Siedätyshoidossa?

allergi

Hei!
onko kukaan tällä hetkellä koivu/leppäallergian vuoksi siedätyshoidossa? Kuinka kauan olet ollut? Kyselen kokemuksia, koska itse olen kanssa syksyllä luultavasti aloittamassa hoidon.
Ja jotka olette olleet, niin miten on vaikuttanut? ovatko oireet hävinneet selvästi, entä lääkitys, tartteeko enää niin paljon yms.?

7

1757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koivu/heinä allergikko

      Olen viime syksystä ollut heinä/koivu siedätykssä. Nyt on ainkin niin runsaasti koivua ilmassa että on oireita. Lääkäri määräsi jotain uutta Xyzal nimistä tablettia Heinixin sijaan, meinas että tämä uusi on paljon tehokkaampi kuin heinix. Tällä hetkellä vaikuttaa että asia on kohdallani päinvastoin. Siedätyshoito kestaa sen 3 vuotta ja ekana vuonna ei välttämättä vielä vaikutuksia näy. Minkun kohdallani ainakaan ei juuri ole vaikuttanut, täytyy toivoa että siitä on hyötyä koska kyseessä ei ole todellakaan ilmainen hoitomuoto...

      • allergi

        Heips,
        oletko siis yksityisellä vai julkisella puolella siedätyksessä? Osaatko sanoa paljonko jo mennyt rahaa?
        Itse olen harkinnut yksityiselle menoa, tietysti maksaa, vähän saa korvauksia. Jos se vaan auttaisi!!


    • Jaskaaaaaa

      Siedätyshoitoni loppu tossa reilu vuosi sitte ja viime vuonna en edes tajunnut että koivu kukki. Toisin on nytte... heti kun menee ulos niin vuotaa ja aivastuttaa. Kestine lääkitys ei paljon lohduta :) Harvinaisen paha koivu-vuosi.

    • siedätetty

      Vuonna 2000 aloitin koivun siedätyshoito. Kolmen vuoden jälkeen silmäoireet vähenivät selvästi, melkein loppuivat. Muut oireet, nenäkutina ja aivastuskohtaukset vähenivät ja pahimpaan aikaan otan lääkkeitä joilla oireet melkein poissa. Tänä keväänä ollut pahin vuosi siedätysken jälkeen ja myös silmissä oireita, ehkä on nyt niin paha vuosi siitepölyn määrän suhteen. Käytän myös nenähuuhtelua suolavedellä, joka poistaa histamiineja nenän limakalvoista ja se helpottaa oloa muutamaksi tunniksi kerrallaan.

    • merkki

      Hoitoa vielä jäljellä puoli vuotta ja nyt vaikkakin on ollut ehkä yksi muistini pahimmista siitepölykeväistä oireet on olleet vähissä. Ennen hoitoa kun kartalle tuli K piti alottaa lääkkeet, kolmen K: kohdalla rupesi loppumaan elämä ja tulemaan oireet ns. elämää häiritsevästi esille. Nyt kartalle tuli KKK piti alottaa lääkkeet -> oireet pois! No tosin jos nyt haravoi tai muuten pölistelee luonnossa ja kuivissa heinikoissa josta pölyä nousee ilmaan jotain KKKKKK :n verran niin tulee oireet pintaan... Omalla kohdallani hauskin piirre on olut! Sitä ei kärsi ottaa ensimmäistäkään pulloa, varsinkaan terassilla, vetää tukkoon ja käy kirvelemään silmiä :-/ Seuraavaksi varmaan tavii alottaa siedätys sit kaljalle ;-)

      Ensimmäisenä keväänä siedätyshoidon aloittamisen jälkeen mulla oli oireet pinnassa kuin aina ennenkin mutta nyt näyttää vaikuttaneen jo ihan hyvin. Viime kevät oli oireeton kun en ollut suomessa. Mutta näyttää että varsinainen vastustuskyky alkaa kehittyä vasta kun maksimiannoksen pistoksille pääsee.

    • työllistetty nuhanenä

      paljonko maksaa toi siedätyhoito, lääkäri laitto mulle lähetteen tohon mutta ei oo tietoa riittääkö rahat maksuihin...

      • Aivastuksia

        Kävin kysymässä asiaa Helsingissä YTHS:ssä ja siellä lääkäri sanoi lääkkeiden maksavan 200e/vuosi. Turussa puolestaan lääkkeet saa ilmaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe