kaksi kysymystä

majorica1961

siis onko koiran viiksikarvoilla mitään "virkaa"?
siis voiko ne ihan tosissaan leikata pois???? siis jos haluaa siistiä koiran turpaa pikkusen, mutta silloin on ne viikset vaarassa.
onko missään koirien "trimmausopasta" netissä?

sitten (no kolmas kysymys jo) että onko normaalia että koira vielä kun on kohta 6kk. makaa kuin "karhuntalja lattialla". siis takajalat ihan suorana taaksepäin? en muista ikinä että olisin nähnyt ton ikäisen koiran makaavan noin. pienet pennut kyllä, mutta????

8

2612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

Ainakin meidän koira tykkää "karhuntalja"-asennosta. Ja edesmenneet koirat myös. Sekä hoidossani olleet koirat. Joten eiköhän se ihan normaalia ole, läpi koiran elämän.

Viiksikarvoista en tiedä, mutta olen nähnyt niitä trimmattavan. Itse ajattelen, että ne ovat tärkeitä tuntokarvoja ja myös sen takia en trimmattavaa koiraa koskaan voisi hankkiakaan.

• .............

on täällä yli 10v karhuntalja.. :D Koko ikänsä on tuossa asennossa tykännyt olla..
      Tuohon viiksikarva asiaan en osaa sanoa mitään..

• Yksinäinen susi©

Se että koira makaa takajalat suorana,on vaan merkki siitä,että takapolvet ovat normaalit.

• molossi

Viiksikarvoista sen verran,että en osaa sanoa,onko niillä virkaa koirilla itseasiassa...
      Kissoilla käsittääkseni on,mutta koirista en tiedä itse ainakaan mitään tutkimusta,onko nillä mitään virkaa.
      Ja ne voi leikata siis pois.On rotuja,siis lyhytkarvaisiakin,joilta leikataan kaikki " viiksikarvat" ja "pitkät" naamakarvat pois näyttelyyn mennessä.
      Kasvavat nopeasti uudelleen.

Aina silloin tällöin jotkut koirat,pennut ja aikuisetkin makaavat välillä koivet pitkänään.Eli on ihan normaalia ;O).
      Tae se ei ole tosin siitä,että olisi "terveet" polvet tai lonkat.

• tae,varsinkin tuntuu olevan chow chown mieliasento,taannoin foorumilla tästä puhuimme ja oli useiden suosikki-asento,oli polvet ja kyynärät sekä lonkat sitten mitä vaan,harvoin kuitenkaan terveet.

• Villakoirilta esim. ajetaan sähkötrimmerillä kuono aina ihan kaljuksi, en ole huomannut että mitään haittaa olisi.

• Neitopohjolan

sinä nyt puhut? Niistä kovista ja pitkistä jos puhut, ne toimii tuntoaistina ja en menisi niitä leikkaamaan.
      Kaikilla eläimillä on näitä karvoja turvan ja kuonon ympärillä ja niillä on erittäin tärkeä tuntoon ja hajuun liittyvä tehtävä.
      En oikein ymmärrä niiden trimmausta.
      Minun mielestä niillä on virka ja hyvin tärkeä.
      Ihmiset emme vain kaikistellen ymmärrä niiden tarkoitusta, koska itse emme osaa elää niin aistien varassa kuin eläimet.
      Minä en koske niihin karvoihin, enkä kehoita muitakaan tekemään niin.
      Siisti turpaa, mutta jätä ne koiralle elintärkeät karvat rauhaan.

• molossi

Samoin sanon,kuin Sikra. En ole huomannut ajamisesta haittaa olevan. Ja minulla on tuo pikkurotu juuri sellainen,jolta siis kaikki pitkät kovat leikataan naamasta näyttelyyn mentäessä.
        No en minäkään sitä leikkausta varsinaisesti nyt kannatakkaan,mutta kun näyttelyissä käyn,eikä siitä todellakaan ole mitään haittaa näyttänyt olevan,niin leikkaan ne pois.Ei nuo siitä moksiskaan tunnu olevan.

Ja niinkuin sanoin,missään en ole myöskään kuullut faktaa,että ne toimisivat samanlaisina kuin kissoilla...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      185
      2719
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2539
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2227
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2084
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1454
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1440
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      226
      1173
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1148
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe