Herätys Ruuneperi ja muut!

M75*

Lepsuilu on lopetettava. Nürburgringissä on kovat piipussa. Meidän suomalaisten on ryhdistäydyttävä. Haluamme Suomen lipun salkoon ja kahden kansallislaulun soivan. BilMan ammattimiehenä vahvistakoot Ruuneperin ja MdKn lisäksi tahtoamme voittaa.

Itse uskon Mc Larenin taktiikkaan. Jo ennen tämän päivän kisoja Kimi tupisi ettei auto kulje. Se on hyvä merkki. Vastustaja hämääntyy ja niin tekikin. Mersu kulki. 5. lähtöruutu huomenna takaa hyvän kyttäilyaseman.

Puhdashenkinen urheilu karistaa palstallakin pahat ajatukset. Älköön kukaan luulko, että pilailen. Yritän olla myönteinen kaikelle mitä tapahtuu.

64

3049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä olen hengessä mukana formuloita ajettaessa. Palsta-asioissakin ajattelen palstan hyvää vaikka te monet muut muuta luulette.

• M75*

Vastaan vain tuohon"Palsta-asioissakin ajattelen palstan hyvää vaikka te monet muut muuta luulette." Vastaan tuohon että minä en - nimittäin ettenkö ymmärtäisi mitä ajat takaa. Kyllä minä ymmärrän, mutta eihän sitä näin julkisesti voi sanoa. Tai ei kannata. Pidän enemmän laihasta sovusta.

Yhtä asiaa minä ihmettelen. Kun monet valittavat poistoja, minä kysyn mitä ja miten pitää kirjoittaa, että BilMan poistaisi? Olen kaiketi niin kyvytön etten sellaiseen pysty. Ja mitä ihmettä hänen pitäisi tehdä, milainen olla, että se tyydyttäisi ihmisiä.

Joskus ajattelen, että varmaan kun jepari pysäyttää jonkun näistä arvostelijoista ja sanoo, että ajoitte väärin, niin nämä sanovat jeparille, että olet kyvytön, sinut pitäisi poistaa. Minä en ole tehnyt enkä tee koskaan virheitä.

Jos olet hankkinut ajokortin ja hyväksynyt säännöt, niin kaiketi ajat niiden mukaisesti. Jos näillä palstoilla tulet mukaan ja luet säännöt, niin kaiketi hyväksyt ne. Mitä erioikeuksia pitäisi olla?

Pitääkö aina heittää kalikoita jeparia kohtaan? Pitääkö periaatteessa olla virkavaltaa vastaan?

• SiniVuokko
        M75* kirjoitti:

Vastaan vain tuohon"Palsta-asioissakin ajattelen palstan hyvää vaikka te monet muut muuta luulette." Vastaan tuohon että minä en - nimittäin ettenkö ymmärtäisi mitä ajat takaa. Kyllä minä ymmärrän, mutta eihän sitä näin julkisesti voi sanoa. Tai ei kannata. Pidän enemmän laihasta sovusta.

Yhtä asiaa minä ihmettelen. Kun monet valittavat poistoja, minä kysyn mitä ja miten pitää kirjoittaa, että BilMan poistaisi? Olen kaiketi niin kyvytön etten sellaiseen pysty. Ja mitä ihmettä hänen pitäisi tehdä, milainen olla, että se tyydyttäisi ihmisiä.

Joskus ajattelen, että varmaan kun jepari pysäyttää jonkun näistä arvostelijoista ja sanoo, että ajoitte väärin, niin nämä sanovat jeparille, että olet kyvytön, sinut pitäisi poistaa. Minä en ole tehnyt enkä tee koskaan virheitä.

Jos olet hankkinut ajokortin ja hyväksynyt säännöt, niin kaiketi ajat niiden mukaisesti. Jos näillä palstoilla tulet mukaan ja luet säännöt, niin kaiketi hyväksyt ne. Mitä erioikeuksia pitäisi olla?

Pitääkö aina heittää kalikoita jeparia kohtaan? Pitääkö periaatteessa olla virkavaltaa vastaan?

Erohan on päivänselvä.
        Poliisit toimivat virkavastuulla noudattaen lakia. Palstojen valvojat noudattavat myöas annettuja sääntöjä.
        Poliisi, joka rikkoo virkatoimissaan lakia joutuu syytteeseen virkarikoksesta.
        Näin tapahtuu myös liikeyrityksissä.
        Tiedossani on vain yksi poikkeus - BilMan.
        Millään keskustelufoorumilla en myöskään tunne
        kaltaisianne, jotka haluavat hillua lähes kaikilla ikäpalstoilla vahtien, että vain tietynlaiset höpinät saavat tulla esiin.
        Ruuneperilla, MdK:lla kuten ei sinullakaan ole juuri minkäänlaista käsitystä moottoriurheilusta.

Itse toivon näkeväni hyvän ja rehdin kilpailun,
        jossa parhaat voittavat. Ei ole mitään väliä onko se suomalainen vai joku muu.
        Näin toivon myös käytävässä jääkiekkoturnauksessa olevan.
        Hiljaa toivon mielessäni ettei Suomi voittaisi
        - en kestäisi mertarantojen mekkalointia, joka on lähes yhtä kuvottavaa kuin teidän hippaloissanne täällä.

En ole kuuna kullanvalkeana huomannut ikäihmisten "Kultaisen iän kerhoissa" tarvitun järjestyksenpitäjää.
        Fiksut ihmiset ovat näiltäkin pastoiltapoistuneet ilman suurempaa meteliä.

• päälakinen
        M75* kirjoitti:

jokaisessa ammattiryhmässä on omat mustat lampaansa.

• M75*
        SiniVuokko kirjoitti:

Erohan on päivänselvä.
        Poliisit toimivat virkavastuulla noudattaen lakia. Palstojen valvojat noudattavat myöas annettuja sääntöjä.
        kaltaisianne, jotka haluavat hillua lähes kaikilla ikäpalstoilla vahtien, että vain tietynlaiset höpinät saavat tulla esiin.
        Ruuneperilla, MdK:lla kuten ei sinullakaan ole juuri minkäänlaista käsitystä moottoriurheilusta.

- en kestäisi mertarantojen mekkalointia, joka on lähes yhtä kuvottavaa kuin teidän hippaloissanne täällä.

En ole kuuna kullanvalkeana huomannut ikäihmisten "Kultaisen iän kerhoissa" tarvitun järjestyksenpitäjää.

Kun sanot "Fiksut ihmiset ovat näiltäkin pastoiltapoistuneet ilman suurempaa meteliä." Tuohan ei pidä paikkaansa. Kaikki muut ovat poistuneet paitsi fiksut, koska he eivät (hm) siedä meitä. Se, että mahdollisesti emme ymmärtäisi tietyistä asioista mitään ei estäne sinua tuomasta tietosi areenalle. Olemme opiskelunhaluisia, kerro, anna itsestäsi jotain, mieluummin kaikki!

• fiiuliN
        M75* kirjoitti:

Kun sanot "Fiksut ihmiset ovat näiltäkin pastoiltapoistuneet ilman suurempaa meteliä." Tuohan ei pidä paikkaansa. Kaikki muut ovat poistuneet paitsi fiksut, koska he eivät (hm) siedä meitä. Se, että mahdollisesti emme ymmärtäisi tietyistä asioista mitään ei estäne sinua tuomasta tietosi areenalle. Olemme opiskelunhaluisia, kerro, anna itsestäsi jotain, mieluummin kaikki!

Jokainen noista mainitusta nikistä on fiksu kirjoittaja.
        Olen lukenut jokaisen kirjoituksia ajatellen kuinka paljon olisi auttanut saavuttamaan tuollaisen fiksuuden jos olisi pystynyt opiskelemaan ja matkustamaan maailmalla.
        Olisipa kaikilla ollut samat mahdollisuudet, samat sisut ja kaikinpuolin hyvät lähtökohdat.

Moni tavallinen kansanihminen on yrittänyt pärjätä täälläkin fiksujen kirjoittajien joukossa, mutta moni on lähtenyt tai siirtynyt lukijoitten rivistöihin.

Joitakin on "karkoitettu" omiin kopperoihin, tai ovat sinne omin ehdoin sulkeutuneet.

Fiksu pitää tosiaankin olla että yleisessä joukossa pärjää.
        Anteeksi pyydän kun en osaa poistua vaan rohkenen oman mielipiteeni aina silloin tällöin esiin tuoda, sherifiillähän on oikeus poistaa laumasta eroavien kiittämättömien puheenvuorot.

• SiniVuokko kirjoitti:

Erohan on päivänselvä.

on kuitenkin jäänyt... ja jokunen sormi pystyssä olevakin ;-)

• fiiuliN
        MdK-MdK kirjoitti:

Missä fiksuus piileskelee-:))

• M75*
        fiiuliN kirjoitti:

Etkö sitä tiedä. Fiksuus piileskelee sinussa. Niin yksinkertaista se on.

• fiiuliN kirjoitti:

Olen lukenut jokaisen kirjoituksia ajatellen kuinka paljon olisi auttanut saavuttamaan tuollaisen fiksuuden jos olisi pystynyt opiskelemaan ja matkustamaan maailmalla.
        Olisipa kaikilla ollut samat mahdollisuudet, samat sisut ja kaikinpuolin hyvät lähtökohdat.

Moni tavallinen kansanihminen on yrittänyt pärjätä täälläkin fiksujen kirjoittajien joukossa, mutta moni on lähtenyt tai siirtynyt lukijoitten rivistöihin.

Joitakin on "karkoitettu" omiin kopperoihin, tai ovat sinne omin ehdoin sulkeutuneet.

Anteeksi pyydän kun en osaa poistua vaan rohkenen oman mielipiteeni aina silloin tällöin esiin tuoda, sherifiillähän on oikeus poistaa laumasta eroavien kiittämättömien puheenvuorot.

täällä on tavallisia eläkeläisiä eikä sen kummemman fiksumpia kun maailmassa yleensä.Sinä fiiulin kirjoitat erittäin hrkkiä runoja.

Ei tarte yhtään aliarvioida sinunkaan itseäsi.Onko kukkaketo kaunis jos siellä kukkii vain päivänkakkarat.Kaikilla on oma tehtävä joukossa.
        Se heikoin lenkki on kaikista tärkein.Formuloista en sano mitään muuta kun että en välitä tippaakaan.

• ei fiksu
        fiiuliN kirjoitti:

alkaa,kaikki ovat samanarvoisia,toisilla on paremmat kyvyt ilmaista ajatuksensa.En halua 'fiksuun porukkaan'vaan tavallisten ihmisten joukkoon,jossa voi vapaasti keskustella asiasta kuin asiasta.

• fiiuliN kirjoitti:

Minä en tiedä kun en ole itseeni sitä leimaa (onneksi) iskenyt!
        Jos fiksuus tarkoittaa häiriköintihalukkuutta niin parasta onkin että "fiksut" pysyvät poissa.
        Useimmat meistä ei-fiksuista haluavat vaan kirjoitella kaikessa rauhassa.

• fiiuliN
        ei fiksu kirjoitti:

alkaa,kaikki ovat samanarvoisia,toisilla on paremmat kyvyt ilmaista ajatuksensa.En halua 'fiksuun porukkaan'vaan tavallisten ihmisten joukkoon,jossa voi vapaasti keskustella asiasta kuin asiasta.

Aina löytyy erimielisiä ja arvostelua syntyy.
        Eihän minun mielipiteeni ja kirjoittamani voi olla kaiken pahan alku ja juuri, vai onko.... mitähh

• fiiuliN
        MdK-MdK kirjoitti:

Minä en tiedä kun en ole itseeni sitä leimaa (onneksi) iskenyt!
        Jos fiksuus tarkoittaa häiriköintihalukkuutta niin parasta onkin että "fiksut" pysyvät poissa.
        Useimmat meistä ei-fiksuista haluavat vaan kirjoitella kaikessa rauhassa.

Että jokaisella on samat halut-- saada kirjoittaa rauhassa.
        Kuitenkin jokainen meistä kirjoittaa ainoastaan omilla taidoillaan, oli sitten pohjasakkaa tai pintavaahtoa.

Mutta ymmärtämystä, sitäkin jokainen tarvitsee.

• fiiuliN kirjoitti:

Aina löytyy erimielisiä ja arvostelua syntyy.
        Eihän minun mielipiteeni ja kirjoittamani voi olla kaiken pahan alku ja juuri, vai onko.... mitähh

että kirjoittaisit muuta kun sitä mitä toisetkin.Lukijan vastuullahan tämä on kirjoittaja on sanansa sanonut.

Tosi on mitä edellä sanot jos alkaa miettimään koulutuksen eroa.Yhteikuntaluokka joka on koulutettu on elänyt ylellisemmin ja monet vähän vinoon alaspäin katsoen elämän koulussa oppineita.

Ei tarvitse erehtyä silti pitämään itseään sen hunompana.Eläkeläisinä on ihmisen onnellisuus se mittari enemmän kuin koulutus.Kirjoja on kuiten luettu sama määrä vapaaehtoisesti omasta halusta.Silloin opit jäävät kuulemma paremmin mieleen.

• pääsky kirjoitti:

että kirjoittaisit muuta kun sitä mitä toisetkin.Lukijan vastuullahan tämä on kirjoittaja on sanansa sanonut.

Tosi on mitä edellä sanot jos alkaa miettimään koulutuksen eroa.Yhteikuntaluokka joka on koulutettu on elänyt ylellisemmin ja monet vähän vinoon alaspäin katsoen elämän koulussa oppineita.

Ei tarvitse erehtyä silti pitämään itseään sen hunompana.Eläkeläisinä on ihmisen onnellisuus se mittari enemmän kuin koulutus.Kirjoja on kuiten luettu sama määrä vapaaehtoisesti omasta halusta.Silloin opit jäävät kuulemma paremmin mieleen.

"Yhteikuntaluokka joka on koulutettu on elänyt ylellisemmin ja monet vähän vinoon alaspäin katsoen elämän koulussa oppineita."

Eiköhän tämän ikäluokan ihmiset ole saaneet itse yrittää ja koulutuksensa työn ja raatamisen ohella hankkia...Mitä on ylellinen elämä?
        Elämän koulussa ollaan loppuun asti.

• MdK-MdK kirjoitti:

ei ole täällä ollut paitsi hävytöntä kieltä käyttävät.Olen koettanut sen sanan jättää pois ihmisistä puhuessa.
        Kun katsoo maailmalta kuvia siellä näkee hirveyksiä,niin paljon pahuutta elokuvissa että sitä ei käsitä.
        Ihmisestä on vaikka mihin.Ovatko huumeenkäyttäjät pohjasakkaa ja alkoholistit vain ketkä? Ei tartte siihen vastata kun sitä ei tiedä kukaan.

• MdK-MdK kirjoitti:

"Yhteikuntaluokka joka on koulutettu on elänyt ylellisemmin ja monet vähän vinoon alaspäin katsoen elämän koulussa oppineita."

Eiköhän tämän ikäluokan ihmiset ole saaneet itse yrittää ja koulutuksensa työn ja raatamisen ohella hankkia...Mitä on ylellinen elämä?

tekstiäni että sanon "koulutukseen katsomatta".Kaikissa luokissa sitä vinoonkatselua on ei niin mitätöin ja vähäpätöinan ihminen. Etteikö se tilaisuuden tullen yritä jos on sellainen luonne ja kuvittelee olevansa toista parempi.

Toivotan iloista ja kepeää mieltä päivään.Jättäkäämme kirjoitukset pois mielestä.

• N2006

Kiitollisena viesteistäsi!

• Serafiina
        N2006 kirjoitti:

Kiitollisena viesteistäsi!

Olet palstan mies! Kiitos!

• pääsky kirjoitti:

ei ole täällä ollut paitsi hävytöntä kieltä käyttävät.Olen koettanut sen sanan jättää pois ihmisistä puhuessa.
        Kun katsoo maailmalta kuvia siellä näkee hirveyksiä,niin paljon pahuutta elokuvissa että sitä ei käsitä.
        Ihmisestä on vaikka mihin.Ovatko huumeenkäyttäjät pohjasakkaa ja alkoholistit vain ketkä? Ei tartte siihen vastata kun sitä ei tiedä kukaan.

formula kisoista ja on päätynyt taas tähän satoja kertoja keskusteltuun aiheeseen, on sheriffi tarpeellinen, vai ei.

Minä olen havainnut, että ei ainakaan mitään huonoa ole, kirjoittelut rauhoittuneet, aiheita monia ja kirjoittajiakin on aika lauma.
        Verrattuna aiempaan, olen sillä kannalla että sheriffi on paikallaan ja hoitanut työnsä hyvin.
        Olen ihmetellyt, miksi tätä keskustelua käydään, kauemmin kirjoittaneet tietävät, miten oli ennen, sitä on turha jauhaa.

Minua ei loukkaa, jos minä joudun poistojen tielle ja viestini menee, tiedän itse että loukaten, en ilkeällä miellellä kirjoita, joten aihetta ei ole viestiäni poistaa, se on mennyt toisten mukana.

Pohjasakkaa en myönnä olevani,(mitä se nyt lienee )en myöskään fiksu, minä olen minä ja tutuksi on tyylini tullut.
        Kirjoitan ja luen, kohtaan samanlaisia mielipiteitä kuin itselläni, erilaisiakin on, harvoin niihin vastailen,luen kyllä ja mietin missä mielentilassa ne on kirjoitettu.
        Koetan kasvatella itseäni ja yritän myös ymmärtää ja tulkita viestejä, niitäkin, mitkä ärsyttävät.

Voisiko täällä olla vain ihminen, ei fiksu,ei tyhmä, jokainen tekee arvionsa kirjoitusten kautta, täällä ei tarvitse nostatella,ei laskea, vain viihtyä ja kertoa omia ajatuksiaan.
        Ollaan kaikki samalla tasolla, alhaalla tai ylhäällä, vai olisiko keskitaso hyvä;))

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

formula kisoista ja on päätynyt taas tähän satoja kertoja keskusteltuun aiheeseen, on sheriffi tarpeellinen, vai ei.

Minä olen havainnut, että ei ainakaan mitään huonoa ole, kirjoittelut rauhoittuneet, aiheita monia ja kirjoittajiakin on aika lauma.
        Verrattuna aiempaan, olen sillä kannalla että sheriffi on paikallaan ja hoitanut työnsä hyvin.
        Olen ihmetellyt, miksi tätä keskustelua käydään, kauemmin kirjoittaneet tietävät, miten oli ennen, sitä on turha jauhaa.

Minua ei loukkaa, jos minä joudun poistojen tielle ja viestini menee, tiedän itse että loukaten, en ilkeällä miellellä kirjoita, joten aihetta ei ole viestiäni poistaa, se on mennyt toisten mukana.

Pohjasakkaa en myönnä olevani,(mitä se nyt lienee )en myöskään fiksu, minä olen minä ja tutuksi on tyylini tullut.
        Kirjoitan ja luen, kohtaan samanlaisia mielipiteitä kuin itselläni, erilaisiakin on, harvoin niihin vastailen,luen kyllä ja mietin missä mielentilassa ne on kirjoitettu.
        Koetan kasvatella itseäni ja yritän myös ymmärtää ja tulkita viestejä, niitäkin, mitkä ärsyttävät.

Voisiko täällä olla vain ihminen, ei fiksu,ei tyhmä, jokainen tekee arvionsa kirjoitusten kautta, täällä ei tarvitse nostatella,ei laskea, vain viihtyä ja kertoa omia ajatuksiaan.
        Ollaan kaikki samalla tasolla, alhaalla tai ylhäällä, vai olisiko keskitaso hyvä;))

Taisin johdatella ketjun tuohon fiksuuteen poiketen formuloista täysin.

Johdatteluni johtui kuitenkin kun joku aikaisemmin mainitsi että vain fiksut ovat tänne jääneet, muut poistuneet.

Leikkimielisestihän edellinen kirjoittaja viestinsä oli kirjoittanut, taisin jatkaa asiaa vähän tosikkomaisemmalla tekstillä.

Anteeksi, jos aihe sinua häiritsi.

• fiiuliN
        MdK-MdK kirjoitti:

En todellakaan tiedä "ylellisestä elämästä" mitään, koska en itse ole sitä kokenut, mutta haluaisin vain (luultavasti jo moneen kertaan ennenkin) tuoda esiin lähtökohdat joitten takia minun oli mahdotonta päästä opiskelemaan.

Olenhan jo ennen talvisotaa syntynyt ja perheemme kierteli sota-ajan ja sen jälkeiset vuodet paikkakunnalta toiselle.
        Matkat olivat kymmeniä kilometrejä oppilaitoksiin eikä siihen aikoihin maaseuduilla bussit kulkeneen kuten nykyisin.

Kun 19:ta vuotiaana päädyimme tänne Turun puoleen minun oli hankkiuduttava etsimään elantoa itselleni ja perheelle koska molemmat vanhempani olivat työkyvyttömiä, raha ei riittänyt muuhun kuin ruokaan, ei aina siihenkään.

Lähtökohdilla tarkoitin juuri tuota. Olette minusta nuorempia jokainen (Lyyliä lukuunottamatta) ja varmasti useimmat kaupunkien tai muuten keskustojen lähettyvillä asuneita (ehkä samoissa paikoissakin)niin että koulumatkat ovat olleet mahdollisia , minun kohdalleni ei sellaista tuuria sattunut osumaan.

Nuoruuden tyhmyydessä menin vielä naimisiin , ja niin syntyi uusi perhe elätettäväksi.

Elämän koulua toki sain käydä , sekin on kohta jo loppumetreillä.

Tällaista "ylellistä elämää" minä olen viettänyt ja moni koulunkäynyt katsoo hienosti vinoon.

• fiiuliN kirjoitti:

En todellakaan tiedä "ylellisestä elämästä" mitään, koska en itse ole sitä kokenut, mutta haluaisin vain (luultavasti jo moneen kertaan ennenkin) tuoda esiin lähtökohdat joitten takia minun oli mahdotonta päästä opiskelemaan.

Olenhan jo ennen talvisotaa syntynyt ja perheemme kierteli sota-ajan ja sen jälkeiset vuodet paikkakunnalta toiselle.
        Matkat olivat kymmeniä kilometrejä oppilaitoksiin eikä siihen aikoihin maaseuduilla bussit kulkeneen kuten nykyisin.

Kun 19:ta vuotiaana päädyimme tänne Turun puoleen minun oli hankkiuduttava etsimään elantoa itselleni ja perheelle koska molemmat vanhempani olivat työkyvyttömiä, raha ei riittänyt muuhun kuin ruokaan, ei aina siihenkään.

Lähtökohdilla tarkoitin juuri tuota. Olette minusta nuorempia jokainen (Lyyliä lukuunottamatta) ja varmasti useimmat kaupunkien tai muuten keskustojen lähettyvillä asuneita (ehkä samoissa paikoissakin)niin että koulumatkat ovat olleet mahdollisia , minun kohdalleni ei sellaista tuuria sattunut osumaan.

Nuoruuden tyhmyydessä menin vielä naimisiin , ja niin syntyi uusi perhe elätettäväksi.

Elämän koulua toki sain käydä , sekin on kohta jo loppumetreillä.

Tällaista "ylellistä elämää" minä olen viettänyt ja moni koulunkäynyt katsoo hienosti vinoon.

tuo pääskyn esilletuoma ajatus että koulutetut ihmiset olisivat päässeet jotenkin helpolla ja eläisivät ylellistä elämää.

Omalla kohdallani katkesi opiskelut nuorena siihen että isolla työllä ja vaivalla säästämäni opiskelurahat menivät alkoholisti-isän kurkusta alas!
        Kotoa pois pääsemiseen ei ollut muuta laillista keinoa kuin mennä kiireesti naimisiin!
        Kun sekään ei auttanut (asuimme samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa) vaan isä oli aina tilipäivänä vaatimassa että antaisin palkkani hänelle, niin muutimme Ruotsiin. Maanpakoa on kestänyt yli 40 vuotta.
        Täällä olen opiskeluni opiskellut ja rakentanut oman elämän. En ole saanut tässä elämässä mitään ilmaiseksi eikä taatusti ole aihetta katsella ketään vinoon!
        En ole saanut nirpistellä nenää, kun on työstä ollut kyse ja kaikesta työkokemuksesta on ollut elämän varrella hyötyä. Enkä taida liioitella jos sanon että minulla on varmasti enemmän työkokemusta eri aloilta kuin yhdelläkään täällä palstoilla kirjoittelevista!

• fiiuliN kirjoitti:

Taisin johdatella ketjun tuohon fiksuuteen poiketen formuloista täysin.

Johdatteluni johtui kuitenkin kun joku aikaisemmin mainitsi että vain fiksut ovat tänne jääneet, muut poistuneet.

Leikkimielisestihän edellinen kirjoittaja viestinsä oli kirjoittanut, taisin jatkaa asiaa vähän tosikkomaisemmalla tekstillä.

Anteeksi, jos aihe sinua häiritsi.

mekin aika hölmöjä kun tuolaisesta aiheesta yleensä aletaan keskustelemaan.Niinkuin ei olisi kiinnostavampaakaan asiaa.

Nyt kuitenkin päivän iloihin käsiksi ja katsoin aamulla uutisista ettei se Suomen vähäpuheisin ollutkaan voittanut että miten nyt suu pannaan.

Minä lähden hierojalle ja iltapäivällä alkaa taas hyppelöt että tekisi mieli jo oikeisiin töihin.

• MdK-MdK kirjoitti:

tuo pääskyn esilletuoma ajatus että koulutetut ihmiset olisivat päässeet jotenkin helpolla ja eläisivät ylellistä elämää.

Omalla kohdallani katkesi opiskelut nuorena siihen että isolla työllä ja vaivalla säästämäni opiskelurahat menivät alkoholisti-isän kurkusta alas!
        Kotoa pois pääsemiseen ei ollut muuta laillista keinoa kuin mennä kiireesti naimisiin!
        Kun sekään ei auttanut (asuimme samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa) vaan isä oli aina tilipäivänä vaatimassa että antaisin palkkani hänelle, niin muutimme Ruotsiin. Maanpakoa on kestänyt yli 40 vuotta.
        Täällä olen opiskeluni opiskellut ja rakentanut oman elämän. En ole saanut tässä elämässä mitään ilmaiseksi eikä taatusti ole aihetta katsella ketään vinoon!
        En ole saanut nirpistellä nenää, kun on työstä ollut kyse ja kaikesta työkokemuksesta on ollut elämän varrella hyötyä. Enkä taida liioitella jos sanon että minulla on varmasti enemmän työkokemusta eri aloilta kuin yhdelläkään täällä palstoilla kirjoittelevista!

ansaittuja eläkepäiviä toisistamma kauniisti ajatellen.

Ettei yhtään kaunista Luojan antamma päivää kuluisi murhemielellä ja kyräillen.
        Myönnän myös että puuttellinen kun olen sanon mitä sattuu mutta unohdetaan ne.Kiinalaiste katsoo vinoon kun silmät on niinpäin.

Päteeköhän meihin kirjoittajiin sama sääntö kun laulajiin.Kanttori ketoi että mikä on ammattilaisen ja amatöörin ero.Ammattilainen ei laula kun pyydetään mutta amatööri laulaa aina kun pyydetään eikä muista lopettaa.

Sen kertoi kun Sallalaiset pyysivät kirkossa meitä laulamaan lisää viime retkellä.

• my.mm.eli

jo kauan ihmetellyt mihin kadonneet kaikki F1-fanit kun ei sananpuolikastakaan ole näkynyt ;))
      Tosi kuin vesi, ethän sinä pilaile, en minä luule sellaista. Ei kai muutkaan muut;))

Myönteisessä mielessä - totta kai - ja taktiikkaan luotetaan ja Suomen lippua ylimmäksi "hinataan" ihan uskon voimalla!

Ja ruuneperille: ethän vain pistä minua siihen joukkoon ”monet muut”. Minä kun en suostu muuta luulemaan;)))

• M75*

Tällä palstalla on kovia naisia (ja ihania pehmeitä), en näe eroa. my.mm.eli kuuluu meihin, merimona myös (vaikka ymmärtää vain hevosia), VAIN! Sehän on suurenmoista, voisin kertoa paljonkin hienoista kokemuksista näiden hienojen daamien kanssa. Ei kaksimielisyyksiä, ystävyyttä, toveruutta - on sitä, vaikka väitetään ettei miehen ja naisen välillä voisi olla puhdasta ystävyyttä. Voi voi, voi sitä olla.

• merimona1
        M75* kirjoitti:

Tällä palstalla on kovia naisia (ja ihania pehmeitä), en näe eroa. my.mm.eli kuuluu meihin, merimona myös (vaikka ymmärtää vain hevosia), VAIN! Sehän on suurenmoista, voisin kertoa paljonkin hienoista kokemuksista näiden hienojen daamien kanssa. Ei kaksimielisyyksiä, ystävyyttä, toveruutta - on sitä, vaikka väitetään ettei miehen ja naisen välillä voisi olla puhdasta ystävyyttä. Voi voi, voi sitä olla.

Ymmärränhän minä nyt muutakin kuin hevosia.
        Miehiäkin ymmärrän. Minulla on heistä kokemustakin enemmän kuin monella muulla.
        Sait minut taas älähtämään, niinkuin tahdoitkin, mutta sinä, joka ymmärrät naisia paremmin kuin yksikään tuntemani mies, saisit anteeksi vaikka mitä.
        Olet kahdella jallla kävelevä esimerkki, että maskuliininen ja erittäin seksikäs mies ei ole sovinistin rötkäle.

• M75*
        merimona1 kirjoitti:

Ymmärränhän minä nyt muutakin kuin hevosia.
        Miehiäkin ymmärrän. Minulla on heistä kokemustakin enemmän kuin monella muulla.
        Sait minut taas älähtämään, niinkuin tahdoitkin, mutta sinä, joka ymmärrät naisia paremmin kuin yksikään tuntemani mies, saisit anteeksi vaikka mitä.
        Olet kahdella jallla kävelevä esimerkki, että maskuliininen ja erittäin seksikäs mies ei ole sovinistin rötkäle.

Saat minut nauramaan hyvillä muistoilla kerran Skillanin pirtissä joulun alla. Pidin sinun lämmöstäsi, teimme joulua silloin. Kirjoitin puuropuheen. Olet sellainen - hyvä ihminen.

• kahden keikka!!
        M75* kirjoitti:

Saat minut nauramaan hyvillä muistoilla kerran Skillanin pirtissä joulun alla. Pidin sinun lämmöstäsi, teimme joulua silloin. Kirjoitin puuropuheen. Olet sellainen - hyvä ihminen.

Ja mikäpäs se siinä.

• M75*
        kahden keikka!! kirjoitti:

Ja mikäpäs se siinä.

Olen saanut vanhan koulutuksen Käytöksen kultaisen kirjan mukaan. Siinä sanotaan ettei tuntemattomien kanssa puhuta. Siis, kerro kuka olet?

• M75*

Kysyn sinulta my.mm.eli minua eräästä sangen raskaalta painavasta kysymyksesta. Tiedän, että sinulla on vastaus, jos haluat sanoa. Nimittäin tuo rengaskysymys, Michelinit vai Bridgestonet. Oletko yhtään ajatellut radan lämpötilaa? Ja sitten nuo Ferrarin lepattavat siivekkeet, ovatko ne sääntöjen mukaiset. Luulisin Ruuneperilla olevan jotakin sanottavaa tähän. Mutta hänen voimansa taisivat mennä tansseissa. Osaisinpa minäkin tanssia?

Mutta kysymys kuuluu: kuinka huomenna mennään?

• merimona1
        M75* kirjoitti:

pikkuisen kinkkistäkin, mutta pohjimmiltan hyvää ihmistä. NIIN, kukaan ei lukenut väärin
        'HYVÄÄ'.
        Maalaismieheksihän minä sinut tunnistin jo alkumetreillä. Kaltaisiasi ei ole muita.
        Jospa tässä vielä sanoisin, että olet muuttunut viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana valtavasti. Mistähän muuten johtuukaan, että miehet kehittyvät henkisesti pikkuisen viiveellä. Iskäksikin moni mies on kypsä vasta siinä vaiheessa kun naisen on ei ole mahdollistakaan ikänsä takia tulla äidiksi.
        Nyt minulla on niin hyvä mieli, että suljen tämän tietsikan ja menen petiin lueskelemaan erään suomalaisen mieskirjailijan kirjaa. Hän kertoo siinä suhteestaan omaan isäänsä, analysoivasti, mutta tuoden esiin faktaa, ja kirjailija ei kaunistele asioita, mikä onkin hänen tapansa,- lähestyä ilmiöitä oman kokemuksensa pohjalta ja samalla ottaen puolueettomasti huomioon muidenkin mielipiteet.
        En tiedä kuinka osaisin mennä nukkumaan, jos seuranani ei olisi hyvää luettavaa. Kirja ei ole minulle suinkaan unilääke, vaan ajattelemaan innoittava ystävä, jonka kansa seurustelen mielelläni päivällä, illalla, sekä yön myöhäisinä hetkinäkin.
        Sinä luet paljon tieteiskirjallisuutta, ja käsittääkseni lähinnä sitä. Itse luen mieluiten lähihistoriaamme (Suomen) pohjautuvaa fiktiivistä faktaa, eli asiat olisivat voineet tapahtua juuri noin kun kirjailija kuvailee tekstissään.

• M75*
        merimona1 kirjoitti:

pikkuisen kinkkistäkin, mutta pohjimmiltan hyvää ihmistä. NIIN, kukaan ei lukenut väärin
        'HYVÄÄ'.
        Maalaismieheksihän minä sinut tunnistin jo alkumetreillä. Kaltaisiasi ei ole muita.
        Jospa tässä vielä sanoisin, että olet muuttunut viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana valtavasti. Mistähän muuten johtuukaan, että miehet kehittyvät henkisesti pikkuisen viiveellä. Iskäksikin moni mies on kypsä vasta siinä vaiheessa kun naisen on ei ole mahdollistakaan ikänsä takia tulla äidiksi.
        Nyt minulla on niin hyvä mieli, että suljen tämän tietsikan ja menen petiin lueskelemaan erään suomalaisen mieskirjailijan kirjaa. Hän kertoo siinä suhteestaan omaan isäänsä, analysoivasti, mutta tuoden esiin faktaa, ja kirjailija ei kaunistele asioita, mikä onkin hänen tapansa,- lähestyä ilmiöitä oman kokemuksensa pohjalta ja samalla ottaen puolueettomasti huomioon muidenkin mielipiteet.
        En tiedä kuinka osaisin mennä nukkumaan, jos seuranani ei olisi hyvää luettavaa. Kirja ei ole minulle suinkaan unilääke, vaan ajattelemaan innoittava ystävä, jonka kansa seurustelen mielelläni päivällä, illalla, sekä yön myöhäisinä hetkinäkin.
        Sinä luet paljon tieteiskirjallisuutta, ja käsittääkseni lähinnä sitä. Itse luen mieluiten lähihistoriaamme (Suomen) pohjautuvaa fiktiivistä faktaa, eli asiat olisivat voineet tapahtua juuri noin kun kirjailija kuvailee tekstissään.

Ei siinä muuta, merimona ole, kuin että jos synkkaa niin synkkaa, meillä taitaa tehdä niin, yksiselitteisesti tai selittämättä. Hyvää yötä!

• Minä en pidä itseäni minään suurena Formula-fanina. Minua kiinnostaa sellaiset yksilölajit missä ei liikuta konevoimalla. Olen Suomi-fani. Kun siniristilippu nousee salkoon ja Maamme laulu soi, niin sydämessä kyllä sykähtää.

Moottoreilla ja autolla muutenkin on suhteettoman suuri osuus voittamisessa. Kimi olisi jo moninkertainen maailmanmestari jos alla olisi Ferrarin tai Renaultin tasoinen auto.

Pistän Sinut, my.mm.eli, harvojen palstaystävieni
        joukkoon.

• Tiina N
        Ruuneperi kirjoitti:

Minä en pidä itseäni minään suurena Formula-fanina. Minua kiinnostaa sellaiset yksilölajit missä ei liikuta konevoimalla. Olen Suomi-fani. Kun siniristilippu nousee salkoon ja Maamme laulu soi, niin sydämessä kyllä sykähtää.

Moottoreilla ja autolla muutenkin on suhteettoman suuri osuus voittamisessa. Kimi olisi jo moninkertainen maailmanmestari jos alla olisi Ferrarin tai Renaultin tasoinen auto.

joukkoon.

Kunnioitan suomalaista miestä, joka ei yritä hajottaa kansaa, vaan yhdistää.

• my.mm.eli
        M75* kirjoitti:

Kysyn sinulta my.mm.eli minua eräästä sangen raskaalta painavasta kysymyksesta. Tiedän, että sinulla on vastaus, jos haluat sanoa. Nimittäin tuo rengaskysymys, Michelinit vai Bridgestonet. Oletko yhtään ajatellut radan lämpötilaa? Ja sitten nuo Ferrarin lepattavat siivekkeet, ovatko ne sääntöjen mukaiset. Luulisin Ruuneperilla olevan jotakin sanottavaa tähän. Mutta hänen voimansa taisivat mennä tansseissa. Osaisinpa minäkin tanssia?

Mutta kysymys kuuluu: kuinka huomenna mennään?

kysymyksen, hehheh! Nythän on niin, että on mennyt lepsuiluksi minullakin viimeajat tämän F-ykkösen suhteen;)

Täytyy kysymykseesi säveltää vastausta ihan ”perstuntumalta”.
        Ja kun sellainen tuntuma itsellä on vain tuosta Michelinin renkaista (siis kertymisestä vyötärölle, ja niiden (pois)ajossa h*****in moinen työ on ollut. Niin siltä pohjalta on sympatiani kääntyneet Bridgestonin puolelle tässä rengasasiassa;)Olihan minulla sellaiset aikoinaan Fordini alla, eikä ollut valittamista!!

Sitten on vielä tämä rengasseosten laatukysymys, kova pehmeä pehmeämpi pehmein. Säätilaa en ole ehtinyt ennustaa Nburingille kovinkaan tarkkaan, että täytyy vain luottaa Kimin perstuntumalla tehtyyn valintaan ja toivoa ettei tänään helle iske alueelle.

Siinä ensimmäisessä mutkassa on se vaaranpaikka, jos Kimillä on sitä menovettä tankissa enemmän kuin näillä vieressä ja takana tulevilla kuskeilla, niin kyllä Kimi saattaa päästää sinä yhden tai kaksi hätäisempää vielä edelleen. Sitten täytyy vain toivoa, että se Kimin puhe auton huonosta ajettavuudesta olisi silkkaa ”ropakantaa”, tai jos jotain vikaa oli, niin olisi itsestään yliyön levossa korjautunut. Ihmeitähän kuulemma tapahtuu nykyisinkin;)) (Ainakin minun tietsikallani on sellaisia taipumuksia toisinaan) Sitten ei muuta kuin ohi peräedellä vastaantulevista.

On vielä yksi vaaranpaikka: että sattuisi hyvä rengassetti seuraavaksi kun joutuu nämä ensimmäiset allaolevat vaihtamaan uusiin.
        Että millä palkintopallilla Kimi lopussa seisoo? SE riippuu meidän peukaloidemme lihaskunnosta jaksammeko pitää pystyssä kaikki 60 kierrosta *hehheh*

Mitä taasen Ferrarin liehukkeisiin tulee, paras jättää kommentoimatta. Ehkä arvaatkin miksi :-DDD

Nyt täytyy lähteä vähän kankunverryttelylenkille, varustautua istuntoon sillaill!!

• my.mm.eli
        Ruuneperi kirjoitti:

Minä en pidä itseäni minään suurena Formula-fanina. Minua kiinnostaa sellaiset yksilölajit missä ei liikuta konevoimalla. Olen Suomi-fani. Kun siniristilippu nousee salkoon ja Maamme laulu soi, niin sydämessä kyllä sykähtää.

joukkoon.

mainitsemasi sijoituspaikka täyttää kaikki toiveeni ;)

Eihän tässä nyt todellisuudessa niin "mahdottoman suuria formula-"faneja" olla kukaan meistä ikäihmisistä, luulisin. Kaikilla meillä iso joukko asioita menee reippaasti ohi tärkeysjärjestyksessä. Niistä samaa mieltä kuin mitä M75 jo tuolla eräässä viestissään sanoi.

Mutta! Kyllä minua aina jossain määrin kiinnostaa laji kuin laji jossa suomalainen mukana, olkoon sitten lihas- tai konevoimalla!

Siis Suomi-fani, eikä siniristilippua kauniimpaa kellään!

• M75*
        my.mm.eli kirjoitti:

kysymyksen, hehheh! Nythän on niin, että on mennyt lepsuiluksi minullakin viimeajat tämän F-ykkösen suhteen;)

Täytyy kysymykseesi säveltää vastausta ihan ”perstuntumalta”.
        Ja kun sellainen tuntuma itsellä on vain tuosta Michelinin renkaista (siis kertymisestä vyötärölle, ja niiden (pois)ajossa h*****in moinen työ on ollut. Niin siltä pohjalta on sympatiani kääntyneet Bridgestonin puolelle tässä rengasasiassa;)Olihan minulla sellaiset aikoinaan Fordini alla, eikä ollut valittamista!!

Sitten on vielä tämä rengasseosten laatukysymys, kova pehmeä pehmeämpi pehmein. Säätilaa en ole ehtinyt ennustaa Nburingille kovinkaan tarkkaan, että täytyy vain luottaa Kimin perstuntumalla tehtyyn valintaan ja toivoa ettei tänään helle iske alueelle.

Siinä ensimmäisessä mutkassa on se vaaranpaikka, jos Kimillä on sitä menovettä tankissa enemmän kuin näillä vieressä ja takana tulevilla kuskeilla, niin kyllä Kimi saattaa päästää sinä yhden tai kaksi hätäisempää vielä edelleen. Sitten täytyy vain toivoa, että se Kimin puhe auton huonosta ajettavuudesta olisi silkkaa ”ropakantaa”, tai jos jotain vikaa oli, niin olisi itsestään yliyön levossa korjautunut. Ihmeitähän kuulemma tapahtuu nykyisinkin;)) (Ainakin minun tietsikallani on sellaisia taipumuksia toisinaan) Sitten ei muuta kuin ohi peräedellä vastaantulevista.

On vielä yksi vaaranpaikka: että sattuisi hyvä rengassetti seuraavaksi kun joutuu nämä ensimmäiset allaolevat vaihtamaan uusiin.
        Että millä palkintopallilla Kimi lopussa seisoo? SE riippuu meidän peukaloidemme lihaskunnosta jaksammeko pitää pystyssä kaikki 60 kierrosta *hehheh*

Mitä taasen Ferrarin liehukkeisiin tulee, paras jättää kommentoimatta. Ehkä arvaatkin miksi :-DDD

Nyt täytyy lähteä vähän kankunverryttelylenkille, varustautua istuntoon sillaill!!

Kuten arvata saattoi, my.mm.eli hallitsee formulat. Ihailen asiantuntemustasi, vaikka vähätteletkin että perstuntumalta tuosta heitin.

Ruuneperille täytyy viestittää, että ihailijoita sulle kyllä palstoilta löytyy...Onnittelut!

• Kiitos.
        M75* kirjoitti:

Kuten arvata saattoi, my.mm.eli hallitsee formulat. Ihailen asiantuntemustasi, vaikka vähätteletkin että perstuntumalta tuosta heitin.

Ruuneperille täytyy viestittää, että ihailijoita sulle kyllä palstoilta löytyy...Onnittelut!

Mies tekee hyvää työtä, kaikista solvauksista huolimatta, on rohkea ja osaa työnsä. Kannustusta tulee. Jatka vaan samoilla linjoilla.

• BilMan

Kaiken pitäisi olla kunnossa. Gladiaattorit
      noilla eväin matkaan lähtevät.

Minua kuitenkin pelottaa tuo pääsuoran jälkeinen "kurvi."
      Räikkösen lähtoruutu ei lupaile hyvää.
      Nürburgringissä voi olla vaikeuksia päästä
      tuon kohdan ohi joustavasti ja ongelmitta jatkamaan.

Toivotaan parasta. Ykkösenä ruutulipulle! Räikkönen!

• M75*

Tietenkään tämä ei ole maailman tärkein asia. (Kuka sanoo mikä on). Mutta jos ajatellaan kuskin roolia, niin onko se vain, että hän ajaa autoa, vai onko hän ollut tekemässä sitä? Esim. Schumin suhteen minusta tuntuu, että hän on auton tekijä.

• BilMan
        M75* kirjoitti:

Tietenkään tämä ei ole maailman tärkein asia. (Kuka sanoo mikä on). Mutta jos ajatellaan kuskin roolia, niin onko se vain, että hän ajaa autoa, vai onko hän ollut tekemässä sitä? Esim. Schumin suhteen minusta tuntuu, että hän on auton tekijä.

Olen ammatikseni ajanut n.3100.000km.
        Minulle on tullut sellainen "perstuntuma" ajamiseen.
        Ajokki on työkalu, joka pitää istua käteen.
        Sen tuntee ihan oikeasti takapuolessa ja kämmenissä.
        Jos tunne on "pitävä", toisin sanoen sellainen että vaistonvaraisesti tekemäsi liikkeet ajokkisi tunnistaa, olet sinut sen kanssa.
        Matka voi siten taittua mahdollisimman turvallisesti.

Että tässä nyt näin.

Kirjoittelemisiin.

• M75*
        BilMan kirjoitti:

Olen ammatikseni ajanut n.3100.000km.
        Minulle on tullut sellainen "perstuntuma" ajamiseen.
        Ajokki on työkalu, joka pitää istua käteen.
        Sen tuntee ihan oikeasti takapuolessa ja kämmenissä.
        Jos tunne on "pitävä", toisin sanoen sellainen että vaistonvaraisesti tekemäsi liikkeet ajokkisi tunnistaa, olet sinut sen kanssa.
        Matka voi siten taittua mahdollisimman turvallisesti.

Että tässä nyt näin.

Kirjoittelemisiin.

Hehe, hauskasti kirjoitit ajamisesta, niinkuin se tietenkin oikeasti ja käytännössä on. Tuo kaikki, mihin meidät pakotetaan, extremiin, äärimmäiseen, on vastenmielistä. Jos joku idiootti hyppää mäessä pidemmälle kuin muut tai ajaa jollakin helskutin leikkiformulalla tuhannesosa sekunnin nopeammin kuin se toinen, niin meidän pitäisi olla kauhean innostunut. Minä yritän.
        Mikä minua oikeasti kiinnostaa? Eivät nämä, vaan ihan yksinkertaiset asiat. Kuinka lähimmäiseni pärjäävät, kuinka muut, kuinka tämä kansa.

• BilMan
        M75* kirjoitti:

Hehe, hauskasti kirjoitit ajamisesta, niinkuin se tietenkin oikeasti ja käytännössä on. Tuo kaikki, mihin meidät pakotetaan, extremiin, äärimmäiseen, on vastenmielistä. Jos joku idiootti hyppää mäessä pidemmälle kuin muut tai ajaa jollakin helskutin leikkiformulalla tuhannesosa sekunnin nopeammin kuin se toinen, niin meidän pitäisi olla kauhean innostunut. Minä yritän.
        Mikä minua oikeasti kiinnostaa? Eivät nämä, vaan ihan yksinkertaiset asiat. Kuinka lähimmäiseni pärjäävät, kuinka muut, kuinka tämä kansa.

Sanomasi heijastaa huolta, ymmärtämystä ja huolenpitoa.

Yhteiskunnalliset asiat, kohdistuvatpa ne yksilöön, yhteisöön, kansakuntaan tahi tulevaisuuteen ovat painoarvoltaan sellaisia joihin minunkin huolenaiheeni tiivistyvät.

Ei riitä, että oma aktiviteettini panostaa mieltäni rakenteellisiin toimintoihin, tai tarvittaessa tekoihin hyvinvoinnin lisäämiseksi, tai turvaamiseksi.

Omat lapseni tuovat lähemmäksi minulle sen huolen joka on olemassa saastuvassa, mielettömässä yhteissä toiminnassa jota ylläpidämme.
        Armotta tuhoamme maapallomme keuhkot, raivaamme, pumppaamme; - pysäytämme ajan.
        Lisi ei elin taso , ei kiehu sisin taho.
        Maan sydänkin siinä sammuu.

Sitä minä ajattelen. Mitä tulevaisuudessa sitten?
        Mitä minun jälkeeni?
        Lapsilleni ja heidän...

• pihlajanmarja

... tämä blondi tykkää siitä Renault-tallin viimevuotisesta maailmanmestarista "mikä-hänen-nimensä-nyt-onkaan". Siinä miehessä on ainesta ja asennetta.

• pihlajanmarja kirjoitti:

... tämä blondi tykkää siitä Renault-tallin viimevuotisesta maailmanmestarista "mikä-hänen-nimensä-nyt-onkaan". Siinä miehessä on ainesta ja asennetta.

itsekseen hymyilemään.Onko sellainen puhe pelleilyä vain aitoa ihmistä.Miksihän Kalevalan mieheksi sen luokittelisi.Kullervo vain Ilmarinen.

• Albertiina
        BilMan kirjoitti:

Sanomasi heijastaa huolta, ymmärtämystä ja huolenpitoa.

Yhteiskunnalliset asiat, kohdistuvatpa ne yksilöön, yhteisöön, kansakuntaan tahi tulevaisuuteen ovat painoarvoltaan sellaisia joihin minunkin huolenaiheeni tiivistyvät.

Ei riitä, että oma aktiviteettini panostaa mieltäni rakenteellisiin toimintoihin, tai tarvittaessa tekoihin hyvinvoinnin lisäämiseksi, tai turvaamiseksi.

Omat lapseni tuovat lähemmäksi minulle sen huolen joka on olemassa saastuvassa, mielettömässä yhteissä toiminnassa jota ylläpidämme.
        Armotta tuhoamme maapallomme keuhkot, raivaamme, pumppaamme; - pysäytämme ajan.
        Lisi ei elin taso , ei kiehu sisin taho.
        Maan sydänkin siinä sammuu.

Sitä minä ajattelen. Mitä tulevaisuudessa sitten?
        Mitä minun jälkeeni?
        Lapsilleni ja heidän...

Me tullaan elään ubiikki-yhteiskunnassa...Tarkoitan sellaista maailmaa, jossa tietotekniikka on läsnä kaikkialla. Eikä siihen mene edes kauan aikaa. ... Tietotekniikka kontrolloi kaiken aikaa... tekee valinnat puolestamme ... näin loppumattomiin ...

• Nyt on niin etten näe F1-kilpailuja omasta TV:stäni kun kilpailut on siirretty sellaiselle kanavalle, jota en näe.
      Mutta "no hätä"! Istun välillä mesessä ja saan
      väliaikatietoja pojaltani jolla on sekä TV että "mese-yhteys" minuun auki :)
      Jos Räikkösen auto kestää niin poika voi näyttää taas taivaan merkit, 5. lähtösijastaan huolimatta.

• MITÄ............

MITÄ ??????????????????????????????????????

• MITÄ............ kirjoitti:

MITÄ ??????????????????????????????????????

F1 = Formula 1, autokilpailu, johon osallistuu rämäpäitä eri puolilta maailmaa, mm. Suomesta.

No hätä = Ei hätää (apu on lähellä)

TV = Televisio, sellainen kuvalaatikko, mistä näkee eräästä lokerosta nämä kilpailut. Mulla ei sitä lokeroa ole...

Mese = MSN (sellainen chattiyhteys tietsikassa, johon voi liittää web-kameran ja vips! niin siitä tuleekin näköpuhelin!)

Räikkönen = suomalainen F1-kuski, jolle pidämme tänään peukkuja...

• Hannipali
        MdK-MdK kirjoitti:

F1 = Formula 1, autokilpailu, johon osallistuu rämäpäitä eri puolilta maailmaa, mm. Suomesta.

TV = Televisio, sellainen kuvalaatikko, mistä näkee eräästä lokerosta nämä kilpailut. Mulla ei sitä lokeroa ole...

Mese = MSN (sellainen chattiyhteys tietsikassa, johon voi liittää web-kameran ja vips! niin siitä tuleekin näköpuhelin!)

Saanko samma på svenska :))

Muistui mieleen eräs vuosikymmenten takainen kurssi Linköpingissä (tai oliko se Tukholmassa?). Eräs englantilainen tyyppi Michael Jackson (iskelmätähden kaima) oli kehittänyt oman rakenteisen Cobol-ohjelmoinnin tekniikan, jota esitteli. Oli kulkenut samoilla asioilla Ruotsissa jo usein aikaisemminkin, koska lausui nimensä ruåtsalais & suomalaiseen tapaan, kuten se kirjoitetaankin: Mikael Jakson...

• M75*
        MdK-MdK kirjoitti:

Palkintopalli oli lähellä. Kimi ajoi virheettömästi, auto ei ole vielä ihan parhaimmillaan. Kyll se siit! Nollataan tämä.

• Hannipali

että on kulunut melkein kaksi kuukautta siitä, kun viimeksi kirjoitin ikäihmisten palstoille tällä nimimerkilläni.

En ole tarkoittanut jäähyllä oloani mielenosoitukseksi. Välillä tulee vain aikoja, jolloin on mukava puuhata muuta kuin nettikirjoittelua. PC:llä voi harrastaa monia muitakin asioita, joten näppäinten äärellä olen toki istunut usein ja vilkuillut välillä palstojakin.

Toisaalta taukoiluuni on vaikuttanut sekin, että en yleensä avaa uusia ketjuja. Innostun herkästi heittämään juttua väliin, jos sivustolle poiketessani huomaan siellä itseäni inspiroivaa aiheen käsittelyä. Jos sellaista on täällä esiintynyt viime aikoina, Hannipali on torkkunut, mutta ehkä jokin sivupersoonistani onkin raahannut korttani kekoon.

Osallistuin Formula-keskusteluun kauden avauksen vaiheilla Ruuneperin runoketjussa. Ehkä tyhjensin silloin omalta osaltani koko aiheen ;-)

• neljäs sija

Seitenvitonen ja muut. Ei auttanut pelkät halut. Täytyy hevosen kulkea ja kuskin osata.

• my.mm.eli

Puhallan henkeä tähän viikontakaiseen M75* ketjuun, kun kukaan ei ole herännyt huomaamaan mikä taivaallinen urheilupäivä onkaan huomenissa ;))

Tänään jo Mika Kallio ajoi paalulle Shanghaissa!
      Eikö ketään muita ratamoottoripyöräajoista kiinnostuneita täällä "luuraa"???

Nyt pitäisi saada se hyvä tuuri siirretyksi Sanghaista Barcelonaan, että saisimme Kiminkin paalulle ;)
      Aikalailla "puhallusta" vaatii meiltä, eilinen ei oikein hyvää lupaa, mutta sehän ei meitä masenna.
      Kun oikein syvään vedetään ilmaa keuhkoihin ja sitten yhtäaikaa puhalletaan Kimin taakse loppusuoralla, niin eiköhän se siitä. Ainakin kolmesadasosasekuntia ajasta tippuu ;)))

Ja sitten vielä Jääkiekkoa päivän päätteeksi (huomaa iso alkukirjain;)) mutta se onkin sitten toisen ketjun juttuja! Kunhan vain mainitsin tässä, koska yleensä Äitienpäiväsunnuntain urheilutapahtumista puhuin tuossa alkulauseessa!

• my.mm.eli

saankin näköjään käydä!
        Ei saanut Kimi nyt autoaan balanssiin ja jäi kauas paalulta.
        Toivoa vain sopii, että rengasvalinta olisi tälle päivälle otollisempi ja varikkotaktiikka onnistuisi nappiin.
        Katsotaan!

Kiinassa meni hyvin, tiukka taisto mutta Mika Kallio veti pisimmän korren! Onnea hänelle jatkossakin.

Komeasti soi kansallishymnimme Kiinassa juuri paraillaan!

• ur-sula
        my.mm.eli kirjoitti:

saankin näköjään käydä!
        Ei saanut Kimi nyt autoaan balanssiin ja jäi kauas paalulta.
        Toivoa vain sopii, että rengasvalinta olisi tälle päivälle otollisempi ja varikkotaktiikka onnistuisi nappiin.
        Katsotaan!

Kiinassa meni hyvin, tiukka taisto mutta Mika Kallio veti pisimmän korren! Onnea hänelle jatkossakin.

Komeasti soi kansallishymnimme Kiinassa juuri paraillaan!

Halavattu, kun unohdin,se on miusta vasta moottoriurheilua tuo pyörällä ajo, kun on vaan kaksi pyörää. Miutaku haittaa formuloissa se selostus.Kimi, Kimi ja Kimi.Eikös selostajan pitäis olla puolueeton ja antaa arvoa hyville suorituksille oli kilpailija mistä tahansa.Sitten saa hurrata, jos suomalainen pärjää.
        tulipas nyt päkätysviesti, mut olkoon.

• my.mm.eli
        ur-sula kirjoitti:

Halavattu, kun unohdin,se on miusta vasta moottoriurheilua tuo pyörällä ajo, kun on vaan kaksi pyörää. Miutaku haittaa formuloissa se selostus.Kimi, Kimi ja Kimi.Eikös selostajan pitäis olla puolueeton ja antaa arvoa hyville suorituksille oli kilpailija mistä tahansa.Sitten saa hurrata, jos suomalainen pärjää.
        tulipas nyt päkätysviesti, mut olkoon.

Hyvä ko tulit haastamaa, mie jo haastoin itseksein ko muut on vielkii masennuksis eile huonost männeest aika-ajost!
        Iha oikiist assiist päkätitkii, sama minnuukii vähä keljuttaa, hyvästhä ne ajjaa toisetkii. Näil meijä selostajil on liia sinivalkoset lasit päässää.
        Saapha sitä oman maan kuskii kannustaa hillitymmästkii, vaik voittoo toivotaakii!

Nyt ajjaat Kiinas isommil pyöril, pittää asettuu kahtomaa molemmil silmil.

Sitä ko tul sillo nuoren istuttuu prätkäpoikiin tarakal nii monnee kertaa, siitäk hää lie jäänt tuo viehätys kakspyöräsiin perrää ;))

• ur-sula
        my.mm.eli kirjoitti:

Hyvä ko tulit haastamaa, mie jo haastoin itseksein ko muut on vielkii masennuksis eile huonost männeest aika-ajost!
        Iha oikiist assiist päkätitkii, sama minnuukii vähä keljuttaa, hyvästhä ne ajjaa toisetkii. Näil meijä selostajil on liia sinivalkoset lasit päässää.
        Saapha sitä oman maan kuskii kannustaa hillitymmästkii, vaik voittoo toivotaakii!

Nyt ajjaat Kiinas isommil pyöril, pittää asettuu kahtomaa molemmil silmil.

Sitä ko tul sillo nuoren istuttuu prätkäpoikiin tarakal nii monnee kertaa, siitäk hää lie jäänt tuo viehätys kakspyöräsiin perrää ;))

Miu kohalle sattu vaan moponräppänöitä. Mutta oliha ne fillareita parempia.

• my.mm.eli
        ur-sula kirjoitti:

Miu kohalle sattu vaan moponräppänöitä. Mutta oliha ne fillareita parempia.

rakentaa auton joka kulkee. Toisin kuin McLaren.
        Hyvin ampaisi Kimi startissa, mutta kun ei kulje kärri niin minkäs teet.
        Vaan täytyy antaa tunnustus Alonson ajotaidoillekin, hyvin pyörittää rattia ;)

• Tänään on Suomi kovilla. Tsekki tosin pesi kanadalaiset yllätyksekseni, joten suomalaisillakin lienee mehdollisuutensa.

Meillä on hyviä nuoria pelaajia ja viimeisenä lukkona Niittymäki maalissa. Olli Jokinen ei vielä onnistunut ensi ottelussaan.

Entinen maailmanmestari, Slovakiakin on petrannut vaikka parhaat pelaajat, Miroslav Satan ja Protislav Perkel joukkueesta puuttuvatkin.

Tiedä mitä kaikkea vielä tapahtuukaan.

• my.mm.eli

ei hyvältä näytä ;( Kanada johtaa 3 - 1 ja Niittymäen loukkaantumisen vuoksi vaihdettiin maalivahtia.
        Saas nähdä miten käy.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe