En halua Zyrteciä...

a2d2

Ongelmana on etten voi käyttää zyrtecciä tai mitään sen vaikuttavaan aineeseen liittyvää. Se saa minut nukahtamaan. Mikä siis avuksi? Apteekista ei saa muuta kuin zyrtecciä ja sen sisarlääkkeitä. Viime vuonna oli vielä semmoisessa keltaisessa laatikossa allergialääkettä joka ei perustunut zyrtecciin mutta nyt sitä ei saa mistään. Mitä minä voisin käyttää sen sijaan?

6

4447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinde

Käyppä lääkärissä, siellä varmaan tiedetään mitä sulle voi antaa ja mitä ei :)

• Pölytetty

Apteekistahan löytyy lukuisia muitakin H1-antihistamiineja kuin setiritsiinidihydrokloridi (Zyrtec ym.). Ainakin akrivastiini, ebastiini, feksofenadiinihydrokloridi ja desloratadiini. Sitten on vielä vanhemmista hydroksitsiinihydrokloridi, mutta se voipi väsyttää enemmän.

• ei väsytä...

Minulle määrättiin tuollaista olikohan se nyt Tuulix nimistä allergiaan. Ei pitäisiy väsyttää... en kyllä osaa sanoa väsyttääkö vai ei kun väsyttää muutenkin niin paljon :D mutta tehoton mokoma kyllä on...

• Goblet

Uudemman polven antihistamiinien ei pitäisi väsyttää, niihin kuuluu juuri Tuulix eli loratadiini. Itse olen siirtynyt setiritsiinistä (Zyrtec) väsymyksen takia loratadiiniin, mutta en ole tästä mitään tehoa saanut.

Desloratadiini (Aerius) sen sijaan on reseptilääke eikä sitä voi noin vaan marssia ostamaan apteekista. Itsellä se on kyllä auttanut aika hyvin.

• Elliex

Siitähän kiistellään kovastikin että aiheuttaako tuon väsymisen tunteen lääkitys vai itse sairaus. No, omasta kokemuksesta voin sanoa että minua väsyttävät kaikki antihistamiinit, vuosien kuluessa on tullut testattua suurin piirtein kaikki reseptillä myytävät lääkkeet, ja Zyrtec ja sen sukulaiset (Heinix ym) ovat kaikista parhaita unilääkkeitä. Uudempi Xyzal ei nukuta niin paljoa, kuten eivät myöskään esim. Benandryl ja vastaavat.

Mene lääkäriin ja pyydä resepti johonkin lääkkeeseen, se tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa pikkupaketteja apteekista. Esim. 100 kappaleen Zyrtec (tai muun valmistajan vastaava) maksaa suunnilleen saman verran kuin 7 tai 10 tabletin paketti apteekin itsehoito hyllystä.

• Windynose
        Elliex kirjoitti:

Siitähän kiistellään kovastikin että aiheuttaako tuon väsymisen tunteen lääkitys vai itse sairaus. No, omasta kokemuksesta voin sanoa että minua väsyttävät kaikki antihistamiinit, vuosien kuluessa on tullut testattua suurin piirtein kaikki reseptillä myytävät lääkkeet, ja Zyrtec ja sen sukulaiset (Heinix ym) ovat kaikista parhaita unilääkkeitä. Uudempi Xyzal ei nukuta niin paljoa, kuten eivät myöskään esim. Benandryl ja vastaavat.

Mene lääkäriin ja pyydä resepti johonkin lääkkeeseen, se tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa pikkupaketteja apteekista. Esim. 100 kappaleen Zyrtec (tai muun valmistajan vastaava) maksaa suunnilleen saman verran kuin 7 tai 10 tabletin paketti apteekin itsehoito hyllystä.

Kukahan siitä väsyttävyydestä mahtaa kiistellä? Ainakin monet farmakologian opukset ovat kiistatta sitä mieltä, että vanhemman polven antihistamiinien sivuvaikutus on väsyttävyys, koska ne läpäisevät veriaivoesteen helposti ja vaikuttavat myös keskushermoston H1-reseptoreihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7284
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3851
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3450
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2582
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      2496
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2392
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      130
      2303
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2199
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      19
      1913
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    Aihe