Minullekin tuli heti Raisa -nimi mieleen. Se sopisi tosiaan hyvin sisarussarjaan. Eikä Ronjassakaan mitään vikaa ole. Ruusu on lähes sama nimi kuin Roosa, sitä en laittaisi. Riinakin on kaunis nimi.
Heitänpä tähän vielä Rauha ja Raita -nimetkin mietittäväksi:)mistä tämä Raisa-nimi tuli yhtä aikaa näin monen ihmisen mieleen. Minä ainakin näin sen Ilta-Sanomien nettiuutisista. Siinä puhuttiin jonkun Raisa-nimisen tytön salaperöisestä katoamisesta. Eipä silti, Raisa on nätti nimi ja jollakin tapaa sellainen ajaton. Ei mikään muotinimi.
- Seni
Rasmus on vähän eri sarjaa ainoana ei ro-alkuisena.
Ehdotan: Riina, Reeta, Reea, Ranja ja Rauna. - rozalixa
Riikka,Ruusa,Renja,Rinja,Ringa,Rebekka;Riina,Riia,
- ambrea
Minä pidän Ronjaa enemmän r-nimistä: Reeta, Reetta, Rebekka, Riika, Riikka ja Riina. Raisa ja Rosanna olisi myös ok., mutta ovat liian samanlaisia kuin Roosa.
Muita r-nimejä (joista itse en kyllä pidä):
Riia, Rilla, Ringa, Riitta, Ritva, Reea, Raita, Raija, Raila, Raili....onhan niitä. - nimi
Rianna.
- Lotta**
Riitu Amelia, Riitu Kerttuli, Riitu Sannina...
- rusina
ruusa
riina
rita
renata
renja
riikka
riia
ria
rinja
raili - neena
Keskustelussa on mainittu nämä nimet, aivan ihania!
- amrea
Kummityttöni nimi on Ramona Vilhelmiina. Ramonaa ei ole vielä kukaan näköjään ehdottanut, joten ehdotan sitä.
- ñoña
olisi myös oma ehdotukseni.
Ronja taas on kauheimpia nimiä joita tiedän. Tämä johtuu siitä, että kaksi äidinkieltä omaavana toisella niistä (espanja) se tarkoittaa (kirj. roña lausutaan ronja) likaisuus, törky, saasta, petos, metku... ei mitään positiivista siis!- Liisa-Maria
Kannattaa varmaan aina tarkistaa, ettei nimi merkitse millään eurooppalaisella kielellä mitään negatiivista.
Käsittääkseni Ronja tai Ronia on lyhennys Febroniasta, joka oli varhaiskristillinen marttyyri k. 304. Nimipäivä on 25.6.
- Riku
ehdotuksista. Raisasta emme pidä. Tulee myös mieleen katoamistapaus vuosien takaa jolloin Raisa- niminen nuori tyttö katosi tampereella, eikä ole tähän päivään löydetty.
Nyt olisi ehdolla Riina Matilda ja Reea Matilda. Kumpi parempi?- parempi
no... Reea
Riinoja on niin paljon - ambrea
Pidän enemmän Riinasta. Reea on jotenkin "kova" nimi. Toki Riina on yleisempi, mutta ei mielestäni liian yleinen nimi. Eli Riina Matildaa ehdotan. Matilda on ihana nimi myös.
- Täti
ambrea kirjoitti:
Pidän enemmän Riinasta. Reea on jotenkin "kova" nimi. Toki Riina on yleisempi, mutta ei mielestäni liian yleinen nimi. Eli Riina Matildaa ehdotan. Matilda on ihana nimi myös.
Minustakin Riina on paljon nätimpi nimi kuin Reea. Reea tosiaan kuulostaa jotenkin kovemmalta, mutta tehän sen päätätte:)
En tiedä, onko ehdotettu Reine-nimeä. Tunnen yhdn Reine-nimisen tytön. - eve 2
Riina on kivan pirteä nimi.
- Riku
nimi siis on päätetty! Kiitos vastanneille!
- meidän
koirat on rasmus,roosa ja roope. roosa tosin jo koirien taivaassa..pistäs neljänneks nimeks Rocky.
- tyhmää
Oliks sun ihan pakko??
- PIÄ
tyhmää kirjoitti:
Oliks sun ihan pakko??
on, että ekan Riinan Suomessa tapasin jo 70-luvulla. Se oli todella söpö "Springer Spaniel"...
Mutta jo yli 60v. eestiläinen ystävä on myös tämän niminen.
HaUSKAA ON KATSOA KUINKA TE SUOMALAISET AJATTELETTE RIINAN OLEVAN JOTAIN AIVAN FANTASTISTA...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883