Ongelmana on etten voi käyttää zyrtecciä tai mitään sen vaikuttavaan aineeseen liittyvää. Se saa minut nukahtamaan. Mikä siis avuksi? Apteekista ei saa muuta kuin zyrtecciä ja sen sisarlääkkeitä. Viime vuonna oli vielä semmoisessa keltaisessa laatikossa allergialääkettä joka ei perustunut zyrtecciin mutta nyt sitä ei saa mistään. Mitä minä voisin käyttää sen sijaan?
En halua Zyrteciä...
6
4252
Vastaukset
- Tinde
Käyppä lääkärissä, siellä varmaan tiedetään mitä sulle voi antaa ja mitä ei :)
- Pölytetty
Apteekistahan löytyy lukuisia muitakin H1-antihistamiineja kuin setiritsiinidihydrokloridi (Zyrtec ym.). Ainakin akrivastiini, ebastiini, feksofenadiinihydrokloridi ja desloratadiini. Sitten on vielä vanhemmista hydroksitsiinihydrokloridi, mutta se voipi väsyttää enemmän.
- ei väsytä...
Minulle määrättiin tuollaista olikohan se nyt Tuulix nimistä allergiaan. Ei pitäisiy väsyttää... en kyllä osaa sanoa väsyttääkö vai ei kun väsyttää muutenkin niin paljon :D mutta tehoton mokoma kyllä on...
- Goblet
Uudemman polven antihistamiinien ei pitäisi väsyttää, niihin kuuluu juuri Tuulix eli loratadiini. Itse olen siirtynyt setiritsiinistä (Zyrtec) väsymyksen takia loratadiiniin, mutta en ole tästä mitään tehoa saanut.
Desloratadiini (Aerius) sen sijaan on reseptilääke eikä sitä voi noin vaan marssia ostamaan apteekista. Itsellä se on kyllä auttanut aika hyvin.- Elliex
Siitähän kiistellään kovastikin että aiheuttaako tuon väsymisen tunteen lääkitys vai itse sairaus. No, omasta kokemuksesta voin sanoa että minua väsyttävät kaikki antihistamiinit, vuosien kuluessa on tullut testattua suurin piirtein kaikki reseptillä myytävät lääkkeet, ja Zyrtec ja sen sukulaiset (Heinix ym) ovat kaikista parhaita unilääkkeitä. Uudempi Xyzal ei nukuta niin paljoa, kuten eivät myöskään esim. Benandryl ja vastaavat.
Mene lääkäriin ja pyydä resepti johonkin lääkkeeseen, se tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa pikkupaketteja apteekista. Esim. 100 kappaleen Zyrtec (tai muun valmistajan vastaava) maksaa suunnilleen saman verran kuin 7 tai 10 tabletin paketti apteekin itsehoito hyllystä. - Windynose
Elliex kirjoitti:
Siitähän kiistellään kovastikin että aiheuttaako tuon väsymisen tunteen lääkitys vai itse sairaus. No, omasta kokemuksesta voin sanoa että minua väsyttävät kaikki antihistamiinit, vuosien kuluessa on tullut testattua suurin piirtein kaikki reseptillä myytävät lääkkeet, ja Zyrtec ja sen sukulaiset (Heinix ym) ovat kaikista parhaita unilääkkeitä. Uudempi Xyzal ei nukuta niin paljoa, kuten eivät myöskään esim. Benandryl ja vastaavat.
Mene lääkäriin ja pyydä resepti johonkin lääkkeeseen, se tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa pikkupaketteja apteekista. Esim. 100 kappaleen Zyrtec (tai muun valmistajan vastaava) maksaa suunnilleen saman verran kuin 7 tai 10 tabletin paketti apteekin itsehoito hyllystä.Kukahan siitä väsyttävyydestä mahtaa kiistellä? Ainakin monet farmakologian opukset ovat kiistatta sitä mieltä, että vanhemman polven antihistamiinien sivuvaikutus on väsyttävyys, koska ne läpäisevät veriaivoesteen helposti ja vaikuttavat myös keskushermoston H1-reseptoreihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418