Guangzhou

nebbis

Kyselisin teiltä maailmanmatkaajilta vinkkejä, olen menossa Guangzhouhun kesäkuussa ja Hongkongissa piipahdetaan päiväksi.
Tarkoituksena olisi ostaa canonin digikamera, mutta en haluaisi kuluttaa liikoja aikoja luotettavan liikkeen metsästämiseen ja hintarumbaan :)
Osaisiko joku neuvoa hyvän liikkeen, josta saa kameran järkevään hintaan ja uskaltaa ostaa tulematta huijatuksi joko Guangzhoussa tai Hongkongissa.

Kiitos kovasti avusta!

9

1878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa...
    • pipa1969

      Guangzhoussa ostamisen ainut este on kielitaito. Sielläpäin aika harva puhuu muuta kuin kantonin- tai mandariininkiinaa. Honkg Kongissa ei tuota ongelmaa ole.

    • matkaaja

      Japanissa valmistetut Canonit maksavat manner Kiinan puolella kokolailla saman kuin Suomessa. Kiinassa valmistetut (Canon Powershot)ovat hieman halvempia, kuin meillä normaalihinnat, mutta samat tarjoushintojen kanssa.
      Jos otat riskin, että et tule tarvitsemaan takuuta, niin osta. Takuu nimittäin ei ole voimassa kuin Kiinassa.

      • nebbis

        Lähinnä olin ajatellut ostaa ixuksen, onko ne sitten Japanissa valmistettu... Jossakin blogissa matkailija kertoi ostaneensa ixuksen (55) 180 eurolla puolisen vuotta sitten

        Jossakin maissa takuun saa kansainvälisenäkin, tiedätkö onko mahdollista Kiinassa?

        Kiitos!


      • japsi on
        nebbis kirjoitti:

        Lähinnä olin ajatellut ostaa ixuksen, onko ne sitten Japanissa valmistettu... Jossakin blogissa matkailija kertoi ostaneensa ixuksen (55) 180 eurolla puolisen vuotta sitten

        Jossakin maissa takuun saa kansainvälisenäkin, tiedätkö onko mahdollista Kiinassa?

        Kiitos!

        Ixus on japanissa valmistettu, Power Shot Kiinassa. Siis alkuperäiset Canonit. Kiina on kuitenkin kaiken piraatin ihmemaa ja ei olisi kummallista, jos Ixustakin löytyy piraattina. Silloin hinta on todellakin halpa.

        Olen kiertänyt Guangzhoussa aitoja Canoneita myyviä liikkeitä ja myös tuon keskustelussa olevan elektroniikkatalon useampaan kertaan. Hinnat aidoilla Canoneilla on lähes samoissa kuin Suomessa.
        Hongkongista ostettu (aito) Canon Ixus ei ollut juurikaan halvempi ja Guanzhousta ostettu Power Shot oli Suomessa tarjouksessa halvempi! Kaikkein uusimmat mallit, joita ei vielä ehkä edes ole Suomessa, saa ennakkoon ilmoitettua ovh-hintaa halvemmalla.
        Jos haluat varman kaupan, niin osta Suomesta ja halvin hinta (myös Kiinan hintaa), löytyy netin vertaa.fi-sivujen avulla.

        Kameratarvikkeita kyllä kannattaa tuoda; laukku muuta kamaa. Sitä saa edullisesti.

        Hauskaa matkaa, varo liikennettä:).


      • lisää
        nebbis kirjoitti:

        Lähinnä olin ajatellut ostaa ixuksen, onko ne sitten Japanissa valmistettu... Jossakin blogissa matkailija kertoi ostaneensa ixuksen (55) 180 eurolla puolisen vuotta sitten

        Jossakin maissa takuun saa kansainvälisenäkin, tiedätkö onko mahdollista Kiinassa?

        Kiitos!

        Guangzhousta ostettuun Canoniin (Power Shot) ei saanut takuuta kuin Kiinassa, Hongkongista ostettuun Ixuseen sai myös Suomessa voimassa olevan takuun.


    • hep

      Olen kuullut, että Guangzhoussa on sellainen elektroniikkatavaratalo, jossa siis ei ole kiinteät hinnat vaan se on samanlainen tinkimispaikka kuin muutkin. Sieltä olen kuullut ihmisten ostavan elektroniikkaa. Ja hyvin ovat kuulemma toimineet, toisin kuin muualta ostetut.

      • nebbis

        Et sattuisi tietämään sijaintia tai nimeä?


    • Canon PowerShot A530:n

      Guangzhousta Tea Mall ostoskeskuksesta maaliskuussa. Liikkeen nimi oli Come (tai Gome). Taitaa olla paikallinen elektroniikkaketju. Oli muuten Canonin valtuutettu jälleenmyyjä.
      Maksoin kamerasta 1659 juania (=n.166€) 512MB muistikortista 240 juania (=24€). Hyvin on toistaiseksi toiminut.

      Kielimuurista ei kannata murehtia. Myyjät kävivät hakemassa parhaiten englantia osaavan myyjän. Tietty aluksi vähän mietitytti, kun manuaali oli vain kiinaksi, ei siis lainkaan englannin kielistä. Samoin käyttövalikkokin oli aluksi kiinaksi. Mutta ystävällinen tyttö haki kameran kielivalikon ja sain itse valita suomen valikon kieleksi. Kun entinenkin kamerani oli PowerShot, uskalsin ostaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe