Talon nurkalla kasvaa ilmeisesti pioni. Miten sitä pitäisi hoitaa, että kasvaisi vastakin? Viimevuotiset varret on vielä kuihtuneina paikallaan, olisiko ne pitänyt syksyllä leikata alas? Leikkaanko ne nyt? Puutarhanhoidosta en tiedä juuri mitään, mikäli ette sitä kysymyksistäni jo arvanneet... :/
Tietoa kaipais...
3
634
Vastaukset
- vaan!
Heippa!
Leikkaa vanhat varret pois vaan! Kohtahan sieltä tulee jo uusia varsia. :) Syksyllä yleensä itse leikkelen pois, niin ei ole sitten keväällä sitä siivousurakkaa edessä, kun on kaikkea muuta puuhaa puutarhassa. Ja kesällä kukinnan jälkeen olen leikannut kuihtuneet kukat varsien päistä pois ja jättänyt vain varret pensaiksi, kunnes ovat kuivineet nekin.
Muista tukea ja lannoittaa pionia kesän aikana!- Pussipuskapiru
Voit toki leikata vanhat varret pois joko syksyllä tai keväällä.
Itse leikkaan keväällä ja silppuan ne pieneksi silpuksi pionien juurelle ja pionit kukkivat mahdottomasti joka kesä.
Multaahan ei pionien juurelle saa laittaa, muuten kukinta tyrehtyy, mutta tuo oma varsisilppu on osoittautunut todella hyväksi ideaksi.
Jostain puutarhalehdestä sen kikan aikoinaan luin.
Muuten en lannoita juuri lainkaan, keväällä hiukan kanankakkalannoitetta ei mitään muuta.
Pionit ovat kestäviä kasveja ja hyvässä paikassa ne kukkivat kymmeniä vuosia, ne eivät pidä siirtämisestä eivätkä jakamisesta. - Vuorotteluvapaalla
Pussipuskapiru kirjoitti:
Voit toki leikata vanhat varret pois joko syksyllä tai keväällä.
Itse leikkaan keväällä ja silppuan ne pieneksi silpuksi pionien juurelle ja pionit kukkivat mahdottomasti joka kesä.
Multaahan ei pionien juurelle saa laittaa, muuten kukinta tyrehtyy, mutta tuo oma varsisilppu on osoittautunut todella hyväksi ideaksi.
Jostain puutarhalehdestä sen kikan aikoinaan luin.
Muuten en lannoita juuri lainkaan, keväällä hiukan kanankakkalannoitetta ei mitään muuta.
Pionit ovat kestäviä kasveja ja hyvässä paikassa ne kukkivat kymmeniä vuosia, ne eivät pidä siirtämisestä eivätkä jakamisesta.Kiitos vaan vinkistä ! Minulla on noin 40 kuolanpionia ja syksyllä on varsia ihan tolkuttomasti. Silppuankin ne tästä lähin pieniksi ja laitan takaisin katteeksi. Minulla pionien kukinta kestää kauemmin, koska osa on aurinkoisessa paikassa ja muutamat ihan varjossakin. Auringossa olevat ovat jo n.70 cm korkeita, varjossa kasvavat ovat vasta nousseet maasta. Tapanani on pistää pieniä taimia viilipurkkeihin ja mennä keväällä taimienvaihtotapahtumaan. Annan mielelläni taimia eteenpäin, mutta ihmiset eivät sitä oikein ymmärrä, eivät uskalla ottaa niitä, kun ne eivät maksa mitään. Minä kun en millään raaskisi repiä pionintaimia maasta ja heittää pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778