Guangzhou

nebbis

Kyselisin teiltä maailmanmatkaajilta vinkkejä, olen menossa Guangzhouhun kesäkuussa ja Hongkongissa piipahdetaan päiväksi.
Tarkoituksena olisi ostaa canonin digikamera, mutta en haluaisi kuluttaa liikoja aikoja luotettavan liikkeen metsästämiseen ja hintarumbaan :)
Osaisiko joku neuvoa hyvän liikkeen, josta saa kameran järkevään hintaan ja uskaltaa ostaa tulematta huijatuksi joko Guangzhoussa tai Hongkongissa.

Kiitos kovasti avusta!

9

1893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa...
    • pipa1969

Guangzhoussa ostamisen ainut este on kielitaito. Sielläpäin aika harva puhuu muuta kuin kantonin- tai mandariininkiinaa. Honkg Kongissa ei tuota ongelmaa ole.

• matkaaja

Japanissa valmistetut Canonit maksavat manner Kiinan puolella kokolailla saman kuin Suomessa. Kiinassa valmistetut (Canon Powershot)ovat hieman halvempia, kuin meillä normaalihinnat, mutta samat tarjoushintojen kanssa.
      Jos otat riskin, että et tule tarvitsemaan takuuta, niin osta. Takuu nimittäin ei ole voimassa kuin Kiinassa.

• nebbis

Lähinnä olin ajatellut ostaa ixuksen, onko ne sitten Japanissa valmistettu... Jossakin blogissa matkailija kertoi ostaneensa ixuksen (55) 180 eurolla puolisen vuotta sitten

Jossakin maissa takuun saa kansainvälisenäkin, tiedätkö onko mahdollista Kiinassa?

Kiitos!

• japsi on
        nebbis kirjoitti:

Lähinnä olin ajatellut ostaa ixuksen, onko ne sitten Japanissa valmistettu... Jossakin blogissa matkailija kertoi ostaneensa ixuksen (55) 180 eurolla puolisen vuotta sitten

Jossakin maissa takuun saa kansainvälisenäkin, tiedätkö onko mahdollista Kiinassa?

Kiitos!

Ixus on japanissa valmistettu, Power Shot Kiinassa. Siis alkuperäiset Canonit. Kiina on kuitenkin kaiken piraatin ihmemaa ja ei olisi kummallista, jos Ixustakin löytyy piraattina. Silloin hinta on todellakin halpa.

Olen kiertänyt Guangzhoussa aitoja Canoneita myyviä liikkeitä ja myös tuon keskustelussa olevan elektroniikkatalon useampaan kertaan. Hinnat aidoilla Canoneilla on lähes samoissa kuin Suomessa.
        Hongkongista ostettu (aito) Canon Ixus ei ollut juurikaan halvempi ja Guanzhousta ostettu Power Shot oli Suomessa tarjouksessa halvempi! Kaikkein uusimmat mallit, joita ei vielä ehkä edes ole Suomessa, saa ennakkoon ilmoitettua ovh-hintaa halvemmalla.
        Jos haluat varman kaupan, niin osta Suomesta ja halvin hinta (myös Kiinan hintaa), löytyy netin vertaa.fi-sivujen avulla.

Kameratarvikkeita kyllä kannattaa tuoda; laukku muuta kamaa. Sitä saa edullisesti.

Hauskaa matkaa, varo liikennettä:).

• lisää
        nebbis kirjoitti:

Kiitos!

Guangzhousta ostettuun Canoniin (Power Shot) ei saanut takuuta kuin Kiinassa, Hongkongista ostettuun Ixuseen sai myös Suomessa voimassa olevan takuun.

• hep

Olen kuullut, että Guangzhoussa on sellainen elektroniikkatavaratalo, jossa siis ei ole kiinteät hinnat vaan se on samanlainen tinkimispaikka kuin muutkin. Sieltä olen kuullut ihmisten ostavan elektroniikkaa. Ja hyvin ovat kuulemma toimineet, toisin kuin muualta ostetut.

• nebbis

Et sattuisi tietämään sijaintia tai nimeä?

• Canon PowerShot A530:n

Guangzhousta Tea Mall ostoskeskuksesta maaliskuussa. Liikkeen nimi oli Come (tai Gome). Taitaa olla paikallinen elektroniikkaketju. Oli muuten Canonin valtuutettu jälleenmyyjä.
      Maksoin kamerasta 1659 juania (=n.166€) 512MB muistikortista 240 juania (=24€). Hyvin on toistaiseksi toiminut.

Kielimuurista ei kannata murehtia. Myyjät kävivät hakemassa parhaiten englantia osaavan myyjän. Tietty aluksi vähän mietitytti, kun manuaali oli vain kiinaksi, ei siis lainkaan englannin kielistä. Samoin käyttövalikkokin oli aluksi kiinaksi. Mutta ystävällinen tyttö haki kameran kielivalikon ja sain itse valita suomen valikon kieleksi. Kun entinenkin kamerani oli PowerShot, uskalsin ostaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe